پادکست نکات مهم در نوشتن محتوای مبتنی بر سئو ؛ بشنوید :
به گزارش لاین استور ، امروزه نوشتن محتوا مبتنی بر سئو یکی از بهترین و سریع ترین روشها و تکنیکها به منظور افزایش رتبه وب سایت است. اکثر سئوکاران به افرادی که قصد راهاندازی یک سایت و قرار گرفتن آن در صفحه اول گوگل را دارند، توصیه میکنند که بهجای صرف هزینههای گزاف مانند تبلیغات، سعی در نوشتن محتوا مبتنی بر سئو کنند، زیرا هیچچیزی مانند محتوا ناب، نمیتواند کاربران را جذب کند.
اما نوشتن محتوا مبتنی بر سئو نیز دارای تکنیکهایی است که اگر آنها را رعایت کنید، میتوانید تأثیرش را در گوگل مشاهده کنید، در غیر این صورت نوشتن حتی هزار مطلب بدون رعایت اصول سئو، نهتنها باعث جذب کاربران نمیشود، بلکه اثری هم بر رتبه سایت شما نخواهد داشت. در ادامه این مقاله قصد داریم تا یک چک لیست کاملی را از نکات نوشتن محتوای مبتنی برسئو که هر نویسنده و متخصص باید آنها را رعایت کند، بیان کنیم.
نکات نوشتن محتوا مبتنی بر سئو
۱٫ انتخاب کلمه کلیدی
هر محتوایی که قصد نوشتن آن را دارید، فقط باید بر روی یک کلمه کلیدی متمرکز باشد. از این لحاظ کلمه فقط را بهکاربردهایم که بهتر میتوانید مطلب را برای هدفی که در نظر دارید، بهینه نمایید. درواقع، این کلمه کلیدی است که موضوع اصلی محتوای شما را تعیین میکند. آیا شما تابهحال دیدهاید که نویسنده مقالهای بتواند چند موضوع را کاملاً تحت پوشش قرار دهد؟ برای همین اولازهمه باید نسبت به نوع و هدف محتوایی که قصد نوشتن آن را دارید، کلمه کلیدی متناسب را تعیین کنید که دارای ویژگیهای زیر را باید در نظر بگیرید با لاین استور سایت تخصصی در زمینه شبکه های اجتماعی و کسب درآمد از شبکه های اجتماعی همراه باشید
- آیا متناسب باهدف محتوای سایت است؟
- آیا توسط بیشتر کاربران مورد جستجو قرار میگیرد؟
- میزان رقابت در این کلمه کلیدی چقدر است؟
- آیا بهتر است که کلمه کلیدی را ترکیبی انتخاب کنیم یا تکی؟
- حالت نوشتن آن باید چگونه باشد؟
برای مثال ما مقاله تولید محتوا که قبلاً نوشته بودیم که الآن در این کلمه در رتبه اول گوگل قرار دارد، کلمه کلیدی اصلی متن را تولید محتوا قرار دادهایم و سعی کردهایم بهگونهای کلمه را به کار ببریم که بهترین بازخورد را به ما بدهد.
شبکه های اجتماعی تا چه اندازه در سئو تاثیرگذار هستند ؟
۲٫ انتخاب کلمه کلیدی ثانویه
کلمه کلیدی ثانویه، یعنی کلماتی که مرتبط با کلمه کلیدی اولیه هستند اما نویسنده نباید بر روی این نوع کلمات در متن خود تأکید کند، بلکه هدف آن فقط کمک به مخاطب و گوگل است تا بهتر بتواند موضوع اصلی را درک کنند و محتوای مناسب دیگر را پیدا کنند. برای اینکه ازنظر گوگل اشتباهی بین کلمه اولیه و ثانویه رخ ندهد، نکات زیر را بهتر است رعایت کنید:
- کلمه کلیدی اولیه را در مکانهای اصلی متن مانند عنوانها، پاراگرافهای اولیه بکار ببرید.
- کلمه کلیدی اولیه را بولد یا ایتالیک کنید.
- هیچگاه کلمه کلیدی اولیه به محتوای قسمتهای دیگر لینک ندهید، بلکه این کار با کلمات کلیدی ثانویه انجام دهید.
اگر بخواهیم که کلمات کلیدی ثانویه را بهگونهای تعریف کنیم، میتوانیم بگوییم که کلماتی هستند که شما در متن خود به کار میبرید اما هدف شما اول اینکه کمک به درک بهتر مطلب و لینک دهی آن به دیگر محتوای سایت است. درواقع کلمات کلیدی ثانویه به نوشتن محتوای مبتنی بر سئو کمک زیادی خواهد کرد.
۳٫ برای کاربران بنویسید نه موتورهای جستجو
درست است که ما تأکید میکنیم، از کلمات کلیدی در متن خود استفاده کنید اما به این معنی نیست که کاربران با خواندن محتوای شما، در هر خطی کلمه کلیدی را مشاهده کنند. چگالی کلمات کلیدی بین ۱ تا ۳ درصد است و بیشتر از آن، هجو بیمورد است که نهتنها کیفیت محتوای شما را کاهش میدهد، بلکه ازنظر گوگل به خاطر استفاده بیشازحد، سایتتان جریمه خواهد شد. پس بهصورت ماهرانه و در مکانهای درست مانند عنوانها سعی در استفاده از کلمات کلیدی داشته باشید.
اولازهمه متن خود را برای کاربر بنویسید و سپس در بررسی و مرور آن، کلمات کلیدی خود را قرار دهید.
۴٫ بیش از سیصد کلمه بنویسید
تابهحال شده است که مقالهای را مطالعه کنید که کمتر از سیصد کلمه داشته باشد و بتواند اطلاعات مفیدی را به شما ارائه بدهد؟ برای اینکه ازنظر گوگل یک محتوای مبتنی بر سئو نوشته باشید، حداقل یک مقاله باید سیصد کاراکتر باشد تا هم ازنظر کاربران یک مقاله نوشته باشید و هم اینکه گوگل آن را بهحساب بیاورید. گوگل محتواهای خیلی کوتاه را حتی ایندکس هم نمیکند.
ازنظر ما، یک مقاله باید حداقل ۷۰۰ کاراکتر داشته باشد.
۵٫ استفاده از کلمات کلیدی در مکانهای درست
کلمه کلیدی اگر در مکان درست به کار نرود، نمیتواند آن نتیجهای را که مدنظر شماست، داشته باشد. همانطور که گفتیم که درصد چگالی کلمه کلیدی بین ۱ تا ۳ درصد است و بیشتر از آن باعث جریمه گوگل میشود. مکانهایی که باید کلمات کلیدی را در آنجا به کار ببرید، عبارت است از:
عنوان اصلی
یکی از اولین مکانهایی که گوگل در ایندکس محتوا بررسی میکند، عنوان است. درواقع یکی از نکات نوشتن محتوا مبتنی بر سئو است. کلمه کلیدی را حتماً باید در عنوان به کار ببرید. همچنین سعی کنید آن را اول عنوان و بهصورت تک بنویسید. همچنین بهتر است که انگلیسی آن را هم نیز استفاده کنید. برای مثال دو عنوان زیر را در نظر بگیرید:
۲۵ روش تولید محتوا
در حالت دوم شما علاوه بر اینکه کلمه کلیدی را در ابتدا بهکاربردهاید، انگلیسی آن را نیز قراردادید درواقع دو بار استفادهشده است اما چون یکی بهصورت انگلیسی است، ازنظر گوگل مشکلی ایجاد نمیکند ولی تأثیر مثبتی در جستجوی گوگل دارد.
پاراگرافهای ابتدایی و انتهایی
درصد کلمات کلیدی در پاراگرافهای ابتدایی و انتهایی نسبت بهکل متن بهتر است که بیشتر باشد. در پاراگراف انتهایی که بخش نتیجهگیری است، به کار بردن کلمه کلیدی این مفهوم را به موتور جستجوگر گوگل میرساند که شما قصد نداشتهاید با به کار بردن آن در ابتدا، بهنوعی قوانین را دور بزنید بلکه واقعاً به تولید محتوای ناب پرداختهاید.
عناوین میانی
به کار بردن کلمات کلیدی در عناوین میانی خیلی مهم است. اولاً به کاربران زیر عنوان به دستهبندی مطلب شما کمک بسیاری میکند که باعث راحتتر خوانده شدن مطلب توسط کاربران میشود و دوما اینکه زیر عنوانها تأثیر مثبتی در سئو سایت دارد البته دقت کنید که زیر عناوین باید در تگهای H قرار بگیرید. یک مثال زیر عنوان، همین عناوین داخلی هستند که با عدد ما در این متن مشخص کردهایم. البته همیشه نمیتوان از کلمات کلیدی در زیر عنوانها استفاده کرد.
متاتگ توضیحات
امروزه این متاتگ، ارزشمندترین متاتگ گوگل است و گوگل خیلی به آن دقت میکند. این متاتگ قوانین دارد که باید حتماً آن را رعایت کنید مثلاً حداکثر طول کاراکتر آن ۱۶۵ کاراکتر است و همچنین توصیه میکنیم که حتماً دو بار کلمه کلیدی اصلی را در آن به کار ببرید. نکته خیلی اینکه، بهتر خلاصه اصلی را در این نوع متاتگ استفاده کنید، زیرا کاربران قبل از کلیک بر روی لینک صفحه نتایج جستجو، اولازهمه این تگ را میخوانند و اگر مطلب آن را مغایر با عبارت موردنیاز بدانند، هیچگاه وارد صفحه شما نمیشوند.
۶٫ محتوای ناب و بدون تکرار بنویسید
گوگل از محتوای کپی شده دیگر سایتها به شدت متنفر است تا جایی که اگر دریابد، سایتی مطالب دیگر سایت را کپی میکند، بهشدت جریمه میکند و آن را در لیست سیاه قرار میدهد و نوشتن محتوا مبتنی بر سئو نمیداند. اگر میخواهید که مورد جریمه گوگل قرار نگیرید، حتماً منبع اصلی را انتهای متن به کار ببرید، البته ذکر عنوان منبع بهتنهایی کفایت نمیکند و باید با استفاده از تگهایی این مسئله را به گوگل بیان کنید، درواقع سورس اصلی را در آن تگها قرار دهید.
۷٫ اشتباهات دستور زبان و املایی نداشته باشید
یکی از بدترین موارد برای یک نویسنده مطلب، داشتن اشتباهات املایی و دستور زبانی است. وجود حتی یک اشتباه کوچک، میتواند تجربه بدی را برای کاربر ایجاد کند که کاربر به خود بگوید، مطالب این سایت توسط هیچ شخصی کنترل نمیشود و صرفاً هدف آنها نوشتن متن بوده است. حتی داشتن این اشتباهات در گوگل تأثیرگذار است . اگر قصد نوشتن محتوا مبتنی بر سئو را دارید، صرفاً نباید به کلمات کلیدی جایگاه آنها دقت کنید، بلکه مواردی مانند اینها هم هرچند ریز، اما تأثیرگذار هستند.
سئو محلی با الگوریتم جدید گوگل possum و pigeon
۸٫ لینک دهی داخلی و خارجی
ارتباط داخلی بین صفحات، یکی از نکات مهمی است که در سئوسایت تأثیر بسزایی دارد. این ارتباط داخلی نهتنها میتواند کاربران را به صفحات مرتبط دیگر هدایت کند، بلکه ازنظر گوگل هم ارزشمند است. البته این مسئله دو شرط دارد:
- صفحاتی که به هم لینک داده میشوند، ازنظر موضوع باهم دارای ارتباط باشند.
- هیچکدام از صفحات قبلاً توسط گوگل مورد جریمه قرار نگرفته باشند.
اگر صفحهای که به صفحه دیگر که ازنظر گوگل جریمه شده است، لینک میدهد، خود آنهم جریمه خواهد شد، زیرا گوگل آن صفحه لینک دهنده را بهعنوان یک معرف میشناسد و معرف به یک صفحه جریمهشده همانند این است که شما، شخصی را که بههیچوجه وجهه خوبی ندارد را در جامعه بهعنوان یک شخص عالی معرفی کنید. حال خودتان قضاوت کنید؟
ارتباط به سایتهای دیگر همانند لینک داخلی است. بیشتر از لینک خارجی برای معرفی منبع اصلی مطلب استفاده میشود. نکته خیلی مهم این است که لینک خارجی را بهصورت نوفالو کنید تا اگر صفحه منبع اصلی به هر دلیلی از دسترس خارج شد یا گوگل سایت اصلی آن را جریمه کرد، تأثیری منفی بر رتبه وبسایت شما نداشته باشد.
۹٫ استفاده از برچسب
برچسبها امروزه دیگر هیچ جایگاهی در سئو ندارند و میتوان گفت در تکنیک محتوای مبتنی بر سئو بیاثر هستند اما برای دستهبندی مطالب کاملاً مفید هستند. بهتر است که چند برچسب اصلی را تعریف کرده و تمامی مطالب خود را در این برچسبها قرار دهید. البته درست است که دیگر برچسبها هیچ اثری ، اما وقتی روی آنها کلیک میکنید، دارای یک صفحه هستند که این صفحه در گوگل ایندکس میشود، پس بهتر است که نکات مهم گوگل را در ساختار آنها رعایت کنیم.
۱۰٫ استفاده از عبارت و کلمات کلیدی در تگهای Alt و تایتل عکس
گوگل چندین حالت جستجو را برای کاربران خود ایجاد کرده است که یکی از این حالتها، جستجوی عکس است. جستجوی عکس در گوگل با استفاده از تگ Alt انجام میشود. پس خیلی مهم است که کلمات کلیدی اصلی آن صفحه را در این تگ به کار ببرید، زیرا هرچه رتبه سایت بالاتر باشد و کلمه کلیدی اصلی در آنها به کار گرفته شود، شانس نشان داده شدن عکسها در بالا، بیشتر خواهد بود. همچنین اگر عکسی کامل بارگذاری نشود، متن Alt نیز نشان داده میشود. البته تگ تایتل هم زمانی که ماوس بر روی عکس میرود به کاربران نمایش میدهد، بههرحال این دو تگ، از نکات مهم نوشتن محتوا مبتنی بر سئو هستند
نوشتن یک محتوا مبنی بر سئو میتونه تاثیر به مراتب بیش تری نسبت به تبلیغات به روش های دیگر داشته باشد.
عالیه❤️
حتما میدونید که هرچی رو محتوای سایت کاربکنید سئو سایتتون بالا میره و تو جست و جوی گوگل امتیاز بیشتری دریافت میکنید
امروزه نوشتن محتوا مبتنی بر سئو یکی از بهترین و سریع ترین روشها و تکنیکها به منظور افزایش رتبه وب سایت است. اکثر سئوکاران به افرادی که قصد راهاندازی یک سایت و قرار گرفتن آن در صفحه اول گوگل را دارند، توصیه میکنند که بهجای صرف هزینههای گزاف مانند تبلیغات، سعی در نوشتن محتوا مبتنی بر سئو کنند، زیرا هیچچیزی مانند محتوا ناب، نمیتواند کاربران را جذب کند.
دقیقا همینطور هست ممنونم از نظرات ارزشمند تون
بادافزایش بازدید سایت علاوه بر فروش بیشتر کالا و خدمات خودمان حتی میتوان آگهی تبلیغاتی دیگر سایتها یا کانال ها و گروه ها را دریافت کرده و از این راه هم به کسب درآمد برسیم
بله دوست عزیز بسیاری از این سایتهای پربازدید تونستن درامدهای کلانی را از این راه به دست بیارن مچکریم دوست عزیز که نظر قشنگتون رو برامون ارسال کردین منتظر نظرات بعدیتون هستیم
نوشتن محتوای مبتنی بر سئو همون طور که در اسن مطلب توضیح داده شد، خیلی مهم تر است و نوشتن یک محتوا خوب و جذاب از هزاران تبلیغ بهتر است
ممنونیم دوست خوبمون از ارسال نظر قشنگتون در مورد مطالب ما در زمینه شبکه های اجتماعی
لطفا توضیح بدین نمایندگی پنل شبکه های اجتماعی به چه صورته ممنون.
دوست عزیز کاری نداره در سایت عضو بشین و از خدمات استفاده کنین و ارتقا به ادمین رو بزنین
تبلیغات در شبکه های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است.میتوان با استفاده هدفمنداز ان موجب بهبود وضعیت کسب وکار خود شد.این امر نه تنها هزینه های تبلیغاتی را جبران میکندبلکه موجب افزایشذسوددهی هم خواهد شد.
بسیار عالی و ممنونیم که نظر خوبتون رو در زمینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی برامون ارسال کردین
با سلام
به نظر من برای سئو یک سایت راهنمایی بیشتری مورد نیاز است که برای یک فرد تازه کار راه کارهای گفته شده چندان جنبه آموزشی ندارند وفقط میتواند به عنوان شناخت تیتر وار باشد
سلام و درود بر شما ممنونیم که نظرت رو در زمینه شبکه های اجتماعی برامون ارسال کردین
سلام ، ممنون از سایت خوبتون
استفاده از کلمات کلیدی متنوع هم می تونه نقش مهمی در بالا بردن رتبه سایت داسته باشه و هرچه سئو بالاتر باشد تبلیغات در شبکه های اجتماعی موفق تر است
ممنونیم موناجون که نظرت رو برامون ارسال کردین و خوشحالیم که دوستان مهربون و عزیزی مثل شما داریم که مطالبمون رو در زمینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی میخونید و پیگیر هستین با ارزوی بهترینها برای شما دوست گرانبهامون
با سلام و احتارم ، هرچند برای مطالبتان زحمت زیادی کشیده اید، ولی در نهایت یه سری مطالب کپی شده از سایتهای خارجی است و به درد سازوکارهای فضای مجازی در ایران نمی خورد. اگر قصد آموزش به مخاطب را دارید برید فضای مجازی ایران و رفتار کاربران را رصد و تحلیل کنید. اگر هم که فقط قصد افزایش بازدید و ترافیک و رنکینک سایت و کانالتان را دارید، راه خوبی را می روید و دارید موفق می شوید اما مطالبتان به درد مخاطب نخواهد خورد.
سلام ممنونیم دوست عزیز که نظرتون رو برامون ارسال کردین ،چند نکته رو خدمتون عرض میکنیم ،اول اینکه همه ی دوستان خوبمون امکان دسترسی به سایتهای خارجی رو ندارند و مطالب در بعضی از سایتها پراکنده ست و ما کارمون تنها تولید محتوا برای سایت نیست بلکه به صورت دایرکتور مطالب رو هم دسته بندی و مرتب میکنیم تا همه ی دوستان خوبمون بتونن به راحتی به این مطالب دسترسی داشته باشن ،منتظر نظرات قشنگتون هستیم