شکی وجود ندارد که بازاریابی ویدیویی در حال رشد است و از اصلی ترین شاخه های بازاریابی اینترنتی است. تحقیقات موسسه فورستر نشان می دهد که استفاده از ویدیوهای موثر در صفحات وب سایت ۵۰ برابر رتبه آن صفحه وب سایت را بالاتر از استفاده از متون می برد. این آمار چشمگیر است.
بازاریابی ویدیویی آنلاین، کسب و کارها را برای بازدیدکننده ها جذاب می کند. شاید فکر می کنیم که ساخت ویدیوهای آنلاین و انتشار آن در اینترنت هزینه زا باشد اما بخاطر داشته باشیم که ساخت یک ویدیوی جذاب از کسب و کار، سالها بازخورد خواهد داشت.
این ویدیوها در شبکه های اجتماعی و رسانه های ویدیویی دست به دست می شود و به اشتراک گذاشته می شود. می توان گفت اگر ویدیوی آنلاین شما بدرستی ساخته شده باشد و استراتژی خوبی داشته باشد به صورت تمام نشدنی در پهنه اینترنت گشت خواهد زد و کاربران زیادی آن را خواهند دید.
اگرتصمیم به بازاریابی ویدیویی گرفته اید این روش ها و استراتژی ها به شما در ساخت ویدیوی آنلاین کمک می کند
مزیت رسانه های اجتماعی برای کسب و کار در سال ۲۰۱۷
قدرت ویدیو غیرقابل چشمپوشی است و امروزه به عنوان محتوایی مطرح میگردد که بیشترین میزان تعامل را ایجاد میکند. هزینههای تبلیغات ویدیویی، آنقدر مناسب است که مقرون به صرفه به حساب میآید. راهکارهای بسیاری وجود دارد تا کسبوکارها بتوانند بواسطه ویدیو روی رشد خود تاثیر مثبت بگذارند. در ادامه ۵ راهکار را عنوان میکنیم که در زیرشاخه بازاریابی ویدیویی قرار میگیرند:
۱- قرار دادن ویدیو در صفحه فرود:
تحقیقات و بررسیها روی صفحات فرود مختلف، نشان داده که میزان نرخ تبدیل صفحات فرودی که در آنها ویدیو به کار رفته، حدود ۸۰٪ بیشتر از صفحات فرودی است که حاوی متن و تصاویر هستند. از طرفی میزان Time-on-Site صفحه فرود را افزایش میدهد که یکی از کمیتهای مهم سنجش موفقیت صفحه فرود به حساب میآید. از طرفی بسته به هدف صفحه فرودتان، ویدیو به شما این امکان را میدهد که در زمان کمتری، کلی محتوا را به مخاطب خود انتقال دهید.
۲- راحتتر میتوانید مخاطبان دارای موبایل را جذب کنید:
در حال حاضر ۵۰٪ افرادی که با اینترنت سر و کار دارند، از طریق موبایلها به وبگردی و جستجو میپردازند. بازدید از محتواهای نوشتاری و عکسدار بواسطه موبایلها با کمی محدودیت همراه است و افراد ترجیح میدهند که محتوای مورد نظرشان را در قالب ویدیو تماشا کنند. از طرفی، ویدیوها به شما این امکان را میدهند که حجم بسیاری از محتوا را یک جا به مخاطب خود ارائه دهید.
۳- محصولات تولیدی خود را حین استفاده نمایش دهید:
نوشتار و تصاویر نمیتوانند به اندازه ویدیوها، در جذب مخاطب برای فروش یک محصول به کسبوکارها کمک کنند. شما میتوانید با ساختن ویدیوهایی از محصولات تولید شده توسط کسبوکار خود، در کنار نشان دادن آن و کاربردش، مخاطب را مستقیما هدفگیری کرده و او را تشویق کنید که محصول تبلیغشده را خریداری کند.همچنین ایده خوبی است در تبلیغات ویدیویی خود از یک CTA (call to action) استفاده کنید. میتوانید از یک url یا #هشتگ یا برچسب ساده برای این مورد در نظر بگیرید. این امر موجب افزایش برندینگ و همینطور تاثیرگذار در بحث فروش شما باشد.
۴- از ویدیوها به منظور افزایش میزان تعامل بهره ببرید:
برای مثال میتوانید یک جلسه سوال و جواب ویدیویی (Q&A) به صورت آنلاین انجام دهید و اطلاعات مورد نظر مخاطبان کسبوکارتان را، مستقمیا به آنها انتقال دهید. وبینارها از مواردی هستند که سبب افزایش تعامل مخاطب میشوند و کاملا یک راهکار بازاریابی ویدیویی به حساب میآیند.
۵- تیزرهای کوتاه برای درگیر کردن مخاطبان
ممکن است که مشتریان قبلی کسبوکارتان، شما را فراموش کنند و به همین دلیل لازم است که همواره خود را به آنها یادآوری کنید و ویدیو مارکتینگ از مواردی است که میتواند در مسیر معرفی محصولات جدید، به کسبوکار شما کمک کند. از محصولات جدید خود، تیزرهای کوتاه با کیفیت بسازید و آن را در هر جایی که امکان دارد، منتشر کنید.
در زمان تغییرو ویرایش ویدیو، جایی را برای اضافه کردن متون به ویدیو در نظر داشته باشید و یک راه عالی برای در معرض دید قرار گرفتن بیشتر بینندگان اضافه کردن آدرس وب سایت به این متون است.
چرا شکل دادن راهکارهای دیجیتال برای کسب و کار شما ایده خوبی است؟
۶- حتماً جایی برای برند خود در نظر بگیرید.
برای رسیدن به اهداف برند، از لوگو شرکت یا برند خود در یک جا از ویدیو استفاده کنید. می توانید این کار را در هنگام ویرایش ویدیو انجام دهید. سمت چپ بالای ویدیو جای خوبیست برای قرارگرفتن لوگو برند شما یا اینکه می توانید در لحظات مهم ویدیو، برند خود را به نمایش در بیاورید.
۷- لینک های HTML بسازید.
زمانی که ویدیو خود را در رسانه های ویدیویی مانند یوتیوب و کانال های ویدیویی ایرانی مانند آپارات آپلود می کنید، می توانید در قسمتی توضیحات کوتاهی در مورد ویدیو بنویسید. سعی کنید اینجا لینک صفحه وب سایت خود را که در آن توضیحاتی از کسب و کار خود داده اید را در این توضیحات قرار دهید. فرصت بسیار خوبی است که بیننده را به سمت وبسایت خود هدایت کنید.
همیشه به یاد داشته باشید که باید به واسطه ویدیو، میزان تعامل را افزایش دهید و در تولید ویدیو، کیفیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
راهبردهای جنگ بازاریابی در کسب و کار
کلمات کلیدی : تبلیغات ویدیویی , کسب و کار , بازاریابی ویدیویی , بازاریابی , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , کسب درامد از شبکه های اجتماعی , مدیریت شبکه های اجتماعی ,Social network advertising , social media marketing
سلام
مطلب آمورنده بود بازاریابی الان به عنوان ملاک اصلی رشد یک کار می باشد
با سلام و عرض تشکر، بله بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی جزو ارکان اصلی کسب و کار می باشد و افراد برای رشد کسب و کار خود باید تبلیغات موفقی داشته باشند.
ریسک کمتر و ساعات کاری اختیاری کسب درامد از شبکه های اجتماعی را به یـکی از جذاب ترین کار های جهان تبدیل کرده است