فعالیت مستمر از طریق بازاریابی در شبکه های اجتماعی، به ارتقاء آگاهی از برندتان، افزایش جذب فالوور ، آسانتر شدن ترافیک وبسایت و تولید ورودی به منظور فروش، کمک خواهد کرد. پس در سال ۲۰۱۸، نباید هیچ برندی بدون طرح و برنامه پیش برود.
لاین استور ۵ نمونه از ترفندهای راهبردی در شبکه های اجتماعی را به شما معرفی می کند تا حضوری فعالتر و پررنگتر، داشته باشید
۱- مخاطبان خود را در شبکه های اجتماعی بخوبی بشناسید
شناخت مخاطب مورد نظرتان، از جمله شروط اساسی برای پیشرفت در بازاریابیدیجیتال است. داشتن هدف، در بازاریابی نکته بسیار مهمی است به طوریکه از این پس، شما میتوانید تلاشهای خود را معطوف به برقراری ارتباط با مخاطب کنید.
بهترین راه برای رسیدن به این هدف، برنامهریزی بر روی شخصیتسازی مشتریان است. در این فرآیند، شما میتوانید نقطه نظرات، چالشها و منافع مشتریان مورد نظرتان را بررسی کنید. پس از آن، محتوایتان را با توجه به این مشاهدات بنویسید.
۲- از اهداف شبکههای اجتماعی، مطلع باشید
هر نوشته یا پستی که منتشر میکنید و در شبکههای اجتماعی به اشتراک میگذارید؛ باید هدف و منظور خاصی را برساند.
آیا شما میخواهید، ترافیک وبسایتتان را افزایش دهید؟ یا به دنبال افزایش تعامل با مشتریان خود هستید؟ (در بخش پاسخگویی به نظرات کاربران) و یا اینکه تنها قصد دارید فهرستی از ورودیها را تهیه کنید؟
داشتن یک هدف مشخص برای هر پست، به شما کمک میکند که محتوایتان را به طور مناسب تهیه کنید؛ طوریکه با بررسی مجدد آن، از متناسب بودن محتوایتان، اطمینان مییابید.
۳- محتوایی چالش برانگیز به اشتراک بگذارید
به اشتراکگذاری محتوایی ارزشمند، قلب هر استراتژی در بازاریابی دورن گرا میباشد. شما میتوانید از طریق قرار دادن توصیهها، ترفندها و تجربیاتی مفید، برندتان را به عنوان نامی متمایز و خاص در حوزه کاریتان معرفی کنید، که در نهایت باعث جذب مشتریان خواهد شد.
تأثیر شبکههای اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ
شعار جالبی در استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی وجود دارد که میگوید: “هدف منحصراً ارتقای محصولات نیست”. بلکه اشتراکگذاری محتوایی کاربردی، میتواند برند شما را به یک منبع با ارزش و معتبر برای کسب آگاهی، تبدیل کند.
در اینجا ما چند راه برای اشتراکگذاری محتوایی جذاب در شبکه های اجتماعی به شما توصیه میکنیم:
• بر روی ویدئوهای جذاب سرمایهگذاری کنید. با توجه به نتایج بدست آمده از فیس بوک ، مردم تماشای ویدئوهای طولانی را در مقابل ویدئوهای از پیش ضبط شده، ترجیح میدهند. شما میتوانید برای جذب مخاطب از طریق جلسات پرسش و پاسخ یا نظرخواهی درباره موضوع جدید برای وبلاگتان و یا ارتباط با بینندگان پشت صحنه یک رویداد، اقدام کنید.
• کیفیت تصاویر را بالا ببرید. بسیاری از مطالعات نشان داده که پیامهای پرمخاطب شبکه های اجتماعی شامل تصاویر است. تصاویر با کیفیت بالا که بیشتر به برندتان مربوط است، نمودارهای مرتبط با موضوع، اینفوگرافیک ها و نقل قول تصویری، همه و همه می توانند قطعات محتوایی فوقالعاده باشند که به دیده شدن پیامتان، کمک میکند.
• تعامل خود با مخاطبانتان را از طریق به اشتراکگذاری ویدئوهای جذاب افزایش دهید. مطالعه اخیر سایت Quintly نشان داد که ویدئوهای اصیل و شناخته شدهای که در فیسبوک قرار داده میشود، نرخ مشارکت بالاتر از ۱۸۶٪ دارند.
بیش از ۱۰۰۰ درصد از ویدئوهایی که به سایتهای دیگر لینک می شوند در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند. شما میتوانید از طریق ویدئوها برای اشتراکگذاری محتوایتان یا پاسخ به سوالات رایج و ارائه جزئیات و ویژگیهای محصولتان استفاده کنید.
• برای هر بخش از محتوای وبلاگتان لینک قرار دهید. شبکههای اجتماعی میتوانند، حجم عظیمی از ترافیک را به محتوای وبلاگتان بیفزایند. هنگام قرار دادن لینک، از تصویری که تمام پستهای موجود در وبلاگ را شامل میشود، استفاده کنید؛ به این ترتیب، هنگامیکه کاربران بر روی عکس کلیک میکنند، مستقیم به محتوای وبلاگ هدایت میشوند.
در حالیکه انجام برخی از این مراحل برای حضور پررنگ در شبکههای اجتماعی واضح به نظر میرسد، یکپارچه کردن این اطلاعات، ارزش تمرین ها و تلاشهایتان را مشخص میسازد.
۴- اجتماعی باشید
به سادگی محتوایتان را به اشتراک نگذارید؛ بلکه مردم را با کسب و کارتان تحت تاثیر قرار دهید. در این فضا سعی کنید، اجتماعی باشید؛ چون بیهوده نیست که این محیط “شبکهاجتماعی” نام گرفته است.
نظرات و مطالب فالوورهای خود را برای مابقی مخاطبانتان به اشتراک بگذارید و از دیدن آنها لذّت ببرید. زمانیکه طرفداران به محتوایتان پاسخ میدهند، آنها را در کامنت ها برجسته و واضح نشان دهید. شما همچنین میتوانید به مشتریان پیام ارسال کنید و از حمایتهایشان قدردانی کنید. شگفت زده خواهید شد که این نکات کلیدی و بسیار ساده، می تواند شما را از وجود مخاطب آگاه سازد.
۵- نتایجتان را امتحان کنید
هنگام اجرای استراتژی، شما نیاز دارید تا از صحت عملکرد محتوایتان را مطمئن شوید. ابزارهای مدیریت شبکههای اجتماعی مانند Hootsuite یا بافر، میتوانند در درک رفتار کاربران شبکه های اجتماعی به شما کمک کنند. اینکه چه محتوایی قابلیت بیشترین اشتراک گذاری را دارد با استفاده از این ابزارها، یافت می شود.
این اطلاعات ارزشمند است، زیرا شما را قادر میسازد بر روی محتوا متمرکز شوید و به مخاطبان بیشتر از آن چیزیکه میخواهند، مطلب ارائه دهید.
نتیجهگیری
اجرای این ترفندهای ساده، استراتژی شبکههای اجتماعی را در مسیر درستی قرار می دهد؛ ضمناً باعث میشود برای بیشتر شناساندن برندتان یا بدست آوردن فالوور، افزایش تعامل و در نهایت افزایش ورودی اقدامات لازم را انجام دهید.
منابع : بازاریابی محتوایی جوهر ، تیکفا ، بازده
واقعامطالب مهم و کلیدی و به در بخور بودن برای بازاریابی در
شبکه های اجتماعی،
با رعایت این نکات قطعا موفق خواهیم شد در کسب و کار اینترنتی
ممنونیم دوست گلم که نظر قشنگتون رو برامون ارسال کردید منتظر نظرات ارزشمندتون هستیم