اهمیت مخاطب هدف برای پیج اینستاگرام
اهمیت مخاطب هدف برای پیج اینستاگرام

اهمیت مخاطب هدف برای پیج اینستاگرام

  اهمیت مخاطب هدف برای پیج اینستاگرام

در این مطلب از سایت محبوب لاین استور به اهمیت مخاطب هدف برای پیج اینستاگرام خواهیم پرداخت

 

اهمیت مخاطب هدف برای پیج اینستاگرام

  انتخاب مخاطب هدف در اینستاگرام برای شما چقدر مهم است؟

یکی از بزرگترین اشتباهات بازاریابی این است که بازار هدف خودت رو بسیار گسترده انتخاب کنین. تلاش در جذب هر نوع مخاطبی موجب گم شدن پیام شما می گردد. از اینکه گروه مخاطبان هدف‌تون را با ویژگی های بسیار خاص تعریف کنین واهمه نداشته باشین . شما که نمی‌تونین همه افراد جامعه را هدف قرار بدین و محصولات و خدمات‌تون رو به همه افراد بفروشین. صاحبین کسب و کارها باید به تعریف بازار هدف خودشون بپردازن تا استراتژی بازاریابی خود را تقویت کنن .

این موضوع هیچی تفاوتی نمی کنه که انتخاب مخاطب هدف رو برای کسب و کار خود در کجا انجام میدین حتی اگر قصد انتخاب مخاطب هدف در اینستاگرام رو برای کسب و کار خود دارین این موضوع، که نباید تمام افراد را مخاطب هدف خود بدونیم هم اهمیت زیادی داره.

 

چرا تعیین جامعه هدف بسیار اهمیت دارد؟

تعیین جامعه هدف کسب و کار فرضیات شما را در مورد مشتریاتون به چالش می‌کشه. احتمالا تا به امروز فکر می‌کردین که  مخاطب هدف شما چیزی بزرگ‌تر و متنوع تر از آنچه که فرض می‌کنین هستش . این خبر خوب به معنای فرصت‌های بیشتره ، اما موجب پیچیده‌تر کردن استراتژی‌های شما نیز میشه ، زیرا باید از استراتژی‌های مختلف برای تیپ‌های مختلف شخصیتی استفاده کنین .

نکته‌ای که لازمه یادآوری کرد اینه که فرآیند تعیین مخاطب هدف یک امر تکراریه. این طور نیست که فقط یکبار برای همیشه مخاطبان مورد نظر خودتون رو تعریف کنین و دیگه احتیاج به ارزیابی مجدد نباشه.

بازار هدف چیست؟

بازار هدف، جمعیت مخاطبانی‌ هست که به محصولات و خدماتتون نیاز دارن . این افراد یا در حال حاضر مشتری شماهستن  و یا پتانسیل اینو دارن که به مشتری شما تبریل بشن . اگر شما فروشنده قطعات تراکتور هستین، معلومه که بک نوجوانان مدرسه ای، مخاطب هدف شما نیست !

هر اندازه درک شما از بازار و مخاطب هدف بیشتر باشه، انتخاب مخاطب هدف دقیق تر انجام میشه و شما بهتر می تونین تبلیغات هدفمند و متمرکز ایجاد کنین و تنها به افرادی جذب کنین که می تونن به مشتری تون تبدیل بشن . با افزایش اطلاعات شما درباره مخاطبان هدف کسب و کارتون ، می تونین نرخ تبدیل بهتر و بازگشت سرمایه بهتری را هم از تبلیغات داشته باشین . این دو معیار جزو کلیدی ترین معیارهای بازاریابی محسوب میشه . یعنی نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه

چرا برای شناخت مخاطب لازم است پرسونای مخاطب ایجاد کنیم؟

برای شناسایی بهتر مخاطب هدف خودتون و برای اینکه بتونین محصول، خدمات و یا محتوایی مناسب مخاطبین (فالوور | ممبر )در شبکه های اجتماعی ، مخصوصا اینستاگرام  خودتون تولید و توزیع کنین ، بهتره که ابتدا پرسونای مخاطبان (audience persona) یا شخصیت مخاطبان خودتون رو تعریف کنین .

پرسونای یا شخصیت مخاطب، نماینده‌ای از مخاطبین واقعی شماست که نشون‌ میده :

  • مخاطبین شما چه کسانی هستن؟
  • مایل به یادگیری چه چیزهایی هستن؟
  • اهداف آن‌ها چیه؟
  • رفتار آن‌ها در طول سفر مشتری چگونه هستش؟

پرسونای مخاطب، یک شخصیت ساختگی بر اساس داده‌های واقعیه که بخش مشخصی از مخاطبان هدف را نشون میده.

چقدر درباره پیش‌زمینه، اهداف و چالش‌های مخاطبین خود میدونین ؟ چقدر درباره نیازها و علاقه‌مندی‌های مشتریانتون اطلاع دارین؟ مخاطبین شما چند سال هستن؟

بدون پاسخ به چنین سوالاتی، ایجاد استراتژی مناسب برای کسب و کار دشواره . بنابراین ایجاد پرسونای مخاطب، به شما کمک می‌کنه مخاطبین خودتون رو بهتر بشناسین و در انتخاب مخاطب هدف خودتون دقیق تر عمل کنین. پس برای پی بردن به خصوصیات گروه‌های مختلف مخاطبین هدف، ایجاد پرسونای مخاطب ضروریه .

چگونه باید پرسونای مخاطب ایجاد کرد؟

ایجاد پرسونای مخاطب، یک فرایند منحصر به فرده و در هر کسب‌وکاری بسته به اهداف و مخاطبین آن و همچنین، نوع صنعتی که در آن فعالیت می‌کنن ، متفاوته . اما این فرایند دارای مراحل کلی هست که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

۱– پاسخ به سوالات «او کیست؟»  Who?

اولین مرحله برای ایجاد پرسونای مخاطب، پیدا کردن اطلاعاتی درباره عنوان شغل و نوع شرکت یا صنعتی که در آن مشغول به فعالیت هستن ، ویژگی‌های جمعیت‌شناسی مانند سن، جنسیت، سطح تحصیلات، موقعیت جغرافیایی و … و برخی ویژگی‌های ارتباط با مخاطب لازمه .

۲– پاسخ به سوالات «چه چیزی؟» What?

در این مرحله، باید اهداف، چالش‌ها و نیازهای مخاطب مشخص بشه . به عنوان مثال، چالش‌هایی که ممکنه در شغل خود با اون مواجه بشه. این دسته از مخاطبین، چه فرمت محتوایی را ترجیح میدن ؟ همچنین، در این مرحله باید مشخص بشه که شما برای کمک به مخاطب خودتون می‌تونین چه کاری انجام بدین .

۳– پاسخ به سوالات «چرا؟» Why?

در این مرحله، می‌تونین گفته‌های واقعی مخاطبان که از طریق نظرسنجی‌ها بدست آوردین ، را مورد بررسی قرار بدین . همچنین، می‌تونین دلایل و مشکلات مشترکی که مخاطبان شما از محصولات یا محتواهای شما استفاده نکردن رو وارد کنین.

۴– پاسخ به سوالات «چگونه؟» How?

در نهایت، محصول یا خدماتی که لازمه به این مخاطبین هدف ارائه بدین رو وارد کنین . چطور میخواین این دسته از مخاطبین را جذب کنین؟ چگونه می‌تونین به مخاطبین کمک کنین؟

اکنون که با ایجاد پرسونای مخاطب از بازار هدف خودتون شناخت بهتری پیدا کردین و می تونین انتخاب مخاطب هدف رو دقیق انجام بدین . و چون می خواین این مخاطبان رو در اینستاگرام پیدا کنین . لازمه که، در اینستاگرام به دنبال آنها باشین .

😊😊😊در مورد اهمیت مخاطب هدف برای پیج اینستاگرام دانسته های خود رو با ما به اشتراک بذارید😊😊😊

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    2 دیدگاه ها

    1. موضوعات جالبی دارید مرسی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)