اگر پنج سال پیش کسی از بازاریابی محتوا صحبت میکرد، کمتر کسی متوجه منظور او میشد اما امروزه همه چیز فرق کرده و بازاریابی محتوا مانند سئو، SEM و رسانهی اجتماعی به مبحثی مهم و شناخته شده تبدیل شده است. اما این مفهوم هم مانند سایر مفاهیم دیجیتالی، پیوسته دستخوش تغییرات میشود. https://linestore.ir
در سالهای گذشته ما شاهد پیدایش ترندهای متفاوتی در بازاریابی محتوا بودیم مانند تبدیل شدن نامهای تجاری به ناشران، ظهور ویدئو و تبلیغات بومی که همگی به بخش مهمی از برنامههای محتوایی تبدیل شدهاند. حالا باید ببینیم که سال ۲۰۱۸ چه چیزی برای بازاریابی محتوا در چنته دارد؟ در این سال نامهای تجاری مشهور چه تصمیماتی برای توزیع محتوای خود خواهند گرفت؟ https://linestore.ir
رای فهمیدن این موضوع، یک بنیاد مشاوره نشستی بین المللی در سنگاپور تشکیل داد و از بازاریابهای سرشناس نامهای تجاری مشهور دعوت بعمل آورد تا نظرات آنها را به صورت نفر به نفر در مورد این مسئله و سایر موضوعات مربوط به بازاریابی جویا شود. میزبان میز اختصاص داده شده به بازاریابی محتوا، آقای او ژن اَنگ مربی اصلی بنیاد مشاوره در آسیا بود. https://linestore.ir
در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد. https://linestore.ir
۱٫ شخصی سازی بیش از حد محتوا https://linestore.ir
اولین ترندی که شرکت کنندگان بدان اشاره داشتند این بود که دیگر دورهی تولید یک محتوا برای هزاران گروه مختلف سر آمده و امروزه بازاریابها برای هر گروه به صورت اختصاصی هزاران بخش محتوایی تولید میکنند. https://linestore.ir
علت این افزایش چشمگیر، تولیدِ بیش از اندازهی محتوا توسط بازاریابها برای بخشهای مختلفشان است. برای کمک به این موضوع، سایت یوتویوب به تازگی یک سرویس تحت عنوان Director Mix در اختیار کابران گذاشته که امکان ارسال هزاران ویدئو در یک گروه را فراهم میکند. https://linestore.ir
با وجود این میزان کافی از اطلاعات، حالا بازاریابها میتوانند محتوایی را به مشتری ارائه دهند که بیشتر به او مربوط است و برای خود او تولید شده است. برای مثال، اگر کاربر به دنبال یک مغازهی وسایل ورزشی ست میتوان یک ویدئوی مربوط به اسکی را به او نشان داد. https://linestore.ir
شرکتکنندگان بیان کردند که استفاده از این روش و توجه همگانی به آن باعث شده است که این روش بعنوان یک راستای آتی بالقوه برای خلق محتوا قلمداد شود. https://linestore.ir
۲٫استفاده از افراد تاثیرگذار در حال افزایش است https://linestore.ir
ترند بعدی مطرح شده توسط شرکتکنندگان، افزایش در میزان استفاده از افراد مشهور و تاثیرگذار توسط نامهای تجاریست. اگرچه برندهای لوکس و لوازمآرایشی سالهای زیادی ست که از افراد مشهور و سرشناس برای تبلیغات خود استفاده میکنند، بااینحال این موضوع برای صنایع دیگر تازگی داشته و امروزه تقریباً تمام آنها بدنبال شراکت با افراد مشهوری هستند که در فضای مجازی بیشتر مورد توجه مردم قرار میگیرند. https://linestore.ir
دلیل این تغییر این است که بازاریابها به دنبال روش قابل اعتمادتری برای تبلیغ محصول خود هستند. در این راستا نامهای تجاری که در بازاریابی توسط افراد مشهور بی تجربه هستند اگرچه به دنبال افراد با موقعیت اجتماعی قوی با میلیونها فالوور نیستند اما درعوض روی افراد کمتر تاثیرگذار با ده یا صد هزار فالور تمرکز میکنند. شرکتکنندگان بیان کردند اگر افراد با تاثیرگذاری کمتر برای کمک به توزیع محتوا پولی هم دریافت کنند، مبلغ بسیار اندکی ست و چیزی که از انتشار این محتوا با فالوررها عایدشان میشود بیشتر شامل کسب اطلاعات از افراد کارشناس؛ جلب توجه بیشتر و یا دریافت محصولات مجانی است. https://linestore.ir
گاهی بازارایاب ها از کارکنان شرکتشان برای تاثیرگذاری بر روی افراد استفاده میکنند که نزدیکی بیشتری هم به نامتجاری دارند و در زمان استخدام از آنها خواسته میشود که پیامِ نام تجاری را از طریق شبکهی اجتماعی شخصیشان به مردم انتقال دهند. اینکه تاثیرگذاری افراد مشهور در دراز مدت نیز مؤثر خواهد بود یا خیر هنوز مشخص نشده است اما چیزی که مشخص است این است که در سال ۲۰۱۸ نامهای تجاری بیشتری به دنبال شراکت با افراد مشهور برای توزیع محتوایشان در شبکههای اجتماعی خواهند بود. https://linestore.ir
۳٫محتوای بدون تاریخ مصرف تولید کنید https://linestore.ir
تولید محتواهای تاریخ مصرف دار اجتناب ناپذیر است، اما بهتر است در بازاریابی محتوای خود تا حد ممکن محتوای ماندگار و بدون تاریخ مصرف و یا با تاریخ مصرف های طولانی تولید کنید. محتوای بدون تاریخ مصرف محتوایی است خوانا، قابل فهم و کپی نشده در مورد موضوعاتی که همیشه طرفدار دارند. https://linestore.ir
اگر می خواهید از بابت ماندگار بودن محتوای خود مطمئن شوید قبل از تولید محتوا این سوال ها را در مورد موضوع مورد نظر از خود بپرسید؛ آیا این مطلب در آینده و مثلاً ۵ سال دیگر نیز برای مخاطبان مفید خواهد بود یا نه؟ https://linestore.ir
اگر تنها یک قسمت یا قسمت هایی از محتوا با گذشت زمان بی اثر شدند اشکالی ندارد چون بعداً می توانید با یک به روز رسانی مختصر آن مطالب را احیا کنید، اما اگر موضوع محتوا و تمام مطالب تاریخ مصرف دارند دیگر نمی توان چنین محتوایی را یک محتوای ماندگار محسوب کرد. https://linestore.ir
۴٫بومی سازی محتوا https://linestore.ir
آخرین ترند معرفی شده توسط شرکتکنندگان این است که تعادل بین تولید محتوای جهانی و بومی در حال تغییر است. آنها بیان کردند که قبلاً محتوا به نوعی در مرکز تشکیلاتی جهانی درست میشد و برای ترجمه و قراردادن در رسانه به ادارات محلی ارسال میشد. امروزه نامهای تجاری جهانی قویاً باور دارند که ترجمهی بخشهای محتوایی دیگر کارساز نیست. https://linestore.ir
محتوای ایجاد شده در مرکز تشکیلاتی اروپایی به کار کشورهای جنوب شرقی آسیا نمیآید. بنابراین امروزه ادارات محلی به جای ترجمهی محتوی؛ خودشان آن را تولید میکنند، به این صورت که مولفههای محتوایی (تصویر، سرفصلها و غیره) و استراتژیها به کارکنان بومی داده میشود سپس آنها از سرمایههای رسانهای برای ایجاد محتوای مناسب خودشان استفاده میکنند. https://linestore.ir
نه تنها این فرایند تولید محتوا برای بازارهای محلی مناسبتر است بلکه به ادارات محلی این امکان را میدهد که محتوای مخصوص خودشان را تولید کنند که با تولید یک محتوای واحد جهانی تفاوت دارد. بیشتر شرکت کنندگان نشست باور داشتند که هنوز هم بر سر این موضوع، بین ادارات محلی و جهانی تنشهایی وجود دارد اما رویکرد محبوب سال ۲۰۱۸، تولید محتوای محلیِ بیشتر خواهد بود. https://linestore.ir
۵٫مقالات و محتواهای قدیمی را به روز کنید
شرکت ها و مجلات بسیار زیادی با ترفند به روز رسانی و تازه سازی محتواهای قدیمی به موفقیت های چشمگیر در بازاریابی محتوا دست پیدا کرده اند. به روز کردن محتواها نه تنها موتورهای جستجو را از شما راضی نگه می دارد و به بهبود رتبه شما کمک می کند، بلکه تعداد بازدیدها را هم زیادتر می کند. ضمناً کسانی که مقالات شما را می خوانند نیز بازخوردهای مثبت بیشتری به مقالات شما نشان خواهند داد. https://linestore.ir
فراموش نکنید که به روز رسانی محتواها از تولید محتوای جدید زمان کمتری می برد. بنابراین در محتواهای قدیمی خود بازنگری کرده و با کمی تغییر و به روز رسانی آن ها را احیا کنید.
https://linestore.ir
سلام دوستان من می خواستم یک دوره از روی سایت لرن لاین استور خرید کنم بعد یه قسمت زده بود کد تخفیف می شه اگر امکانش هست به من یک کد تخفیف بدین تا من بتونم این دوره رو خریداری کنم چون من خیلی لازم دارم دوره آموزشی جامع ترین اصول بازاریابی در اینستاگرام رو .ممنون میشم راهنمایی کنید چون می خوام در شبکه اجتماعی اینستاگرام تبلیغات و بازاریابی کنم .
سلام و درود
با خانم مهندس پورنقی در ارتباط باشید عزیزم
۰۹۱۵۸۰۶۵۰۹۸
با سلام پنل تبلیغاتی ممبر وفالور شمارو دیدم و ثبت سفارشم رو انجام بدم کیفیتتون عالیه مچکرم
سلام و درود خانم کریم خانی
ممنون که با لاین استور همراه هستید
پنل لاین استور با بیش از ۵۰۰ سرویس تبلیغاتی متفاوت یکی از پنل های جامع تبلیغاتی در ایران هست
سلام دوستان من این مقاله رو در سایت لاین استور خوندم اما باید بگم من در تولید محتوا مشکل دارم و حتی کامپیوتر ندارم تا بتونم تولید محتوا کنم برای پیجم تا بتونم تبلیغات در شبکه های اجتماعی رو انجام بدم حالا باید چیکار کنم ؟
سلام خانم خدا بنده
برای فعالیت در فضای مجازی شما با یه گوشی هم میتونید کارتون رو پیش ببرید
خیلی خودتون رو محدود به امکانات نکنید
توی پیج مهندس درویش زاده کلی ویدیوی اموزشی هست که میتونید ببینید و ازشون استفاده کنید
https://instagram.com/mrdarvishzade
الان که کروناست و کسب و کارها داغون شده همه یه پیج آموزش تبلیغات زدند بنظرتون درامد داره؟ چقدر؟
مطمعنا هرکسی که تلاش کنه به نسبت تلاش و ذکاوتش درامد کسب میکنه
تولید محتوا همیشه سودآور بوده
با سلام تبلیغات در شبکه های اجتماعی واقعا تاثیر داره؟ من لباس فروشی دارم میخوام پیج اینستاگرام بزنم و تبلیغات کنم بنظرتون خوبه؟
سلام و درود به شما دوست عزیز
بله شما می تونید کسب و کارتون رو در بستر شبکه های اجتماعی گسترش بدین
میتونید برای مشاوره با کارشناسان تیم لاین استور در ارتباط باشید
۰۵۱۳۲۷۲۷۰۷۰
۰۵۱۳۲۷۲۲۷۲۷
۰۵۱۳۲۷۲۲۷۲۸
۰۹۱۵۸۰۶۵۰۹۸
سلام من یه فرد مبتدی هستم و میخوام کسب درامد داشته باشم آموزش تبلیغات در فضای مجازی هزینه داره؟
سلام و درود
کلی مقاله کاربردی و رایگان توی سایت هست که برای شروع میتونید از اونا استفاده کنید
سلام من کانال تلگرام دارم و فروشنده هستم اما فروشم از فضای مجازی خیلی خیلی کمه شما روش های جدید تبلیغات در اینترنت رو میدونید؟ لطفا جوابمو بدید
سلام طاهره جان
باید ببینیم موضوع کانالتون چی هست تا الان چه کارهایی برای تبلیغات انجام دادین محصولتون چیه و یه سری سوال این شکلی
لطفا با خانم مهندس پورنقی ارتباط بگیرید تا راهنماییتون کنند ۰۹۱۵۸۰۶۵۰۹۸
این آموزش مجازی خیلی خوب بود و من در فضای مجاری فعالیت زیادی دارم و البته ترندهای خیلی خوبی رو معرفی کردید ممنون از شما . بهترین مطالب آموزشی در شبکه های اجتماعی را دارید
سلام رها خانم مرسی ممنونم
حتما توی پنل هم عضو بشید
https://social.linestore.ir/signup
لینک ثبت نام پنل ممبر فالور لاین استور خدمت شما
عالی بود بهترین مرجع آموزش و تلیغات شبکه های مجازی خودتونیدو بسسس
ممنونم لطف دارید
سلام اگه برای بروزرسانی مقالات، چند تا از مقالات قدیمی سایتم رو پاک گنم، تو رتبه الکسا سایت تاثیر منفی داره؟
بله صد البته که الان دیگه الکسا جمع شده ولی خب حذف مقالات تاثیر منفی داره