با پیشرفت تکنولوژی هر روزه راه های تبلیغات در فضای مجازی به طور چشمگیر گسترده تر می شود. این تبلیغات سعی می کنند نه تنها آگهی یک بیننده را نسبت به یک محصول بیشتر کنند بلکه تا حدود زیادی هم محیط یک وب سایت را برای بیننده جذاب تر می کنند تا باعث شود که مدت بیشتری مخاطب در یک سایت وقت بگذراند. اگر به تمام وب سایت ها نگاه کنید می بینید که جایگاهی برای این تبلیغات وجود دارد.
بیشتر تبلیغاتی که در حال حاضر در اکثر سایت ها می بینیم تبلیغات بنری هستند. زیرا این تبلیغات مانند روش های دیگر تبلیغات هزینه زیادی را شامل نمی شوند اما ترافیک یک سایت را به طور چشم گیری افزایش می دهند. همین روش در یک برند سازی هم می تواند تا حدود زیادی موثر باشد.
نحوه نمایش تبلیغات بنری در سایت های مختلف:
اگر در تمام سایت های اینترنتی نگاه کنید می بینید که در اکثر سایت ها یک فضای کوچک برای این تبلیغات در نظر می گیرند. گاها حتی با ورود به یک سایت ناگهان یک صفحه در مقابل چشمان شما باز می شود که با کارهای انیمیشنی و افزودن صدا به تبلیغات تا حدود زیادی آنها را جذاب تر کنند.
اما تا حالا با خودفکر کرده اید که جایگاه این تبلیغات در کجاست واصلا چرا آنها را می سازند؟ تاثیرات این تبلیغات بر روی مخاطبان چیست؟ در این مقاله به تکنولوژی نهفته در این تبلیغات اشاره می کنیم.
🎯 بهتر است بدانیم : بهترین روشهای تبلیغات
تبلیغات بنری چیست:
این تبلیغات نسبت کوچکی از کدهای HTML هستند. تاکنون حضور این کدهای کوچک در صفحات وب به صورت چشمگیری گسترش پیدا کرده است. تبلیغات بنری تا جایی پیشرفت کرده اند که توانسته در اقتصاد بعضی از زمینه های کاری انقلاب کنند. پس می توان گفت بسیاری از زمینه های شغلی جانبی نیز در کنار این تبلیغات به وجود آمده اند. بنر تبلیغاتی یک بیت از کد HTML، صفحه وب را راهنمایی می کند تا زمانی که یک مخاطب روی آن کلیک و او را به یک صفحه جدید ببرد. در تبلیغات بنری معمولا از جعبه های گرافیکی یا انیمیشنی برای افزایش مخاطب استفاده می کنند.
انواع تبلیغات بنری:
تبلیغات بنری انواع مختلفی دارند و در سایز های مختلف هم در صفحات وب منتشر می شوند. هئیت تبلیغات اینترنتی برای تبلیغات بنری هشت اندازه متفاوت را تعیین کرده است که البته تا حدودی هر چقدر اندازه این تبلیغات بزرگ تر باشد می تواند نظر بیننده ها را بیشتر جلب کند. اندازه های مختلف این بنرها بر اساس تعداد پیکسل ها مشخص می شود. اندازه های متفاوت این بنرها به صورت زیر است:
- ۴۶۸ در ۶۰ پیکسل شامل یک صفحه کامل می شود
- ۳۹۲ در ۷۲ پیکسل که شامل بنر کامل با میله جستجوی عمودی می شود.
- ۲۳۴ در ۶۰ پیکسل که شامل نصف صفحه می شود
- ۲۱۰ در۲۴۰ پیکسل یک بنر عمودی
- ۱۲۵ در ۱۲۵ پیکسل دکمه مربعی
- ۱۲۰ در ۹۰ پیکسل دکمه ۱
- ۱۲۰ در ۹۰ پیکسل دکمه ۲
- ۸۸ در ۳۱ پیکسل دکمه میکرو
همانطور که می بینید شما می توانید برای تبلیغات بنری خود در یک سایت هشت اندازه مختلف را تعیین کنید. که متناسب با افزایش تعداد پیکسل ها هزینه درجه آنها بالاتر می رود. تا کنون بنر ۴۶۸ در ۶۰ پیکسل از تمامی بنرها محبوبیت بیشتری داشته است و به دلیل بزرگی آن هزینه درج آن هم نسبت به سایر تبلیغات بنری بالاتر است. معمولا گاها صفحات اینترنتی که حافظه کمی دارند و از تبلیغات اینترنتی استفاده می کنند به دلیل سنگینی صفحه وب زمان بیشتری طول می کشد تا صفحه به صورت کامل بالا بیاید.
بیشترین تلاشی که در زمینه تبلیغات بنری انجام می شود از نظر انجام کارهای گرافیکی و انیمیشنی است تا بتوانند حجم این کارها را کم کنند و صفحات سریع تر نمایش پیدا کنند و هم بتوانند از گیف ها و تصاویر متحرک بیشتری در تبلیغات استفاده کنند. این دو مسئله معمولا در زمان درج تبلیغات اینترنتی بسیار مورد توجه طراحان وب سایت ها قرار می گیرد.
منابع: چطور دات کام
با پیشرفت تکنولوژی هر روزه راه های تبلیغات در فضای مجازی به طور چشمگیر گسترده تر می شود. این تبلیغات سعی می کنند نه تنها آگهی یک بیننده را نسبت به یک محصول بیشتر کنند بلکه تا حدود زیادی هم محیط یک وب سایت را برای بیننده جذاب تر می کنند
سلام اقای هاشمی بله احتمالا همینطور باشه
در خیلی مواقع وقتی وارد سایتی میشیم انتظار داریم اون سایت تبلیغ هم داشته باشه و اگه تبلیغ نداشته باشه ناخودآگاه یه چیزی کم خواهیم داشت .