مراقب روش جدید کلاهبرداری باشد

همه ما خبرهایی در مورد سرقت اطلاعات کارت بانکی و خالی شدن حساب بانکی و کلاه‌برداری‌های مشابه شنیدیم.
روش‌هایی که سارقین و کلاهبرداران استفاده می‌کنند، روز به روز در حال تغییر است و برای اینکه ردی از خود بجا نگذارند، هرروز روش‌های پیچیده‌ترین طراحی می‌کنند.

یکی از این روش‌ها این است که فرد کلاهبردار، یک معامله ( غیر حضوری) انجام می‌دهد و مبلغی به عنوان پیش پرداخت از طرف درخواست می‌کند و شماره حساب/کارت شخص دیگری (که ممکن است من یا شما باشیم) را برای واریز اعلام می‌کند. این واریز را به کارت افرادی انجام می‌دهد که شماره تماس آن‌ها را داشته باشد. با لو رفتن اطلاعات سرویس‌های مختلف که هر ازگاهی اتفاق می‌افتد، دسترسی به این اطلاعات (در ایران) خیلی سخت نیست. پس از واریز هم، با شما تماس گرفته و اعلام می‌کند قصد واریز به کارت/حساب شخصی را داشته که اشتباها برای شما واریز شده و از شما می‌خواهد مبلغ را به کارتی که اعلام می‌کند واریز کنید. شخص تماس گیرنده معمولا با استفاده از مواردی مانند اینکه قصد پرداخت هزینه بیمارستان یکی از اقوام را دارد و… شما را در موقعیت احساسی قرار می‌دهد تا در واریز به کارت اعلام شده عجله کنید.
در شرایط این چنینی احتمالا شما که دنبال دردسر نیستید، مبلغ را به کارت مد نظر انتقال می‌دهید. غافل از اینکه شما درگیر یک پرونده کلاهبرداری شده‌اید.
واقعیت اما به این شکل است که سارق، با شخصی دیگری هم معامله‌ای انجام می‌دهد و کالایی را از او می‌خرد. مثل خرید کالا از سایت‌های آگهی، خرید از طلافروشی و هر خرید قابل تصور دیگری. و پس از دریافت شماره کارت/حساب فروشنده، از ما می‌خواهد واریز را به کارت او انجام دهیم.
ماهم مبلغی که بعنوان پیش‌پرداخت یک معامله دیگر به حسابمان واریز شده بود را به طرف دوم یک معامله دیگر واریز می‌کنیم.
فرد کلاهبردار هم هم بدون جا گذاشتن ردی، کالای خریداری شده در معامله دوم را تحویل می‌گیرد و در جایی دیگر آن را به پول نقد تبدیل می‌کند.
هنگام ثبت شکایت هم شما که قسمتی از یک پرونده کلاهبرداری شده‌اید باید پاسخگو باشید.
توجه داشته باشید که نگه داشتن پول و عدم واریز هم به همین اندازه عواقب دارد. خیلی وقت‌ها در صورت عدم برگشت پول از طرف شما، فرد کلاهبردار هیچ پیگیری انجام نمی‌دهد. در صورتی که شما باید بابت واریز به کارت خود پاسخگو باشید.

در صورت واریز مبلغ اشتباه به حساب خود، حتما مبدا واریز را بررسی کنید و مبلغ را تنها به همان کارت/حساب انتقال دهید و از انتقال به سایر کارت‌ها خودداری کنید. موضوع را حتما با پلیس فتا در میان بگذارید.

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    2 دیدگاه ها

    1. عجب که این طور
      یکی از نگرانی های شخص من به همین خاطر هست که نمیتونم اعتماد کنم مخصوصا وقتی از سایتهایی مثل دیوار خرید انجام بدم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)