-
بازاریابی اپلیکیشن چیست؟
با تغییر روش زندگی مردم و گسترش استفاده از اینترنت و استفاده از موبایل و تبلت و سایر دستگاههای هوشمند ، سبک بازاریابی از روش های سنتی به روش های نوین ارتقا یافته است . امروزه کاربران براحتی با اتصال به اینترنت نیازهای خود را با جستجو در موتورهای جستجوگر رفع می نمایند . بنابراین روش های نوین بازاریابی می تواند به رونق کسب و کارتان کمک نماید .
استفاده از دستگاههای هوشمند طراحان و برنامه نویسان را برانگیخت تا جهت رفاه کاربران برنامه های کاربردی طراحی نمایند که در دستگاههای هوشمند قابل نصب باشد و کاربران تنها با کلیک در بخش های مختلف آن بتوانند نیاز خود را رفع نمایند این برنامه های کاربردی همان اپلیکیشن ها هستند .
طراحی سایت و استفاده از اپلیکیشن ها و راحتی کار کردن با آنها باعث استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفت بنابراین باید از آنها بعنوان روشی نوین در بازاریابی نام ببریم .
بازاریابی اپ در شبکههای اجتماعی
بازاریابی همواره یکی از مهم ترین بخش های هر سازمان و شرکتی می باشد و کارشناسان به دنبال روش های نوین و بهینه برای افزایش مشتری و رونق کسب و کار هستند. بازاریابی با اپلیکیشن موبایل از این جهت که اپلیکیشن ها به صورت موضوعی طراحی و عرضه می شوند اهمیت دارد زیرا مخاطبین و کاربران به صورت هدفمند از اپلیکیشن مورد نظر خود استفاده می نمایند در نتیجه می توانند تبدیل به مشتری بالقوه گردند .
بازاریابی اپلیکیشنی زیر مجموعه بازاریابی موبایلی است . با ساخت اپلیکیشن مناسب برای معرفی محصولات و خدمات شرکت و یا سازمانتان ، براحتی می توانید برند خود را در بین تعداد زیادی از کاربران نشر دهید .
مزیت دیگر در بازاریابی اپلیکیشن برقراری ارتباط موثر با کاربران می باشد که می تواند نقش بسزایی در توسعه و رونق کسب و کارتان داشته باشد .
شبکه های تبلیغاتی زیادی هستند که امر مهم تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن را هدف کار خود قرار داده اند. اگر هنوز هم برای استفاده از راه های تبلیغاتی جهت دیده شده اپلیکیشن ها مردد هستید نگران نباشید!
اگر چه بسیاری از استارتاپ ها و تیم های برنامه نویسی در سراسر جهان از جمله ایران فعالیت های خودجوش خود برای اپلیکیشن سازی شروع کرده اند اما همچنان دغدغه همیشگی بازاریابی و تبلیغات برای این کسب وکار وجود دارد.
اگر تبلیغات ترجیح کسب وکار ها برای رونق باشد، برای این حوزه تبلیغات در بازاریابی نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر محسوب می شود.
در حالی که نقش تبلیغات در کسب درآمد با اپلیکیشن غیرقابل چشم پوشی است از آن سو بازاریابان نیز دست به کار شده اند و بیشتر روی حوزه اپلیکیشن و کسب وکار موبایلی تمرکز نموده اند.
بنابراین شما به عنوان یک توسعه دهنده می توانید تا حدودی به این تبلیغات اعتماد کرده و از این راه مخاطبان اصلی خود را بشناسید.
همین لحظه را برای شروع تبلیغات غنیمت بشمارید و شک نکنید با دلایلی که در مطلب امروز لاین استور می خوانید طرز فکرتان متحول خواهد شد!
۵ دلیل برای استفاده از تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن
reasons why using advertisement in app marketing
استفاده از راه های تبلیغاتی اما نه به صورت محیطی، بلکه به صورت مجازی با هدف اصلی کسب درآمد از اپلیکیشن صورت می گیرد.
تبلیغات است که بازدید را به دنبال خود دارد و شما برای پذیرش تبلیغات درون اپلیکیشنی و سایر راه های کسب درآمد اعتبار کسب می کنید.
به دلایل زیر هرگز از تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن غافل نشوید:
جلب توجه رسانه ها و مطبوعات
چرا برخی از اپلیکیشن ها رسانه ای می شوند؟ به نظر شما چرا هر استارتاپی سروصدا به پا نمی کند و بسیاری از آن ها در سکوت کامل ورشکست می شوند؟
درست است! زمانی بعد از انتشار اپلیکیشن در مارکت ها شهرت کسب می کنید که برند واقعی از خودتان ساخته باشید!
تاثیر تبلیغات مطبوعات در دیده شدن اپلیکیشن
منظور از مطبوعات فقط روزنامه ها یا مجلات نیست. هر رسانه ای که بتواند از راه های مجازی اپلیکیشن شما را پیش از انتشار، در زمان انتشار و بعد از انتشار تبلیغ کند یک ابزار با ارزش برای پیشبرد اهداف شما خواهد بود.
تنها کافی است یک رسانه مانند لاین استور با چند هزار فالوور درباره اپلیکیشن شما ویدیو خبری در رسانه های اجتماعی پخش کند تا تمام نگاه ها به سمت شما متمایل شود!
جستجو نام تجاری یا برند توسط کاربر
نرخ تعامل با کاربر از رویکرد های بازاریابی اپلیکیشن است که قبلا هم در هات اپ نیوز بدان پرداخته ایم.
زمانی که برای اولین بار با استفاده از تبلیغات اپلیکیشن خود را منتشر و از طریق بک لینک ها و نقد رسانه ها که در شبکه های اجتماعی انجام می شود بازدید کسب کنید اولین تعامل و تاثیرگذاری بین شما و کاربر شکل می گیرد.
تاثیر تبلیغات بر برندینگ
مهم ترین تاثیر تبلیغات این است که حداقل نام برند شما در ذهن مخاطب نقش می ببنند. اگر زمانی مخاطب شما توصیف برنامه را از طریق تبلیغات صورت گرفته بخواند می تواند با جستجوی نام کمپانی یا استارتاپ شما به سادگی اپلیکیشن را دانلود کند.
بنابراین تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن جستجوی نام تجاری یا برند را به دنبال دارد.
برند سازی با اپلیکیشن موبایل و مزایای سرمایه گذاری
افزایش بازدید شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی بهترین فرصت برای بازاریابی هستند. مثلا اینستاگرام نقش زیادی در کارآفرینی ایرانیان داشته و برخی با شروع ساده ای در این کانال ارتباطی و استفاده از ترفند های بازاریابی در اینستاگرام صنعت کوچکی را برای خود دست وپا کرده اند.
اساس بازاریابی در این شبکه ها کمپین های تبلیغاتی هستند که با جذب مخاطب؛ ترافیک و دانلود برنامه را افزایش خواهند داد.
بازدید از برنامه در مارکت های معتبر
بهتر است ابتدا خود را از دام کلیشه های بازاریابی موبایل رها کنید!
هر چه قدر هم که بیرون از مارکت ها برای دیده شدن برنامه خود تلاش کنید باز هم نمی توانید کمبود بازدید روزانه کاربران از ۲٫۲ میلیون اپلیکیشن در گوگل پلی و ۲ میلیون اپ در اپ استور را جبران کنید؛ چرا که ۶۳ درصد از دانلود های اپلیکیشن های محبوب و پربازدید از طریق همین مارکت ها تامین می شود.
بازاریابی دهان به دهان
تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن تنها به شیوه های مدرن محدود نمی شود. همه انسان ها بخش عمده ساعات شبانه روز را به تعامل و صحبت با یکدیگر می پردازند.
شانس بزرگی است که نام اپلیکیشن شما بتواند بر زبان این افراد جاری شود و به عبارتی بازاریابی دهان به دهان شکل بگیرد و سپس برندتان به دنیای صحبت روزمره انسان ها راه پیدا کند.
تاثیر باور نکردنی بازاریابی دهان به دهان
مسلما شما هم حرف و تجربه دوستان خود را در استفاده از یک برنامه بیشتر قبول دارید تا اخبار و توصیف های اغراق آمیز از یک برنامه در سایت های مختلف!
اگر تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن به موقع و متعادل انجام شود قطعا تاثیر واقعی خود را برای معرفی و بازاریابی دهان به دهان ایفا خواهد کرد.
سخن آخر:
هر کانالی که برای بازاریابی اتخاذ می شود تاثیرهای منحصر به فرد خود را دارد. بنابراین از هیچ یک از راه های تبلیغاتی ناامید نشوید و مطمئن باشید روزی می رسد که نقش تبلیغات را در بازدید، دانلود و نصب دائمی اپلیکیشن را توسط کاربران مشاهده خواهید کرد.
نظر و ایده شما؟
شنیدن نظرات شما پیرامون علل استفاده از تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن برای ما خوشحال کننده خواهد بود
کلمات کلیدی :تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , مدیریت شبکه های اجتماعی , بازاریابی , مارکتینگ , تبلیغات , کالا,مشتری, سئو , بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی , آموزش بازاریابی اینترنتی , ابعاد گوناگون بازاریابی , ابزار بازاریابی , شروط بازاریابی , بازاریابی محتوای , ابزار بازاریابی آنلاین , ابزار برتر تحقیقات بازاریابی , بازاریابی و فروش بین المللی , روش های تبلیغات آنلاین , مزایای تبلیغات آنلاین , بازاریابی اینترنتی و کسب درآمد بیشتر , بازاریابی آنلاین , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی , بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی , کارآفرینی , مدیریت شبکه های اجتماعی
منابع : هات اپ نیوز , عصر پردازش