روشی جدید در تبلیغات مجازی و کمپین های دیجیتال

پادکست روشی جدید در تبلیغات مجازی و کمپین های دیجیتال ؛ بشنوید :

 

 

  • پس از کوچ دسته جمعی کاربران شبکه های اجتماعی از وایبر و واتس اپ به شبکه پیام رسان تلگرام در ایران، بواسطه مزیت های کم نظیر شبکه تلگرام همچون امنیت و سرعت بالای آن و پس از نامحدود کردن کانال های تلگرام حالا شاهد موج جدیدی از صدها و چه بسا در آینده ای کمی نزدیک تر هزاران کانال تلگرام ایرانی در موضوعات مختلف هستیم.
  • سروش نادری  کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار فضای مجازی باشگاه خبرنگاران در خصوص  اینکه مسئولین در این راستا باید چه حمایت هایی انجام دهن ، بیان کرد: خوشبختانه مسئولین امر به این دیدگاه در فضای مجازی رسیده اند که فیلتر کردن شبکه های اجتماعی به مثابه ی پاک کردن صورت مسئله بوده و عدم فیلترینگ کامل مهم ترین حمایت از رشد فرهنگ سازی استفاده از شبکه های اجتماعی است. گرچه راه حل اصلی در طولانی مدت کارکردن روی نحوه استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی  می باشد اما از طرفی دغدغه ی اصلی فعالین حوزه ی آی تی حمایت همه جانبه از نرم افزارهای داخلی و شفاف سازی در مورد آنان می باشد تا اعتماد مخاطبان ایرانی به نرم افزارهای داخلی روز به روز بیشتر گردد. گرچه شرط این حمایت نیز ارائه با کیفیت نرم افزارهای داخلی و رعایت اصول برندینگ ، درک تجربه کاربری و رابط کاربری و ارائه ارزش افزوده به مخاطب میباشد.

    وی در ادامه افزود: با چشم پوشی از سوء استفاده برخی ناکاربران از فضای ایجاد شده در کانال های تلگرام، می بینیم که این کانال های تلگرامی بواسطه دسترسی آسان در گوشی تلفن همراه و عدم نیاز به اینترنت پر سرعت در مقایسه با وب سایت، کم کم جای وب سایت های خبری را می گیرد و کابران فضای مجازی به جای مراجعه به انواع وب سایت های مورد علاقه خود، اطلاعات مورد نیازشان را از طریق کانال های تلگرام دنبال می کنند. حال اگر بخواهیم نگاهی کلی به وضعیت شبکه های اجتماعی در کشور بیاندازیم، در حوزه اشتراک گذاری عکس با شبکه بی رقیب اینستاگرام و در حوزه پیامرسانی با شبکه تلگرام روبرو می شویم.

    دوره آموزش ساخت ربات حرفه ای

    وی ادامه داد: به طوریکه که پیج ها و صفحه های تجاری و درآمدزایی در اینستاگرام فعالند و راه خود را از منظر مارکتینگ پیدا کرده و علاوه بر فعالیت های اصناف مختلف نظیر مد، پوشاک، زیبایی و …. شاهد خرید و فروش خود پیج ها و صفحه های اینستاگرام بسته به تعداد دنبال کننده یا فالوور نیز هستیم! اما باید ببینیم کانال های تلگرام چگونه از پس امتحان یک روش بازاریابی دیجیتال بر می آیند و در میان انواع کانال های تبلیغات فضای مجازی نظیر روش های رایج و پیش پا افتاده همچون  فکس مارکتینگ، اس ام اس مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ ، تبلیغات بنری ، تبلیغات کلیکی و روش های نوین و متدهای جدید social marketing ، همچون اینستاگرام راه خود را باز می کند.
     
    وی اظهار داشت:  تحلیل ها و پیش بینی ها، نشان دهنده بالقوه بودن تبدیل کانال های تلگرام به یک روش تبلیغاتی و مدیریت محتوای موثر برای مخاطب بوده و  هوشمندی مدیران تلگرام است که توانسته هویت این شبکه پیامرسان را به شبکه اجتماعی و پیامرسان تلگرام تبدیل نماید و زمان ماندگاری خود را در میان بازار داغ شبکه های اجتماعی و پیامرسان بالا ببرد. البته در این میان تلگرام این اقبال را داشته که با استقبال ایرانیان مواجه گردیده و با توجه به ضریب نفود استفاده ایرانیان از شبکه های اجتماعی و علاقه بیش از حد ایرانیان به شبکه های اجتماعی ، تلگرام را محبوب نموده است که در آینده طی یک مقاله مفصل به روانشناسی علت استفاده حداکثری کاربری ایرانی از شبکه های اجتماعی می پردازیم.
     

    وی در مورد اینکه چه راهکاری برای سوء استفاده نکردن از کاربران وجود دارد، افزود : سوء استفاده نکردن صاحبین نرم افزارها از بانک اطلاعاتی ناشی از خیل عظیم کاربران و حفظ حریم خصوصی آنان و دیگری سوء استفاده نکردن خود کابران از فضای ایجاد شده در شبکه های اجتماعی است.

    در حالت اول به عنوان مثال در نرم افزار تلگرام ، رییس تلگرام آقای دوروف خود این اطمینان را به کاربران این شبکه اجتماعی داده که تلگرام به مانند باقی شبکه های اجتماعی درآمد ناشی از فروش بانک اطلاعاتی به دولت ها را ندارد و دلیل جابجایی مداوم تیم تولید کننده و وجود سرور در کشورهای مختلف را ناشی از همین مسئله ذکر میکند، البته هیچ تضمینی برای هیچ شبکه اجتماعی ناشی از فروش بانک اطلاعاتی نمی توان قائل شد. خوشبختانه از سمت مسئولیت کشورمان نیز پیشنهاد دریافت هرگونه بانک اطلاعاتی رد شده و امیدوریم این فضای اعتماد و تعامل طرفین همچنان باقی بماند. از سوی دیگر شبکه اجتماعی تلگرام این اطمینان را به کاربران داده که پیام ها بصورت کامل  رمزگذاری می شوند و خود آن ها نیز به محتوای پیام ها دسترسی ندارند ولی از آن جا که در دنیای فناوری هیچ چیز دست نیافتنی نیست و نمی توان به طور قطع از این ادعا دفاع کرد، گرچه صاحبان تلگرام با قرار دادن امکاناتی همچون پیام های خصوصی secret chat و کانال های خصوصی، این حس اعتماد را در کاربران دو چندان کرده اند. علاوه بر این با کمی تحلیل در مورد سرعت این شبکه اجتماعی به نسبت سایر شبکه های دیگر می توان تا حدودی این طور برداشت کرد که اطلاعات بواسطه انتقال سریع مرور ، بازبینی و مورد سوء استفاده قرار نگرفته است.
     
    وی در پایان بیان کرد: به این نکته اشاره کنم که کسب و کار ها در کشور مابه خصوص آن هایی که با برندینگ آشنایی دارند باید دائم بازار را رصد کرده و با جدیدترین متدها و روش های دیجیتال مارکتینگ آشنا شده و این انعطاف پذیری را داشته باشند که سریع خود را با تغییرات و روش های نوین تبلیغات مجازی وفق دهند.
#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)