اپراتور شبکه های اجتماعی کیست لاین استور

اپراتور شبکه های اجتماعی کیست

پادکست اپراتور شبکه های اجتماعی کیست ؛ بشنوید :

 

 

اپراتور شبکه های اجتماعی در حالی که بسیار شغل ساده ای دیده میشود ولی به مراتب کاری خطیر و مهمی هست و حتما در استخدام اپراتور شبکه های اجتماعی دقت داشته باشید که فردی صالح رو معتمد رو استخدام و جذب نمایید .  

استخدام اپراتور شبکه های اجتماعی استخدام ادمین تلگرام استخدام ادمین اینستاگرام 

در ادامه به برخی وظایف اپراتور شبکه های اجتماعی میپردازیم که میتواند بسیار مهم و حساس باشد : اپراتور شبکه های اجتماعی کیست ؟ اجازه بدید اول از همه توضیحاتی رو پیرامون اپراتور شبکه های اجتماعی یا همان ادمین شبکه های اجتماعی خدمتتون عرض کنم که برخی اوقات حقوق و مزایای یک ادمین شبکه های اجتماعی که مطمئنا میبایست با ذوق و سلیقه باشد بیشتر از قانون کار میباشد.

برای اینکه دیدی کلی به این موضوع پیدا کنید بهتر است با ۱۳ موضوع یا مهارت که هر مدیر شبکه اجتماعی باید آن ها را بداند آشنا شوید. ۱- دانش عمومی به نظر بدیهی است که یک مدیر یا اپراتور شبکه اجتماعی یا حتی کسی که در حال استفاده از این ابزار است باید به موضوعی که صحبت می کند اشراف داشته باشد. حتی اگر خود مدیر به تولید محتوای مورد نظر مشغول نیست ولی باید درباره آن اطلاعات کافی را داشته باشد. این دانش و این اطلاعات به او کمک می کند تا بتواند در فضاهای مجازی مختلف و حتی رویدادهای فیزیکی در مورد موضوع صحبت کرده و در صورت لزوم از اطلاعاتی که ارائه شده است حمایت کند. وبلاگ نویسی، صحبت کردن، شبکه سازی و داشتن تعامل با مشتریان به افزایش دانش و اطلاعات مدیر کمک می کند.
اپراتور شبکه های اجتماعی کیست در لاین استور
۲- مهارت های نویسندگی و سردبیری داشتن قلم خوب و نوشتن به سبک و سیاق خاص شاید یک هنر باشد و هر کسی آن را نداشته باشد ولی مهارت و دانش نوشتن درست یک «باید» است که مدیر بخش شبکه های اجتماعی و مدیر محتوا باید آن را داشته باشد. در گذشته ابزارهای تبلیغاتی زبان کسب وکارها بودند ولی امروزه با توجه به نفوذ اینترنت و سهولت بحث تولید و انتشار محتوا هر برند می تواند خود به تولید محتوا بپردازد ولی نکته ای که نباید از آن غافل شد این است که درست بودن نوشتار و استفاده از یک ادبیات درست است که می تواند در زمان طولانی ماندگار شده و به یاد خواننده بماند. ۳- دانستن تفاوت کانال های ارتباطی یک مدیر موفق شبکه های اجتماعی در مورد مخاطبین کسب وکار شما اطلاعات لازم و کافی را با هدف استفاده از کانال های مختلف شبکه های اجتماعی دارد. در واقع او باید بداند که برای چه مخاطبی از چه کانالی استفاده کند. این موضوع در زمان استخدام هم مهم است. در واقع نیرویی که شما برای گرداندن شبکه های اجتماعی خود از آن ها استفاده می کنید باید تفاوت این شبکه ها را دانسته و بداند که با مخاطب هر کانال چطور صحبت کند. محتوایی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام تولید می شود و بسیار هم کاربرد خوبی دارد ممکن است در شبکه اجتماعیی توییتر به درد نخورد. پس شناخت تفاوت های کانال های ارتباطی بسیار مهم است. ۴- شناخت عمومی از فضای عمومی مردم و جهان هر اپراتور شبکه اجتماعی باید در زمینه اتفاقاتی که در دنیای واقعی می افتد، بازخوردها و عکس العمل های مردم و مخاطبی و خلاصه آنچه که می تواند بر کسب وکارش تأثیر بگذارد آگاهی داشته باشد. شناخت دنیای حقیقی و اتفاقاتی که در آن رخ می دهد یک موضوع کلیدی در رابطه با بهبود بخشیدن به عملکرد شما در دنیای مجازی دارد. اطلاع رسانی و پاسخ مناسب به این رویدادها چیزی نیست که بتوان با پست های ارسالی اتوماتیک از عهده آن ها برآمد. پس باید در زمان درست، پاسخ درستی به اتفاقات دنیای واقعی داد. ۵- شوخ طبعی اگر شوخ طبعی و شوخ بودن برای برندتان بد نیست، اشکالی ندارد که با رعایت اصل ادب و احترام از این خصلت خوب استفاده کنید. این شوخ طبعی می تواند در کمپین ها و فعالیت های شما، طعم مناسبی به فعالیت های شما داده و مخاطبین بیشتری را به سمتتان جذب کند. ۶- هم دلی همینطور که گفته شد یکی از اصول مهم و پایه ای در مدیریت شبکه های اجتماعی، داشتن دانش در مورد مخاطب و نحوه تعامل آن ها با شما است. در واقع اگر کم دقیق تر صحبت کنیم شما باید بدانید که چه عکس العملی باید در قبال گفته های مخاطبین داشته باشید و چطور با آن ها صحبت کنید. یکی از این مهارت ها، دانستن نحوهٔ هم دلی با مشتری است. مشتری در زمان های شاکی یا می خواهد غر بزند. در این وضعیت پاسخ مناسب دادن و حتی گاهی «فقط گوش کردن» به مشتری می تواند بسیار کمک کننده باشد؛ بنابراین به عنوان یک مدیر شبکه های اجتماعی باید در این زمینه اطلاعات زیادی داشته باشید. ۷- درست حرف زدن به هیچ وجه و در هیچ حالتی نباید از اصطلاحات عامیانه و کوچه بازاری استفاده کرد. این موضوع اصلاً در حد و اندازه برند نیست. به جای استفاده از اصطلاحات عامیانه باید زبان مخاطب عمده خود را بشناسید. با زبان خودش و با رعایت ادب و احترام صحبت کنید. این موضوع را بفهمید که مخطابتان چطور اطلاعات می دهد و چطور اطلاعات می گیرد. ۸- جذاب و قصه گونه صحبت کردن یکی از مهارت های مهم در شبکه های اجتماعی و در کل هر جایی که می خواهید تصویری جذاب از خود و کسب وکارتان را به نمایش بگذارید، مهارت داستان گویی یا Storytelling است. در یکی دو سال اخیر این موضوع در موفقیت کسب وکارهای آنلاین به خصوص تأثیر زیادی داشته و مفید بوده است پس برای رسیدن به درجه های بالایی از مهارت قصه گویی باید تمرین کنید. ۹- دید باز نسبت به محتوای مرتبط با راحت تر شدن دسترسی به محتوا و پیدا شدن محتواهایی دقیق تر و فاخرتر، مشتریان به دنبال محتوایی بهتر و مناسب تر می گردند. یک مدیر شبکه های اجتماعی باید این نوع محتواها را پیدا کرده و در صورت لزوم هم از محتوا و هم از همکاری با فرد تولید کننده محتوا مزایای مناسبی را برای مجموعه خود کسب کند. ۱۰- تحلیل آمار موفقیت در شبکه های اجتماعی همه و همه به عدد و رقم بستگی دارد. چقدر یک مطلب مفید واقع شده است؟ چند بار به اشتراک گذاشته شده؟ چقدر کامنت نوشته شده؟ و بسیاری آمارهای دیگر می تواند به مدیر شبکه های اجتماعی کمک کند تا تصویری دقیق تر از فعالیت هایش داشته باشد. مدل سازی آماری و تحلیل اطلاعات به دست آمده یکی از مهارت های مهم برای مدیر شبکه های اجتماعی است. ۱۱- انجام همزمان چند وظیفه و کار یک مدیر شبکه اجتماعی به معنی واقعی کلمه باید چندوظیفه بودن را به خوبی بداند. بازاریابی دیجیتال، توصیف کمی و کیفی آماری، مهارت روابط عمومی بالا، نویسندگی و بسیاری ویژگی های دیگر مواردی است که یک مدیر شبکه های اجتماعی باید در مورد آن به طور دقیق اطلاعات داشته و مسلط باشد.

  ۱۲- تمرکز مشتری محوری همه فعالیت های یک مدیر شبکه های اجتماعی باید در راستای راضی نگه داشتن و خوشحال بودن مشتری باشد؛ بنابراین تمرکز اصلی چنین مدیری باید مشتری باشد. فعالیت های مناسب برای مشتری باید تقویت شده و فعالیت های غیرضروری باید حذف شود. ۱۳- مهارت های آنالیز داده، پیگیری و مانیتور کردن بسیاری از مدیران شبکه های اجتماعی از این قابلیت استفاده نمی کنند. در واقع مهارت تحلیل داده را به کار نمی گیرند. دانستن مهارت های آنالیز کردن می تواند بهبود عملکرد فعالیت های یک کسب وکار را به ارمغان بیاورد. نکته مهم دیگر، پیگیری کردن ترندهای بازار و ترندهای روز است. یک مدیر باید در این زمینه اطلاعات کاملی داشته باشد تا بتواند در مدت زمانی مناسب، تصمیم های مناسب را گرفته و براساس آن عمل کند.

وظایف اپراتور شبکه های اجتماعی در لاین استور

۱۴- تولید تصاویر گرافیکی با توجه به گفته های Jeff Bullas، نوشته هایی که تصویر دارند ۹۴% بیشتر از مقاله های بدون تصویر دیده می شوند، همچنین بافر ( Buffer ) نشان می دهد بر روی توییت هایی که دارای تصویر نیز هستند ۱۸% بیشتر از دیگر مطالب کلیک می شود و تحقیقات در ویش پاند ( Wishpond ) نشان می دهد، اشتراک گذاری تصاویر در فیس بوک ۱۲۰۰% بیشتر از اشتراک گذاری مطالب متنی است. برای کسب و کارهایی که بیشتر مخاطبشان خانم ها هستند، چه مسن باشند یا نوجوان، تصاویر از همه چیز مهم تر است. در پلتفرم های ویژوال محور ( مثلپینترست و اینستاگرام  ) نیاز است تصاویر با کیفیت اصلی در آنها منتشر شود. به همین دلیل، خیلی اهمیت دارد که مدیر رسانه های اجتماعی شما، مهارت لازم در شناسایی و تولید تصاویر چشم نواز، برای اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی و بلاگ شما را داشته باشد و اصلا لازم نیست در فتوشاپ حرفه ای باشد، همین که  دید هنری برای طراحی و ویرایش تصاویر را داشته باشد کافی است. به عقیده Jay Baer، تفکر گرافیکی به مراتب مهم تر از داشتن مهارت کار با ابزار گرافیکی است : ” بسته های نرم افزار گرافیکی زیادی وجود دارد که به ساخت تصاویر ساده و بدرد بخور رسانه های اجتماعی کمک می کنند، اما وقتی ایده و تفکر گرافیکی نباشد، این مهارت شغلی در راه ساختن تصاویر گرافیکی بی فایده است.”   ۱۵- درک قوی از سئو و بازاریابی محتوا به عنوان شخصی که هر روز با مدیریت سر و کار دارد، ترویج و توزیع مطالب وبلاگ، درک کامل از سئو ( SEO ) و بازاریابی محتوا ( Content Marketing ) ضروری است. مدیر شما باید شناخت کاملی از چگونگی تاثیر بلاگ ( Blog ) و محتوای رسانه های اجتماعی ( Social Media ) در رتبه بندی موتورهای جستجو ( Ranking ) داشته باشد، و بداند چگونه تمام مطالب ارائه شده در مارکتینگ تجارت شما تاثیر دارد. اگرچه ممکن است سیگنال های شبکه های اجتماعی مستقیما تاثیری در رنکینگ جستجو نداشته باشند، اما تاثیر غیرمستقیم آنها غیرقابل انکار است. مدیر رسانه های اجتماعی شما باید درک کند که چگونه، تعامل و رسیدن در رسانه های اجتماعی نه تنها بر ترافیک ارجاع ( Referral Traffic ) و بازدهی، بلکه بر سئو نیز تاثیر دارد. محتوا، سنگ بنای اصلی استراتژی شما در سئو است، و مدیر رسانه های اجتماعی شما دروازه بان و ترویج کننده بسیاری از این محتواست. او چگونه وبلاگ شما را در رسانه های اجتماعی فراگیر می کند؟ آیا او ارتباط بین قرار گرفتن در معرض رسانه های اجتماعی و افزایش رتبه بندی جستجو را درک می کند؟

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    4 دیدگاه ها

    1. ااا چه جالب پس منم میتونم یه اپراتور شبکه های اجتماعی باشم

    2. سلام روز بخیر
      مهندس درویش زاده
      خیلی ممنون از سایت خوب و پرمحتواتون.
      امیدوارم هر روز موفق تر و باشید.

    پاسخ دادن به ستاره نیکی لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)