شبکه اجتماعی پینترست چیست ؟

Pinterest نام یک شبکه اجتماعی شناخته شده برای اشتراک‌گذاری تصاویر است که به کاربران اجازه می‌دهد بر اساس علاقه خود به اصطلاح پین کنند و سایر اعضا این تصاویر را لایک زده و یا در صورت لزوم ریپین کنند. اعضا می‌توانند کل تصاویر پین شده به یک بورد خاص متعلق به یک نفر را دنبال کنند.

این سایت به تازگی با ایجاد تغییراتی در استراتژی های خود گام بزرگی را در جهت ورود به تجارت الکترونیکی به روش های B2C و C2C برداشته و در نرم‌افزارهای کاربردی آیفون و iPad خود دکمه ای با عنوان Buy اضافه کرده است. با اضافه شدن این دکمه خرده فروشان این امکان را خواهند داشت که محصولات خود را ارائه کرده و کاربران نیز از طریق این دکمه ثبت سفارش نموده و مراحل خرید را از طریق ایمیل دنبال کنند.

آمار کاربران عضو شبکه های اجتماعی

پینترست که در نیمه نخست سال ۲۰۱۰ فعالیتش را آغاز کرد از نیمه دوم سال ۲۰۱۱ به طور ناگهانی شروع به رشد بسیار سریع کرد و در حال حاضر به عنوان یک شبکه اجتماعی به طور گسترده‌ استفاده می‌شود.

در آغاز سال ۲۰۱۵  ۷۲ میلیون و۸۰۰ هزار نفر کاربر پینترست بوده‌اند که ۸۵ درصد آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند یعنی پینترست بیش از هر شبکه اجتماعی دیگری محیط زنانه‌ای داشته است.

این روزها بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل به فکر استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای بر خط برای رونق کسب و کارشان  افتاده‌اند، بسیاری از آن‌ها در فیس‌بوک وتوییتر و اینستاگرام، صفحه‌ها و گروه‌هایی برای نام تجاری‌شان به راه انداخته‌اند و ازین راه به جمع‌آوری مخاطبین هدف برای تبلیغ و فروش کالا و یا دانششان استفاده می‌کنند پینترست اما از آن  دسته از شبکه‌های اجتماعی‌ا ست که مهجور مانده و افراد برای استفاده آن شک دارند.

با این حال، پینترست  بر خلاف سایر شبکه‌های اجتماعی در عمل  برای کسب و کار ساخته شده است، به خصوص کارهایی که بر پایه محصول پیش می‌رود و در آن ارائه درست و صحیح محصولات در جلب نظر مخاطب و مشتری نقش مهمی را ایفا می‌کند.

شاید  پینترست تنها شبکه اجتماعی مهمی باشد که کاربران  انتظار دارند که تصاویر محصولات مختلف را، با برچسب قیمت‌هایشان و توضیح خلاصه‌ای درباره محصول در آن ببینند و هم‌چنین بسیاری از این کاربران آماده خرید محصول هستند.

این شبکه اجتماعی آمیزه‌ای است از مجموعه تصاویر و عکس‌های بریده شده از کتاب‌های مختلف، دفتر خاطرات روزانه و چیزهایی که در ته کیفتان قرار دارد و می‌توان گفت مانند روی درب یخچال است که در برخی خانه‌ها مملو از عکس‌های مورد علاقه اعضای آن خانه است.

با ۱۰ شبکه اجتماعی جدید آشنا شوید

ممکن است تا به حال مطلب زیادی در مورد پینترست به گوشتان نخورده باشد اما بدتر از آن این است که ندانید پینترست واقعا چیست؟ در این مقاله همه آنچه لازم است در مورد این شبکه اجتماعی دوست‌داشتنی و محبوب بدانید، می‌یابید.

پینترست چیست؟

پینترست (pinterest.com)خود را یک «پین‌بورد مجازی» می‌داند و این تعریف برخلاف بیشتر توصیف‌هایی که سایت‌ها از خود ارایه می‌دهند، کاملا بجا و مناسب است. این سایت مانند یک بولتن‌بورد دبیرستان، تخته‌ای از تصاویری است که شما می‌توانید از سایت‌های دیگری که از آنها دیدن می‌کنید، سنجاق یا پین کنید.

در واقع می‌توان گفت  این سایت آمیزه‌ای است از  مجموعه تصاویر و عکس‌های بریده شده از کتاب‌های مختلف، دفتر خاطرات روزانه و چیزهایی که در ته کیفتان قرار دارد و می‌توان گفت مانند روی درب یخچال است که در برخی خانه‌ها مملو از عکس‌های مورد علاقه اعضای آن خانه است.

سنجاق کردن یا پینینگ ساده است. یک بوکمارکلت وجود دارد که می‌توانید با انتخاب آن هر تصویری را در سایتی که در آن هستید، بگیرید. تصویر را انتخاب کنید، رده‌ای را که می‌خواهید تصویر در آن قرار بگیرد، انتخاب کنید و به همین سادگی آن را پین می‌کنید.

چگونه یک دسته تصویر از سایت‌های دیگر در یک شبکه اجتماعی گذاشته می‌شود؟

افراد زیادی در کنار شما وجود دارند که به برداشتن یا پین کردن عکس‌ها می‌پردازند. شما می‌توانید هر بار که به این سایت می‌روید، همانند فیس‌بوک، آنها و پین‌های اخیرشان را از میان مجموعه‌ای از تصاویر دنبال کنید و حتی برای آنها نظرهایی مانند «من این کفش‌ها را خیلی دوست دارم» و «من این کیک را می‌خورم» بگذارید.

اما همه دوست ندارند عکس‌های آنها به اشتراک گذاشته شود از این رو پینترست اخیرا با مشکلاتی در زمینه کپی‌رایت روبرو شده و اکنون دوستانه از کاربرانش می‌خواهد منبع عکسشان را نشان دهند و به سایت‌ها گزینه‌ای برای مسدود کردن کلی عمل پین داده است.

شبکه اجتماعی پربازدید داخلی

آیا واقعا کاربران در مورد عکس‌ها نظر می‌دهند؟

کاربران واقعا این کار را نمی‌کنند زیرا پینترست یک اتاق پژواک است که در آن افراد به گردش می‌پردازند و هر تصویر درخشانی که توجه آنها را جلب کند، بر روی پین کلیک می‌کنند. ارتباط پینی دو طرفه بسیار کم است اما پین‌کردن مجدد یا برداشتن یافته یک نفر دیگر فراگیر است.

چرا باید در پین بوردتان پین کنید؟

شما می‌ توانید پین‌بوردهای جداگانه‌ای را برای مرتب کردن پین‌هایتان ایجاد کنید. به عنوان مثال من پین‌بوردی با عنوان مطالب مربوط به آی‌تی ایجاد کرده‌ام که در آن تصاویر مربوط به دنیای جذاب آی‌تی وجود دارد.

طراحی زیبا

شیرین‌ترین حُسن پینترست، طراحی آن است. اگر شما یکنواختی موضوعی را نادیده بگیرید، وب‌سایت بی‌نهایت زیبایی می‌یابید که در آن به گشت‌وگذار بپردازید. هر تصویر پین‌شده‌ای به گونه‌ای قرار گرفته که همانند بازی تتریس، همه چیز با یکدیگر متناسب باشند. حداقل رنگی است و ظاهر جذابی دارد.

و اما در مورد مقررات..

برخلاف سایر فضاهای اینترنتی، پینترست محیط شادی دارد و در آن از کاربران خواسته شده بااحترام متقابل، عدم به کارگیری الفاظ زشت و نژادپرستانه، با هم خوب باشند.

با پینترست چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ یا اصلا پینترست چقدر مفید است؟

گردش در  شبکه اجتماعی پینترست همانند حرکت در میان فهرستی از تمام مواردی است که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید و آنها را نداشته باشید. چهره زیبایی که دوست دارید مال شما باشید، لباسی که آرزو می‌کنید به تن داشتید یا موتورسیکلتی که آرزو دارید می‌توانستید بخرید در یک کلام روح پینترست دوست داشتن است و پر از رویاها است. در این وب‌سایت پین‌بوردهای متعدد، انبوهی از جزییات زیبا را فراهم می‌کنند که در هر جایی یکی نمی‌شوند.

کلمات کلیدی :   ,   ,     , شبکه اجتماعی پینترست , مزایای شبکه اجتماعی پینترست , پینترست چیست   ,   ,   ,    , کاربران شبکه های اجتماعی  ,  آمار شبکه های اجتماعی

 

منابع : بادبادک , فارنت

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    2 دیدگاه ها

    1. نحوه کسب درامد در این شبکه اجتماعی جگونه است؟

      • دوست عزیز کسب درآمد از شبکه های اجتماعی بسیار شبیه هم هستند و بسیار مناسب می باشند. شما می توانید از مقالات آموزشی سایت استفاده نمایید و برای کسب اطلعات بیشتر در زمینه شبکه های اجتماعی با شماره ۰۹۱۵۸۱۱۴۵۶۴ تماس حاصل فرمایید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)