خانه / اخبار شبکه های اجتماعی / میزان استقبال از شبکه های اجتماعی در جهان و ایران

میزان استقبال از شبکه های اجتماعی در جهان و ایران

شبکه های اجتماعی در دنیا به ۲ دسته تقسیم می شود بعضی از این شبکه ها در بستر اینترنت (تحت وب) طراحی شده اند مانند فیسبوک، اینستاگرام و… و برخی بر بستر موبایل (تحت موبایل) طراحی شده اند که به شبکه های اجتماعی همراه (موبایلی) معروف شده اند.

در این گزارش آماری مقایسه ای از میزان محبوبیت این شبکه ها در جهان و ایران با استناد به آخرین رتبه بندی وب سایت الکسا ارائه می شود.

 

  • شبکه اجتماعی همراه (موبایلی)

    ۱- تلگرام

میزان استقبال از شبکه های اجتماعی در جهان و ایران

تلگرام توسط دو برادر با نام ‌هایپاول دورفونیکلای دورفبه بازار آمد. پاول دورف برادر کوچک نیکلای دورفاست و سازمان غیرانتفاعی کارآفرینی در آلمان دارد که پشتیبان مالی پروژه است. تلگرام توسط یکسازمان غیرانتفاعی آلمانی متعلق به کارآفرین و نیکوکار روسپاول دورفاداره می‌شود.

در حدود ۴۵ درصد از کاربران این شبکه را ایرانیان تشکیل می دهد و از آنها به عنوان بیشترین بازدیدکنندگان این شبکه نام برده می شود. رتبه این شبکه در رده بندی پربازدیدترین سایت های دیده شده از سوی کاربران ایرانی در رده ۲۹ است.

          ۲- وایبر

وایبر توسط ۴ همکار صهیونیستی تأسیس شد:” تلمن مارکو، ایگور مگزینیک، سانی مارولی و اوفر اسمچا”. تلمن مارکو مدیرعامل شرکت است، که ۴ سال در ارتش صهیونیستی مشغول به کار بوده‌ است و از دانشگاه تل‌آویو فارغ‌التحصیل شده ‌است.
در ۱۴ فوریه ۲۰۱۴ وایبر توسط شرکت راکوتن به قیمت ۹۰۰ میلیون دلار خریداری شد. پیش از فوریه ۲۰۱۴، بیشتر سهام این شرکت را یک خانواده اسرائیلی به نام شباتای (۲/ ۵۵٪) و تلمن مارکو (۴/ ۱۱٪) و نیز یک شرکت آمریکایی به نام IRS وست (۵/ ۱۲٪) در اختیار داشته‌اند.

          ۳- واتز اپ (واتس اپ)

مؤسس شرکت و سازنده این برنامه”جن کوم” است. واتس اپ در سال۲۰۱۳در سراسر جهان ۴۵۰ میلیون کاربر داشته که حداقل ماهی یکبار آنلاین بوده‌اند.
استقبال از شبکه های اجتماعی در جهان و ایران

رتبه این شبکه در رده بندی پربازدیدترین سایت های دیده شده از سوی کاربران ایرانی در رده ۴۷ است. هندی ها رتبه یک تعداد بازدیدکننده از این سایت را تشکیل می دهند.

          ۴- لاین

لاین در سال ۲۰۱۱ در ژاپن راه ‌اندازی شد و در ظرف دو سال به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی ژاپنی بدل شد. در نوامبر ۲۰۱۳ تعداد کاربران آن در سطح جهانی به مرز ۳۰۰ میلیون نفر رسید که از این تعداد ۵۰ میلیون آن را ژاپنی‌ها تشکیل می‌دادند.

 

  • شبکه های اجتماعی تحت وب

    ۱- فیسبوک

شبکه های اجتماعی تحت وب

یک سرویس شبکه اجتماعی برخط است که در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زاکربرگ و دوستانش ادوآردو سوری، اندرو مک‌کالم، داستین مسکوتیز وکریس هیوز در دانشگاه هاروارد به وجود آمد. آمریکایی ها بیشترین استفاده کنندگان از فیسبوک را تشکیل می دهند.

          ۲- توییتر

توییتر در مارس ۲۰۰۶ به دست”جک دورسی” ایجاد شد و در ژوئیه ۲۰۰۶ آغاز به کار کرد. هندی ها بیشترین بازدیدکنندگان این سایت را تشکیل می دهند.
میزان استقبال از شبکه های اجتماعی در جهان و ایران.تویتر

          ۳- اینستاگرام

اینستاگرام بوسیله “کوین سیستروم”و “مایک کریگر” خلق و در اکتبر ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد. این سرویس به سرعت محبوبیت کسب کرد و به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر تا آوریل ۲۰۱۲ و ۳۰۰ میلیون کاربر تا دسامبر ۲۰۱۴ رسید.
اینستاگرام پربازدیدترین شبکه اجتماعی اینترنتی در ایران است و رتبه ۵۱ را در بین سایت های پربازدید ایرانی کسب کرده است.

عصرایران

با linestore همراه باشید

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی بهری

ساکن تهران هستم و خیلی علاقه مند به فضای مجازی و وردپرس هستم و سعی می کنم روز به روز در این زمینه تجارب بیشتری کسب کنم. از ابتدای مهر ماه 94 با مجموعه لاین استور آشنا شدم و با توجه به اینکه مطالب و محتوای سایت با علایق شخصی من همسو بود به فعالیت افتخاری در سایت مشغول شدم .

اینو دیدی ؟

دوازده اشتباه بزرگ در رسانه های اجتماعی

دوازده اشتباه بزرگ در رسانه  های اجتماعی

از زمانی که رسانه های اجتماعی به فرایند بازاریابی پیوسته اند،سال های خوبی گذشته است.حالا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

برای استفاده از تخفیف از کد تخفیف paeez97 استفاده کنید و برای اطلاع از دوره های بیشتر به شماره 09158114564 در تلگرام پیام بدید رد کردن