تجارت الکترونیک به طور مداوم در اینستاگرام در حال رشد و نمو است. به روزرسانی جدید اینستاگرام برای استوریها و اپلیکیشن مستقل “IG Shopping” میتوانند به تحول در مسیر تجارت الکترونیک کمک کنند.
افزایش بازاریابی به کمک افراد تأثیرگذار به خاطر اعتماد مشتریان به این افراد و جایگاه اجتماعی آنها در حال افزایش است. یافتهها نشان میدهد نرخ بازگشت سرمایه در تبلیغات سنتی، ۱۱ برابر است و این عدد در سال ۲۰۱۸ نسبت به ۲۰۱۷ بیش از دو برابر شده است.
مطالعه راهنمای به دست آوردن بالاترین بازدهی از بازاریابی محتوایی به شما پیشنهاد میشود.
موثرترین و مهمترین پلتفرم اجتماعی برای بازاریابی به کمک افراد تأثیرگذار، اینستاگرام است که در حال حاضر در حدود ۹۳ درصد از کمپینها مورد استفاده قرار میگیرد و استوریهای اینستاگرام، معمولترین شکل پستگذاری است که در فصل گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است. میزان استفاده از اینستاگرام دوبرابر میزان استفاده از دومین پلتفرم اجتماعی برتر یعنی فیسبوک است.
مطالعه بازاریابی با استوری اینستاگرام را از دست ندهید
در سال گذشته، حجم کمپینهای بازاریابی به کمک افراد تأثیرگذار در فیسبوک و توییتر، به ترتیب ۲۰ و ۱۰ درصد افت کرده است، نکته دیگر این است که اینستاگرام با رشد و توسعه خود، زمینه رشد و توسعه تبلیغکنندگان را هم فراهم کرده است.
این شبکه اجتماعی از ۱ میلیارد کاربر فعال در ماه هم عبور کرد.
در حال حاضر میزان استفاده از استوریهای اینستاگرام در حال افزایش است. البته این قابلیت اینستاگرام در اسنپچت هم وجود دارد، ولی هم اکنون میزان کاربران روزانه اینستاگرام بیش از دو برابر سرویس اسنپچت افزایش یافته است. گفتنی است یکی از مهمترین قابلیتهای استوریها، امکان استفاده از لینکها به صورت مستقیم در آنهاست که مشتری را به سمت صفحه فروشگاه و خرید راهنمایی میکند.