آموزش اینستاگرام مارکتینگ
اهمیت اینستاگرام مارکتینگ

آموزش اینستاگرام مارکتینگ

آموزش اینستاگرام مارکتینگ

از زمان راه اندازی اینستاگرام در سال ۲۰۱۰، این پلتفرم دنیا را غافلگیر کرده است. به نظر می رسد همه افراد در اینستاگرام فعال هستند. بعلاوه بر تعداد برند هایی که در این پلتفرم حضور پیدا کرده اند و با استفاده از اینستاگرام مارکتینگ به دنبال جذب مشتری هستند، نیز روز به روز افزوده می شود. اما آیا اینستاگرام ارزش وقت گذرانی دارد و آیا برند شما نیز باید در این پلتفرم فعال باشد؟ پاسخ مثبت است.  

دلایل استفاده از اینستاگرام مارکتینگ در بازاریابی

  • اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه و ۵۰۰ میلیون کاربر روزانه دارد.
  • اینستاگرام دومین شبکه پربازدید پس از فیس بوک است.
  • کاربران به طور متوسط ​​۵۳ دقیقه در روز را در اینستاگرام وقت می گذرانند.
  • حداقل ۲۵ میلیون پروفایل تجاری در اینستاگرام وجود دارد.
  • ۹۰٪ کاربران اینستاگرام حداقل یک کسب و کار را دنبال می کنند.
  • ۸۳ % کاربران می گویند که اینستاگرام در کشف محصولات و خدمات جدید به آنها کمک کرده است.

واضح است که امروزه، اینستاگرام دیگر فقط برای استفاده شخصی نیست، بلکه در حال حاضر یک پلتفرم جهانی است که به برندها امکان می دهد محتوای خود را منتشر کنند، استعدادهای جدیدی را به خدمت بگیرند، محصولات خود را به نمایش بگذارند و به مخاطبان خود برای خرید محصولات راهنمایی دهند.

علاوه بر این ، کاربران اینستاگرام فقط فعال نیستند، بلکه آنها نیز درگیر کار هستند. حدود ۶۰٪ از کاربران فعال این پلتفرم روزانه از سایت بازدید می کنند و ۲۱٪ می گویند هر هفته این سایت را بررسی می کنند.

اینستاگرام همچنین می تواند در رشد آگاهی از برند و معرفی محصولات جدید به شما کمک کند. ۸۰٪ از کاربران اینستاگرام بر اساس چیزی که در این پلتفرم کشف کرده اند، خرید خود را انجام داده اند. اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا بدون فروش زیاد به مشتریان ، نام تجاری و محصول خود را به روشی دوستانه و معتبر تبلیغ کنید.

حتی با وجود این همه آمار اینستاگرام، هنوز ممکن است که شما از نحوه شروع اینستاگرام مارکتینگ و فعالیت تجاری و تبلیغاتی در آن اطمینان نداشته باشید. به همین دلیل این مقاله را برای کمک به شما نوشته ایم. لطفا تا انتها مطالعه بفرمایید.

قبل از شروع فعالیت تجاری در اینستاگرام، لازم است تا حساب کاربری خود را به یک حساب بیزینسی تغییر دهید تا به قابلیت های جدیدی از جمله داده های مربوط به آنالیز پیج اینستاگرام دسترسی داشته باشید.

آموزش اینستاگرام مارکتینگ
ویژگی های آموزش اینستاگرام مارکتینگ

انواع پست های اینستاگرام

پس از اینکه حساب بیزینسی اینستاگرام خود را ایجاد و بهینه سازی کردید، وقت آن است که شروع به ارسال محتوای عالی کنید. اینستاگرام به شما امکان می دهد انواع مختلفی از محتوا ، از جمله عکس ، فیلم و استوری را ارسال کنید.

بیایید در مورد انواع پست های مختلف اینستاگرام و برخی از بهترین روش ها برای تشویق به مشارکت کاربران صحبت کنیم.

  • تصاویر

متداول ترین پست در اینستاگرام یک پست تصویری است. هنگام ارسال تصاویر ، عکس های متنوعی را به اشتراک بگذارید. تنوع نشان می دهد برند شما متنوع است تا فالوورهای شما را به روش های مختلف درگیر کند.

لازم به یادآوری است که کاربران اینستاگرام به دنبال پست های واقعی از برند ها هستند – نه پست های تبلیغاتی. سعی کنید ارزش و هویت شرکت خود را با عکس های واقعی و پشت صحنه از محیط کار خود به تصویر بکشید. از ارسال عکس های زیاد از محصول خود خودداری کنید.

با شروع جستجو در این پلتفرم، خواهید دید که تعداد بسیار زیادی از تصاویر وجود دارد که می توانید در حساب خود ارسال کنید. خلاق باشید! هرگونه مفاهیم یا سبکی را که فکر می کنید برای برند شما مناسب است، یادداشت کنید.

برای شروع ، لیستی از انواع تصاویر موفقیت آمیز برای انتشار در اینستاگرام را برای شما جمع آوری کرده ایم:

پشت صحنه ها: این پست ها نگاه اجمالی به بخشی از تجارت شما دارد که مردم معمولاً آن را نمی بینند. در مورد تصاویر مربوط به پشت صحنه مهم است که صحنه سازی به نظر نرسند. اصالت کلید اصلی است!

پست کردن مجدد پست های کارمندان: محتوای عالی می تواند دقیقاً در نمایشگرهای «کارمندان شما» باشد. پست کردن مجدد عکس های کارمندان یک روش آسان برای تهیه محتوای معتبر است. مخاطبان شما نه تنها با نام تجاری شما درگیر می شوند، بلکه همچنین شروع به ارتباط با کارمندان تان می کنند.

پست های آموزشی: پست های آموزشی نکاتی در مورد نحوه انجام یا ساخت چیزی را ارائه می دهند. عکس ها یا فیلم ها معمولاً دستورالعمل ها را به روشی ارائه می دهند که دنبال کردن آنها سریع و آسان باشد.

پست های اینفلوئنسر: پست های اینفلوئنسر از شهرت یک چهره مشهور برای تبلیغ برند استفاده می کنند. این پست ها اغلب شامل تصویری از فرد اینفلوئنسر است که از محصول شما استفاده می کند یا با آن تعامل دارد. یکی از مزایای اصلی پست های اینفلوئنسر جلب توجه مخاطبان دیگر است.

پیام های انگیزشی: یک پست انگیزشی ترکیبی از یک تصویر ساده با یک متن نقل قول یا متن نشاط آور است. این پست ها مخاطبان شما را تشویق می کنند و ارزش های تجاری شما را تقویت می کنند. برنامه هایی مانند Quipio و Typic می توانند به شما کمک کنند تا متن را با دستورالعمل های تجاری خود به عکس ها اضافه کنید.

محتوای ایجاد شده توسط کاربر: مشابه اشتراک گذاری مجدد پست های کارمندان، محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC) را نیز می توانید دوباره به اشتراک بگذارید. منظور محتوایی است که توسط طرفداران و دنبال کنندگان شما تنظیم شده است. پست ها و پست های برچسب گذاری شده با هشتگ برند شما منبع بسیار خوبی برای UGC است.

به اشتراک گذاری عکس های طرفداران و پیروان تان نه تنها باعث می شود پست اصلی شما خوب به نظر برسد، بلکه نشان می دهد که شما واقعاً به مشتریان خود اهمیت می دهید. فقط مطمئن شوید که پست اصلی را با برچسب یا کپش مناسب، معتبر کنید. برای ارسال مجدد محتوای تولید شده توسط کاربر، عکس اصلی را بردارید و پست اصلی را برش دهید یا از یک برنامه بازنشر مجدد مانند Repost برای اینستاگرام استفاده کنید.

جدیدترین پست های تعطیلات: به نظر می رسد این روزها برای همه “تعطیلات” وجود دارد. رویدادهایی مانند عید نورزو، شب یلدا و … باعث ایجاد جذابیت در شبکه های اجتماعی می شود. با شرکت در یک روند محلی، ملی یا جهانی به این سرگرمی ها بپیوندید. پست کردن اخبار یا مطالب طنز مربوط به روزهای تعطیل رسمی و شرکت در برنامه های ملی، می تواند برای مخاطبان شما جذاب باشد.

گرفتن و ویرایش عکس های اینستاگرام

حالا که بررسی کردیم چه تصاویری می تواند برای پیج تجاری شما مناسب باشد، بیایید چند روش را بررسی کنیم تا از موفقیت محتوای خود اطمینان حاصل کنیم. برخلاف سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی ، طرح بندی ساده پروفایل اینستاگرام شما را مجبور می کند تا روی کیفیت محتوا تمرکز کنید، نه کمیت آن.

بهترین کار خود را برای استفاده از تصاویر با وضوح بالا در فید اینستاگرام تان انجام دهید. تصاویر مربع باید ۱۰۸۰ * ۱۰۸۰ پیکسل باشد. تصاویر منظره باید ۱۰۸۰ * ۵۶۶ پیکسل و تصاویر پروفایل باید ۱۳۵۰ * ۱۰۸۰ پیکسل باشد. صرف نظر از اندازه ای که بارگذاری می کنید، هر تصویر به صورت مربعی در فید پروفایل شما نشان داده می شود.

  • استوری های اینستاگرام

استوری های اینستاگرام به کاربران این امکان را می دهد تا بدون پست گذاری بیش از حد، با فرکانس بالاتر پست بگذارید. استوری ها معمولاً دارای تصاویر و فیلم های ارگانیک تر هستند. مشابه استوری های اسنپ چت، استوری اینستاگرام بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می شوند.

در حالی که فید اینستاگرام شما باید دارای عکس های فیلتر شده و تغییر یافته باشد، استوری می تواند طبیعی تر باشد. از این ویژگی برای دیدن نمای پشت صحنه از برند تجاری خود یا نمایش فرهنگ شرکت خود استفاده کنید. استوری ها همچنین ابزاری مفید برای نمایش رویدادهای زنده هستند که میزبان مشاغل شما هستند یا در آن شرکت می کنید زیرا این ویژگی به زمان حساس تر است.

  • لایو اینستاگرام

اینستاگرام دارای قابلیت بارگذاری فیلم زنده است که به شما امکان می دهد مطالب را به صورت واقعی با مخاطبان تان به اشتراک بگذارید.  همچنین با استفاده از تلویزیون اینستاگرام یا IGTV، کاربران می توانند ویدیوی عمودی و بلند مدت را از کریتورهای اینستاگرام مشاهده کنند. فیلم های آشپزی، مصاحبه با افراد مشهور، بررسی محصولات و آموزش ها… انواع محتوایی است که به طور معمول در IGTV پیدا خواهید کرد.

تفاوت لایو اینستاگرام و IGTV چیست؟ IGTV فیلم بارگذاری شده ای است که به کاربران این امکان را می دهد تا فیلم خود را ویرایش و تنظیم کنند. اما لایو اینستاگرام به صورت زنده فیلمبرداری و بارگذاری می شود.

برای شروع پست گذاری ، برنامه IGTV را بارگیری کنید ، یک کانال ایجاد کنید و یک فیلم بین ۱۵ ثانیه تا ۱۰ دقیقه بارگذاری کنید. حساب های کاربری تأیید شده می توانند فیلم ها را تا حداکثر یک ساعت اجرا کنند. در این زمان، فیلم های IGTV فقط در دستگاه های تلفن همراه با استفاده از برنامه اینستاگرام یا IGTV قابل مشاهده هستند. این پلتفرم از نمایش فیلم های لایو و  IGTV  در نسخه دسکتاپ پشتیبانی نمی کند.

قابلیت های مختلف اینستاگرام از جمله استوری، تصاویر و برنامه لایو و IGTV اینستاگرام همه فرصتی بسیار مناسب برای بازاریابی را در اختیار صاحبان برند ها و مشاغل قرار می دهد.

اما شاید بپرسید چگونه می توان از این قابلیت ها در جهت اینستاگرام مارکتینگ، جذب مشتری و فروش بیشتر استفاده کرد؟ چگونه می توان آموزش های مناسب و کامل در زمینه اینستاگرام مارکتینگ دریافت نمود؟

برای دریافت جامع ترین اصول بازاریابی در اینستاگرام و آشنایی با روش های اینستاگرام مارکتینگ، کافی است سری به سایت مجموعه لاین استور بزنید یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

انواع پست های اینستاگرام
کاربرد اینستاگرام مارکتینگ

آموزش اینستاگرام مارکتینگ با دوره جامع ترین اصول بازاریابی اینستاگرام

مجموعه لاین استور به عنوان یک مجموعه فعال و حرفه ای در حوزه دیجیتال مارکتینگ و به عنوان مجری و مشاور کسب درآمد از شبکه های اجتماعی، با هدف ارائه آموزش های تخصصی در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام، دوره های آموزشی متنوعی را در دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی در اختیار مخاطبان عزیز قرار می دهد.

دوره جامع اصول اینستاگرام مارکتینگ، یکی از دوره های آموزشی در زمینه بازاریابی در حوزه دیجیتال است که حاوی اطلاعات ارزشمندی در این زمینه است. اگر شما هم پلتفرم پرطرفدار اینستاگرام را برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کار خود انتخاب کرده اید و موفقیت در آن برای شما اهمیت زیادی دارد، می توانید با تهیه دوره جامع اصول بازاریابی در اینستاگرام از وب سایت لاین استور، به این هدف دست یابید.

در این دوره به آموزش هایی زیر دسترسی خواهید داشت:

  • ویرایش پروفایل و تکمیل بیوگرافی اینستاگرام
  • اصول پست گذاشتن در اینستاگرام
  • استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام
  • استفاده از استوری اینستاگرام
  • نحوه استفاده از IGTV اینستاگرام
  • گیمیفیکیشن در اینستاگرام
  • استفاده از اینفلوئنسرهای در اینستاگرام
  • و….

اگر علاقه مند به انجام بازاریابی موفق در اینستاگرام هستید و تمایل دارید تا اصول اینستاگرام مارکتینگ را فرا بگیرید، کافی است بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

شما برای آموزش اینستاگرام مارکتینگ چه استراتژی را دنبال می کنید؟ چقدر توانسته اید در این حوزه موفق باشید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

امیدوارم این راهنما برای شما مفید باشد. دوست دارم نظرات شما را درباره راه هایی که شما برای آموزش اینستاگرام مارکتینگ خود امتحان کرده اید، بشنوم. لطفا ایده های خود را با ما در میان بگذارید.

جهت اطلاع از تعرفه سرویس های افزایش فالوور اینستاگرام و ثبت سفارش مورد نظر خود، کافی است با استفاده از لینک های زیر با ما در ارتباط باشید.

 خانم مهندس پورنقی   خانم مهندس برومند 

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)