Tumblr پلتفرمی فوق العاده است که در صورت استفاده صحیح، می تواند در رویکرد بازاریابی برند شما واقعاً مؤثر و سودمند واقع شود. مزایای سئوی آن مستقیم هستند و بازدیدهای اجتماعی آن نیز جامع و یکپارچه است. در ارتباط با «چگونگی» این موضوع بعداً در این پست خواهیم گفت، فعلاً با کمی بحث تئوریک آغاز خواهیم کرد. آنگونه خواهید آموخت که هر چیزی ارزش یادگیری دارد- اول تئوری، سپس شیوه و طرز کار. پس با لاین استور همراه باشید
برنامه شبکه اجتماعی تامبلر چیست؟
اصول اولیه: Tumblr چیست؟
Tumblr یک وبلاگ چند منظوره و پلتفرم شبکه اجتماعی است. و یا همانطور که من علاقه به خطاب آن دارم «وبلاگی بر روی استروئیدهای سئو است». آیا به این می اندیشید که با وجود WordPress.com من چرا به سراغ Tumblr بروم؟
شما به وسیله Tumblr بیشتر در معرض بازدید قرار خواهید گرفت. اشتباه متوجه نشوید، WordPress فوق العاده است، ولی راه حل میزبانی آن به اندازه کافی اجتماعی نیست. WordPress.com هفتاد میلیون وبلاگ را میزبانی می کند، در حالی که Tumblr میزبان بیش از ۱۳۰ میلیون وبلاگ است.
با این اوصاف اگر برندهای بزرگ و برتر Tumblr را برمی گزینند، چرا ما از آنها الگوبرداری نکنیم؟ این کار فرصتی خواهد بود تا به طور رایگان از اقدامات بازاریابی و برندینگ آنها بهره مند شده و الگو بگیریم. این طور نیست که صاحبان این برندها از عهده وبلاگ نرم افزار خود بر نمی آیند؛ آنها Tumblr را انتخاب می کنند زیرا به طرز شگفت آوری فوق العاده و عالی است!
همان گونه که در بالا هم گفته ام، Tumblr فراتر از یک پلتفرم وبلاگ محض است. کاربران می توانند محتوای یکدیگر را به اشتراک گذاشته و آنها را مورد پسند قرار دهند، وبلاگ ها را دنبال نموده و از طریق هشتگ ها به جستجو بپردازند. ولی همه اینها چه ارتباطی به سئو دارد؟ اکنون به این موضوع خواهیم پرداخت…
اینستامبولی چیست و نکات ضروری آن کدام است
تاثیرات تامبلر بر سئو سایت
Tumblr Win #1: اثر DoFollow
بیشتر شبکه های اجتماعی به صورت پیش فرض لینک های خارجی خود را بر اساس NoFollow تنظیم می کنند. ولی لینک های Tumblr به صورت DoFollow هستند که این به معنای این است که مقدار قابل توجهی اعتبار، رتبه بندی، و «link juice» از طرف Tumblr به صفحات شما جریان دارد.
ساخت لینک های DoFollow کار چندان سختی نیست، پس چه چیز باعث شده که لینک های Tumblr این قدر خاص باشند؟
آنها به راحتی می توانند توسعه و بسط پیدا کنند…
Tumblr نیز درست همانند ویژگی retweet در Twitter ، به کاربران خود این امکان را می دهد تا هر پستی را که می خواهند دوباره پست کنند. در نظر بگیرید که تصویری خیره کننده و تحسین برانگیز را با لینکی به سایت خود منتشر می کنید و افرادی ۱۵۰ بار آن را دوباره در وبلاگ های دیگر منتشر می نمایند. پس ۱۵۰ لینک DoFollow به طور طبیعی در سایت شما شکل گرفته است- به همان شکل که برای آن طراحی شده است!
Tumblr Win #2: یک سرمایه گذاری است
مادامیکه Tumblr غالباً موازی با دیگر شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرد، هیچ قانونی در منع استفاده شما از آن به عنوان شبکه اصلی وجود ندارد. در صورت نیاز، لا اقل فعلاً، می توانید از صفحه Tumblr خود به عنوان سایت اصلی خود استفاده کنید. جنبه اجتماعی به همراه اثر DoFollow داخلی باعث می شود که به نوبه خود در رتبه بالا قرار گرفتن در صفحه نتایج موتور جستجو کار نسبتاً آسانی شود.
حالا چرا من آن را یک سرمایه گذاری می دانم؟ زیرا شما همیشه می توانید از صفحه Tumblr خود برای فرستادن لینک ها به سایت اصلی خود در آینده استفاده کنید. آن وقت می توانید به PR بالایی دست یافته (اگر خوب عمل کنید، PR3 بسیار معقول و قابل قبول خواهد بود)، و لینک هایی که پست می کنید بسیار ارزش پیدا خواهند کرد.
چگونه از آن در جهت نفع و استفاده برند، کسب و کار و یا شخص خودتان بهره مند گردید؟
تا اینجا دیگر می توانید قدرت عظیم و شگرفی را که یک وبلاگ Tumblr می تواند داشته باشد، درک نمایید. حالا چگونه باید آنچه را که تاکنون فراگرفته ایم، به بوته عمل گذاشته و به کار ببندیم؟
به یاد داشته باشید که اگر کار خود را به درستی انجام ندهید، همه قدرتی که Tumblr دارد هیچ معنایی نخواهد داشت. با همه اوصاف، Tumblr هنوز یک شبکه اجتماعی است. به جهت اینکه مزایای سئو شروع به تقویت و افزایش نمایند، افراد باید مطالبی را که شما به اشتراک می گذارید دوست داشته باشند. این کار با انتشار محتوای خیره کننده و شگفت آور آغاز می شود.
در اینجا خیلی کوتاه ایده هایی را جهت محتوا به شما ارائه خواهم داد، ولی ابتدا دوست دارم نکته ای را که به نظرم مهم است خاطر نشان کنم…
صرفاً هر چیزی را منتشر نکنید
تا زمانی که الگوی کسب و کارتان شبیه به Reddit ، Imgur ، و ۹GAG نیست، نیازی نیست که همانند آنها باشید. بله، گستره وسیعی از محتواها می تواند مشهور و مورد پسند واقع شود. اما اگر محتوایی هیچ رابطه ای به پیام برند شما نداشته باشد، تکلیف چیست؟ پیامی را که می خواهید بین شما و طرفدارانتان (یا طرفداران آینده تان) مورد تعامل و مراوده قرار گیرد، مشخص کرده و مطالب خود را حول یک موضوع متمرکز نمایید.
این سه تصویر مربوط به Tumblr های Norton ، Red Bull ، و Coca Cola هستند. می توانید بگویید کدام برند کدامیک از این تصاویر را در مطالب خود منتشر کرده است؟ نکته همین جا است!
چند ایده داغ برای محتوا
۱) عکس/ نقاشی/ شکل
در اینجا منظور ما عکس های خلاقانه است. نگاهی به سه تصویر بالا بیاندازید! تصویری که مربوط به Norton است گویی به مهارت های طراحی گرافیک نیاز دارد. اگر این مهارت ها را دارید، از آنها در Tumblr بهره بگیرید- خیلی در Tumblr مؤثر و کارآمد هستند. در تصویر مربوط به Red Bull ، رویکرد پیچیده تری مشاهده می شود. نگاهی گذرا به صفحات Tumblr آنها نشان می دهد که آنها نیز تصاویر معینی را منتشر می سازند. بنابراین اگر می توانید با دوربین های DSLR خوب کار کنید، تا جایی که می توانید شروع به عکس انداختن کنید! Coca Cola تصویری ساده تر و در عین حال بسیار موضوع دار را خلق کرده است. آنها با تخیل کافی نشان داده اند که حتی در Paint هم می توانید تصویر خوبی به وجود بیاورید!
تا وقتی که خلاق باشید، فرقی نمی کند که از دوربین Nikon استفاده می کنید، یا برنامه فتوشاپ و یا Paint (اما یا باید خودتان خوب به کار مسلط و وارد باشید، یا چنین کسی را استخدام کنید!).
۲) میم ها[۱]
میم ها فوق العاده هستند! و اگر به طور صحیح مورد استفاده قرار بگیرند، این قابلیت را دارند که مورد پسند واقع شوند. توجه داشته باشید که گفتم «اگر به طور صحیح مورد استفاده قرار بگیرند». اگر تیم بزرگی از افراد بسیار خلاق نداشته باشید تا برایتان این کار را انجام دهند، خلق و ایجاد یک میم که واقعاً هر روز بذله و کنایه داشته باشد، کار سختی می شود. به جای اینکه تمرکز خود را بر روی میم ها بگذارید، هر از گاهی از آنها در محتواهای خود بهره بگیرید.
۳) نقل قول هایی از افراد مشهور… افزایش داده شود
این که چگونه شما یک خط را انتخاب کرده و بلافاصله ارزش ادراکی آن را با «بسته بندی» خوب و به اشتراک گذاشتند بالا ببرید، جالب خواهد بود.
“کسی که هرگز مرتکب اشتباهی نشده باشد، هیچ وقت چیز تازه ای را امتحان نکرده است”- آلبرت اینشتین
کدامیک را در فیسبوک بیشتر مورد پسند قرار می دهید؟ همه فعالیت های آن در Tumblr هم به همین منوال هستند. افراد از چیزهای شکیل و زیبا خوششان می آید.
امروزه برای دیده شدن در فضای مجازی سئو حرف اول را میزند. به طور مثال Tumblr پلتفرمی فوق العاده است که در صورت استفاده صحیح، می تواند در رویکرد بازاریابی برند شما واقعاً مؤثر و سودمند واقع شود.
صد البته دوست عزیزم همینطوره ، شبکه های اجتماعی برای سئو واقعا عالیست