خانه / اثرات اینستاگرام / آیا میتوان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟
آیا میتوان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟

آیا میتوان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟

دلایل شباهت اپلیکیشن اینستاگرام به گوگل

زمینه

گوگل از زمان آغاز بکار تحت عنوان یک موتور جستجوگر ساده موفق شد تا براحتی از جَهات مختلف به زندگی ما ورود کند. گوگل بصورت مستقیم ارائه‌دهنده نقشه‌ها، ترجمه‌ها، سرگرمی‌ها و تصاویر بوده و توانسته تا سبب شکل‌گیری نوعی ارتباط جدید افراد با یکدیگر بواسطه تکنولوژی شود.

در سمت دیگر، اپلیکیشن اینستاگرام توانسته در بین تمامی شبکه‌های اجتماعی که دچار اُفت و حتی سقوط شده‌اند، خود را در رَده‌های بسیار بالا و قابل قبولی حفظ نماید.

سازندگان اپلیکیشن اینستاگرام بخوبی می‌دانند که برای حفظ این جایگاه بایستی همواره ویژگی‌های آنرا مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند و اینکار را درطول سالیان گذشته با ارائه لایو ویدئو، فیلترها و توانایی اضافه‌کردن چندین عکس در قالب گالری  به‌ اثبات رسانده‌اند.

سیر تکاملی

همانطور که همگان مستحضر هستید هر سرویسی برای ما کاربران دارای یک معنای خاص می‌باشد، بعنوان مثال؛ گوگل برای ما جستجوکردن محتوا و اپلیکیشن اینستاگرام نیز گرفتن عکس و به اشتراک گذاشتن آنرا در ذهن ما تداعی می‌کند.

یکی از مزیت‌های اپلیکیشن اینستاگرام این بوده که ما قادریم با کارکردن برروی تصاویر خود و ایجاد افکت‌ها و بکارگرفتن فیلترها، تصاویر را تاحد بسیار زیادی زیبا کرده و به اشتراک بگذاریم.

درحالیکه شرکت Snap Inc از خود بعنوان یکی از فعالان در زمینه دوربین یاد می‌کند و در شرایطی که بسیاری اعتقاد دارند زاکربرگ با فیسبوک آینده واقعیت مجازی را رقم خواهد زد، AI و توییتر نیز خود را بعنوان یک پلتفرم برای مکالمه‌های بی‌وقفه معرفی کرده‌اند؛ اما اینستاگرام، هدف و دستورالعمل خاصی را بیان نکرده و فقط به گفتن جمله «اینجا مکانی برای داستان‌های بصری است» اکتفا کرده است!

شاید این بازبودن تفسیر، متناسب با نظر هرشخص و استفاده از آن؛ یکی از دلایل مهم رشد و توسعه اپلیکیشن اینستاگرام در بین تمامی کاربران فضای مجازی بوده است.

 

شباهت اینستاگرام و گوگل در لاین استور

 

انقلاب

توجه داشته باشید، همانگونه که گوگل اطلاعات را در اختیار همگان می‌گذارد، اپلیکیشن اینستاگرام نیز با تصاویر و خاطراتمان چنین‌کاری انجام می‌دهد.

در حقیقت ما با اپلیکیشنی رو‌به‌رو هستیم که با آن می‌توانیم خاطراتمان را مرور کرده و تغییرات را در خودمان حس کنیم، همچنین اگر از تصاویری خاطرات بدی دارید براحتی قادر هستید آنها را حذف نمایید.

اپلیکیشن اینستاگرام این اطمینان را به همگان داده که می‌توانیم از گوگل بعنوان یک پلتفرم جهت ذخیره تصاویر برای جهانیان استفاده کنیم. از جستجو کردن یک هشتگ برای مواد غذایی inspo، ایده‌های تناسب اندام و تشکیل آموزش گرفته؛ تا موارد و امکانات دیگری که پایانی ندارند.

نکته قابل توجه این است که ما بجای داشتن یک صفحه پُر از لینکِ محصولات و اطلاعاتمان، یک صفحه پُر از تصویر داریم که در چنین وضعیتی، با این تعداد از شبکه‌های اجتماعی، تصاویر، جذاب‌تر بوده و نظر مخاطبین را بیشتر نسبت بخود جلب خواهد کرد.

رقابت

ویژگی‌هایی همچون ویدیو‌های Live و Swipe Up و همچنین تصاویری که ناپدید می‌شوند؛ سبب شدند تا  اینستاگرام  بتواند از Snap Chat سبقت گرفته و بعنوان بهترین اپلیکیشن اشتراک‌گذاری تصاویر معرفی گردد.

لازم بذکر است، اینستاگرام در ماه ژوئن اعلام کرد که بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر هرروزه درحال ایجاد استوری هستند و این درحالیست که کاربران روزانه که در Snap Chat حضور دارند؛ تا پایان ماه مِی ۱۶۰ میلیون نفر بوده است، این مسئله بتنهایی بیانگر خیلی از موضوعات خواهد بود.

بنظر می‌رسد که اپلیکیشن اینستاگرام توانسته تا انقلابی را در زمینه اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئو‌های کاربران در فضای مجازی ایجاد نماید.

اینستاگرام آموخته که چگونه به تمام کاربران، مصرف‌کنندگان و حتی کسب‌و‌کارها خدمت کرده و نسبت به سایر اپلیکیشن‌ها، ویژگی‌ها و امکانات بهتری را جهت حفظ مخاطبان خود طراحی کند.

قانون جدید

همانند گوگل که توانسته یک انقلاب اطلاعاتی بوجود آورد، اینستاگرام نیز چگونگی ایجاد تصاویر و به اشتراک گذاشتنشان توسط کاربران را بطور کامل مورد بررسی قرار داده است.

لازم بذکر است که همین حساسیت‌ و بررسی‌هایی که اینستاگرام در تمامی زمینه‌ها انجام می‌دهد، سبب شده تا بتواند به یک هیبرید پلتفرم اجتماعی که بیشتر مخاطبین و کاربران آن از نسل جوان هستند، تبدیل شود و از رقبا فراتر رود.

نکته قابل توجه این است که اپلیکیشن اینستاگرام همواره درحال طی‌کردن مسیر تکاملی خود بوده و در حال راه‌اندازی و گسترش خطوط تولیدی برای محصولات جانبی می‌باشد.

اینستاگرام درحال ساخت ‌و ‌عرضه عینک‌هایی است که البته بعید بنظر می‌رسد قابلیت گرفتن عکس را داشته باشد؛ ولی اگر این قابلیت را نیز برای آن طراحی کرده باشند؛ یقین داریم به بهترین شکل ممکن ساخته خواهد شد.

منبع :هات اپ نیوز 

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی خانم مهندس زینب برومند مشاور تبلیغات اینترنتی

سلام زینب برومند هستم. مدتی است در زمینه دیجیتال مارکتینگ و اجرای کمپین های تبلیغاتی در فضای مجازی فعالیت دارم و علاقه مند به اینترنت و فضای مجازی و بحث های مرتبط هستم . امیدوارم مطالبم براتون مفید باشه و ازش نهایت استفاده رو ببرید. توصیه دوستانه من به شما به کسب درآمد از فضای مجازی به صورت جدی تر فکر کنید. سپاس

اینو دیدی ؟

با این بیست و نه روش، خلاقانه فالوور اینستاگرام جذب کنید!(قسمت دوم)

با این بیست و نه روش، خلاقانه فالوور اینستاگرام جذب کنید!(قسمت دوم)

در پست قبل ۱۴ روش از راه های خلاقانه جذب فالوور در شبکه اجتماعی اینستاگرام …

۶ دیدگاه ها

  1. جذابیت عنوان مقاله خیلی بیشتر از متن بود برام، قیاس جالبی بود

  2. جالب بود اینستاگرام خیلی پیشرفت کرده.

    • مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی

      اپلیکیشن شبکه های اجتماعی همه به روز شده اند و پیشرفت کرده اند مخصوصا اپلیکیشن اینستاگرام

  3. اینستاگرام بسیارپیشرفت کرده و قابلیت های بسیارزیادی اضافه کرده ولی گوگل جلوتره به دلیل محبوبیتی که بین کاربران داره،اینستاگرام برای رسیدن به گوگل راه زیادی را درپیش دارد؟

    • مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی

      درسته گوگل هم روز اول این گوگل نبوده است و اینستاگرام نه اکنون ولی در آینده می تواند یکی از غول های فضای مجازی شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

برای استفاده از تخفیف از کد تخفیف paeez97 استفاده کنید و برای اطلاع از دوره های بیشتر به شماره 09158114564 در تلگرام پیام بدید رد کردن