از بازار ایمیلی چه می دانیم؟

Related image

بازاریابی ایمیلی در شبکه های اجتماعی  نوعی بازار یابی مستقیم است که با استفاده از ایمیل پیام هایی مانند: فروش یا جمع آوری هزینه به مخاطبان ارسال می شود. ابزار این ارتباط ایمیل یا رایانامه است که خط ارتباطی بین شما و مخاطب است.
سوالاتی که معمولا هنگام انتقال پیام ممکن است با آن ها روبرو شوید در دو دسته قرار می گیرد:

  • چگونه مطمئن شوم پیام من به هدف رسیده است؟
  • چگونه از بازخورد مخاطبان نسبت به پیام خود اطلاع یابم؟

به گزارش لاین استور ، اولین و اصلی ترین قانون در ایمیل مارکتینگ اجازه خود کاربر است. عضویت کاربران در سایت یا خبرنامه ساده ترین راه کسب اجازه از آن هاست و کاربران با عضویت شان به شما اجازه می دهند از ایمیل شان برای ارتباط با آن ها استفاده کنید. مسئله مهم و درخور توجه اعتماد سازی در بازار یابی اینترنتی می باشد. اگر بدون اجازه کاربران با ایمیل شان اقدام به فروش کنید می تواند تبعات سنگینی برای شما به همراه داشته باشد.
اندازه گیری و بررسی در بازاریابی ایمیلی بسیار مهم است. در استفاده از ایمیل مارکتینگ داشتن دانش کافی و مناسب ضروری است. اگر چنین دانشی برای تحلیل و بررسی کامل آمار دریافتی ندارید بهتر است ابتدا مطالعه نموده و تا حدی دانش خود را افزایش دهید، درغیر اینصورت حتما از یک متخصص کمک بگیرید. تحلیل درست یا اشتباه آمار در کمپین تبلیغاتی مرز بین پیروزی و شکست است. مطالعه مسائل بازاریابی و برند سازی می تواند برای یک بازار یاب مفید باشد.
ایمیل های ارسالی را در ۵ دسته می توان قرار داد:
خبرنامه: شرکت ها و گروه های تجاری و غیر تجاری از خبرنامه برای ارتباط و اطلاع بهتر و بیشتر با مخاطبان خود استفاده می کنند.

همه چیز در مورد ایمیل تبلیغاتی یا ایمیل مارکتینگ

  • DIGEST
    این گروه در زبان فارسی معنای درستی ندارند. معمولا به ایمیل هایی گفته می شود که خلاصه ای از فعالیت های انجام شده و پیشنهاد هایی را برای هفته ها و ماه های آتی را در بر دارند.
  • ایمیل های اختصاصی
    به ایمیل هایی که تنها در یک مورد خاص اطلاعات ارائه می دهند گفته می شود و تا حدودی شبیه صفحات هدف هستند.
  • ایمیل های تبلیغاتی
    در صورتی که هزینه ای را به فرد یا گروهی برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی خود پرداخت کنید و آنها در خبرنامه خود برای شما تبلیغات کنند از ایمیل تبلیغاتی استفاده نموده اید.
  • ایمیل تبادلی
    به ایمیل هایی گفته می شود که در پایان عملیاتی که کاربر انجام داده برای او ارسال می شود. رایج ترین آن ایمیل هایی است که برای تایید و خوش آمد به خبرنامه ارسال می گردد.

عدم اطلاع از اینکه آیا افراد مایل به دریافت نامه هستند یا خیر منجر به ارسال هرز نامه می گردد که غیر اخلاقی و غیر قانونی است. برای موفقیت در برقراری ارتباطی قوی توجه به علاقه کاربران ضروری است. بهتر است در نامه های خود گزینه لغو عضویت را نیز قرار دهید تا در صورت عدم تمایل به دریافت خبرنامه لغو اشتراک کنند.
هدف بازاریابی همیشه فروش نیست گاهی شناخت علامت تجاری یک شرکت یا سازمان به عموم مردم در بلند مدت موجب افزایش سود می شود. امروزه اسکریپت و برنامه های تحت وب زیادی برای بازاریابی ایمیلی وجود دارد که شاید رایگان نباشند.
با شناختی درست از بازار یابی ایمیلی و قواعد آن می توانیم در هزینه های شرکت صرفه جویی کرده و سود بیشتری را نصیب شرکت کنیم.

اضافه کردن کلمات ارزشی در ایمیل مارکتینگ

کلمات ارزشی کلماتی هستند که مخاطب شما را با اطلاعاتی که به‌طور شخصی به آن‌ها مربوط است ربط می‌دهند. کلمات ارزشی به مخاطب می‌گوید ایمیلتان به‌جای اطلاعات عمومی، حاوی اطلاعات شخصی است.

ایمیل مارکتینگ

ایده‌های زیر برای استفاده از کلمات ارزشی در موضوع ایمیل، مفید است:

کلماتی که بر روی موضوع موردعلاقه ویژه‌ای در ایمیلتان در ایمیل مارکتینگ تأکید می‌کنند

برای مثال، اگر ایمیل شما حاوی اطلاعاتی درباره‌ی یک باشگاه بدن‌سازی جدید است، عبارتی بنویسید که شامل کلمه‌ی بدن‌سازی باشد، مانند: «با ورزش در باشگاه بدن‌سازی ما اندام خود را سریع‌تر روی فرم بیاورید.»

موضوع ایمیل را طعمه‌ای برای جذب مخاطب قرار دهید (داستان)

ابزار کلیدی پیروزی در بازاریابی محتوایی

من ماهیگیر خوبی نیستم اما دوست دارم گاه و بی گاه ماهی بگیرم و آزاد کنم؛ بنابراین تصمیم گرفتم در خبرنامه ایمیلی نکاتی درباره ماهی‌گیری که صاحب مغازه فروش طعمه ماهی محل می‌نویسد مشترک شوم. موضوع یکی از ایمیل‌هایی که دریافت کردم این بود: این ماهی قزل‌آلای بزرگ را ببینید که در مازندران صیدشده است. ایمیل را باز کردم. عکس ماهی در قسمت بالا سمت راست قرار داشت اما خیلی کوچک بود. زیر عکس نوشته بود برای دیدن کلیک کنید تا تصویر بزرگ شود. کلیک کردم و یک‌دفعه وارد سایت طعمه فروشی محل شدم که در آن عکس بزرگی از پدر و پسر خوشحالی که ماهی قزل‌آلای بزرگی در دست داشتند، دیده می‌شد. در کنار این عکس، عکس طعمه‌ای بود که برای گرفتن ماهی استفاده‌شده بود و صاحب مغازه توصیه کرده بود تعداد زیادی از این مگس‌ها را به هم ببندید.

ایمیل مارکتینگ

همچنین گفته بود در تور ماهی‌گیری بعدی‌اش هشت فرد خوش‌شانس را دقیقاً به همان‌جایی می‌برد که این پدر و پسر ماهی گرفته بودند. نکته‌ی اصلی ایمیل این مغازه‌دار آن‌قدر خوب منتقل‌شده بود که وقتی تماس گرفتیم خیلی وقت بود ظرفیت تکمیل شده بود. بقیه خبرنامه‌های این مغازه حاوی نکات مفیدی درباره ماهی‌گیری و برنامه سفرهای ماهیگیری‌اش بود تا بدین ترتیب با هرکسی که آمادگی نداشت یا نمی‌توانست فوراً اسم بنویسد، ارتباطش را حفظ کند.

کلماتی که بر عقاید و نگرش‌های مخاطب تأکید می‌کنند در ایمیل مارکتینگ به کار ببرید

برای مثال اگر اتومبیل می‌فروشید و مخاطب شما به رانندگی با ماشین‌های کم‌مصرف اعتقاد دارد، در ایمیل مارکتینگ که انجام می‌دهید حتماً ایمیلی با این موضوع برایش بفرستید: «سه‌راه برای بهبود مصرف سوخت اتومبیل در شب»

کلماتی که به مخاطب انگیزه می‌دهد

برای مثال، اگر مخاطب باصرفه جویی تشویق می‌شود در ایمیل مارکتینگ از کلماتی استفاده کنید که میزان صرفه‌جویی را که در ایمیل پیشنهاد می‌دهید، نشان می‌دهد. مانند: «با این ایمیل بیش از ۱۰۰ هزار تومان صرفه‌جویی کنید.»

ایمیل مارکتینگ

و در آخر پیشنهاد می‌شود ویدیوی کوتاه شهر آبی رو که راهنمای خوبی برای افرادی که می‌خواهند تازه ایمیل مارکتینگ رو شروع کنند و با انواع و اقسام سرورهای ارسال ایمیل و مزایای اونها آشنایی ندارند تماشا کنید.

 

 

منابع: شهر ابی , mr visitor

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)