عوامل موثر در بهینه سازی سایت

عوامل موثر در بهینه سازی سایت

آیا میخواهید بدانید که چه عواملی سبب می‌شود تا برخی سایت‌‌ها در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار گیرند؟

تکنیک‌های سئو بطور مستمر از سالی به سال دیگر دچار تغییر می‌شوند. حتی بهتر است بگوییم تغییرات بصورت ماه به ماه شده است. بنابراین صاحبان مشاغل و سایت‌ها باید خود را سریع با این تغییرات منطبق نموده تا بتوانند در صفحه‌ی اول گوگل قرار گرفته و به بالا بردن بازدید سایت خود کمک کنند.

دانستن این عوامل و به کار بستن آن‌ها منجر به فرآیندی خواهد شد که اصطلاحاً بهینه سازی سایتیا سئو نامیده می‌شود. اگرچه فرآیند بهینه سازی سایت ممکن است به مقدار نسبتاً زیادی زمان نیاز داشته باشد، اما راهکارهایی هم وجود دارد که بتوان این زمان را تا حد امکان کاهش داد.

برخی از جدید ترین تکنیک های سئو را در مقالات قبلی معرفی کردیم و در این مقاله آموزش سئو می‌خواهیم به توضیح سایر راهکارهای مهم بپردازیم. با لاین استور همراه باشید ؛

 

قراردادن کلمات کلیدی در عنوان‌ها

موتورهای جستجو به عناوین و سرلیست‌‌ها توجه ویژه‌ای دارند. بنابراین سعی کنید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در تمام عناوین بیاورید و در توضیحات متن هم درباره‌ی آن مقداری صحبت کنید. ممکن است برند شما یکی از کلمات کلیدی باشد؛ این کار به شناخته شدن برند شما کمک زیادی خواهد کرد.

 

قرارگرفتن در پوشش محلی

سعی کنید علاوه بر موتورهای جستجو راهی پیدا کنید تا در تمام اپلیکیشن‌‌ها و سایت‌های مختلف به نوعی حضور داشته باشید. این کار می‌تواند از طریق تولید محتوا برای شبکه‌های محلی مربوطه و یا سفارش تبلیغات صورت بگیرد. جستجوگرهای محلی به بهتر شدن رتبه‌ی سئو شما کمک زیادی خواهند کرد.

 

افزایش کیفیت لینک‌ها

کمیت و کیفیت لینک‌هایی که افراد را به سایت شما هدایت می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. این لینک‌‌ها اصطلاحاً بک لینک نامیده می‌شوند و ممکن است از روی علاقه یا به عنوان تبلیغات شما در وب‌سایت‌های دیگر کار شوند. علاوه بر کیفیت بک لینک‌ها، باید لینک‌های خود وب‌سایت شما نیز سالم باشند و با بررسی مستمر آن‌ها و مطالعه‌ی کامنت‌ها، از سالم بودن یا خراب بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

یکی از بهترین روش ها برای لینک بیلدینگ و دریافت بک لینک با کیفیت نشر رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید است .

 

بهبود ساختار لینک دهی درونی

علاوه بر بک لینک‌‌ها که در بالا توضیح داده شد، در مطالب وب‌سایت خود نیز به مطالب دیگری در همان وب‌سایت منتشر شده، لینک دهید. این کار یکی از اقدامات کلیدی است که امکان حضور بیشتر کاربران در سایتتان را فراهم و از این طریق به بهبود سئو کمک می‌کند. به عنوان مثال ممکن است در مطلبی از گیاهان دارویی نام برده باشید و در یک مطلب دیگر به طور مفصل گیاهان دارویی را توضیح داده باشید؛ در این حالت می‌توانید در مطلب اول، لینک مطلب دوم را بر روی عبارت گیاهان دارویی قرار دهید تا کاربران در صورت علاقه بتوانند دسترسی سریعی به آن مطلب داشته باشند.

 

بهینه‌سازی برچسب‌‌ها یا تگ‌ها

برچسب یا تگ در واقع یک کلمه‌ی کلیدی است که ممکن است از سوی کاربران زیادی مورد جستجو قرار گیرد. بنابراین برای هر مطلب در سایتتان امکان تگ کردن چند کلمه را فراهم کنید. در انتخاب کلمات کلیدی دقت لازم را به خرج دهید و سعی کنید آن‌ها را از بین پرطرفدارترین کلمات در حیطه‌ی موضوعی مرتبط انتخاب کنید. ممکن است یک کلمه از سوی کاربران زیادی با یک اشتباه املایی تایپ شود، اما اگر شما همان کلمه با همان اشتباه املایی را در لیست تگ‌های خود قرار دهید، احتمالاً کاربران زیادی به سایت شما هدایت خواهند شد.

 

ایجاد یک پروفایل کاری

افراد زیادی ممکن است به دنبال مشخصات شما باشند. بنابراین در صورت ایجاد یک پروفایل کاری، از سوی عده‌ی زیادی دیده خواهید شد و آمار بازدیدهای شما افزایش خواهد یافت. این پروفایل می‌تواند شامل سابقه‌ای از کار شما، راه‌های ارتباطی و سایر موارد باشد.

 

ثبت بر روی نقشه گوگل

اگر منطقه‌ی کسب و کار شما بر روی نقشه‌ی گوگل (Google Map) مشخص شود، از اعتبار بیشتری برخوردار خواهید شد و در لیست پیشنهادات گوگل نیز قرار خواهید گرفت. این کار باعث دیده شدن هرچه بیشتر شما برای افرادی خواهد شد که اصلاً از وجود شما اطلاعی ندارند!

 

استفاده از مطالب معتبر

تا حد امکان از اطلاعات، اخبار و حتی عکس‌های معتبر استفاده کنید. اگر گوگل متوجه شود که عکس‌های شما فتوشاپی است، ممکن است رتبه‌ی سئوی شما به میزان قابل توجهی صدمه ببیند. از عکس‌های با کیفیت بالا استفاده کنید و مطالب موجود در وب‌سایت را مدام به روز کنید.

 

نادیده نگرفتن جزییات

به جزییات توجه کنید و هیچ چیز را از قلم نیندازید. حتی کم اهمیت‌ترین مسائل هم اگر مورد توجه قرار گیرند، می‌توانند تأثیر بسزایی در بهینه سازی سئو داشته باشند. این جزییات می‌تواند شامل تگ‌ها، جمله‌بندی تیترها، تعداد کلمات، عکس‌های استفاده شده و… باشد. رعایت نکات اولیه و اصلی برای بهبود سئو تقریباً از سوی همگان انجام می‌گیرد، اما چیزی که تعیین کننده است، توجه به همین جزییات است.

 

ارائه‌ی یک تور مجازی

تور مجازی یکی از ابزارهای جدید گوگل است که می‌توان از آن برای بهبود سئو استفاده کرد. شما هم می‌توانید مانند دیگران یک تصویر تور سه بعدی از کسب و کار خود را به نمایه گوگل خود اضافه کنید. در این تصویر سه بعدی کسب‌وکار خود را طوری برای کاربران به تصویر می‌کشید که انگار خود در آن محل حضور دارند و قسمت‌های مختلف را از نزدیک مشاهده می‌کنند. این تورها در جستجوی نقشه‌های گوگل برای کاربران نمایش داده خواهد شد. اگر بتوانید در لیست نتایج جستجوی تصویری گوگل قرار بگیرید، کمک بزرگی به بهینه سازی سئو برای وب‌سایتتان کرده اید.

 

بهینه‌سازی نقل قول‌ها

ممکن است در سایتتان بخواهید اطلاعاتی را از سایت‌های دیگر استفاده کنید. در این صورت باید از آن‌ها نقل قول کنید و این مسئله هم باید در سایت شما برای همگان قابل دیدن باشد. به ویژه اگر از داده‌های سایت‌های معتبر بین‌المللی مانند Infogroup، Acxiom، Neustar Localeze و Factual استفاده کرده‌اید، حتماً از آن‌ها نقل قول کنید. این کار علاوه بر اینکه شما را در کنار این نام‌های بزرگ قرار می‌دهد، به اعتبار و صداقت شما برای کاربران نیز مهر تأیید می‌زند.

 

نکات سئو در استفاده از شبکه اجتماعی لینکدین Linkedin

 

پلاگین‌ وردپرس REDIRECTION

پلاگین REDIRECTION وردپرس یک افزونه بسیار پرطرفدار است که برای مدیریت صفحاتی که دیگر در سایت شما موجود نیست و ارور های ۴۰۴ ساخته شده است. در این افزونه وردپرس شما میتوانید لیستی از این ارور ها را مشاهده کنید و سپس به مرتبط ترین بخش سایت دایرکت ۳۰۱ کنید .

 

پلاگین‌ ( Add-ons) فایرفاکس : SEO Quake

تولبار SEO Quake یکی از ابزار های ساده و در دسترس برای مشاهده آمار های رتبه الکسا ، ایندکسینگ گوگل و … است . این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت و بدون محدودیت اطلاعاتی را راجع به وضعیت کلی بازدید و سئو هر سایت بدست آوریم .

 

بهینه سازی سایت با سئو

استفاده از پست‌های مهمان و رپورتاژ آگهی

وبلاگ‌نویسان حرفه‌ای برای بهبود رتبه سایت در جستجو و بالا بردن ترافیک سایت از پست‌های مهمان و رپورتاژ آگهی استفاده می‌کنند. در این حالت شما برای معرفی برند خود مطالبی را تهیه و در وبلاگ‌ها و سایت های خبری انتشار می‌دهید. فقط در نظر داشته باشید که برای دریافت بهترین بازخورد از ارائه‌ی مطالب تکراری و یا محتوای ضعیف اجتناب کنید. از بهترین کلمات کلیدی پرجستجو در این مطالب استفاده کنید و به صفحات مرتبط و مهم سایت خود لینک بدهید.

اگر یک وبلاگ نویس تازه کار هستید از Guest blogging برای شروع کمک بگیرید.

 

تولید محتوای سایت براساس استاندارد های سئو

اهمیت تولید محتوا را به یاد داشته باشید و بدانید که باید از اخبار و مقالات آموزشی جامع و مرتبط با فعالیت خود به خوبی در سایت خود استفاده نمایید، بینندگان خود را عمیقاً درگیر کرده و از تکنیک کلمات کلیدی، سلامت سئو، سرعت سایت، رفع Errorها و طرح‌های مختلف استفاده نمایید. حتی با شناخت جزئی از سئو می‌توانید بازدید سایت خود را بالا برده و رتبه‌ی بهتری را در گوگل به دست بیاورید.

 

منبع : ویرلن

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    3 دیدگاه ها

    1. شما که اموزش عوامل موثر در بهینه سازی سایت
      رو گذاشتید خودتون برای سایت خودتون انجام میدین

    2. مطلب بسیارعالی بود،برای بهینه سازی سایت باید تمام تلاشمونو برای بالابردن سٸو انجام بدیم.همچنین تولیدمحتوایی که زمان ماندن کاربران درسایت رو بیشتر میکنه باید انجام بدیم تا به نتیجه برسیم.

      • ممنون که مطلب رو مشاهده کردید.
        برای اینکه تو موتور جست و جوی گوگل از امتیاز بالایی برخوردار باشیم بهتره رو تولید محتوا سایت وقت زیادی بزاریم و بتونیم به بهینه سازی سایت توجه بیشتری داشته باشیم

    پاسخ دادن به kowsar لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)