طبق آمارهای جهانی رفتار افراد در همه روزهای هفته تقریبا مشابه هم میباشد ولی بهترین روز برای گرفتن بیشترین تأثیر از پستهای اینستاگرام روز اول هفته، شنبه است.
همچنین میتوان گفت که بهترین زمان برای پست گذاشتن بعد از ظهر در روزهای وسط هفته و حدود ساعت ۳ تا ۴ بعد از ظهر خواهد بود.
نکات خیلی مهم برای موفقیت در اینستاگرام
اما اینهمه داستان نیست، بسیاری از کاربران رفتارهای مشابهی باهم دارند، پس میتوانید از این رفتارهای مشابه و اینکه معمولاً افراد چه ساعاتی در اینستاگرام هستند استفاده کرده ولی لازم به ذکر است که با توجه به آمار و نتایج گذشته و تفکر هوشمندانه بهترین زمان را برای کسبوکار خود بیابید و پستهای خود را ارسال کنید و در صورت امکان از نرم افزار های حرفه ای برای گزارش گیری استفاده نمایید.
با همهگیر شدن برنامه اینستاگرام، برای خیلی از بازاریابان و حتی کسانی که از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده شخصی میکنند، این سوال پیش میآید که بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام چه ساعتی در روز وچه روزهایی در هفته است. درواقع همه می خواهند بدانند که برای بیشتر دیده شدن پست ها و درگیر کردن هرچه بیشتر مخاطبنشان، چه زمانی را برای آپلود پستهایشان انتخاب کنند.
بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام به عوامل زیادی بستگی دارد:
۱.پتانسیل ساعات روز و روزهای هفته
این آیتم برای پست هایی در نظر گرفته میشود که با توجه به ماهیت محتواییای که دارند، برای ساعات و روزهای خاصی از هفته مناسبند. به عنوان مثال اگر پست مورد نظر شما تصویری از یک میز غذاست؛ اگر بعد از زمان ناهار(مثلا ساعت ۴) منتشر شود، مورد توجه واقع نمیشود و یا مثلا برای آخر هفتهها بهتر است از محتوایی سرگرم کننده و انرژیک استفاده شود.
۲.شناخت مخاطب (سن، قشر، جنسیت و…)
شناخت مخاطب هدف، شاید مهمترین آیتم باشد. محتوای شما برای چه سنینی و چه قشری جذاب است؟ این افراد در چه ساعاتی از روز فرصت سر زدن به اکانت اینستاگرامشان را دارند؟
۳.تعداد پست ها در روز
آپلود کردن چند پست پشت سرهم در اینستاگرام هیچ موقع بازخورد خوبی در پی نداشته؛ زیرا مخاطب به پستهای بعدی توجه کافی را ندارد و گاها دیدن چند پست پیدرپی از یک پیج، مخاطب را عصبی میکند.
از طرفی برخلاف دیگر رسانههای اجتماعی، در اینستاگرام پست ها فقط یک بار در قسمت (home) نمایش داده میشوند و همین باعث میشود تا برای هر پست طول عمر میانگین ۴ ساعت در نظر گرفته شود.یعنی اگر در ساعتهای اولیه بعد از آپلود شدن، پست شما توسط مخاطب دیده نشد، زیر پستهای دیگران مدفون شده و امکان دیده شدن آن کم می شود. پس بهتر است برای گذاشتن چندین پست در یک روز، حداقل ۴ ساعت میان زمان آپلودشان، فاصله وجود داشته باشد.
طریقه ارسال پست در اینستاگرام از طریق مرورگر موبایل
۴.متمایز کردن پست های تاریخ مصرفدار
کانسپت طراحی اینستاگرام به تعبیر من ثبت لحظههاست و مخاطب با دیدن پستهایی که در همان لحظه ثبت و منتشر شدهاند، بیشتر هیجانزده میشود.اما برخی پستها هستند که اگر در یک بازه زمانی منتشر نشوند ارزش خود را از دست خواهند داد و به قول معروف تا تنور داغ است باید نان را چسباند.
تصور کنید عکسی را که هنگام بارش برف گرفتهاید را در یک روز آفتابی پست کنید و یا محتوایی که راجع به آتش سوزی محلی تهیه کردهاید را هنگامی که تب خبر خوابیده منتشر نمایید. دلیل دیگر این موضوع، هشتگها هستند که فقط زمانی که هنوز آن موضوع سر زبانهاست، جستجو میشوند.
اما با توجه به رفتار مخاطبان اینستاگرام تاکنون و شرایطی که عموم کاربران این برنامه دارند، می توان محدوده زمانیای را مشخص کرد که بدون درنظر گرفتن موارد بالا، بتوان دیده شده پستتان را تا حد قابل قبولی تضمین کنید.
“بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام”
با توجه به تجربهای که من تاکنون روی اکانت های مختلف داشتم و شناختی که روی مخاطبان ایرانی پیدا کردهام، بازههای زمانی که نرخ مشارکت بیشتری از طرف مخاطبان دریافت میشود به ترتیب اولویت:
“۵ تا ۷ بعدازظهر”
این بازه زمانی به طور میانگین در اکثر مواقع نرخ مشارکت بیشتری از مخاطبان را به همراه دارد و دلیل این موضوع این است که افراد بعد از ساعت کاری، مدرسه یا دانشگاه حوصله کار جدی دیگری ندارند و دلشان میخواهد روی کاناپه منزلشان لم داده و چرخی در اینستاگرامشان بزنند.
چگونه مصرف اینترنت در اینستاگرام را کاهش دهیم؟
“۹ شب تا ۱ صبح”
در این بازه معمولا افراد بعد از خوردن شام و معاشرت کافی با اهل خانه، فرصت را غنیمت میشمرند تا در اینستاگرام سرو گوشی آب دهند.
۱۲ تا ۱ هم معمولا زمانی است که کاربران تا زمانی که خوابشان ببرد، در رختخواب اینستاگرامشان را چک میکنند.
دلیل دیگر انتخاب این بازه زمانی، این است که بعد از آن (از ۱ تا صبح) معمولا پستی گذاشته نمی شود وکسانی که بعد از بیدار شدن از خواب اینستاگرامشان را چک میکنند باز هم پست شما جز آخرین پستها خواهد بود و با کمی اسکرول کردن، آن را خواهند دید.
“۷ تا ۹ صبح”
این بازه بسته به مخاطبان پیج شما متفاوت است.
به عنوان مثال این بازه زمانی، برای پیج شخصی من نتایج خوبی به همراه دارد؛ زیرا همکاران و دوستانم معمولا در سرویس شرکت و یا مسیر رفتن به دانشگاه هستند و فرصت کافی و مناسبی برای چک کردن اینستاگرامشان به شمار میرود.
کلمات کلیدی : مدیریت شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , اینستاگرام , قرار دادن عکس و ویدئو, تبلیغات در شبکه های اجتماعی , اینستاگرام , پیشنهاد ویژه , ترفندهای اینستاگرام, نرم افزار های جانبی , اینستاگرام اندروید , ثبت نام در اینستاگرام , اکانت اینستاگرام , ارسال پست از طریق مرورگر , آموزش استفاده از اینستاگرام ,اپلیکشن اینستاگرام, پست گذاشتن در اینستاگرام
منابع: بلاگ آد , آژانش مارکتینگ لاوان