اگر بخواهید یک روز صرف کنید تا پیام تجاری تان را به صورت رو در رو به کاربران دنیای واقعی بگویید، قطعا روز دومی برایتان وجود نخواهد داشت چرا که یا خسته می شوید، یا نا امید! و یا اینکه از پس هزینه های استخدام بازاریاب بر نخواهید آمد! اما در شبکه های اجتماعی اگر هفته ای ۱۰ ساعت وقت بگذارید به بهترین شکل می توانید پیام های خود را به گوش مخاطبین اصلی تان برسانید. از این رو متوجه می شوید که بدون هیچ هزینه ی اضافی نظیر، استخدام بازاریاب، هزینه چاپ و حتی زمان به بهتریت نتایج دست خواهید یافت.
هر چند که بازاریابی و تبلیغات سفارشی در شبکه های اجتماعی مختلف می تواند هزینه بر باشد اما فعالیت افراد کاملا رایگان است و استفاده از قابلیت های بی شمار این شبکه ها بدون هزینه خواهد بود. بنابراین اگر فردی بدون صرف هزینه های جانبی ، صرفا در چارچوب رایگان شبکه های اجتماعی و تنها با پرداخت هزینه های بازاریابی شبکه های اجتماعی توسط تیم پونه مدیا انجام می شود بتواند به اهداف خود دست یابد همواره یک گام از رقبای خود جلوتر خواهد بود.
اگر هزینه های ارتباطی مانند پیامک را کاهش دهیم شاید توجه مردم به این شبکه ها را نیز بتوانیم کاهش دهیم.
ولی الله صمدی راد در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: از تک فرزندی شدن خانواده ها می توان به عنوان یکی از دلایل موثر در روی آوردن جوانان به شبکه های اجتماعی نام برد زیرا فرزندان همدمی برای گفتگو و همبازی برای بازی در خانواده ندارند و همچنین فرزندان این خانواده ها از نظر ارتباط گیری با افراد در فضای واقعی نسبت به فرزندانی که در خانواده های با فرزند بیشتر هستند ضعیف تر هستند.
این جامعه شناس در ادامه اضافه کرد: البته با توجه به تنوع سلایق و نیازهایی که در این جامعه در میان فرزندان وجود دارد در خانواده های پرجمعیت نیز این مشکل کم و بیش وجود دارد و افراد خانواده برای ارضا نیازهای ارتباطی خود به شبکه های اجتماعی رجوع می کنند.
راهکارها و پیشنهادهای اخلاقی در استفاده صحیح از فضای مجازی
وی در ادامه یکی از دلایل روی آوردن جوانان به این شبکه های اجتماعی را رایگان بودن آن دانست و اظهار داشت: اگر هزینه های ارتباطی مانند پیامک را کاهش دهیم شاید توجه مردم به این شبکه ها را نیز بتوانیم کاهش دهیم.
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه نباید به این شبکه های اجتماعی اینقدر در رسانه بها داده شود بیان کرد: علت توجه جوانان به این شبکه های اجتماعی موجی است که بین مردم ایجاد شده و این موج دیر یا زود فروکش می کند و با بها دادن زیاد به این شبکه های اجتماعی و تبلیغ آنها در رسانه ها، سبب ترغیب بیشتر جوانان به استفاده از این شبکه می شویم.
شبکه های کامپیوتری نه تنها در صرفه جویی زمان به ما کمک میکنن بلکه هزینه ها رو هم تا حد بسیار زیادی کاهش میدن . با استفاده از شبکه میشه منابع سخت افزاری رو به اشتراک گذاشت و هزینه ها رو کاهش داد ؛ مثلا در یک واحد اداری که ۲۰ نفر دارن کار میکنن اصلا مقرون به صرفه نیست که برای هر کارمند یه پرینتر بخریم ( هزینه خرید و نگه داری ۲۰ تا پرینتر خیلی زیاده ) بلکه با خرید یک پرینتر و به اشتراک گذاشتن اون پرینتر در شبکه همه کارمندان می تونن ازش استفاده کنن . از طرفی اگر قرار باشه هر بسته ( مثلا کتاب ، نامه ، عکس ویدیو و… ) به صورت فیزیکی و توسط مامور پست ارسال بشه ، فکر میکنم ۵۰ درصد مردم دنیا باید در اداره پست استخدام بشن.
کلمات کلیدی :تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی , بازاریابی در شبکه های اجتماعی , قانون طلایی دربازاریابی , شبکه های اجتماعی , ترفند های بازاریابی , رقیب شبکه های اجتماعی قویترین اسکریپت , شبکه اجتماعی فارسی , کاهش هزینه های شرکت ها , کاهش هزینه ها با شبکه های اجتماعی , استقبال از شبکه های اجتماعی , پیام های تجاری
کلمات کلیدی : آرتا مارکتینگ , پونه مدیا