شرکت توییتر که یکی از بزرگ ترین شبکه ای اجتماعی را در اختیار دارد با کاهش درآمد رو به رو است. این شبکه اجتماعی در جذب کاربران جدید با مشکل مواجه شده و رقبای آن یعنی شبکه های اجتماعی اینستاگرام و اسنپ چت توانسته اند نسبت به توییتر در این بازار موفق تر عمل کنند. بر این اساس درآمد سه ماهه سوم این شرکت در سال ۲۰۱۶ به شدت کاهش داشته ولی همچنان فراتر از پیش بینی تحلیل گران است. به دنبال این کاهش درآمد توییتر اعلام کرده است که قصد دارد تا نیروهای خود را به میزان ۹ درصد کاهش دهد.
تعدیل نیرو در توییتر در صورتی اتخاذ شده است که سهام توییتر حدوداً ۴ درصد افزایش داشته و به رقم ۱۷/۹۷ دلار رسیده است. توییتر در سه ماهه گذشته زیانی در حدود ۱۰۳ میلیون دلار داشته است و پیش بینی می شود که رقمی بالغ بر ۳۰ میلیون دلار دیگر را به دلیل تعدیل نیرو و هزینه های ناشی از آن مجبور باشد تا متحمل شود.
در سه ماهه منتهی به سپتامبر، توییتر ۳۱۷ میلیون کاربر فعال در ماه داشته است که رشدی به میزان ۴ میلیون نفر را در مقایسه با سه ماهه نشان می دهد ولی این میزان رشد در مقایسه با رقبای این شبکه اجتماعی بسیار ناچیز است.
تصمیم تعدیل نیرو در توییتر شامل ۳۵۰ نیروهای فعال در بخش های فروش، همکاری های تجاری و بازاریابی می شود. هدف اصلی این تعدیل نیرو ، هدایت توییتر به سمت سودآوری به عنوان یک شرکت مستقل است.
مسئولان شرکت معتقدند که این تغییر ساختار سبب خواهد شد تا بتوانند بر روی الویت های اصلی شرکت خود سرمایه گذاری کرده و از سرمایه گذاری کردن بر روی نواحی که در برگیرنده بخش اصلی کسب و کار آن ها نمی باشند، جلوگیری خواهد کرد. به این ترتیب خواهند توانست اثربخشی بیشتری در کسب و کار خود ایجاد کنند.
تصمیم دیگری که علاوه بر تعدیل نیرو در توییتر اتخاذ شده است خاتمه دادن به فعالیت اپلیکیشن واین (Vine) است. این اپلیکیشن که امکان به اشتراک گذاری فیلم های ۶ ثانیه ای را برای افراد فراهم می ساخت توانسته بود با جذب افراد خلاق موفقیت و جایگاه خوبی را به دست آورد ولی از سوی دیگر برای پریسکوپ (Periscope) یکی دیگر از محصولات شرکت توییتر رقابت ایجاد کرده بود.
هکرهای روسی در حال ارسال بدافزار از طریق توییتر برای کارمندان پنتاگون هستند
البته پس از خاتمه فعالیت این اپلیکیشن، وب سایت واین همچنان پا برجا خواهد بود و ویدیو های افراد را به نمایش خواهد گذاشت.
توییتر اعلام کرد که در ماههای آینده فعالیت اپلیکیشن واین را که مربوط به همین سرویس برای به اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه است، متوقف میشود. منابع نزدیک به توییتر اعلام کردهاند که دور جدید تعدیل نیرو در توییتر شماری از کارمندان واین را نیز در برگرفته است، حال آنکه توییتر اظهار نظری را در این خصوص انجام نداده است. توییتر اپلیکیشن واین را که مربوط به همین سرویس است برای اضافه کردن ویدیو به قابلیتهای توییتر، در اختیار کاربران قرار داد.
توییتر اعلام کرده که به زودی هیچ واینی را حذف نخواهد کرد. این کمپانی این چنین اظهار نظر کرده است:
ما برای شما و واینهای شما ارزش قائل هستیم، از اینرو تغییرات را از راه درست انجام خواهیم داد. کاربران قادرند تا به واینهای خود دسترسی داشته و آنها را دانلود کنند. ما وبسایت مربوط به این سرویس را سرپا نگه خواهیم داشت، چرا که معتقدیم دسترسی داشتن به محتوای غنی واین بسیار مهم و حیاتی است.
توییتر واین را در سال ۲۰۱۲ در وضعیتی خرید که هنوز سرویس خود را راهاندازی نکرده بود. این سرویس در سال ۲۰۱۳ راهاندازی شد و ویدیوهای ۶ ثانیهای واین برای نمایش هایلایت رقابتهای ورزشی، کمدی و افکتهای تصویری بسیار محبوب شد. شماری از کاربران واین با اشتراکگذاشتن ویدیوهای جالب توجه، بسیار مشهور شده و به هنرمندان نام آشنایی بدل شدند.
اما واین در نهایت به چیزی که توییتر در نظر داشت، تبدیل نشد. موسسان این سرویس توییتر را ترک کردند و کمپانی مادر نیز آنچنان که باید روی واین سرمایهگذاری نمیکرد. اضافه شدن ویدیو به اینستاگرام در سال ۲۰۱۳ همه چیز را تغییر داد و رشد واین را متوقف کرد.
کلمات کلیدی : اپلیکشن واین , تعدیل نیرو در توییتر , جایگزین توییتر , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی , بازاریابی در شبکه های اجتماعی ,امنیت در شبکه های اجتماعی , هک و ضد هک , بدافزار , ارسال بدافزار از طریق توییتر , هکرهای روسی , ترفند های بازاریابی , شبکه اجتماعی توییتر , آشنایی با توییتر , گرفتن بازدید در توییتر , بازاریابی در توییتر, social media marketing , Social network advertisin