تجزیه و تحلیل یک پروفایل بسیار عالی و کامل در اینستاگرام
پادکست راهکارهایی برای ایجاد پروفایلی جذاب و کامل در اینستاگرام ؛ بشنوید :
امروزه اهمیت شبکه های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست تقریبا همه مردم توی یک یا چندین شبکه های اجتماعی حساب کاربری دارن . اگر شما از آن دسته از افرادی هستین که هنوز در اینستاگرام عضو نشدین و مایلید که اطلاعات بیشتری در مورد پروفایل اینستاگرام بدونین، این پست رو از دست ندین .Linestore.ir
کاربران اینستاگرام تا به حال حدود ۴۰۰ میلیون نفر از سرتاسر جهان هستن که روزانه ۸۰ میلیون پست ارسال می کنند و هر ماه تعداد بیشتری از صاحبان مشاغل از این برنامه استفاده می کنند و با این وجود میتوان گفت که اینستاگرام، یکی از بخش های حیاتی و ضروری استراتژی های بازاریابی شده است .
برای این که بتونید در اینستاگرام توجه بسیاری رو به سمت خودتون جلب کنین، در ابتدا باید پروفایلتون رو به درستی تنظیم کنید .
برای این که بتونین یکی از بهترین پروفایل ها رو در اینستاگرام بسازید، باید یکسری معیارهایی رو درنظر بگیرین که عبارتند از :
- انتخاب نام کاربری مناسب به طوری که سایر افراد بتونن به راحتی پروفایل شما رو با این نام کاربری پیدا کنن
- نکته بعدی انتخاب یک تصویر مناسب برای پروفایل اینستاگرام هست که باید تصویر جذابی باشه
- در بخش بیوگرافی، اطلاعات مفید و خوشایندی رو قرار بدین ، می تونین یک لینک مرتبط با صفحه فرود “landing page” یا مرتبط با یک کمپین رو قرار بدین
- تصاویر بسیار زیبایی رو در پست های اینستاگرامی خودتون قرار بدهید و ..
- می تونین در مورد نحوه سفارشی کردن پروفایل اینستاگرام اطلاعات بیشتری به دست بیارین که با استفاده از این اطلاعات، پروفایل شما ظاهر جذاب تری پیدا می کنه و شما رو به طور موثرتر و بهتری به فالوورها معرفی می کنه و اون ها رو تشویق می کنه که باز هم پروفایل شما رو دنبال کنند .
شش روش حرفه ای برای افزایش فالوور اینستاگرام که احتمالا نمی دانستید!
۱ . تهیه عکسهایی با کیفیت و وضوح بالا
یکی از مهمترین عواملی که در بازدید اولیه می تونه این تأثیر رو روی مخاطب شما بگذاره که آیا تو صفحه بمونه یا نه کیفیت و وضوح عکسها هست و این موضوع به قدری با اهمیته که شما تحت هیچ شرایطی نباید از عکسهایی که وضوح و کیفیت قابل قبولی ندارن استفاده کنی ظاهر کار شما نماینده و نمایش دهنده تسلط شما بر کار و حرفتون و همچنین میزان حرفه ای بودن شما هست تا مردم بتونن به شما اطمینان کنن، درست مثل این میمونه که شما وارد یک مغازه شلوغو به هم ریخته و کثیف بشی ، معلومه که هیچ رغبتی نداری اونجا بمونی و دوست داری سریع تر اونجا رو ترک کنی.
اجازه بده یک مثال دیگه بزنم، فرض کن شما یک مهمون خیلی مهم رو می خوایین به خونتون دعوت کنین، چه کارهایی رو انجام میدین؟
مسلم هست که سعی می کنین همه چیز رو مرتب کنین و شاید وسواس خاصی رو هم به خرج بدین و از بهترین وسایل پذیرائی استفاده کنین و بهترین غذاها رو درست کنین و در مجموع سعی می کنین بهترین کیفیت رو ارائه بدین تا در نظر مهمونتون که برای شما خیلی مهم هست به بهترین شکل ممکن به نظر بیاین و جایگاه ارزشمندی رو تو ذهن مهمونتون پیدا کنین بنابراین وقتی شما از عکسهای خوب در صفحه اینستاگرامت استفاده می کنی در حقیقت داری از مخاطبانت به بهترین شکل پذیرائی می کنی و لذت رو به مخاطبانت هدیه میدی که در چنین شرایطی فید بک هایی به مراتب بهتر رو نصیب خودت کردی.
۲ . پروفایل رو به صورت عمومی تعریف کنین ( پروفایل نباید به صورت خصوصی “private” باشه )
پروفایل های اینستاگرام به طور پیش فرض به صورت عمومی هستن یعنی این که هرکسی از هر جای دنیا می تونه از پروفایل شما بازدید کنه و پست های اینستاگرامی شما رو ببینه .
اگر هم مایلید برای شغل و تجارتتون یک پروفایل در اینستاگرام داشته باشین، باید یک پروفایل عمومی داشته باشید که همه بتونن پست های شما رو ببینن و در صورتی که از برند شما خوششون اومد، شما رو فالو کنن . ( اما اگر پروفایلتون رو به صورت خصوصی قرار بدین ، دیگه هیچ فردی اجازه مشاهده پست های شما رو نداره و با این وجود افراد تمایلی به دنبال کردن شما نخواهند داشت )
برای این که اطمینان حاصل کنید که پروفایلتون به صورت عمومی هست، از قسمت “options” ( که به صورت ۳ نقطه یا دکمه دنده ای هست ) مطمئن بشید که حساب کاربری خصوصی “private Account ” خاموش باشه .
۳ . از یک نام کاربری که به راحتی قابل جستجو و قابل شناسایی باشه، استفاده کنین .
باید نام کاربری که انتخاب می کنین خیلی راحت قابل جستجو و شناسایی باشه مثلا می تونین نام تجارت و شغلتون رو به عنوان نام کاربری پروفایل اینستاگرامتون انتخاب کنین . اگر نام تجارت شما قبلا استفاده شده است، می تونین نام کاربری خودتون رو به صورت دوبخشی درنظر بگیرید که بخش اول اون نام تجارت و حرفه شما باشه ، چون با این کار افرادی که در مورد شغل شما در اینستاگرام جستجو می کنن احتمال داره از پروفایل شما هم دیدن کنن . مثلا یک برند استرالیایی به نام line Lorna Jane از نام کاربری @lornajaneactive استفاده کرده .Linestore.ir
برای ویرایش نام کاربری به صفحه پروفایلتون وارد شوید و دکمه ویرایش پروفایل “Edit profile” که در سمت راست تصویر پروفایل قرار داره، لمس کنین .
۴ . باید اطلاعات جذاب و مفیدی از خودتون رو در قسمت بیوگرافی بنویسید .
قسمت بیوگرافی (مثلا شرح حالی از خودتون که در بالای پروفایل به نمایش گذاشته میشه ) مثل تصویر پروفایل از اولین مواردی هست بازدیدکنندگان پروفایل شما به آن توجه می کنند .
قسمت بیوگرافی حداکثر باید ۱۵۰ کارکتر داشته باشه، باید کلماتی رو انتخاب کنین که به نحو احسن شما رو به مخاطبان معرفی کنه و اون ها رو متقاعد کنه که شما رو فالو کنند. باید در این قسمت در مورد خودتون و در مورد این که به چه کاری مشغول هستید، بنویسید و اطلاعات کمی در مورد شخصیتتون در این قسمت قرار بدهید .
۵ . در قسمت بیوگرافی خودتون لینک دست یافتنی قرار بدین ( که می تونین به طور منظم اون رو تغییر بدین )
یکی از مواردی که در اینستاگرام موجب آزدگی خاطر مخاطبین میشه ( مخصوصا در موارد بیزینس ) اینه که اینستاگرام قادر نیست حجم بالایی از ترافیک اینترنتی رو به یک وبسایت یا صفحه توئیتر یا هرجای دیگه ای منتقل کنه و این مشکل به خاطر این که لینک ها وآدرس های url ای که دست یافتنی هستن رو نمی تونین در هر قسمت دلخواه از اینستاگرام وارد کنین و تنها قادرید در بخش بیوگرافی آدرس یک وبسایت رو وارد کنید .
به همین دلیله که اکثر افرادی که بیزینس پروفایل دارند ( یعنی برای تجارت و کارشون یک پروفایل اینستاگرام دارند ) مایلند که در قسمت بیوگرافی پروفایل اینستاگرام خود، لینکی به یک وبسایت ( که معمولا وبسایت معرفی کالا و خدمات خودشون هست ) رو اضافه کنن . با این کار، بازدیدکنندگان پروفایل اینستاگرام شما می تونن به راحتی و مستقیما به وبسایت شما ، وبلاگ یا یک کمپین خاصی که در آن حضور دارید، وارد شوند.
از چه روشی می توان مردم رو متقاعد کرد که روی لینکی که در قسمت بیوگرافی قرار دادین ،کلیک کنن ؟ می تونین در قسمت مربوط به شرح تصاویر، افراد رو به این لینک ارجاع بدین . آیا تا به حال در قسمت توضیح تصاویر، با عباراتی از قبیل “لینک به بیوگرافی” مواجه شده اید ؟ این عبارات به این دلیل نوشته می شوند تا سعی کنند شما رو متقاعد کنند که به صفحه پروفایل آن ها وارد شوید و روی لینکی که در این قسمت وجود داره، کلیک کنید .
برای این که مخاطبین شما انگیزه داشته باشن که روی لینکی که در قسمت بیوگرافی قرار میدین کلیک کنن، می تونین زمانی که در وبلاگتون پست جدیدی قرار میدین، یا زمانی که در یوتیوب فیلم جدیدی رو بارگزاری می کنین ، این لینک رو آپدیت کنین . در واقع تنها کافیه این لینک رو تغییر بدهید ویک تصویری پست کنین که بیانگر محتویات این لینک جدید باشد .Linestore.ir
برای تغییر لینک در قسمت بیوگرافی وارد صفحه پروفایل اینستاگرام خود شوید و روی ویرایش پروفایل “edit profile” کلیک کنید . سپس به راحتی می تونین در قسمت مربوط به url آدرس جدید مدنظرتون رو وارد کنین .
بیست نکته امنیتی اینستاگرام که همه باید بدانند!
۶ . عکس برداری از تصویر با قاب مناسب
نگران نباشید! برای این که بتونین عکس های جذابی رو در اینستاگرام به اشتراک بذارین لازم نیست که پیش زمینه ای از عکاسی داشته باشید . فقط باید زمانی رو برای یادگرفتن یه سری مهارت ها از قبیل پوشش عکس برداری، پیدا کردن چشم اندازها زیبا و یکسری مواردی از قبیل تقارن موجود در تصویر، الگوها و خطوط راهنما در نظر بگیرید .
اینستاگرام درون خودش یک سری قابلیت های ابتدایی ویرایش رو داره اما اکثرا برای ویرایش عالی یک تصویر، کافی نیستند . شما باید قبل از این که تصاویر رو در اینستاگرام به اشتراک بذارین، باید آن ها رو با استفاده از یک یا دو برنامه ویرایش تصویری که در موبایل دارید، ویرایش کنید .
اما در این قسمت هم جای نگرانی وجود نداره! بعد از این که یک برنامه ویرایش تصویر رو دانلود کردین، باید بدانید که ویرایش تصویر کار چندان پیچیده ای نیست . فقط کافیه یه مقداری تمرین کنید . ( به من اعتماد کنید . حداقل یک بار این کار رو امتحان کنید، ارزشش رو داره ! )
۷ . تهیه عکسهایی با کیفیت و وضوح بالا
یکی از مهمترین عواملی که در بازدید اولیه می تونه این تأثیر رو روی مخاطب شما بگذاره که آیا تو صفحه بمونه یا نه کیفیت و وضوح عکسها هست و این موضوع به قدری با اهمیته که شما تحت هیچ شرایطی نباید از عکسهایی که وضوح و کیفیت قابل قبولی ندارن استفاده کنی ظاهر کار شما نماینده و نمایش دهنده تسلط شما بر کار و حرفتون و همچنین میزان حرفه ای بودن شما هست تا مردم بتونن به شما اطمینان کنن، درست مثل این میمونه که شما وارد یک مغازه شلوغو به هم ریخته و کثیف بشی ، معلومه که هیچ رغبتی نداری اونجا بمونی و دوست داری سریع تر اونجا رو ترک کنی.
اجازه بده یک مثال دیگه بزنم، فرض کن شما یک مهمون خیلی مهم رو می خوایین به خونتون دعوت کنین، چه کارهایی رو انجام میدین؟
مسلم هست که سعی می کنین همه چیز رو مرتب کنین و شاید وسواس خاصی رو هم به خرج بدین و از بهترین وسایل پذیرائی استفاده کنین و بهترین غذاها رو درست کنین و در مجموع سعی می کنین بهترین کیفیت رو ارائه بدین تا در نظر مهمونتون که برای شما خیلی مهم هست به بهترین شکل ممکن به نظر بیاین و جایگاه ارزشمندی رو تو ذهن مهمونتون پیدا کنین بنابراین وقتی شما از عکسهای خوب در صفحه اینستاگرامت استفاده می کنی در حقیقت داری از مخاطبانت به بهترین شکل پذیرائی می کنی و لذت رو به مخاطبانت هدیه میدی که در چنین شرایطی فید بک هایی به مراتب بهتر رو نصیب خودت کردی.
۸ . ارئه محتوای ارزنده در عکسها و پیام منسجم و روشن
نگه داشتن فالوور شاید از جذب اولیه فالوور سخت تر باشه ، ارائه محتوای ارزنده در عکسها و پیامی منسجم و روشن یکی دیگه از عوامل مهمی هست که تعیین میکنه چقدر پروفایل شما قدرت جذب و نگهداری مخاطب رو داره و مطمئن باش که مردم و مخاطبان شما تنها در صورتی فالوور شما میشن که حس کنن اطلاعات ارزشمندی رو دارن دریافت می کنن و نکته مهم تو این پروسه اینه که شما باید حرفت رو راحت بزنی یعنی اطلاعاتی که داری ارائه میدی منسجم و روشن و در نگاه اولیه قابل فهم باشه پس سعی کن همیشه به راحتترین شیوه ممکن و با وضوح کامل پیامت رو انتقال بدی.
۹ . رعایت هارمونی رنگها در عکسهای اینستاگرام
رنگ یکی از ارزشمندترین و قدرتمندترین ابزارها برای جذب مخاطب به شمار میره اما اغلب اهمیت اون در تهیه عکسها از سوی بسیاری از فعالان شبکه اینستاگرام نادیده گرفته میشه ، رنگها و تُن های مختلفی که هر رنگی داره از قابلیت انتقال احساسات و عواطف متفاوتی برخوردارن بنابراین اینکه شما چطور میتونی از رنگ در عکسها استفاده کنی می تونه خیلی قدرتمند واکنش و احساس افراد رو نسبت به عکسهای شما تحت تأثیر قرار بده و اینکه چطور ما می تونیم از رنگ برای تأثیرگذاری هرچه بیشتر بر روی مخاطبانمون استفاده کنیم بحث مفصلی داره که حتماً در آینده نزدیک در موردش صحبت می کنم.
۱۰ . نحوه نمایش محصولات و خدمات
نحوه نمایش محصولات و خدمات در اینستاگرام یکی دیگه از عوامل بسیار مهم هست که تعیین میکنه که شما به هدفت می رسی یا نه و در حقیقت نقطه حساس فعالیت شما بشمار میره چون شما تمام فعالیت ها و کارها روانجام دادی تا مخاطب در این مرحله از شما خرید کنه و کاری که شما باید در این مرحله انجام بدی اینه که بتونی با نمایش حرفه ای محصولاتت حس خوبی رو به اونها بدی.
آموزش ارسال ویدیو لایو دو نفره در اینستاگرام
منابع: ۳ocial.com – فالووریاب
ممنون از مطلب خوبتون واقعا یک پروفال خوب تاثیر زیادی روی جذب فالوور داره
متشکرم که نظرتون رو برای لاین استور فرستادید و برای جذب فالوور غیر از این که شما گفتید راه های دیگه ای هم تاثیر می پذیرد