آموزش ساخت صفحه گوگل پلاس برای سایت خود

پادکست آموزش ساخت صفحه گوگل پلاس برای سایت خود ؛ بشنوید :

 

 

امروز در تاریخ هشتم نوامبر سال ۲۰۱۱ شبکه مجازی گوگل با نام گوگل پلاس پرده از امکان جدیدی را در این سرویس برداشت که بسیاری از وبلاگ نویسان و وبمسترها هفته ها بود که از تاریخ انتشار این شبکه مجازی منتظر آن بودند. این ویژگی جدید در گوگل پلاس به شما این امکان را می دهد که برای سایت یا حتی شرکت خود یک صفحه اختصاصی در گوگل پلاس ایجاد کنید و همانند صفحه هواداران فیس بوک که در آموزشچگونگی ایجاد صفحه هواداران فیس‌ بوک برای سایت خود به صورت کامل نحوه ایجاد این صفحه را در فیس بوک توضیح دادیم می توانید با کاربران و بازدید کنندگان خود در گوگل پلاس نیز ارتباط مستقیمی را ایجاد کنید و از این طریق محبوبیت و درآمد زایی سایت یا وبلاگ خود را افزایش دهید.

Image result for ‫ایجاد صفحه کسب و کار در گوگل پلاس‬‎

چگونه یک صفحه گوگل پلاس برای سایت خود بسازم ؟

برای ساخت یک صفحه در گوگل پلاس برای سایت خود تنها کافی است مراحل زیر را یک به یک طی کنید و در مرحله آخر شما می توانید از صفحه ایجاد شده برای سایت یا وبلاگ خود در گوگل پلاس لذت ببرید و با این کار ارتباط مستقیم و قویتری را با کاربران و بازدید کنندگان سایت خود ایجاد کنید و همچنین با ایجاد یک صفحه به مشتریان ، طرفداران و دنبال‌کنندگان سایت خود در +Google نزدیکتر می‌شوید.

۱. به ساخت صفحه جدید درشبکه اجتماعی  گوگل پلاس بروید و در صفحه نمایش داده شده بر اساس موضوع فعالیت سایت یا وبلاگ خود یکی از دسته بندی های موجود را انتخاب کنید.

 

۲. بعد از انتخاب مرتبط ترین دسته به سایت خود در کادر ظاهر شده باید مشخصات تکمیلی سایت یا وبلاگ خود را و البته آدرس اینترنت را وارد کنید و بر روی دکمه “ایجاد” در پایین صفحه کلیک کنید. توجه داشته باشید که می توانید برای بهتر مشخص شدن موضوع کاری خود و قرار گیری در مرتبط ترین دسته بندی در گوگل پلاس می توانید در این مرحله یک زیر دسته را نیز برای موضوع فعالیت سایت خود انتخاب کنید.

 

همانطور که در تصویر بالا می بینید در این مرحله می توانید انتخاب کنید که موضوع کاری صفحه شما برای چه سنی مناسب است که مثلاً اگر در کار فروش لوازم زناشویی هستید باید در این قسمت گزینه مثبت ۱۸ سال را انتخاب کنید.

۳. در مرحله بعد که “شروع به کار” نام دارد ، شما باید مانند تصویر پایین یک توضیح و یا بهتر بگوییم یک شعار برای صفحه سایت خود در گوگل پلاس بنویسید و همچنین می توانید یک تصویر را برای صفحه خود در این شبکه مجازی انتخاب کنید.

 

۴. حال در صفحه بعدی می توانید به تمام افراد موجود در حلقه‌های خود درباره صفحه جدید گوگل پلاس خود بگویید. البته این امکان در آینده نیز در صفحه سایت شما امکان پذیر است و پیشنهاد می کنم در همین مرحله بر روی گزینه پایان در پایین صفحه کلیک کنید تا به صفحه سایت خود در گوگل پلاس هدایت شوید.

به همین سادگی و انجام چند مرحله بالا توانستیم یک صفحه جدید در گوگل پلاس برای سایت یا وبلاگ خود ایجاد کنیم ( مانند https://plus.google.com/100908185096590503758 ). حال می توانیم با استفاده از آدرس این صفحه ایجاد شده که در صفحه اصلی آن به شما نمایش داده می شود به دیگر کاربران اینترنتی آن را پیشنهاد کنیم.

شبکه اجتماعی گوگل پلاس رسما به دو سرویس Photos و Streams تفکیک می شود

در صورتیکه با گوگل پلاس آشنایی کافی دارید می دانید که پلتفورم آن چقدر برای ساخت یک اجتماع که به برند اختصاص یافته، قدرتمند است. همین حالت برای افرادی که با Google Local ، Google Analytics ، YouTube آشنایی دارند هم صدق می کند.

در گذشته ثابت شده، اگر شما در استفاده از یکی از این شبکه های اجتماعی مهارت لازم دارید به این معنا نیست که الزاما برای استفاده از بقیه ی وبسایت ها صلاحیت دارید. یا اینکه اصلا بتوانید به تنهایی زمان و انرژی لازم را داشته باشید که از پس تمام آن ها بربیایید. با بوجود آمدن Google My Business تمام خدمات گوگل که مورد علاقه ی شما هستند در پلتفورمی یک جا گرد هم آمده اند.

شاید بهتر باشد برای آغاز کار یک یا دو فیلم آموزشی ببینید. وقتی توانستید تفاوت آن را ببینید، می توانید مناسب ترین و قدرتمند ترین خدماتی که گوگل برای تجارت در اختیار شما قرار داده را یک جا استفاده کنید.

بررسی کلی وبسایت تجارت گوگل

این مسئله بیشتر بصورت محلی عملی می شود. با کارآمد شدن تمام این خدمات و گرد آوری آن ها در یک داشبورد، گوگل اخیرا پشت صحنه رابطه ی کسب و کارها با مشتریان را نمایش داده و در آن تمام شیوه های ارتباط با مشتری را معرفی کرده.

google-my-business-730x330

اگر از پیش یک صفحه ی گوگل پلاس یا یک حساب کاربری در Google Places داشتید، آن ها به صورت خودکار به وبسایت تجارت گوگل به روز رسانی می شوند. در این حالت باز هم می توانید به ساخت اجتماع بپردازید و با مشتریان ارتباط برقرار کنید، در آن واحد می توانید به افرادی که در contact دارید هم اطلاعات بدهید.

ساختن یک حساب کاربری در بخش تجارت گوگل باعث می شود بتوانید بخش شبکه های اجتماعی، جست و جو و ابتکارات خودتان را در یک داشبور فشرده کنید. هر چقدر با دقت بیشتری بخش مربوط به اطلاعات را پر کنید و بیشتر در گوگل پلاس پست جدید قرار بدهید، در نتایج جست و جو رتبه ی بالاتری به خودتان اختصاص می دهید. بعدا می توانید این اطلاعات را با Google Analytics تجزیه و تحلیل کنید که دقیقا کنار دیگر خدمات گوگل گنجانده شده است.

بررسی داشبورد به روز شده

وقتی به داشبورد صفحه ی تجارت گوگل وارد می شوید، بخش هایی را می بینید که باید با اطلاعات مربوط به کسب و کارتان، لینک گوگل پلاس، گوگل Insight، گوگل Reviews، گوگل Analytic، یوتیوب، AdWords و Hangout آن ها را پر کنید.

همین طور که می توانید به جزئیات این بخش با دقت بیشتری نگاه کنید، می توانید بدون ترک کردن این صفحه کارهای دیگری انجام دهید. به عنوان مثال می توانید در بخش گوگل پلاس با فشردن دکمه ی آبی پست جدیدی قرار دهید.

Screen-Shot-2014-07-30-at-2.38.18-PM-730x191

همچنین می توانید بخش های کلیدی دیگر را هم ببینید مثل قسمت به اشتراک گذاشتن، بازدید، تعداد کاربران بیننده. آمار نهایی برای تمام این موارد هم قرار داده شده است.

Screen-Shot-2014-07-30-at-2.39.01-PM-730x792

به راه اندازی پاتوق مشتریان (Hangout with your customers) به اندازه ی یک کلیک ساده وقت شما را می گیرد. همچنین آغاز فعالیت در  AdWords هم به همین صورت است. در این حالت بخش گوگل تجارت می تواند موقعیتی بوجود آورد که سریعا فعالیت تمام این حساب های کاربری را بررسی کنید.

البته شما می توانید از گوگل تجارت تنها برای هدایت صفحات متعلق به گوگل استفاده کنید.

چگونه بدون نیاز به قند شکن در توئیتر، فیسبوک و گوگل پلاس پست بگذاریم؟

استفاده از ابزار Insights

استفاده از ابزار Insights نمی تواند یک شبه شما را به استاد سئو تبدیل کند. روش مفیدی ست که صاحبان کسب و کار های کوچک و تاجران می توانند بدانند تلاش هایی که داشته اند تا چه اندازه نتیجه داشته است. به عنوان مثال می توانید ببینید صفحه ی گوگل پلاستان در یک دوره ی زمانی خاص چندبار دیده شده، می توانید تعداد کلیک ها را ببینید یا بدانید بازدید کننده ها به کدام قسمت وارد شده اند.

این کار می تواند به شما کمک کند که بدانید چه نوعی از محتوا در بین کاربران بیشتر طرفدار دارد. یا بهتر است مطالب در مورد چه موضوعی باشند.

مدیریت Review ها (بررسی ها)

Screen-Shot-2014-07-30-at-2.47.35-PM-730x504

ریویو ها می توانند با توجه به میزان صحتی که دارند به بهبود کسب و کار کمک کنند یا آن را به کلی نابود کنند. پاسخگو بودن شما می تواند یک فاکتور تعیین کننده ی کلیدی برای مشتری باشد.

به همین دلیل باقی ماندن در راس ریویو ها اهمیت زیادی دارد. باید بتوانید به مشتریان ناراضی راه حل ارائه بدهید و از مشتریانی که از شما تعریف و تمجید کردند سپاسگزاری کنید.

می توانید از ویژگی های وبسایت Review استفاده کنید تا همیشه در جریان صحبت های مشتریان قرار بگیرید. این صحبت ها تنها به کسب و کار شما محدود نمی شود بلکه ممکن است در مورد رقیبان شما هم باشد. در این شرایط می توانید در بهترین حالت سرویس دهی به مشتری قرار بگیرید و در مقابل، مشتری های بالقوه از برطرف شدن مشکلات کسب و کار های رقیب برای شما می گویند و در شما طوفانی در حوزه ی بازاریابی و طرح های فروش بوجود می آید تا مشکلات خودتان را هر چه سریع تر برطرف کنید.

استفاده ی بهینه از گوگل Carousel

چه متوجه این موضوع شده باشید چه نشده باشید، وقتی به دنبال محصولات و کسب و کار های آنلاین می گردید در واقع از بخش جدید گوگل به نام Carousel استفاده می کنید. Carousel همان ردیف از عکس هایی ست که در بخش جست و جوی صفحه ی اول گوگل در کنار اسامی کسب و کارها، بررسی کالا و آدرس محل می بینید.

همانطور که حدس زدید محصولاتی که در Carousel قرار می گیرند بیشتر کلیک می شوند و به همین ترتیب طبیعتا کسب و کار های فعال تری دارند ولی این مسئله وقتی عملی می شود که لیستی که قرار می دهید به اندازه ی کافی جذاب باشد.

برای اینکه اطمینان حاصل کنید بهترین تصاویر را به نمایش گذاشتید، عکسی را در حساب کاربری قرار دهید که توسط یک عکاس حرفه ای گرفته شده، نور خوبی دارد و جذاب است. گاهی اوقات گوگل به طرز عجیبی از عکس های بخش های دیگر مثل گوگل پلاس استفاده می کند. تمام عکس ها را چک کنید.

برای اینکه درگیر برش اتوماتیک عکس ها نشوید بهتر است از حالت landscape استفاده کنید که بصورت طبیعی فضای زیادی در اختیار شما قرار می دهد.

Screen-Shot-2014-07-30-at-2.42.03-PM-730x147

و البته به خاطر داشته باشید تمام جزئیات صفحه را تکمیل کنید. در این حالت وقتی مشتری روی لیست شما کلیک می کند شانس شما بالا می رود. همچنین باید از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید که احتمال قرار گرفتن شما در Carousel را افزایش می دهد.

انتخاب محتوای صحیح برای گوگل پلاس

احتمالا توانستید در تمام این دستور العمل ها پس زمینه ای پیدا کنید که بیشتر آن ها با گوگل پلاس مرتبط هستند. اگر زمانی به این سوال برخوردید که چرا گوگل سرویس شبکه ی اجتماعی به راه انداخته، گوگل پلاس می تواند به شما پاسخ دهد. در بخش تجارت گوگل هر سرویس کوچکی که برای کسب و کار طراحی شده به دور گوگل پلاس می گردد. در کنار پر کردن اطلاعات صفحه و انجام تجزیه و تحلیل مداوم می توانید با به اشتراک گذاشتن مطالبی سازگار با محیط گوگل پلاس بیشترین استفاده را از آن داشته باشید:

محتوای بصری: با توجه به طراحی منظم گوگل پلاس و تاکید آن بر محتوای بصری، استفاده از تصویر، ویدئو و اینفوگرافی (نوشته های مخلوط با نقاشی) نتیجه ی خوبی به دنبال خواهد داشت.

ظاهر وبسایت پینترست مانند است و باید مطمئن شوید هر عکسی که در سایز بزرگ روی صفحه قرار داده می شود خوب به نظر می رسد. حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که تصویر خوبی را با نوشته هایتان همراه کنید.

محتوایی که بازدید کنندگان بتوانند از آن چیزی یاد بگیرند: افرادی که در گوگل پلاس فعالیت می کنند تشنه ی اطلاعات هستند. (در مقابل می توانید در یوتیوب ویدئو هایی از گربه ها تماشا کنید) بنابراین در صورتیکه محتوای مطالب شما آموزنده باشد کلیک بیشتری دریافت می کنید.

این بخش با بخش بصری ارتباط دارد و از ترکیب آن ها اینفوگرافی و فیلم های آموزشی پدید می آیند.

محتوای گوگل پلاس متا: نکته ای که اهمیت دارد این است که هنوز کاربران درگیر این مسئله هستند که گوگل پلاس چیست. در نتیجه اگر به برند شما مربوط می شود می توانید یک مطلب متا در مورد چگونگی استفاده از گوگل پلاس تهیه کنید تا به دفعات زیادی به اشتراک گذاشته شود.

معاملات، پیشنهادات، تبلیغات: گوگل پلاس عمدتا برای تجارت استفاده می شود به همین دلیل تعداد زیادی از کاربران تنها به این دلیل از گوگل پلاس استفاده می کنند که بتوانند معامله ی خوبی تجربه کنند. به اشتراک گذاشتن تبلیغات در گوگل پلاس می تواند تعداد دنبال کننده هایتان را بالا ببرد و در نهایت ممکن است کاربران معمولی هم مطالب شما را به اشتراک بگذارند.

پرسش ها و نظرسنجی ها: آیا نمی دانید چه نوع محتوایی در گوگل پلاس قرار دهید یا نمی دانید چطور باید محصول جدیدتان را معرفی کنید؟ می توانید از دنبال کننده ها بپرسید. مشتریان انتظار دارند بتوانند در هر پلتفورمی با برند ارتباط تنگاتنگی برقرار کنند پس از این موضوع استقبال می کنند.

به خاطر داشته باشید حتما در ساعات ۹ صبح تا ۱۱ صبح مطالب را منتشر کنید.

 

آموزش حذف اکانت گوگل (جیمیل و گوگل پلاس)

مزایای ساخت یک صفحه در گوگل پلاس برای سایت خود

با ایجاد و ساخت یک صفحه جدید در گوگل پلاس می توانید مزایای بسیاری را برای سایت یا تجارت خود به ارمغان بیاورید. در زیر با مهمترین مزایا و نکات مثبت ایجاد و استفاده یک صفحه گوگل پلاسی برای سایت خود می توانید آشنا شوید.

  1. کاربران دیگر این شبکه مجازی با اضافه کردن صفحه شما به لیست حلقه های خود آخرین نوشته ها و ارسال های شما را در صفحه گوگل پلاس خود می بینند و از این طریق می توانید برای هر یک از نوشته های جدید سایت خود بازدید کنندگان زیادی را بدست آورید و با این کار ترافیک بازدید کننده سایت خود را افزایش دهید.
  2. از این به بعد صفحه شما در جستجوهای انجام شده در گوگل پلاس نمایش داده می شود و در هر جایی از گوگل پلاس اگر از عبارت “+نام صفحه شما” ( مثلاً +تورتک ) توسط کاربران استفاده شود شما می توانید در صفحه خود در قسمت ورودی ها از آن ها با خبر شوید.
  3. می توانید با استفاده از این صفحه مشتریان ، فعالیت ها ، اعضای تیم و … را به صورت جداگانه به دیگر بازدید کنندگان صفحه خود نمایش دهید و با این کار در حقیقت یک صفحه کاملاً حرفه ای برای دریافت پروژه های جدید برای تجارت خود دارید.
  4. صفحات گوگل پلاس شما می توانند در موتور جستجوگر گوگل رتبه های خوبی را بدست آورند و شما با استفاده از این پتانسیل می توانید از این طریق ترافیک بازدید کنندهخ بیشتری را به سایت اصلی خود جذب کنید.
  5. شما می توانید با افرادی که صفحه شما را به لیست حلقه های خود اضافه کرده اند و یا شما آن ها را به حلقه های صفحه خود در گوگل پلاس اضافه کرده اید به صورت زنده ارتباط برقرار کنید و البته در این راه پاتوق ها در گوگل پلاس بهترین ابزار برای استفاده شما هستند.
  6. با استفاده از قسمت “وب سایت خود را متصل کنید” می توانید دکمه +۱ کردن سایت خود را در صفحه گوگل پلاس سایت خود نیز به نمایش درآورید و با این کار کاربران این شبکه مجازی نیز می توانند به صورت مستقیم از این صفحه سایت شما را به دیگر دوستان خود در صفحه نتایج جستجوی گوگل پیشنهاد دهند.

 

 

کلمات کلیدی :  تبلیغات شبکه های اجتماعی , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , مقالات شبکه های اجتماعی , مدیریت شبکه های اجتماعی  , Social network advertising , social media marketing,  تکنولوژی  , شبکه های اجتماعی گوگل  , گوگل پلاس Streams Photos شبکه های اجتماعیصفحات اینترنتی , سرویس های پست الکترونیکی موقت , مقالات شبکه های اجتماعی , حذف اکانت گوگل , مدیریت شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی

 

 

منابع : سنادیتا , پارسیش

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)