اینستاگرام یکی از قوی ترین شبکه هاست. اگر علاقه ای به آمار و ارقام دارید این چند خط را بخوانید: اینستگرام ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که روزانه حجم زیادی محتوای تصویری تولید می کنند و مانند آن در هیچ شبکه اجتماعی وجود ندارد. اینستگرام یکی از ۱۰ اپلیکیشن برتر در لیست محبوب ترین اپلیکیشن های تلفن های همراه هوشمند است و هم چنان نیز در حال پیشرفت و بهبود جایگاهش در این لیست می باشد.
اگر از اینستاگرام استفاده شخصی میکنید یا حتی صفحه مختص به کسبوکارتان را دارید، ما اینجاییم تا ۵ راهکار مناسب برای بهبود و توسعه صفحه شما داشته باشیم.
من به شخصه علاقهمند به جستجو و تحقیق در رابطه با بازاریابی و بخصوص شبکههای اجتماعی هستم و اینها تنها پنج راهکاری هستند که من از جستجو در وب، خواندن مقالات و تجربه شخصی بدست آوردم و میخواهم آنها را با شما به اشتراک بگذارم؛ زیرا بسیاری از مردم درباره صفحه اینستاگرام و تعداد فالوور ها و لایک هایشان اهمیت قائل هستند :
شش روش برای تبدیل کردن مخاطبان اینستاگرام به مشتریان دائمی
۱- چگونه در کپشن پستهایمان به خط بعد برویم
مطمئن هستم تا حالا برایتان پیش آمده که در حال نوشتن پستی در اینستاگرام بودید، اما تنوانستید بعد از نوشتن یک خط با جمله به خط بعد بروید و مجبور شدهاید آن ها را پشت سر هم بنویسید، اما در واقع دو روش برای آن وجود دارد!
الف) در سیستم عامل iOS در هنگام نوشتن پست، روی کیبورد دکمه ۱۲۳ را زده و حالا کلید return را مشاهده خواهید کرد!
ب) در سیستم عامل اندروید میتوانید متن خود را در اپلیکیشنهای متفرقه مانند نوت، تایپ و سپس در کپشن اینستاگرام کپی کنید.
۲- تگ کردن افراد در کپشن، علاوه بر عکستان
در اینستاگرام نرخ تعامل (Engagement Rate) برابر است با لایک ها + کامنت ها + فالوور ها:
طبق تحقیقات صورت گرفته تگ کردن افراد حاضر در پست، علاوه بر خود عکس، در کپشن باعث افزایش ۵۶ درصدی نرخ تعامل (Engagement Rate) افراد میشود. پس در هنگام پست کردن عکسی با دوستتان علاوه بر تگ کردن او در عکس، زیر پستتان و در بخش کپشن نیز او را تگ کنید.
۳- عکس های آبی رنگ آپلود کنید!
ظاهرا عکسهای آپلود شده ی آبی رنگ توسط کابران باعث افزایش ۲۴ درصدی نرخ تعامل (Engagement Rate) میشود و بیشترین بازدهی را بین رنگها در اینستاگرام بازی میکند. شاید عکسهایی که آپلود میکنید با پس زمینه دریا و یا هر چیز آبی دیگری نباشد و اما با استفاده از ادیتور درون اینستاگرام شما میتوانید رنگ عکستان را با سایه و یاهایلایت آبی رنگ تنظیم کنید!
۴ – فید خود را خلاقانه کنید!
بسیاری از برندها به صورت خلاقانه از خاصیت گریدبندی اینستاگرام استفاده کرده و فیدهای جذابی برای مخاطبانشان ایجاد کردهاند.
مطمئنا نمونههای زیادی از تصاویر بالا را که به آن “بنر” میگویند را در اینستاگرام خود مشاهده کرده اید و خواستهاید یکی از آنها را بسازید. برای این کار برنامههای زیادی وجود دارند از جمله Giant Square برای iOS و Instagrid Grids for Instagram برای اندروید که شما میتوانید با استفاده از آنها “بنر” های خلاقانه بسازید و فید خود را جذابتر و خلاقانهتر کنید!
نکات خیلی مهم برای موفقیت در اینستاگرام
۵- به یک عکاس آماتور تبدیل شوید!
شما حتما نباید کلاسهای عکاسی رفته باشید تا بتوانید عکاسی کنید، در مقابل میتوانید با یادگیری بعضی از قوانین ابتدایی عکاسی شروع به گرفتن عکسهای زیاد کرده و مهارت کسب کنید و آنها را در اینستاگرامتان به اشتراک بگذارید.
برخی از این قوانین که در این مطلب فقط به عنوان آنها اشاره خواهیم کرد عبارتند از:
- از نور طبیعی استفاده کنید!
- فکوس عکس را دستی تنظیم کنید
- رنگها مهم هستند
- زاویه مناسب را برای عکس گرفتن تعریف کنید
- از فضاهای سفید موجود در اطراف شیتان استفاده کنید تا عکستان واضحتر و خلوتتر به نظر برسد
- از ادیت زیاد صرف نظر کنید، هر چه طبیعیتر بهتر!
افراد زیادی توانستند با تمرین زیاد تبدیل به یک عکاس نیمه حرفهای شده و از راه اشتراکگذاری عکسهایشان در شبکه اجتماعی اینستارگام فالوور جمع کرده و حتی کسب درآمد کنند!
پس اگر قصد حرفهای شدن و استفاده از استراتژیهای روز اینستاگرام برای تقویت کسبوکار خود و حتی پرسنال برندیگتان را دارید از این ۵ نکته به نظر ساده و ابتدایی اما با ارزش استفاده کرده و پیشرفت کنید.
شما چه تکنیک یا رازی از اینستاگرام میدانید که به نظرتان برای رشد کسب و کارتان میشود از آن استفاده کرد؟ در بخش نظرات،در زیر همین پست، برای ما ارسال کنید.
کلمات کلیدی : اینستاگرام ,قالب های تبلیغاتی ,قوانین اینستاگرام , مزایای شات اوت , روش انتشار شات اوت , استقبال از شبکه های اجتماعی , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , کسب درامد از شبکه های اجتماعی, مدیریت شبکه های اجتماعی ,Social network advertising , social media marketing