بازاریابی آنلاین و روش های آن چیست و چه مزایایی دارد ؟

بازاریابی هر روشی است که بازاریاب تلاش میکند مخاطب و مشتری بالقوه را تبدیل به مشتری بالفعل کند . تصور و روش ملموس این نوع فرآیند را در مجموعه های سنتی دیده اید مانند تماس هایی که با شما گرفته میشود برای معرفی محصول یا خدمتی ، یا برگه تبلیغاتی که درب منزل خود دریافت میکنید.
حال که این فرایند را تصور کردید میخواهیم آن را دربستر آنلاین توضیح دهیم . همین اتفاق وقتی بر روی بستر وب از طریق روش های مختص خود می افتد و مشتری آنلاین فراخوانی میشود و اتفاقی حاصل میشود که این ارتباط منجر به سود دهی و معامله میشود ، می گوییم بازاریابی آنلاین صورت گرفته وشما موفق عمل کردید.

پنج راهکار بازاریابی ویدیویی برای رشد کسب‌وکارها

بازاریابی اینترنتی مزایای زیادی دارد که شما با مطالعه و مقایسه آن با دیگر روش ها ، وادار میشوید وارد این جریان شوید . امروزه کاربران آنلاین روز به روز در حال افزایش هستند و این آمار  و ارقام و همچنین نتایج مطلوبی که در پی دارد تمایل شما را صد چندان میکند .

بازاریابی آنلاین

مزایای بازاریابی آنلاین :

۱-    تبلیغات سبز :

در این گونه تبلیغات که در فضای آنلاین صورت می گیرد بصورت خیلی زیادی در نوع کاغذی آن صرفه جویی میشود ، شما  تصور کنید هزینه های تراکت ، بروشور ، کارت ویزیت ها ، آگهی نامه ها و …. که امروزه هزینه زیادی را در تیراژ مطلوب خواهد داشت ، در لیست هزینه های تبلیغات شما  حذف میشود .

۲-    مخاطب بدون محدودیت :

با استفاده از روش های بازاریابی آنلاین و این گونه تبلیغات ، مشتری شما محدود به ناحیه خاصی نیست و مجموعه شما در هر مکان و موقعیتی که باشد مشتریان  و مخاطبان آن محدود به همان دایره بومی نیست . از همه جای دنیای پهناور کره زمین میتوانید بصورت باهدف مخاطب جذب کنید .

۳-    قیمت بهینه و ارزان

این نوع خدمات و تبلیغات قیمت خیلی پایین تری نسبت به دیگر رسانه ها دارند مثلا رسانه صدا و سیما ، رسانه های محیطی ، بیلبورد ها و … هزینه های بسیار زیادی در بردارند که بازاریابی و تبلیغاات اینترنتی فرصت خوبی مخصوصا برای استارتاپ ها  می باشد .

۴-    تبلیغاتی قابل ویرایش:

برای کسب و کارشما تا به حال پیش آمده است که در تبلیغات دچار اشتباه شده اید یا دچار تغییرات اجباری . به طور مثال زمانی که خط تلفن شما و یا آدرس تغییر میکند و یا اطلاع رسانی جدیدی دارید  در تبلیغات آنلاین نیازی نیست هزینه های برشور و کاتالوگ را مجدد متحمل شوید  این قابلیت ویرایش برای شما بدون هزینه قابل اجراست .

بازاریابی و کارآفرینی از طریق شبکه های اجتماعی

انواع روش های تبلیغات آنلاین:

اما این فقط اطلاعات و دانستنی های کلی است شما کلیتی را میدانید اما باید از روش ها و جزییات آن آگاه باشید و بدانید تا بتوانید در این حوزه موفق عمل کنید . همانطور که در مقالات قبل مثال زدیم مانند این است که شما بدانید ورزش بدنسازی برای شما قدرت بدنی را به همراه دارد اما از روش های اصولی آن مطلع نباشید و بصورت غیر حرفه ایی وارد این رشته شوید قطعا به نتایج مطلوب نخواهید رسید . در زیر قسمتی از روش های تبلیغات اینترنتی را با هم مرور میکنیم :

•    وب سایت ها و وبلاگ ها
•    موتورهای جستجو
•    انجمن های اینترنتی
•    سیتم های ایمیلی
•    شبکه های اجتماعی
•    اپ های موبایل

در حقیقت اولین ابزار برای شروع کار در دنیای اینترنت داشتن یک پایگاه اینترنتی است یعنی درگاهی که شما را به مخاطب متصل میکند .
حال که این درگاه با اصول استاندارد توسط متخصصان ساخته شد باید برای موتورهای جستجو بهینه شود ، باید جذب مخاطب شروع بشود از هخرجا که مخاطب در آن وجود دارد مانند انجمن های اینترنتی ، سیستم ایمیلی ، شبکه های اجتماعی و آپ های موبایل .
در نظر داشته باشید شاید این ها قسمتی از این ابزار ها و روش ها باشد و هرکدام داستان مفصل خود را دارد که در مقالات آینده به بررسی هر یک میپردازیم.

رابطه بازاریابی اینترنتی و کسب درامد بیشتر برای شرکتها

هدف از بازاریابی معرفی تولیدات و خدمات شرکت ها است بطوریکه باعث جذب مشتری، افزایش فروش و کسب درآمد برای شرکتها و تولیدی ها شود. در گذشته شرکتهای تولیدی از روشهای گوناگونی برای افزایش فروش خود استفاده می کردند.

به عنوان مثال یکی از کارخانه داران بنام کشورمان در ابتدای راه اندازی کارخانه خود از یک روش بسیار جالب استفاده کرده بود. به این صورت که حدود ۵۰ نفر را استخدام کرد بود که به مغازه ها و سوپرمارکتهای شهر محل قرارگیری کارخانه بروند و محصولاتی که کارخانه مذکور تولید می کرد را طلب کنند. به این صورت تقاضای خرید محصولات کارخانه برای مدتی افزایش پیدا کرد.

Image result for ‫بازاریابی آنلاین و روش های آن  چیست و چه مزایایی دارد ؟‬‎

بازاریابی و فروش بین المللی

شرکتی را در نظر بگیرید که محصولات تولیدی خود را انبار کرده است و طبق روال عادی محصولات را به بازار داخلی تزریق می کند و نیاز دارد که با فروش بیشتر، نیاز مالی خود را برطرف کند. اگر این شرکت از استراتژی بازاریابی اینترنتی خوبی برخوردار باشد همواره این احتمال وجود دارد که خریدارن خارجی از طریق وب سایت شرکت تقاضای خرید محصولات شرکت را داشته باشند و با خرید اقلام انبار شده، نیاز مالی شرکت را برطرف کنند.

بازاریابی چند کاناله چیست؟

پیدا کردن مشتریان واقعی و همیشگی

بارها این موضوع را تجربه کرده ایم که بازدیدکنندگانی که از طریق موتور جستجوی گوگل وارد وب سایتها می شوند بی درنگ برای خرید های کلان با مدیران فروش کارخانه ها و تولیدی ها تماس بگیرند و از آنها بخواهند جهت عقد قرارداد یک قرار ملاقت تعیین کنند.

 

 

کلمات کلیدی :بازاریابی و فروش بین المللی , روش های تبلیغات آنلاین , مزایای تبلیغات آنلاین , بازاریابی اینترنتی و کسب درآمد بیشتر , بازاریابی آنلاین , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی , بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی , کارآفرینی , مدیریت شبکه های اجتماعیsocial media marketing , Social network advertising

 

 

منابع : وب ۲۴ , سئوسم

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    2 دیدگاه ها

    1. بازاریابی اینترنتی مزایای زیادی دارد که با مطالعه و مقایسه آن با دیگر روش ها ، وادار میشویم وارد این جریان شویم . امروزه کاربران آنلاین روز به روز در حال افزایش هستند و این آمار و ارقام و همچنین نتایج مطلوبی که در پی دارد تمایل ها را صد چندان میکند .

      • دقیقا به همین صورته
        تشکر از توجه و دقت شما
        امیدوارم از نرم افزار و پکیج های سایت بهترینن بهره نسیبتان شده باشد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)