شبکه های اجتماعی در حال حاضر بهترین ابزار برای ارتباط با مخاطبین محسوب می شود و شما برای حفظ این ارتباط باید به طور پیوسته در این شبکه ها حضور داشته باشید، با رعایت این نکات می توانید روند رو به رشدی را ایجاد کرده و نتایج بهتری در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی بدست آورید.
سخت است که همیشه با آخرین تکنیکهای مطلب نویسی در شبکههای اجتماعی پیش برویم. اما همیشه نکاتی هست که برای مطلب گذاشتن باید آنها را بدانیم و رعایت کنیم:
کاربران در انتظار چه محتوایی هستند
۱٫ مطالبی بگذارید که ارزش به اشتراک گذاری بالایی دارند:
باید مطالبی بگذاریم که ازنظر دیگران و دوستانمان ارزش به اشتراک گذاری بالایی داشته باشند. سعی کنید در هنگام درج مطلب به این موضوع دقت کنید که چرا باید این مطلب را دیگران به اشتراک بگذارند! اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که سبب انتشار مجدد توسط دنبال کنندگان شما بشود، به راحتی توسط دیگران خودتان را معرفی می کنید.
۲٫ با هدف و منظور مطلب بگذارید:
به دوستان خود با گذاشتن مطالب هدفمند ثابت کنید شما اگرچه شاید خیلی حرفه ای نباشید اما به اصول حرفه ای این کار اهمیت میدهید. فقط تولید محتوا کافی نیست، شما باید از تولید محتوای خود هدفی داشته باشید و این را به مخاطب نیز انتقال دهید.
۳٫ سرتیترهای عالی و مهم انتخاب کنید:
چه مطلب شما کوتاه باشد و چه بلند، باید از سرتیترهای عالی و مهم استفاده کنید تا در شبکههای اجتماعی گزینه ای مناسب برای به اشتراک گذاری انتخاب شوید. چرا که اولین چیزی که از یک مطلب یا پیام قابل رؤیت است و معمولاً برای همه مهمترین بخش به حساب میآید، سرتیتر یا موضوع اصلی آن مطلب یا پیام میباشد.
۴٫ عملکرد کلی خود را بهبود بدهید:
ثابت شده است هرچه محتویات شما بیشتر باشد کنترل کیفیت آن پیچیده تر میشود. سعی کنید هوشمندانه ولی ساده عمل کنید و به یاد داشته باشید طولانی بودن اصل نیست بلکه کیفیت اصل میباشد. پس کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. زمانبندی مناسب و ثابت قدم بودن در تولید محتوا یک اصل مهم است که باید به آن پایبند باشید.
۵٫ برای ارتقای قدرت کلیدواژهها پستهای بلند هم بگذارید:
مطالب بلند بالا نیز گاهی برای ارتقای قدرت کلیدواژهها در متنهای طولانی نیاز است. در نکته قبل اشاره به کیفیت شد اما می توان با تولید محتوای ارزمند و طولانی البته با فاصله های زمانی زیاد به کیفیت کلمات کلیدی مطالب و همچنین ارزش مطالب تان بیافزایید.https://linestore.ir
۶٫محتویات طولانی تر بک لینکهای بهتری میسازند
همانطور که می دانید تولید محتوای طولانی سبب افزایش کیفیت آن مطلب می شود و همچنین بیشتر به اشتراک گذاشته میشوند. اگر به دنبال ایجاد کردن بک لینک های مستحکم برای سایت خود هستید تولید محتوای طولانی را در ارجعیت قرار دهید.
۷٫ برای مطالب وبلاگ خود از زمان بندی استفاده کنید و آنها را بازبینی کنید:
زمانی که مقالات طولانی تر مینویسید، آن را به صورت زمان بندی شده مورد بازبینی و ویرایش قرار دهید. با این کار نه تنها مطالب خود را به روز نگه میدارید، بلکه طی دو یا سه بار، تقریباً اکثر ایرادات آن را مرتفع میکنید. همجنین می توانید با تعیین زمان مناسب برای انتشار مطالب در آینده در وب سایت خودتان و در شبکه های اجتماعی همیشه سایت و شبکه های اجتماعی خود را بروز نگه دارید.
۸٫ از عکسهای بزرگتر و بهتر، بیشتر استفاده کنید:
اگر خواهان جلب توجه بیشتر خوانندگان مطالب خود هستید، و اگر میخواهید آنها از خواندن مطالب طولانی شما خسته نشوند میبایست آنها را با عکسها و تصاویر جذاب تشویق کنید. عکسهای جالب بازدید کنندگان را تشویق به مطالعه متن مربوط به آنها میکنند. نه تنها عکسها و تصاویر، بلکه استفاده از عناصر گرافیکی نیز بسیار مفید میباشد.
نکته مهم اینجاست که باید از کیفیت و مرتبط بودن آنها با پست و محتوای مطلبتان اطمینان حاصل کنید. رعایت این موارد به مقدار زیادی کاربران را تحریک به ایجاد ارتباط میکند. نتایج تحقیقات نشان میدهد، استفاده از تصاویر با کیفیت در فیسبوک به افزایش میانگین ۵۳ درصدی اشتراک گذاریها منجر شده است. همچنین استفاده از تصاویر باعث شده است که نظرات (Comments) مطالب نیز با بیش از ۱۰۴% افزایش رو به رو شود.
تفاوت بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه اجتماعی
۹٫ از تکرار دوری کنید:
اگر میخواهید روی یک کلمه کلیدی تمرکز کنید و از آن در چند مطلب یا چند پست استفاده کنید، بهتر است از تکرار کردن ایده اصلی محتوای مرتبط با آن کلمه پرهیز کنید. هیچ وقت سعی نکنید با تکرار زیاد کلمات یا جملات و عبارات خاص، ایده ذهنی خود را به خوانندگان تحمیل کنید.
۱۰٫ از دکمههای اشتراک گذاری در پایین هر مطلب استفاده کنید:
با قرار دادن دکمههای به اشتراک گذاری محتوای رسانه ای شبکههای اجتماعی، امکان اشتراک گذاری را برای خوانندگان مطالبتان راحت تر کنید. به ویژه برای مطالب طولانی، این برای کاربران سخت است که به ابتدای متن برگشته و دنبال راهی برای به اشتراک گذاری بگردند. در این حالت ۹۰% ازنظر خود منصرف میشوند.
فراموش نکنید راحتی کاربران اولویت آنهاست. پس این اولویت برای شما هم باید ارجحیت داشته باشد. در این صورت، قرار دادن دکمههای اشتراک گذاری در پایان هر متن حرکتی عاقلانه و ایده آل میباشد و خوانندگان به محض اینکه متن را تا آخر خواندند میتوانند در همان لحظه به سرعت آن را به اشتراک بگذارند.
این ۱۰ روش، از جمله مهمترین متدهای ایجاد مطلبهای هم راستا با شبکههای اجتماعی میباشند که برای کاربران شما نیز مفید و مورد علاقه و راحت هستند. این موارد را به کار بگیرید و سعی کنید عادتهای بازدیدکنندگان خود را با آزمون و خطا کشف کنید.