اخیراً شبکه اجتمایی اینستاگرام که تحت تملک فیس بوک قرار دارد اعلام کرده است که تعداد کاربران خود از مرز ۵۰۰ میلیون نفر گذشته است. شبکه اجتمایی که در سال ۲۰۱۰ میلادی توسط کوین سیستروم و مایک کرایگر خلق شد و مدتی بعد توسط فیس بوک خریداری شد.
این شبکه اجتمایی در سال ۲۰۱۲ توسط فیس بوک خریداری شد و به افزایش محبوبیت خود نزد کاربران ادامه داد. حال پس از شش سال از راه اندازی این شبکه اجتمایی، آنها امروز اعلام نمودند که تعداد کاربرانشان از مرز پانصد میلیون نفر عبور کرده است و در حال حاضر سیصد میلیون نفر نیز کاربر فعال ماهیانه دارد. همچنین این شرکت اعلام کرده است که هشتاد درصد از کاربرانشان در خارج از خاک ایالات متحده آمریکا حضور دارند.
با این پنج ترفند بازاریابی بصری در اینستاگرام متفاوت ظاهر شوید
لازم به ذکر است که در ماه گذشته این شبکه اجتمایی لوگو و طراحی برنامه خود را به کلی دچار تغییر کرد و این موضوع خود میتواند یکی از دلایلی باشد که کاربران بیشتری به این شبکه اجتمایی جذب شدهاند؛ البته این تغییر لوگو و رابط کاربری با اعتراضات فراوانی از سوی کاربران روبرو گشت ولی این طور که از آمار بر میآید، گویی این تغییرات خود عاملی برای این موفقیت بودند.
تعداد کاربران اینستاگرام در گوگل پلی استور از مرز ۱ میلیارد نفر گذشته است. این رقم این اپلیکیشن به اشتراک گذاری عکس را که چهارمین اپلیکیشن پس از خود فیس بوک، واتس اپ و مسنجر که متعلق به فیس بوک هستند را به نقطه ی عطفی واقعی رساند.
تعداد به درستی منعکس کننده تعداد کاربران نیست چون تعداد نصب های متعدد این اپلیکیشن را نیز به حساب می آورد. اما با این حال هنوز هم یک نقطه عطف خوب است که تنها تعداد انگشت شماری از اپلیکیشن ها موفق به رسیدن به آن شده اند.
فوتومپ اینستاگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟
فقط کافی است در نظر داشته باشید که تعدا کاربران اندروید ۱٫۴ میلیارد نفر است. در ماه جولای اعلام شد اپلیکیشن اینستاگرام دارای بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه است که ۳۰۰ میلیون آنها هر روز از این اپلیکیشن استفاده می کنند. این اپلیکیشن یک سری تعمیرات اساسی کاملا جدی را در طول امسال تجربه کرده است. در ماه مه یک لوگوی جدید و یک طراحی مجدد بصری که با هدف تأکید بیشتری بر روی عکس ها و فیلم ها بیش از خود اپلیکیشن انجام گرفت.
در ماه ژوئن، جدول زمانی الگوریتمی اعمال شد که پست های کاربران را به جای ترتیب زمانی بر اساس علایق خود آنها نمایش می دهد. در ماه اوت Stories راه اندازی شد که یک ویژگی های جدید مشابه اسنپ چت است و کاربران را قادر به ایجاد اسلاید شو موقت از تصاویر می کند که در یک روز ناپدید می شوند.
کلمات کلیدی :کسب و کار اینترنتی , شروع بازاریابی در اینستاگرام , بهترین زمان ارسال پست , ساخت اکات اینستاگرام , استفاده از تصویر جذاب , استفاده از هشتگ , اینستاگرام , قالب های تبلیغاتی , قوانین اینستاگرام , مزایای شات اوت , روش انتشار شات اوت , استقبال از شبکه های اجتماعی , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , کسب درامد از شبکه های اجتماعی, مدیریت شبکه های اجتماعی ,Social network advertising , social media marketing
منابع : هات اپ نیوز , اینستاگرام ها