افزایش فروش سایت با شبکه های اجتماعی

 افزایش فروش سایت با شبکه های اجتماعی که در این مقاله ۸ شبکه اجتماعی برتر به شما معرفی شده است. هم اکنون شبکه‌ های اجتماعی طرفداران زیادی دارند و استفاده صحیح از شبکه‌ های اجتماعی می‌‌تواند افزایش فروش سایت ما را به دنبال داشته باشد. حتی بزرگترین برندهای کسب و کار که در فیس بوک زمانی ترافیک خوبی داشتند دیگر به راحتی نمی توانند به آن سطح از ترافیک برسند و در واقع بطور متوسط به ۶% رسیده است یعنی از هر ۱۰۰ نفر ۶ نفر پست‌ها را می بینند! با لاین استور همراه باشید.

شبکه‌های اجتماعی یک منبع رایگان ترافیک برای مدت طولانی نیست، اگرچه شما با تیم‌تان می‌توانید وقت بگذارید تا پست‌های مناسب، عالی، جذاب و نوع پیشرفته BuzzFeed  یا Tastemade را در آن بسازید تا افزایش فروش سایت خود را امکان پذیر کنید.

افزایش فروش سایت با شبکه های اجتماعی

آیا با این وضع، شبکه‌ های اجتماعی منسوخ شده است؟ خیر، اصلا اینطور نیست!

حتما تا به حال خبرهایی حاکی از اینکه چطوری بعضی از فروشند ه های آنلاین  در تبلیغات  فیسبوک به *X% ROI رسیده اند  و چطوری بعضی های دیگر با استفاده از Snapchat به Y% ROI* رسیدند. پیدا کردن خبرهای این گونه آسان است. ولی  یافتن خبرهای صفر بودن ترافیک با کار واقعی در تجارت الکترونیکی در کانال های اجتماعی خیلی کم و نادر است.

خبرهای دیگری از فروشندگان آنلاین مبنی بر تنزل ترافیک شان در رسانه اجتماعی می شنویم. از طرف دیگر، فروشندگان آنلاین دیگری وجود دارد که بی سروصدا از رسانه اجتماعی  به مقدار شگفت انگیزی پول در می آورند!
در واقع این واقعیت که شبکه های اجتماعی این سال ها نقش پر رنگی در وبسایت ها ایفا می کنند و می توانند با بالا بردن ترافیک باعث پیشرفت کسب و کار اینترنتی شما شوند!

در زمان طولانی تر استفاده از صرفا یک صفحه فیس بوک و یا اینستاگرام برای کارتان کفایت نمی کند، بلکه اگر شما می خواهید ترافیک بیشتری از رسانه اجتماعی کسب کنید و فروشگاه آنلاین تان را به سرعت توسعه دهید نیاز دارید برای نرخ بازگشت سرمایه  بالا در شبکه های اجتماعی تمرکز و دسترسی بیشتری داشته باشید. لیست کانال های موجود در وب سایت های رسانه های اجتماعی به شرح ذیل، نرخ بازگشت سرمایه بهتری نسبت به کانال های معمول نسبت به هر صفحه فیس بوک می دهند.

افزایش فروش سایت با شبکه های اجتماعی

۱- گروه های فعال در فیس بوک

چنانچه میخواهید مشکل کمبود ترافیک را حل کنید باید از گروه های فعال در فیسبوک استفاده کنید!
با این کار تقریبا می توانید به میزان زیادی فروش خدمات و محصولات خود را افزایش دهید. هر کسی می داند که یک فروشگاه اینترنتی خوب با اینکه یک برند کوچک باشد اما مطمئنا راهی را برای کاهش عیب و رسیدن به یک سطح فروش خوب پیدا می شود که یکی از راه های کاربردی برای پیشرفت کسب و کار عضویت در گروه های فیس بوک می باشد.

در گروه های فیس بوک،  هرمحصول منسوخ شده یک بار دیگر احیاء می شود. در واقع  انتخاب مردم از جوامع محلی به گروه های فعال فیس بوک که به صورت تیم ها، گروه ها،جوامع و غیره سازماندهی می شوند، هدایت می شود.
دلایل مضاعفی وجود دارد که چرا گروه های فیس بوک برای تجارت الکترونیکی،کانال های سودمندی هستند؟

گروه های فیس بوک خیلی دقیق و هدفمند می باشند. اعضای گروه ها بطور معمول در بازار برای تهیه و جستجوی چیز های جالب برای خواندن، خریدن و به اشتراک گذاشتن در صفحه شما، هماهنگ هستند، و تمرکز دارند.
عملا با این کار به ترافیک ۱۰۰% می رسید. برخلاف صفحه های فیس بوک که متوسط به حدود ۶% ترافیک خواهید رسید! پست های شما در داخل گروه ها، اخبار سایت اعضا را به همه می رسانند. بیشتر ترجمه های رسیده، انتخاب می شوند که اگر خوب انجام شود برای سایت ترافیک ایجاد می کند و منجر به پیشرفت کسب و کار شما خواهد شد.

توجه به مخاطبان، به روش فیسبوک

۲-تبلیغات فیسبوک با ردیابی 

شما می دانید که  این روزها چه چیز هایی درباره بازاریابی رسانه های اجتماعی گفته می شود؟
بعضی از روش ها، حقیقت دارد. فیسبوک متهم به دستکاری سازمان یافته در استقبال بیشتر مردم به تبلیغات و اینکه تغییرات اخیر اینستاگرام باعث اتلاف اساسی در ترافیک می شود، شده است.
آیا شما  Canvas people را می شناسید؟ آنها یک سرویس چاپ عکس آنلاین هستند. وقتی آنها می خواهند ترافیک فروش و آگهی برندشان را افزایش دهند، به تبلیغات فیس بوک مراجعه می کنند.

همراه با متن ها و تم های زیبا در تبلیغات (برای مثال، صحبت های تبلیغاتی آنها درباره لحظه های خاص در زندگی مانند نامزدی، بچه دار شدن وغیره)، تبلیغات فیس بوک آنها با عکاسان هدفمند، مردم علاقه مند در عکس ها، مادران، رقص کنندگان و غیره  وجود دارد که خیلی هدفمند تعیین شده اند.

در پایان عملیات آنها نزدیک به چهار هزار فروش در ROI of 1.5x (نرخ بازگشت سرمایه) داشتند. درست است که خیلی مقدار بزرگی نیست، اما واقعیتی است که همراه با این موضوع در صفحه آنها ۱۸۰۰۰۰ مراجعه کننده به ارمغان آورده است و در ادامه، ترافیک سایت توسط فیس بوک بیشتر می شود.

تبلیغات فیس بوک با هدفمندی درستی که دارد برای پیشرفت کسب و کار اینترنتی گزینه ی مناسبی است!
تبلیغات فیس بوک در بین فروشندگان آنلاین چند مورد نامطلوب دارد. اغلب، هدف گذاری آن خیلی گسترده یا خیلی بی ربط است .مسلما شما باید هدف گذاری تان  را کاملا مشخص کنید سپس  در فیس بوک شروع به تبلیغات کنید. خوشبختانه شما می توانید یک مقدار کمی در حدود پنج دلار را برای یک روز برای تبلیغات در فیس بوک در نظر بگیرید و هر روز برای یک هفته امتحان کنید.

۳-Snapchat و influencer

Wet Seal یک برند لباس است که تصمیم گرفت ترافیک سایت خود را افزایش دهد. برای این کار با یک رسانه اجتماعی با نفوذ مانند youTuber  با ۱۸ سال قدمت، اینستاگرام و Snapchatter (هرسه هم قدمت اینترنت هستند) وارد بازار تبلیغاتی شود!


در مشارکت، MissMeghan بیشتر به حساب WetSeal، Snapchat اجازه می دهد که او بتواند پست بگذارد و یک تلاش افسانه ای برای پیروزی و دریافت جایزه برای بهترین برند در Snapchat انجام می دهد.
جالب توجه است که Wet Seal برای جمعیت دختران نوجوان خیلی موفقیت داشته است.

ارتقاء جایگاه های شبکه اجتماعی پر طرفدار مانند اینستاگرام و Snapchat در نتیجه ارتقاء رسانه اجتماعی فعال حاصل می شود. صد هزار یا میلیون هوادار در آنها وجود دارد که تحت تاثیر پست های موجود در آن قرار می گیرند!
برندهای زیادی وابسته به این عوامل  به نام Influencer می باشند که برای تهیه محصول آنها در مقابل مخاطبان اقدام می کنند. اینجا یک توضیح مختصر و مفیدی وجود دارد تا بدانید که چطور می توانید با marketing Influencer تجارت خود را شروع کنید!

  • به اطلاعاتی دسترسی پیدا می کنید که درباره محصولات، خدمات، اخبار یا پست ها در سایت شما صحبت می کند. اگر محصولات لوکس و زیبا را می فروشید، اطلاعات پر آوازه و مشهور،  را پیدا کنید و درضمن تصاویر پست درباره زیبایی، سلامتی و مسایل مرتبط استفاده کنید.
  • لیست فالوورها را براساس  تعداد و سطح انتخاب آنها و محتوایی که به اشتراک می گذارند و یا ارتباط قوی پست هایشان را با محدوده هدف شما، تفکیک کنید.
  • به هریک از influencer ها  دسترسی پیدا کنید و تقاضای  مشارکت کنید.

Snapchat  یکی از شبکه های اجتماعی دیگر برای پیشرفت کسب و کار اینترنتی است:

  • جمعیت جوانان (۷۵% از کاربران Snapchat جوانان تا ۲۵ سال هستند) است که در Snapchat خیلی فعال و موثر می باشند.
  • در واقع جایی وجود دارد که خلاقانه عمل می کند به خاطر اینکه Snapchat  ویژگی های جالبی دارد که محتوا را غنی میکند.

معرفی اسنپ چت به همراه آموزش تصویری

۴-Instagram Influencers

تیم بازاریابی در Uwheels درحدود ۶۱۲۰۰ دلار برای پیشرفت کسب و کار اینترنتی خود برای Instagram Influencer Marketing و تبلیغات دیگر خرج می کند. Jessica  رئیس بازاریابی، می توانست به شرایط مطلوبی در ایتستا گرام برسد و درباره  Uwheels با آنها صحبت کند، یا به آنها در مقابل عکس اینستاگرام و تذکرات دیگر یک محصول بفرستد.

در پایان Uwheels نزدیک به ۱۰۰۰۰۰۰ دلار صرفا از طریق پست های  Instagram Influencers  فروش کرد.  آن یعنی نرخ بازگشت سرمایه ۱۶ درصدی!
اینستاگرام جایی است که کل “influencer marketing” به صورت جدی شروع به کار می کند.

۵-تبلیغات  Twitter

توییتر یک شبکه اجتماعی بزرگ است اما شایعه شده است که شبکه اجتماعی مناسبی برای پیشرفت کسب و کار اینترنتی نیست و برای تجات الکترونیکی مناسب نمی باشد.
علی رغم این واقعیت، تعداد کمی از برندها توانستند از طریق تبلیغات تویتر ترافیک و فروش ایجاد کنند. با وجود همه سر و صدا ها، “Promoted Tweets” برای رسیدن به تعداد بیشتری از مخاطبان کمک خوبی می کند.

۶-تبلیغات  YouTube

ما همه تبلیغات یوتیوب را می شناسیم. “Skip Ads” هر چند که مزاحمتی ندارد اما سخت رشد می کند. اما روش های دیگری وجود دارد که میلیون ها بازدید کننده را از طریق ویدئو که برای آنها آزاردهنده هم  نیست برای شما ایجاد می کند.
اگر تعدادی کانال های مشهور مستقل مانند Blank on Blank را دیده اید، شما متوجه خواهید شد که آنها به عنوان یک اسپانسر در شروع و پایان کار هر ویدئو عملمی کنند. دراین مورد Squarespace را می توان نام برد.

این اسپانسرها تولیدات ویدئو دارند. حال، Blank on Blank و  Squarespace پلیرهای بزرگی هستند اما شما می توانید از کانال های کوچکتری که هنوز  کاملا فعال و مشهورند استفاده کنید(برای ۱۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰  پذیرش عضو ) که اسپانسر ویدئو های آنها است. شما با صرف مقداری هزینه می توانید در video creator  شروع به تبلیغات ویدئویی برای برند شما وآنچه را که یادآور شده اید می کند.
نیازی به گفتن نیست، ارتباط بالای محتوای ویدئو با سایت و بازار شما، نتایج بهتری را برای شما ایجاد می کند.

۷- پین های ارتقاء دهنده

همه ما درمورد Ezra شنیده ایم که چطوری با استفاده از پین های ارتقاء دهنده روی Pinterest ارزش فروش را به ۴۲۰۰۰دلار رساند درشرایطی که سرمایه اولیه ۷۸۰ دلار بوده است. اگر نشنیده اید پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید!
زمانی که تبلیغات Pinterest یک برند جدید بود و پین های ارتقاء دهنده برای تعداد زیادی از کسب وکارها و برند ها  خوب کار می کرد، موفقیت  Ezra’s Pinterest در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد و منجر به پیشرفت و کسب و کار اینترنتی وی شد.

اطلاعات دریافتی این ایده را تایید می کند. برطبق اخبار Printerest بیشتر از۸۷% از کاربران Printerest چیزهایی را خریدند که پین محصول را  قبلا ذخیره کردند.
Pinterest  مانند فیس بوک، الگوریتم هایی در موقعیت دارند تا به کاربران اطمینان دهند که اطلاعات اضافی و بی فایده دریافت نمی کنند ( به این معنی است که پین ها کمتر از آنچه که شما فکر می کنید دیده خواهند شد). پین های ارتقاء دهنده برای بعضی از برندها حتی با  نسبت فالوارهای کم،شناخته شده اند.

یکی از بزرکترین چیزها درباره پین های ارتقاء دهنده این است که آنها حتی برای دریافت ترافیک پس از ارتقاء، شناخته می شوند. آن حتی پس از اینکه شما پین ارتقاء دهنده را متوقف می کنید پین به انبار کردن لایک ها، ذخیره کردن و کسب ترافیک می پردازد.

۸- تبلیغات اینستاگرام

Ethan مبلغ ۱۵۹۱ دلار را در یک دوره سی روزه (ازنظرفنی، کمتر از سی روز) برای یک هدف تبلیغاتی در جمع کردن مردم (ترافیک) برای شروع یک دانلود هزینه کرد.در پایان تست که او بریده بود و بر اساس گزارش فیس بوک، تبلیغات او مناسب و کار او را خوب تشخیص داد.
از زمانی که فیس بوک اینستا گرام را خرید، تبلیغات اینستاگرام روشی مطمئن برای استقبال بیشتر مردم شد و در واقع از نظر ایدئولوژیک و روش های تبلیغاتی مشابه هم شدند.
تشابه بارز آنها در نمونه های تبلیغاتی است. شما می توانید تبلیغات پست عکس، تبلیغات ویدئو و تبلیغات رایج را به همان روشی که در فیس بوک می گذارید در اینستا گرام بگذارید.

نتیجه
اغلب افراد ماهر و فروشندگان آنلاین، سریع رسانه های اجتماعی را رد می کنند چون فکر می کنند غیرکارا و غیر مفید برای پافزایش فروش سایت آنها می باشد.
در اکوسیستم شبکه های اجتماعی جاهایی وجود دارد که شما می توانید برای  سطح ترافیک بالا پول و زمان بیشتری در آنها سپری کنید و به افزایش فروش سایت خود برسید.

 

منابع:بهترین ایده.نتمارکو

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    درباره زهرا طهماسبی

    سلام.زهرا طهماسبی هستم. علاقه مند و فعال در شبکه های اجتماعی و عاشق روانشناسی. مدتیه در زمینه تولید محتوا مشغول فعالیت هستم.امیدوارم مطالب و اموزش های سایت براتون مفید واقع بشه و شما هم طعم شیرین کسب درامد از شبکه های اجتماعی رو بچشید. تنها راه انجام دادن کار های عظیم دوست داشتن کاریه که انجام میدین.اگه تا الان پیداش نکردین همچنان به جست و جو ادامه بدین.

    اینو دیدی ؟

    راهنمای ضروری تبلیغات مؤثر در شبکه‌های اجتماعی

    راهنمای 7 گام ضروری برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

    تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای قدرتمند و مؤثر برای بازاریابی آنلاین است که به برندها این امکان را می‌دهد که به سرعت به مخاطبان هدف خود دست یابند. با توجه به گسترش استفاده از این شبکه‌ها و افزایش زمان آنلاین کاربران، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به یک نیاز اساسی برای هر کسب‌وکاری تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی روش‌ها، استراتژی‌ها و نکات ضروری برای موفقیت در تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خواهیم پرداخت.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)