عرضه نمونه رایگان محصول یا خدمت به مشتریان بالقوه و هدف شرکت،یکی از بهترین روش های بازاریابی است، همراه لاین استور در این مطلب باشید تا راجع به استفاده نمونه رایگان برای بازاریابی صحبت کنیم .
👈استفاده نمونه رایگان برای بازاریابی یک استراتژی خوب برای کسب و کار ها می باشد که برای اجرای بهتر این استراتژی حتما این موارد را رعایت کنید:
۱️- اندازه نمونه باید به قدری باشد که مشتری بتواند مزایای آن را متوجه بشود و حتی بخشی از آن را به افراد دیگر بدهد. برای همین بهتر است به جای توزیع نمونههای کوچک بین تعداد زیادی از مشتریان که عملا فایدهای ندارد، نمونههای بزرگی را بین تعداد کمتری مشتری تقسیم کنید.
نمونه رایگان برای بازاریابی برای چه کسانی است ؟
۲️-استفاده نمونه رایگان برای بازاریابی را فقط به مشتریان هدفتان که احتمال میدهید از شما بخرند، بدهید نه به هر مشتری. برای مثال، دادن نمونه نوشابه انرژی زا به کودکان یا افراد میانسال و کهنسال هیچ فایدهای ندارد پس به گونهای برنامهریزی کنید که نمونههایتان حتما به دست مشتریان هدف برسد.
۳️- بهتر است نمونه را در موقعیتی به مشتری بدهید که انتظار دریافت آن را ندارد؛ بسیاری از شرکتها نمونه را در فروشگاهها عرضه میکنند که اشتباه است چون در فروشگاه شما نمیتوانید نمونه را به صورت هدفمند توزیع کنید و بخش زیادی از نمونهتان هدر میرود.
۴️- زمان ارائه نمونه را با سایر برنامههای بازاریابیتان مثل تبلیغات تلویزیونی یا ارائه تخفیف هماهنگ کنید تا مشتری به روشهای مختلف تشویق به خرید محصول یا خدمتتان بشود.
۵️- اگر میتوانید نمونه رایگان را به همراه محصولات دیگرتان ارائه کنید. این روش باعث میشود هم محصول دیگرتان بیشتر فروش برود و هم نمونه دقیقا به دست کسانی برسد که مشتری هدفتان هستند.
۶️- اگر ارزش محصولتان بالا است و نمیتوانید یک عدد از آن را نمونه بدهید یا آن را به بخشهای کوچکتری تقسیم کنید (مثلا یک فرش را نمیتوان نمونه داد یا به چند تکه تقسیم کرد) در این صورت یا محصول را برای چند روز به مشتری امانت بدهید یا مدلهای کوچکی از آن را برای ارائه به صورت نمونه تولید کنید.