بازاریابی اینترنتی

تبلیغات اینترنتی

نوعی از تبلیغات است که بدلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاع رسانی و روابط عمومیجایگاه خاصی را در بین تبلیغاتچی‌ها باز کرده است.

شبانه‌روزی و بی وقفه بودن آن و قابلیت ایجاد تغییرات بصورت به روز باعث شده این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکت‌ها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پُر رنگ‌تر می‌شود.

تاریخچه تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و به صورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات‌وایر نمایش داده شد. زمانی که هات‌‌وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی به وجود آمدند.

در آن زمان ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفته‌ای تبلیغات خود پرداختند.[۱] در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه‌ای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد. در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل۵ اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه‌اندازی نمود.

برخی راهکارهای تبلیغات اینترنتی

  • راه‌اندازی پایگاه اینترنتی
  • ارسال نامه الکترونیکی
  • ایجاد کلوب مشتریان
  • درج آگهی رایگان تبلیغاتی در آگهی نامه‌های اینترنتی استفاده از دامنه‌های مفید نمونه دامین
  • ایجاد نمایشگاه الکترونیکی
  • راه‌اندازی فروشگاه الکترونیکی

  • دوره آموزش ساخت ربات حرفه ای

محدودیت‌های تبلیغات اینترنتی

  • مشخصات و ویژگی‌های مخاطبان: اکثر کاربران اینترنت به محصولات و تکنولوژی مربوط به رایانه علاقه‌مند هستند و از این رو اکثر تبلیغات شبکه برای محصولات مرتبط با رایانه‌است. تنها ۱۴ درصد تبلیغات برای سایر محصولات مصرفی و کمتر از ۱۰ درصد آن برای اتوموبیل، مسافرت و خدمات مالی است.

  • محدودیت مخاطبین: غالب کاربران اینترنت در گروه سنی خاصی قرار دارند که این امر موجب کاهش مخاطبین این نوع از تبلیغات می‌شود.
  • ازدحام: با زیاد شدن تعداد آگهی‌های تبلیغاتی احتمال مورد توجه قرار گرفتن آگهی‌ها به شدت کاهش می‌یابد.
  • فقدان کنترل‌های لازم در مورد محتوای تبلیغات اینترنتی: یکی از محدودیت‌های تبلیغات اینترنتی فقدان کنترل‌های لازم می‌باشد. مرکز آموزشی ارتباطات رسانه‌ای آمریکا، اینترنت را شبکه فریب نامیده‌ است، چرا که برخی از تبلیغ‌کنندگان با هدف قرار دادن کودکان با پیام‌های تبلیغاتی زیرکانه، سعی در فریب آنان دارند (محمدیان ۱۳۷۹).

    تبلیغات ناخواسته

    تبلیغات ناخواسته که شامل Pop-up و Pop-under می‌شود یکی از اشکال بحث‌انگیز تبلیغات اینترنتی به حساب می‌آید. این نوع از تبلیغات به صورت ناخواسته دریافت می‌شود و مخاطبان را در معرض یک نمایش اجباری قرار می‌دهد. آگهی‌های تلویزیونی را می‌توان نمونه‌ای از تبلیغات اجباری به حساب آورد چرا که این آگهی‌ها معمولاً برنامه‌هایی را که مخاطبان در حال تماشا هستند، قطع می‌کنند و آنها را وادار به تماشای آگهی می‌کنند. در مقابل، تبلیغات روزنامه‌ای نمونه‌ای از تبلیغات اختیاری محسوب می‌شوند زیرا خوانندگان می‌توانند هر قسمت از روزنامه را که مایل‌اند بخوانند و یا از آن بگذرند. اینترنت توانایی نمایش به هر دو صورت اختیاری و اجباری را دارا است. بنرهای تبلیغاتی مانند تبلیغات روزنامه‌ای به طور معمول بصورت اختیاری دیده می‌شوند، هرچند که گاهی به دلیل اینکه تقریباً در تمام صفحات وب ارائه شده‌اند، مورد اعتراض قرار می‌گیرند. استفاده برخی از کاربران اینترنت از نرم‌افزارهای مسدود‌کننده نمایش بنرها، گواه این امر می‌باشد. از آنجا که تبلیغات ناخواسته غالباً به صورت اجباری نمایش داده می‌شوند، پاسخ‌های منفی مانند احساس رنجش و احتراز از تبلیغ را در بر خواهند داشت.

    در سال‌های اخیر به دلیل افزایش مقاومت کاربران اینترنت، کاهش مقبولیت این نوع از تبلیغات و گسترش استفاده از مسدودکنندهای تبلیغاتی به کارگیری تبلیغات ناخواسته کاهش یافته‌ است. هر چند که پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک برای حضور پررتگ‌تر این مهمانان ناخوانده، روش‌های خلاقانه‌تری مورد استفاده قرار گیرد.

    نوع دیگری از تبلیغات ناخواسته ارسال ایمیل های گروهی می باشد که سایت های بسیاری این اقدام را به اشتباه انجام می دهند. متاسفانه افرادی که تازه کسب و کار آنلاین خود را آغاز کرده اند این تصوررا دارند که با خرید لیست ایمیل و ارسال ایمیل های انبوه می توانند خیلی سریع کسب و کار خود را معرفی کنند، اما موضوع این نیست و نتیجه ارسال ایمیل های انبوه بدون هدف همیشه شکست خواهد بود.

     

 

 

 

درباره‌ی سید کریم موسوی

محمد کریم موسوی (نام مجازی هیولا ) در پانزدهمین روز مرداد ماه سال 1377 ، در یک خانواده ی بختیاری در شهر باستانی ایذه استان خوزستان برای اولین بار با صدای گریه نوزادی روبرو شد که در حال حاضر هیولایی هست که همه فکر و ذکرش ساختن زیباترین زندگی برای اطرافیانش هست . هیولا فعالیت حرفه ای خود را در اینترنت و فضای مجازی در سال 1389 با تاسیس یک گپ در چت روم قدیمی آواکس آغاز کرد . وقتی با هیولا هم صحبت میشیم میگه بیشتر از همه چیز عاشق وسایل ارتباطی مثل لب تاب و گوشی و فضایی مجازی و اینترنته بقول اطرفیانش خوره گوشی هست و همیشه بخاطر اینکه سرش تو گوشی بوده سر زنش شده . هیولا : همیشه آرزو های بزرگی در رابطه با اینترنت و فضای مجازی داشتم که امیدوارم به کمک خدا و مهندس درویش زاده به اونا دست پیدا کنم البته گام های بسیار خوبی در این زمینه برداشتم و بزودی هم به اوج میرسم در حال حاضر در تلگرام فعالیت دارم تا یادم نرفته بگم یکی از آرزو هام اینه که آدمایی در اطرافم هستن یکم بیشتر خودشونو با شغل من وفق بدن و حرفای من براشون قابل درک باشه

اینو دیدی ؟

اینستاگرام .لاین استور۷

افزایش فالوور خارجی نیمه فعال اینستاگرام

برای افزایش تعداد فالوور های پیج خود برای افزایش تعداد فالوور های پیج و بالا …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ممنونم عضویت شما تایید شد

ثبت نشد لطفا مجدد سعی کنید

تبلیغات اینستاگرام | تبلیغات تلگرام | آموزش اینستاگرام | آموزش تلگرام will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.

😍 هدیه لاین استور به مناسبت عید قربان تا عید غدیر 😍

دریافت کتاب های آموزشی مهندس درویش زاده به صورت رایگان 

۱ -کتاب بازاریابی با شبکه های اجتماعی

۲ -کتاب بازاریابی با انتشار پادکست 

۳ -کتاب آموزش ساخت ربات تلگرام 

اینستاگرام .لاین استور۵۳