بهترین روش تبلیغات در تلگرام چیست؟
هر روزه با گسترش فناوری های جدید، نحوا استفاده کاربران از اینترنت ساده تر و ساده تر میشود. تا قبل از اینکه فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی بوجود آیند برای ایجاد یک صفحه شخصی نیاز به تخصص و هزینه های بالایی بود تا اینکه شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک بوجود آمدند. کاربران در عرض چند دقیقه میتوانستند صفحه شخصی خود را با کلی امکانات دیگر به صورت رایگان ایجاد نمایند. این رویه هر روز و هر روز ساده تر شد و همچنین گرایش کاربران به استفاده از گوشی های هوشمند باعث شد تا شبکه های اجتماعی فعالیت خود را در گوشی های هوشمند هر روز بیشتر از دیروز کنند. با از روی کار رفتن وایبر در ایران، کاربران ایرانی به دنبال شبکه ای بهتر و با امکانات فراوان تری نسبت به این شبکه اجتماعی بودند تا اینکه پای تلگرام به این عرصه باز شد. این شبکه اجتماعی با شعار های جنجال برانگیز خود توانست به سرعت کاربران خود را در ایران پیدا کند. هر روز کاربران این شبکه اجتماعی در ایران افزایش یافت و این نرم افزار نیز روز به روز بروزرسانی های خود را افزایش داد تا اینکه امکانی را به نام کانال (Channel) به امکانات خود اضافه کرد و این سرآغاز تحولی بزرگ در این نرم افزار بود.
چگونه اعضای کانال تلگرام را زیاد کنیم؟
توسط این امکان، تمامی کاربران میتوانند چیزی شبیه به همان صفحات فیسبوک ولی به سادگی هرچه تمام تر ایجاد کنند. بسیاری از این امکان برای اطلاع رسانی، تعدادی برای ارایه محصولات خود و افراد بسیاری نیز برای کسب درآمد از این امکان جدید تلگرام استفاده کردند.
حال ما چه میکنیم…!؟
لاین استور با شبکه گسترده تبلیغاتی خود از طرفی با مدیران بسیاری از کانال های تلگرام در موضوعات مختلف طرف قرارداد میباشد و از طرف دیگر با ایجاد بستری ضد تقلب در قالب سامانه های تحت وب امکانی را برای شما کاربران قرار داده است تا بتوانید تبلیغات خود را در کانال های مختلف و با موضوعات گوناگون منتشر کنید و آمار های بازدید خود را به صورت آنلاین و لحظه ای مشاهده کنید…
تقلب در تبلیغات تلگرامی به عنوان دغدغهای مهم برای سفارشدهندگان تبلیغ در تلگرام مطرح است! بیش از یک سال و نیم از نامحدود شدن اعضای کانال های تلگرام می گذرد و با تغییر هویت این پیام رسان به یک شبکه اجتماعی و تبدیل شدن به پر مخاطب ترین بستر فضای مجازی در کشور، بازار تبلیغات در کانال های تلگرام داغ داغ است!
اما روشهای تقلب در تبلیغات تلگرامی چند مورد هستند؟
موسسین ادسنسور به عنوان اولین فعالین تبلیغات در تلگرام بنا به تجربه ای اجرای بیش از ۱۰۰۰ کمپین به روشهای زیر رسیده اند:
- تقلب بر حسب عضو (ممبر)
- تقلب بر حسب کلیک
- تقلب بر حسب بازدید (ویوو)
تقلب بر حسب عضو (ممبر)
این روش از زمستان سال ۱۳۹۴ تا اوایل تابستان ۱۳۹۵ دوران اوج خود را سپری نمود.
روش این مدل تقلب به دو صورت است:
• روش اول استفاده از روباتهای نرم افزاری است :که تقریبا منسوخ و مسدود شدهاند بدین حالت بود که نرم افزارهایی تحت ویندوز تعداد زیادی شماره مجازی را در تلگرام ثبت نام، از یک فایل اطلاعات آماده را به عنوان مشخصات کاربری اضافه و کاربر مجازی را عضو کانال مینمودند.
در این دوران شاهد رشد قارچگونه وبسایت های زرد متعدد افزایش ممبر فیک در کانالهای تلگرام بودهایم.
خوشبختانه تلگرام در بروزرسانی جدیدی در اواخر بهار با مسدود نمودن امکان ثبتنام در تلگرام با خطوط مجازی و پاک نمودن تمامی حسابهای کاربری ثبتنام شده با این خطوط تا حد زیادی از این روش تقلب جلوگیری نمود و سایتهای متعدد افزایش ممبر تلگرام از میان رفتند و کانال هایی با تعداد اعضای فیک دچار ریزش های فراوان گردیدند.
• روش دوم افزایش عضو از طریق پوش نوتیفیکیشن است : این روش متاسفانه در حال حاضر محبوبترین افزایش عضو در کانالهای تلگرام است .
کارکرد آن بدین صورت است که توسعهدهندگان اپلیکیشنهای موبایل اندرویدی با دسترسی خود و با اخذ لینک اختصاصی کانالهای تلگرام از مشتریان خود، کاربران نرم افزارهای مزبور را بالاجبار در کانالهای تلگرام عضو مینمایند .
در حال حاضر برندهای مطرح زیادی از این روش برای افزایش اعضای کانال خود استفاده مینمایند.
در اوایل فعالیت این روش تقلب، از آن جا که بالای ۸۰ درصد کاربران جذب شده کانال را ترک می نمودند به راحتی استفاده از این روش به وضوح قابل درک بود.
اما متاسفانه به دلیل اشباع شدن فضای تلگرام و ریزش شدید کاربران حتی کاربران واقعی ورودی ناشی از تبلیغات روش دقیقی برای متوجه شدن و جلوگیری از این روش وجود ندارد.
تنها میتوان با سفارش تبلیغ به فعالینی که گزارشدهی شفافی دارند و میتوان بصورت زنده تمامی فرایند تبلیغ را رصد نمود تا حد زیادی از این روش تقلب جلوگیری نمود.
اد کردن بدون اجازه دیگران در گروه و کانال تلگرام
تقلب بر حسب کلیک
تبلیغات بر حسب کلیک در وبسایت ها همواره به عنوان یکی از پرطرفدارترین و محبوبترین روشهای تبلیغات آنلاین به شمار میرود.
در مهرماه ۱۳۹۴ که وبسایت بازدیدفا روش تبلیغات کلیکی را در کانالهای تلگرام ابداع نمود، هیچوقت پیشبینی نمیشد که این روش بر خلاف فضای وب دچار اقبال کم، تقلبهای زیاد و منسوخ شدن گردد.
در تبلیغات کلیکی وبسایت ها به واسطه ی سطح دسترسی بیشتر ٫ وجود ابزارهای کنترلی و امکان تغییرات آنلاین روی بنرهای تبلیغاتی تا حد زیادی روی کلیک ها میتوان نظارت نمود.
اما در تبلیغات کلیکی در کانال های تلگرام بواسطه ی عدم دسترسی تلگرام به ردگیری کاربران و لینکها و کنترل و نظارت بر آن، فضای زیادی برای تقلب فراهم است.
البته ذات تبلیغات در فضای وب بنرهای تبلیغاتی کدنویسی شده است، اما تبلیغ در تلگرام همچون ارسال یک رپورتاژ خبری بوده که بنر ارسال شده قابلیت دستکاری زیادی ندارد.
روش تقلب در تبلیغات کلیکی در کانالهای تلگرام بدین صورت است که برخی مدیران متقلب کانال های تلگرام با کپی کردن لینک تبلیغ مربوطه (معیار در این روش کلیک بر لینک است ) و انتشار آن روی بنرهای نامرتبط و در کانال های دیگر و بعضا غیر اخلاقی کلیک زیادی را برای تبلیغ مشتریان می فرستند ٫ حتی مشاهده گردیده که در دیگر شبکه های اجتماعی لینک های تبلیغات کلیکی منتشر می گردد.
متاسفانه روش خاصی برای جلوگیری از تقلب در تبلیغات کلیکی وجود ندارد.
تقلب بر حسب بازدید (ویوو)
در حال حاضر تبلیغ بر حسب بازدید در کانال های تلگرام معمول ترین و رایج ترین روش تبلیغات در تلگرام است .
اما معنای بازدید چیست؟
• بازدید در تلگرام به معنای عدد کنار چشم هر پست است.
• تلگرام بر حسب مکث هر کاربر در هر ۲۴ ساعت بروی هر پست یک شمارش برای بازدید محاسبه می نماید.
• اگر کاربری در چند کانال تلگرام عضو باشد و یک پست مشترک در کانال ها باشد ٫تلگرام یک بازدید را مورد محاسبه قرار می دهد.
چگونه از شر تبلیغات تلگرامی خلاص شویم؟
روش های تقلب بر حسب بازدید شامل موارد زیر است:
• ریشات کردن : برخی کانال ها پست تبلیغاتی را مجددا در کانال ها فوروارد می کنند و به اصطلاح کاربرانی تکراری از پست مزبور بازدید می نمایند.
o راهکار : اصولا می بابست توان یک کانال برای بازدید سنجیده شود و بر آن مبنا سفارش داده شود یا بر اساس پست ۲۴ ساعته سفارش داده شود.
• ریپلای فوروارد شده : اگر پست تبلیغاتی ای بخواهد در چندین و چند کانال بازدید مشترک داشته باشد محاسبه بر مبنای بازدید پست پایینی بنر تبلیغاتی برای هر کانال است که به اصطلاح ریپلای نام دارد. برخی کانال های متقلب ریپلای را در چندین جا فوروارد می نمایند و بازدید زیادی را می گیرد یا از پست های قدیمی خود برای ریپلای استفاده می نمایند.
o راهکار : استفاده از استیکر شیشه ای یا ریپلای مرتبط توسط خود سفارش دهنده
• فوروارد کردن بنر : برخی کانال ها بنر تبلیغاتی را از کانال خود به کانال های نامرتبط دیگری فوروارد می نمایند تا بازدید زیادی در مدت زمان کمتر گرفته شود.
o راهکار : برخی از فعالین تبلیغات در تلگرام امکان مشاهده آنلاین تبلیغ در کانال های مزبور را فراهم نموده اند تا با مقایسه پست های قبل و بعد میزان بازدید معمول سنجیده شود.
در هر صورت تبلیغات آنلاین با هر روشی شامل انواع تقلب ها است و بسته به نوع آن روش میزان تقلب و راهکارهای جلوگیری از تقلب متفاوت است.
شبکههای احتماعی به واسطه ی ذات زرد و جذابیت های حاشیه ای خود بالاطبع شامل فعالینی است که از عدم دسترسی های شبکه های اجتماعی متفاوت برای تقلب بیشتر نهایت استفاده را خواهند برد.
اما نکته مهم همکاری و تعامل با شرکتها و نه صرفا وبسایت ها و افراد فعال در تبلیغات شبکههای اجتماعی است که دارای فرایندهای شفاف و تعهدات صادقانه است.
کلمات کلیدی : SOCIAL MEDIA MARKETING SOCIAL NETWORK ADVERTISING , آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی استقبال از شبکه های اجتماعی اهمیت شبکه های اجتماعی بازاریابی اینترنتی تبلیغات شبکه های اجتماعی , مدیریت شبکه های اجتماعی , کسب درامد از شبکه های اجتماعی , تقلب در تلگرام , روش های تقلب , بهترین روش تبلیغات , تقلب بر حسب بازدید , تقلب بر حسب کیلک
با توجه به افزایش کاربران شبکه های اجتماعی ،بعضی از افراد متاسفانه به روش های غیر معمول دست به تبلیغات میزنند.