در سال ۲۰۱۶، یکی از بزرگترین اتفاقاتی که در شبکههای اجتماعی رخ داد، معرفی قابلیت استوری اینستاگرام یا همان Instagram Stories بود. گزارشهای اولیه نشان میدهد روزانه، نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در جهان از استوری اینستاگرام استفاده میکنند البته قابل ذکر است که قابلیت استوری در ابتدا بر روی اپلیکیشن اسنپ چت ارائه شد، اما اینستاگرام با ایده گرفتن از اسنپ چت ، قابلیت استوری اینستاگرام را راهاندازی کرد.
استوری اینستاگرام به کاربران این شبکه اجتماعی امکان میدهد تا عکسها و ویدیوهای خود را به مدت ۲۴ ساعت با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. پس از سپری شدن ۲۴ ساعت، محتوای منتشر شده خودبهخود ناپدید میشود. این ناپدید شدن باعث میشود تا کاربر به صورت لحظهای یا ساعتی تصاویر یا ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارد. این کار باعث میشود تا استورهای کاربران اینستاگرام همیشه در بالای صفحه اصلی به فالوورها نمایش داده شود.
برای بسیاری از بازاریابان، استوری اینستاگرام، قابلیت خاصی است که در شبکههای اجتماعی به وقوع پیوست. شرکتها یا صفحات تجاری اینستاگرام با استفاده از این قابلیت میتوانند محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کنند. همچنین، اینستاگرام امکان مشاهده آماری از استوری اینستاگرام را در اختیار صاحبان صفحات قرار میدهد.
پیش از آنکه به معرفی مزایای استفاده از استوری اینستاگرام بپردازیم، اجازه دهید ببینیم که اصلاً این استوری اینستاگرام چیست و چگونه میتوان از آن استفاده کرد. در این مقاله از لاین استور سایت تخصصی شبکه های اجتماعی سعی میکنیم تمام سوالاتی که پیرامون استوری اینستاگرام وجود دارد را پاسخ دهیم.
آموزش اضافه کردن استیکر و اموجی در استوری اینستاگرام
استوری اینستاگرام چیست؟
استوری اینستاگرام در اواسط سال ۲۰۱۶ منتشر شد، اما بسیاری از کاربران بهتازگی با این قابلیت اینستاگرام خو گرفتهاند. استوری فقط در قسمت بالای صفحه اصلی و صفحهی اکسپلور اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد و تنها از طریق موبایل قابلمشاهده میباشد.
اینستاگرام، استوری شما را تنها با فالوورهایتان به اشتراک میگذارد. فلسفهای که در پس الگوریتمهای اینستاگرام نهفته است این است که در ابتدا استوری شما را به افرادی نشان میدهد که با شما رابطهی نزدیکتری دارند. بنابراین، افرادی که جزو فالوورهای شما نیستند، قاعدتاً نباید از استوری شما باخبر شوند.
با استفاده از قابلیت Stories کاربران اینستاگرام میتوانند در لحظه تصاویر و ویدئویی از خود گرفته و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. برای مثال اگر به مکان جذابی سفر میکنید یا با دوستی قدیمی دوباره ملاقات کردهاید، میتوانید در لحظه از خود عکس یا فیلم بگیرید و آن را در اینستاگرام خود منتشر کنید. همچنین، اینستاگرام فیلترها و امکانات جالبی را برای استوری خود فراهم کرده است که به کمک آنها میتوانید چهره خود را تغییر دهید، محلی که در ان قرار دارید را تگ کنید، دوستانتان را تگ کنید یا حتی به سایتی دیگر لینک بدهید.
دلایل استفاده از استوری اینستاگرام برای سازمان ها
استوری اینستاگرام
وقتی اینستاگرام “استوری” را که به کاربرانش اجازه می دهد بمدت ۲۴ ساعت عکس و ویدیو پست کنند راه اندازی کرد درخشش زیادی پیدا کرد. استراتژیست دیجیتالی، کارآفرین سریالی و نویسنده وب سایت کارآفرینی، Andrew Medal معتقد است که استوری اینستاگرام ابزار خیلی عالی برای کارآفرینان است تا وارد بازاریابی شان کند. دلایل وی را در ادامه می خوانید:
آموزش کسب درآمد از استوری اینستاگرام
برای شروع، ارزان است
با اینکه تبلیغات اسپانسردار رسمی اینستاگرام گران هستند، قوانین ارتقای نسبتاً ضعیف اینستاگرام به کسب وکارها اجازه می دهد تا حساب های کاربری رایگان را به رایگان ایجاد کرده و به سرعت تبلیغات را در استوری و پست های دائمی آغاز کنند. از آنجایی که شرکت های کوچک تر، منابع کم تری دارند؛ این فرصت بسیار خوبی برای آنهاست تا پلت فرم تبلیغاتی اولیه را راه اندازی کنند.
ارزان بودن استفاده از اینستاگرام به استارتاپ ها و سایر کسب وکارهای کوچک اجازه می دهد تا به سرعت بازاریابی شان را با بودجه ی خیلی کم و یا ناچیز شروع کنند. با مجموعه های کم تر پولی، آزادی بیش تری برای تست کردن انواع مختلف محتوا و همینطور سازگار شدن با خواسته ی مصرف کننده را دارند.
همه جانبه است
با اجازه دادن شرکت ها به استفاده از عکس و ویدیو کلیپ ها در تبلیغات، اینستاگرام پلت فرم خوبی را برای ایجاد صمیمیت با مشتریان بالقوه را ساخت. بخاطر بی دوام بودن استوری اینستاگرام شرکت ها روی تبلیغات خام و بدون فیلتر به عنوان راهی برای پیوستن به ارتباط مستقیم با کاربران اینستاگرام تمرکز می کنند. آنها به کاربران اجازه می دهند تا تجربه هایی را با تبلیغات شان -بجای اینکه منفعلانه فقط نگاه کنند- داشته باشند.
اگر این قبلاً به اندازه ی کافی مفید نبوده باشد، تبلیغات در استوری به شما اجازه می دهد تا از قابلیت های هدف گذاری استفاده کنید. می توانید تبلیغات را دقیقاً مرتبط با کسانی که قصد دستیابی به آنها را دارید شخصی سازی کنید.
Airbnb کار جالبی انجام داد. استفاده از تبلیغات ویدیویی در استوری اینستاگرام شان ترتیب داد تا تجربه های سفر برای بینندگان منتقل شود.
ارتباطات عمیق تری را ترویج می کند
بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر اینستاگرام روزانه از آن استفاده می کنند. این مجموعه ی عظیمی از مردم است اما پلت فرم اینستاگرام به کسب وکارها اجازه می دهد تا هنوز هم ارتباط عمیقی را با مخاطبان برقرار کنند. یکی از پنج استوری در اینستاگرام یک پیام مستقیم (دایرکت مسیج) از بیننده را دریافت می کند و تقریباً ۷۰ درصد کاربران اینستاگرام کسب وکارها را دنبال می کنند. این سطح از درگیری مستقیم یعنی کسب وکارهایی که از استوری اینستاگرام استفاده می کنند سهام مفیدی را با مشتریان ایجاد نمایند.
استفاده از تصاویر و ویدیوهای پشت صحنه، تصاویر داخلی از فضای کار و نشان دادن اینکه محصولات، دقیقاً چگونه ساخته می شوند می تواند به ایجاد این ارتباط نزدیک کمک کند.
به شما کمک می کند تا با جوانان ارتباط برقرار کنید
میانگین سن اینستاگرامی ها، در مقایسه با دیگر پلت فرم های اجتماعی مثل فیسبوک، جوان هستند. استارتاپ های بی شماری از این پلت فرم به عنوان راهی برای ارتباط ایده های کسب وکاری با جوانان این نسل از طریق هشتگ کردن جدیدترین ها استفاده می کنند. در این بین، جنبه ی انسانی دادن به شرکت تان از طریق استوری اینستاگرام منبع بسیار ارزشمندی ست.
کاربران اینستاگرامیِ محبوب یا همان “تاثیرگذاران” که قبلاً در مقالات مختلف درباره ی آنان نوشتیم می توانند به شما در یافتن و برقراری ارتباط با این گروه از جوانان کمک کنند.
مشابه استوری در اسنپ چت، استوری اینستاگرام هم فقط به مدت ۲۴ساعت نمایش داده میشوند و پس از آن برای همیشه ناپدید میشوند. در طول این مدت ۲۴ ساعته، کاربر میتواند استوری سایرین و همچنین، تعداد بازدیدهای انجامشده از استوری خود را مشاهده کند.
یک کاربر میتواند بیش از یک عکس یا ویدیو را در استوری خود منتشر کند که در این حالت با ضربه انگشت بر روی صفحه، میتوان استوری بعدی را مشاهده نمود. زمانی که استوری کاربری را مشاهده میکنید، یک یا چند نوار باریک در بالای صفحه قرار میگیرد که تعداد استوری های آن شخص را مشخص میکند.
چگونه از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟
برای آنکه بتوانید در اینستاگرام استوری بگذارید، در ابتدا باید در صفحه اصلی اپلیکیشن اینستاگرام، بر روی تصویر خود که با علامت + در قسمت بالا/سمت چپ مشخص شده است، کلیک کنید.
ساخت استوری در اینستاگرام فوقالعاده راحت است. در صفحه اصلی بر روی عکس پروفایل خود که در کنار یک علامت + قرارگرفته است، کلیک کنید یا انگشت خود را به سمت راست بلغزانید. در این حالت دوربین شما آماده عکسبرداری میشود. سپس، با ضربه بر روی دایره سفیدرنگ، عکس بگیرید یا با نگهداشتن همین دکمه به مدت ۱۰ ثانیه، فیلم بگیرید.
همچنین، اگر قصد دارید تصویری از پیش آماده شده را بر روی استوری خود قرار دهید، کافیست تا صفحه را به سمت بالا بکشید تا عکسهای موجود در گالری تصاویر گوشی به شما نشان داده شود. به این ترتیب میتوانید تصویر موردنظرتان را بر روی استوری اینستاگرام خود قرار دهید.
خب، حال شاید بپرسید آیا فقط میتوان ۱۰ ثانیه فیلم در استوری اینستاگرام گذاشت؟ نه! اگر میخواهید فیلم طولانیتری بگیرید، کافی است انگشت خود را به مدت طولانیتری بر روی دکمه ضبط ویدئو نگهدارید. اینستاگرام، برای ضبط ویدیو، حالتهای مختلفی را فراهم میکند:
اینستاگرام لایو یا پخش زنده: پخش زندۀ مسابقات فوتبال را به یاد دارید؟ خب، امکان اینستاگرام لایو به شما این قابلیت را میدهد تا به صورت زنده (یا همان Live) با فالوورهای خود صحبت کنید. بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام از این روش برای ارتباط مستقیم با طرفدارانشان استفاده میکنند. همچنین، کسب و کارها میتوانند با استفاده از امکان پخش زنده میتوانند کنفرانسهای خود را به صورت زنده برای فالوورهایشان پخش کنند یا با آنها جلسات پرسش و پاسخ برگزار کنند.
حالت نرمال/معمولی: عکس یا ویدیوی خود را از طریق عدسی استاندارد اینستاگرام ثبت و منتشر کنید.
بومرنگ: بومرنگ به شما امکان میدهد تا یک فیلم کوتاه تهیه کنید و سپس، این ویدئو را به صورت پیوسته و تکراری نمایش دهید.
هندزفری: قابلیت هندزفری به شما امکان میدهد تا بدون نگهداشتن دکمه ضبط، ویدئوهایی طولانی تهیه کنید. کافی است برای شروع دکمه ضبط را بزنید و زمانی که میخواهید ویدئوی خود را تمام کنید، بار دیگر این دکمه را فشار دهید.
البته این پایان کار نیست! شما میتوانید پیش از انتشار استوری اینستاگرام خود، با استفاده از سه نوع قلمی که در بالای صفحه قرار دارد تصویر خود را تزئین کنید، متنی به آن اضافه کنید، برای صورت خود فیلتر بگذارید یا ایموجیهای دلخواه خود را به کار ببرید. برای اعمال فیلتر، کافیست انگشت خود را به سمت راست بکشید.
زمانی که محتوای موردنظر خود را انتخاب کردید، در آخر میتوانید محتوای نهایی را با زدن دکمه Save در دستگاه خود ذخیره کنید.
نکتهای برای حرفهایها: شاید در ظاهر اینطور به نظر برسد که محدود به رنگهای خاصی هستید که در پایین صفحهنمایش داده میشوند.، اما اینطور نیست. برای مشاهده رنگهای متعدد و پیشرفتهتر، یکی از رنگها را انتخاب کرده و انگشت خود را بر روی آن نگهدارید.
زمانی که محتوای موردنظر، به شکل دلخواه در آمد میتوانید علامت فلش در سمت راست صفحه را فشار دهید تا تصویر یا ویدیوی شما منتشر شود.
استوری شما، برای دوستانتان در بالای صفحه قابلمشاهده خواهد بود. همچنین میتوانید با زدن بر روی عکس پروفایل خود، استوری خود را ببینید. اگر استوری شما بهصورت لایو/پخش زنده تهیهشده است، با زدن بر روی علامت سه نقطه در پایین صفحه و سپس گزینه Save، شاهکار هنری خود را ذخیره کنید.
اگر انگشت خود را به سمت بالا بلغزانید، میتوانید ببینید چه کسی از استوری شما بازدید کرده است.
آیا میخواهید دسترسی شخص خاصی را از استوری خود بردارید؟ کافی است بر روی عبارت ”X” کنار اسم آن شخص کلیک کنید و آن شخص را از دیدن استوریهای خود محروم نمایید. اگر میخواهید استوری خود را از کاربران خاصی مخفی کنید و در تعداد افرادی که میتوانند به پیام شما پاسخ دهند محدودیت اعمال کنید، باید به تنظیمات یاSettings پروفایل خود رفته و این گزینههای امنیتی را بهکارگیرید.
ویژگیها و امکانات استوری اینستاگرام
با وجود اینکه استوری اینستاگرام در آگوست ۲۰۱۶ منتشرشده است، از آن زمان تاکنون چندین آپدیت برای این شبکه اجتماعی ارائهشده است که در هرکدام قابلیتهای جدیدی به این شبکه اضافهشده است. برخی از آپدیتهای اخیر شامل قابلیتهای زیر میباشند:
مشاهده استوری اینستاگرام در بخش اکسپلورر: در بخش اکسپلور اینستاگرام، کاربران میتوانند استوریهای جدیدی را مشاهده کنند که به آنها پیشنهاد شدهاست.
بومرنگ: با اینکه بومرنگ در سال ۲۰۱۵ بهعنوان یک قابلیت جدید معرفی شد، اینستاگرام هم از این ویژگی در نمایش ویدیوهای خود استفاده میکند.
یادآوری: با استفاده از این قابلیت جدید میتوانید در استوریهای خود، سایر کاربران اینستاگرام را تگ کنید، که البته به آنها اطلاعرسانی خواهد شد.
استیکر یا برچسب: اینستاگرام در آپدیتهای خود، برچسبهای مختلفی را منتشر کرده است. در نسخه کنونی اینستاگرام، برچسبهای مربوط به مکان جغرافیایی، زمان، وضعیت هوا و تقریباً هر چیزی که لازم داشته باشید، مهیا شده است.
پخش زنده: با استفاده از این ویژگی میتوانید استوری خود را بهصورت زنده منتشر کنید.
تاکتیکهای بازاریابی برای ثبت استوری در اینستاگرام
پلتفرم تجاری جدید اینستاگرام فقط در سال ۲۰۱۶، نزدیک به ۱.۵ بیلیون دلار درآمدزایی داشته است و انتظار میرود این میزان سود تا سال ۲۰۱۸ به ۵ بیلیون دلار هم برسد. این بدین معناست که برندهای تجاری باید بر استفاده تجاری از اینستاگرام تمرکز کنند.
در این قسمت قصد داریم تاکتیکها و برخی روشهای استفاده از استوری اینستاگرام برای اکانتهای تجاری را بررسی میکنیم. استفاده از این روشها میتواند احتمال موفقیت شما را افزایش دهد:
بیشتر دیده شدن در فیدهای استوری اینستاگرام
آخرین بحثی که درباره الگوریتم اینستاگرام داغ شد مورد توجه کسبوکارهایی قرار گرفت که میخواستند در فید اینستاگرام بیشتر دیده شوند. دقیقاً مانند فیسبوک که محتوایی که به شما نمایش میدهد، همان چیزی است که شبکه حدس میزند با علایق شما همخوانی دارد.
با استفاده از استوری اینستاگرام، محتوای شما قابلیت دیدهشدن بیشتری دارد. اگر تنها۱۰٪ از فالوورهای یک کاربر استوری خود را منتشر کنند، شما شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. این بدین معناست که در اینستاگرام، باید بهطور منظم استوری خود را بهروزرسانی کنید تا در صف اول فید باقی بمانید. بهعلاوه، الگوریتم شبکههای اجتماعی بهگونهای طراحیشدهاند تا پستها برای کاربران فعال بیشتر نمایش داده شود.
البته توجه داشته باشید که نباید بدون برنامه و صرفاً از روی اجبار، محتوای خود را پست کنید. انتشار محتوای نامرتبط میتواند باعث از دست دادن فالوورهایتان شود. شما باید تمام تمرکز خود را بر رضایت فالوورهایتان قرار دهید تا موفق شوید.
آمارها نشان میدهد که ۴۱٪ از کاربران، درصورتیکه محتوای دلخواهشان را دریافت نکنند از دنبال کردن آن برند تجاری دست میکشند. جالبتر از این، بهتر است بدانید که ۷۱٪ این کاربران، دلیل این کار را شرمنده شدن از محتوایی ذکر کردهاند که این برند در شبکه اجتماعی خود منتشر کرده است. به خاطر داشته باشید که دیده شدن در اینستاگرام بسیار حیاتی است، اما مهمتر از آن ارائه محتوای مرتبط است.
افزایش اشتراکگذاریها و یادآوریها در شبکههای اجتماعی
همانطور که قبلاً هم ذکر کردیم، انتشار بیشازحد یک محتوا میتواند تأثیر منفی زیادی بر روی شبکه ارتباطی شما داشته باشد. یکی از مزایای استوری اینستاگرام این است که میتوانید یک محتوا را از فید حذف کنید و مجدداً آن را به فید استوریها اضافه کنید.
استوری اینستاگرام، در واقع راهی است برای بهتر دیده شدن و درگیر شدن با محتوای یکتا. با مدیریت محتوای اینستاگرام خود و ایجاد تعادل بین فید و استوریها میتوانید باعث شوید دیگران محتوای شما را به اشتراک بگذارند و در جایی که نیاز است از شما یاد کنند. بدین ترتیب بدون اینکه به صورت افراطی شبکه خود را تبلیغ کرده باشید، بهتر معرفی میشوید.
در تولید محتوا خلاق باشید
دقیقاً مشابه اسنپ چت، استوری اینستاگرام هم یک مسیر یکتا و منحصر به فرد برای تولید محتوای تجاری فراهم میسازد. برخلاف پستهای معمولی اینستاگرام، استوری یک محتوای خام و نپخته است. این به این معنی است که نیازی نیست به همان اندازهای که برای تولید یک پست معمولی وقت میگذارید، برای استوری هم، زمان صرف کنید.
با این حال نباید استوری اینستاگرام را محتوایی پیشپاافتاده در نظر بگیرید. سعی کنید خلاقیت خود را با استفاده از استیکرها و قلمها نشان دهید و باعث جلبتوجه کاربران شوید. توجه داشته باشید که کاربران با یک چشم بر هم زدن از استوری شما میگذرند، پس زیادی به محتوای استوری خود سخت نگیرید.
میتوانید از این ویژگی جدید، برای نمایش دستهای پشت پرده در تجارت خود استفاده کنید. مثلاً میتوانید با پخش ویدیوهای ساده و معمولی، باعث پررنگتر شدن نقش کارمندان، دفتر کار یا محصول خود شوید. بهعلاوه، شما با انتشار این نوع محتوا در استوری اینستاگرام خود، باعث جلبتوجه میشوید. اگر در این زمینه افراط به خرج ندهید، کاربران برای دیدن استوری بعدی شما لحظهشماری خواهند کرد.
تجربههای شخصی بیشتری بسازید
کاربران اسنپ چت، عمدتاً انسانها هستند، نه برندهای تجاری! دلیل این امر را میتوان در یک جمله خلاصه کرد: محتوای اسنپ چت، بیشتر حالت روابط شخصی به خود گرفته است.
استوری اینستاگرام هم بهصورت مشابه کار میکند. در واقع با اضافه شدن قابلیتی مثل تگ کردن کاربران در استوریها، محتوای مربوطه بیشتر حالت شخصی به خود میگیرد. این نوع از تصاویر و ویدیوها به دلیل اینکه با سایر محتوای قابل جستجو در شبکه اجتماعی تفاوت دارند، موردتوجه واقعشدهاند.
استوری به برندهای تجاری این امکان را میدهد که پیشرفت خود را فقط از این طریق منتشر کنند. همانطور که قبلاً هم ذکر شد، کاربران میتوانند عوامل پشتصحنه را به این شکل دنبال کنند. این ویژگی باعث میشود تا محتوایی منحصربهفرد و یکتا را عرضه کنید. از استوری اینستاگرام استفاده کنید تا در رقابت بازار، کار خود را برجسته و متمایز جلوه دهید. وقتی کاربران بدانند یک محتوای خاص، صرفاً برای آنها ساختهشده است، تمایل بیشتری از خود نشان میدهند.
هشت روش رایج برای مطرح ساختن برند در اینستاگرام
با توجه به جامعه وسیع کاربرانی که از اینستاگرام استفاده میکنند (بیش از۵۰۰ میلیون کاربر)، استوری اینستاگرام بهسرعت بهعنوان بهترین انتخاب تجاری در حوزه محتوای ۲۴ ساعته، شناختهشده است. برخلاف اسنپ چت، اینستاگرام از پلتفرم تجاری پیچیدهتری برای ارزیابی فعالیت برندها استفاده میکند.
طبق آمارهای تبلیغاتی اینستاگرام، ۷۵٪ از کاربران اینستاگرام بعد از مشاهده یک پست، عملی مرتبط با آن انجام میدهند و این امر توجه بازاریابان را به خود جلب کرده است. پیشبینی میشود در سال جاری تعداد برندهایی که از اینستاگرام استفاده میکنند، به ۷۰.۷٪ برسد.
مدت زیادی است که برندهای مشهور استفاده از قابلیت استوری اینستاگرام را آغاز کردهاند، اما نحوه استفاده از این فضای ۲۴ ساعته برای نشر محتوا میتواند چالش زیادی به همراه داشته باشد. در ادامه به بررسی روشهای جالبی خواهیم پرداخت که برندهای مختلف برای تولید محتوا در استوری خود استفاده میکنند:
یک چیز منحصربهفرد ارائه دهید
استوری میتواند یک روش بسیار خوب برای نمایش پیشنهاد ویژه یا حراج هفتگی محصولات شما باشد. زمانی که شما یک استوری در اینستاگرام ایجاد میکنید، فالوورهای شما در صفحه خانگی خود با پیغامی مواجه خواهند شد. این موضوع روی فروش محصول شما تأثیر خواهد گذاشت. ارائه پیشنهاد ویژه در استوری میتواند حس خاص بودن را به کاربر منتقل کند.
فالوورهای خود را پشت صحنه ببرید
یکی از بهترین راههایی که میتوانید در کاربر حس مشارکت و همراهی ایجاد کنید این است که از پشتصحنهی سازمان خود عکس یا فیلم منتشر کنید. بدین ترتیب کاربر خودش را بخشی از برند شما حس میکند که میتواند تیم پشتصحنه و حتی شخصیت آنها را بشناسد یا با محصولات و سرویسهای شما آشنا شود. این محتوای ۲۴ ساعته میتواند ارزشی معادل سایر محتواهای شما داشته باشد و چهبسا تأثیر این استوری بیشتر و پایدارتر خواهد بود.
میتوانید بر روی استوری اینستاگرام خود یک لینک قرار دهید و بازدیدکنندگان آن استوری را به مشاهده وبسایت، محصول، ویدیو، یا هر چیز دیگری که تمایل دارید، دعوت کنید. بهمحض اینکه کاربری بر روی این لینک کلیک کند، اینستاگرام آن شخص را به محتوای موردنظر منتقل خواهد کرد. این قابلیت، یکی از دلایلی است که اینستاگرام را نسبت به اسنپ چت، در عرصه تجارت و تبلیغات، متمایز کرده است.
چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟
از اخبار سایر برندها تیزر تهیه کنید
یکی دیگر از کارهای خلاقانهای که برندها میتوانند انجام دهند، استفاده از استوری اینستاگرام برای اطلاعرسانی یا هشدار درباره رویدادهای در حال اکران بر روی سایر پلتفرمها مثلاً فیسبوک است. بدین ترتیب میتوانید از رویدادها و اخبار سایر برندها، تیزر تهیهکرده یا حتی پیشبینی و نقدهایی را ارائه کنید.
محصول یا سرویس خود را به نمایش بگذارید
از استوری اینستاگرام برای نمایش محصول یا سرویس خود استفاده کنید. یک نمایش سریع، روش بسیار خوبی برای معرفی محصول یا ایجاد هیجان در رابطه با آخرین نسخه محصول است.
برای معرفی محصول خود با اینفلوئنسرها همکاری کنید
کار کردن با افراد معروف و بانفوذ در شبکههای اجتماعی، یکی از بهترین روشهای ارتباط با نسل جدید مصرفکنندگان است. برای مثال میتوان از این افراد دعوت نمود تا با ارائه محتوای مناسب، از طریق استوری شما با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.
در اسنپ چت، برای این کار باید اطلاعات ورود خود را به شخص مورد نظر بدهید، اما در اینستاگرام کافیست از فرد مورد نظر بخواهید تا در فضای شما قرار گیرد و یک عکس یا ویدیوی ۱۰ ثانیهای را بهصورت مستقیم در استوری شما آپلود کند. استفاده از اشخاصی که قبلاً در فضای اینستاگرام مشهور شدهاند، روش خوبی برای معرفی سازمان یا برند شما به این جامعه کاربری است.
شمارش معکوس قرار دهید
اگر قرار است از محصول جدیدی رونمایی کنید،یا یک رویداد خاص در پیش دارید، بهتر است از روش شمارش معکوس استفاده کنید. شمارش معکوس میتواند توجه مخاطبان را جذب کند و باعث روزشماری افراد شود. این کاربران مشتاق میشوند که هر چه بیشتر درباره این رویداد، اطلاعات کسب کنند. زمانی که موعد مقرر فرا برسد، مخاطبان شما با اشتیاق زیاد حاضر به مشارکت در این رویداد هستند.
سرفصلها یا عنوان یک مطلب طولانیتر را مطرح کنید
برندهایی که وبلاگ یا شبکه فعالی دارند، میتوانند در استوری اینستاگرام، فالوورهای خود را به بررسی آخرین پستها در این وبلاگ تشویق کنند. در استوری خود، سعی کنید محتوای پست خود را منتشر نکنید و تنها به کاربران دلیلی بدهید تا پستهای شما را مطالعه کنند. برای مثال، خواندن این پست چه ارزشی برای کاربر دارد؟ چه چیزی را یاد خواهد گرفت؟مطمئن شوید در همان چند ثانیه به این سؤالها پاسخ دهید.
استفاده از استوری اینستاگرام، در کنار پُستهای روزمره، کمک میکند مخاطبان جدیدی را در همان پلتفرم به شبکه خود جذب کنید. به خاطر داشته باشید که استوریها بیشتر میتوانند مخاطبان جوان را تحت تأثیر خود قرار دهند زیرا این افراد بهصورت مداوم در حال بررسی موبایل خود هستند.
درمجموع، هنوز برندهای جدیدی هستند که میتوانند از قابلیت استوری در اینستاگرام بهره ببرند. بهعبارتدیگر، این عرصه هنوز بازار رقابت بکری دارد و برندهای جدید، فرصت شناخته شدن را پیدا خواهند کرد. اینستاگرام، محیط مناسبی برای محک زدن ایدههای جدید تبلیغات است چرا که اگر یک ایده شکست بخورد، بهآسانی ناپدید خواهد شد!
آموزش اضافه کردن نظرسنجی به استوری اینستاگرام
پنج ایده در استفاده ز استوری
۱٫«یک روز از زندگی» کسب و کار خود را نشان دهید
شما میتوانید در بخش استوری اینستاگرام، هم از عکسهای معمولی و هم از ویدئو استفاده کنید. ویدئوهایی که در استوری منتشر میکنید لازم نیست خیلی خاص باشند و یا حرفهای ساخته شده باشند. در واقع ویدئوهای شما در بخش استوری میتوانند به شکلی مناسب، اتفاقات روزمره که در کسب و کار شما رخ میدهند را بازگو کنند.
برای مثال رستوران Union Fare در شهر نیویورک، از استوری اینستاگرام برای به اشتراکگذاری ویدئو از اتفاقاتی که هر روزه در رستوران رخ میدهد استفاده میکند. برای این ویدئوها حتی لازم نیست از کپشنهای رسمی استفاده کنید و میتوانید به شکل خودمانیتر استوریهای خود را پست کنید. این استوریهای ویدئویی، به دنبالکنندگان این حساب کاربری اجازه میدهد با فضای رستوران بیشتر آشنا شوند. همچنین به صورت روزانه تصاویری از غذاهای جذاب منوی این رستوران را میتوانند ببینند. حال تصور کنید یک بیینده که اتفاقا ناهار یا شام نخورده هم این استوریها را ببیند؛ خوش به حال رستوران Union Fare!
ضبط ویدئو در بخش استوری اینستاگرام نیز بسیار ساده است. بعد از اینکه به صفحه Story رفتید، کافی است دکمه وسطی که در پایین صفحه قرار دارد را نگه دارید تا فیلمبرداری شروع شود. برای گرفتن عکس نیز همین دکمه را یک بار لمس کنید.
بعد از فیلمبرداری، میتوانید ویدئو خود را با یا بدون کپشن آپلود کنید تا در استوری حساب کاربری شما قرار گیرد. اگر مایل باشید میتوانید یک متن را روی آن تایپ کنید و یا حتی با ابزار قلم، متن خود را روی تصویر بکشید. این موارد یک فرصت برای ایجاد خلاقیت در مقابل شما قرار میدهند تا بتوانید محتوای درخور و مناسبی را در استوری اینستاگرام پست کنید.
ویژگی مهم استوریهای اینستاگرام این است که میتوانید بدون هرگونه زحمت اضافی و ادیتهای وقتگیر که نیاز به اپلیکیشنهای خاص هم دارند، ویدئو ضبط کنید و به سادگی آن را به اشتراک بگذارید. در نهایت همین ویدئوهای ساده، میتوانند جذاب باشند و به شکلی موثر، برند شما را تبلیغ کنند.
۲. استوریهای خود را تبدیل به یک مقاله خیلی کوچک کنید
به دنبال یک راه جدید برای نشان دادن مطالب وبسایت خود میگردید؟ از استوری اینستاگرام استفاده کنید تا بتوانید یک نمای مختصر از مقاله خود نشان دهید. بسیاری از کاربران اینستاگرام به دنبال چیزهایی مثل دستور پخت یک غذای جدید یا به دنبال ایدههایی خلاقانه در زمینه خانهداری هستند و استوریهای اینستاگرام فضای خوبی برای به اشتراک گذاری چنین محتواهایی است.
برای مثال حساب کاربری Real Simple، یک مجله شیوه زندگی است که بسیاری از مطالب وبسایت خود را در قالب استوری در اینستاگرام بازنشر میکند. این استوریها که شاید بتوان آنها را mini-article نامید، اطلاعات مفیدی را به شکلی ساده در اختیار بیننده میگذارد. در نهایت نیز بیننده را به سمت لینک اصلی مطلب هدایت میکند تا بتوانند مطلب مربوطه را به شکلی کامل و مفصل بخوانند.
برای ساخت استوری مشابه برای کسب و کار شما، ابتدا لازم است نگاهی به مطالب بلاگ خود بیاندازید. این احتمال که مطلبی پیدا کنید که بتوان در چند قاب در استوری اینستاگرام قرار داد وجود دارد. برای مثال در تصویر زیر میتوانید مشاهده کنید که چطور یک روش برای تولید مایع شوینده به شکلی ساده نمایش داده شده است.
بعد از اینکه موضوع خود را انتخاب کردید، با استفاده از ابزارهایی مثل فوتوشاپ میتوانید تصاویری مشابه آنچه مشاهده کردید را بسازید. سپس این تصاویر را با ترتیبی که در نظر گرفتهاید، در بخش استوری آپلود کنید. برای ساخت استوری مشابه Real Simple، باید ابتدا یک کاور با تیتر مربوطه بسازید و سپس در تصویر بعدی، آموزش خود را به شکلی ساده قرار دهید. در نهایت در تصویر سوم و به عنوان بخش پایانی، بینندگان را به وسیله یک لینک، به بلاگ خود هدایت کنید.
تصویر سوم در ساخت چنین استوری نقشی اساسی دارد چراکه باعث میشود مخاطب شما همچنان از طریق دیگری با شما در ارتباط باشد و وارد سایت شما شود. اما اگر از گذاشتن تصویر سوم خودداری کنید، به نوعی مخاطب را در میانه راه رها کردهاید و اگر آنها نسبت به برند و استوریهای بعدی شما بی تفاوت شوند، نباید تعجب کنید.
به طور کلی محتوا در سالهای اخیر راه زیادی را پیموده و اکنون به روشهای مختلف میتوان آن را ارائه کرد. توصیه میکنیم از Real Simple الگوبرداری کنید تا بتوانید استوریهایی مینیمال و جالب برای مطالب بلاگ خود منتشر کنید.
۳. پخش زنده فیسبوک خود را تبلیغ کنید
پخش زنده فیسبوک نیز یک ابزار جدید در شبکههای اجتماعی به حساب میآید که کسب و کارهای مختلف از آن استفاده میکنند. تا به حال به استفاده از استوری اینستاگرام برای تبلیغ پخش زنده خود فکر کردهاید؟ به سادگی میتوانید در استوری یک عکس بگذارید و در آن به مخاطبین خود اطلاع دهید که هم اکنون در حال پخش زنده از فیسبوک هستید و بینندگان بیشتری را به آن سمت جذب کنید.
Food Network یکی از حسابهای کاربری معروف در اینستاگرام است که از استوری برای تبلیغ پخش زنده فیس بوک خود استفاده کردهاست. در واقع آنها در حال نمایش درست کردن بستنی Gelato Roses بودند و با گذاشتن عکسی وسوسهانگیز در استوری، از دنبالکنندگان اینستاگرام خود برای دیدن این پخش زنده دعوت کردند. آنها میدانستند دنبال کنندگانشان در اینستاگرام به دنبال محتواهایی این چنین هستند و با انتخاب درست موضوع، باعث شدند تعداد زیادی از آنها به سمت فیسبوکشان نیز سرازیر شوند.
برای ساخت چنین استوری در اینستاگرام، کافی است یک عکس مرتبط همراه با متن و لینک پخش زنده خود در استوری آپلود کنید تا مخاطبان با یک دید اولیه وارد پخش زنده شما شوند. توجه داشته باشید که فعلا نمیتوان لینکهای قابل کلیک در استوری اینستاگرام گذاشت و سعی کنید با استفاده از کوتاه کنندههای لینک مثل goo.gl، لینک کوتاه شده پخش زنده یا به طور کلی لینک کوتاه از صفحه فیس بوک خود بگذارید. زیرا کاربران به دنبال لینکهای بلند با کاراکترهای ناموزون نخواهندرفت.
یک نکته: برای قراردادن نوشته در زاویههای مختلف و اندازههای متفاوت، میتوانید به سادگی با قرار دادن دو انگشت خود روی متن نوشته شده آن را کوچک و بزرگ کنید و یا زاویه آن را تغییر دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.
به یاد داشته باشید اگر مردم محتوای تولید شده در اینستاگرام شما را دوست دارند، احتمالا به محتوای منتشر شده در فیسبوک شما نیز علاقه نشان خواهند داد. از یک پلتفرم برای تبلیغ دیگری استفاده کنید تا به این ترتیب میزان ارتباط شما با کاربران در هر دو شبکه اجتماعی بهتر شود.
۴. محصولات خود را در عمل نشان دهید
اگر میخواهید یک محصول را تبلیغ کنید، استوری اینستاگرام جای بسیار خوبی برای اینکار است. به مردم نشان دهید چطور باید از محصول شما استفاده کنند یا نشان دهید این محصولات برای چه کاری خوب هستند و یا حتی مردم چطور میتوانند با آن محصول چیزی بسازند.
Vitamix، یک شرکت مشهور در زمینه تولید میکسر، از استوریهای اینستاگرام برای نشان دادن قابلیتهای میکسر خود استفاده میکنند. برای مثال در زیر، آنها با یک ویدئو نمایش دادند چطور میشود پای کدوتنبل را مرحله به مرحله توسط میکسر Vitamix درست کرد. با این روش نه تنها بینندگان با محصول شرکت Vitamix آشنا میشوند، بلکه میتوانند کارایی آن را هم در عمل ببینند.
این ایده میتواند برای طیف گستردهای از محصولات استفاده شود. آموزش آرایش با لوازم برندی خاص، آموزش درست کردن مو با اتو موی برند شما و حتی ویدئوهای جذاب اسکیتسواری با اسکیتبردهای یک برند، تنها چند نمونه هستند که میتوان از آنها در استوری اینستاگرام استفاده کرد.
حال نگاهی بیندازیم به چند نکته کوچک در استوریهای Vitamix:
در ساخت این استوری، Vitamix از دو رنگ استفاده کرده است. در انتخاب رنگ باید هوشمندانه عمل کرد و با توجه به تم استوری و برند شما انتخاب شوند. برای مثال در استوری سوم آنها از رنگی مشابه رنگ دسر پای کدوتنبل استفاده کردهاند. در انتخاب رنگها، شما محدود به استفاده از رنگهایی که در زیر صفحه میبینید نیستید. میتوانید با نگه داشتن انگشت خود روی هر کدام از رنگهای پیشفرض، هر طیف رنگی که مایل هستید را انتخاب کنید.
در نهایت همچنین توجه داشته باشید میزان نور فضایی که در حال فیلمبرداری از آن هستید، آنقدری مناسب هست که اتفاقات در حال ضبط شدن برای کاربران به سادگی قابل مشاهده باشد.
سعی کنید همیشه بیش از آنکه مردم انتظار دارند، اطلاعات در اختیارشان قرار دهید. مثلا Vitamix علاوه بر همه آنچیزی که توضیح دادیم، در نهایت آدرس وبسایت خود را در قاب پایانی استوری قرار داده تا کاربر بتواند با مراجعه به آن، با دستورالعمل درست کردن انواع دسر آشنا شود.
قاعدتا در نهایت باید محتوایی که منتشر میکنید، مردم را به خرید محصول شما ترغیب کند. اگر میتوانید این کار را با روشی جذاب و البته هوشمندانه انجام دهید، در نتیجه قادر خواهید بود مردم بیشتری را به سمت وبسایت خود و همچنین محصولاتتان بکشانید و در پایان آمار فروش قانع کنندهای هم داشته باشید.
۵. اتفاق مهم شرکت خودتان را جشن بگیرید
با میکس کردن مصاحبهها و تاکتیکهای دیگر، میتوانید به سادگی در استوری اینستاگرام یکی از اتفاقات مهم شرکت خود را بازتاب دهید. اتفاقاتی که گاهی مثل پشت سر گذاشتن یک مرحله بزرگ، اهمیت دارند. شرکت هواپیمایی Southwest Airlines در استوری اینستاگرام حساب کاربری خود، بازنشسته شدن هواپیمای بویینگ ۷۳۷-۵۰۰ را جشن گرفتند و با ساختن چند ویدئو کوتاه، این موضوع را برای کاربران خود بازتاب دادند.
یک اتفاق مهم برای شرکت شما در پیش است؟ پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام با گذاشتن چند استوری این اتفاق را برای دنبال کنندگان خود بازتاب دهید. برای این کار میتوانید از فضای حاکم بر شرکت خود یک فیلم تهیه کنید. به مواردی که در طول بدست آمدن این موفقیت در شرکت شما اتفاق افتاده است گریزی بزنید. با مشتریان و یا حتی کارمندان شرکت مصاحبه کنید و در نهایت این موارد را در قالب چند عکس و ویدئو، در استوری اینستاگرام آپلود کنید.
فراموش نکنید مثل شرکت Southwest در استوریهای خود تمرکزتان را روی برندتان بگذارید. استفاده از رنگهای موجود در لوگوی شرکت شما و کارهایی دیگر مثل مصاحبه با افرادی که نام شرکت شما رو لباسشان است، میتواند روش خوبی برای نشان دادن برند شما باشد.
در نهایت کسب و کار شما احتمالا اتفاقات هیجان انگیز زیادی برای ساخت استوری دارد. از این فرصت استفاده کنید و به نوعی با جانبخشی به برند خود، مشتریان را بیش از پیش به کسب و کار خود علاقهمند کنید
روش افزودن عکس و ویدیو به استوری شبکه های اجتماعی
نتیجهگیری
شما هنوز هم شیفته استوری اینستاگرام هستید اما هنوز مطمئن نیستید چطور باید از آن استفاده کنید؟ باید بگوییم خوشبختانه به جز این پنج مورد، موارد بسیار دیگری هم هستند که میتوانید با الگوبرداری از آنها در این زمینه موفق شوید. امروزه بخش استوری در اینستاگرام درحال تبدیل شدن به یکی از موارد اصلی در استراتژی تولید محتوا در شبکههای اجتماعی برای بسیاری شرکتها، موسسهها و حتی حسابهای کاربری دولتی هستند. استفاده از استوری در اینستاگرام نه تنها نشان دهنده آگاه بودن شما از جدیدترین ویژگیهای شبکههای اجتماعی است، بلکه توانایی شما در استفاده از آن را هم نشان میدهد.
شما درباره این موضوع چه فکر میکنید؟ آیا ایدههای دیگری دارید که بتوان در این بخش استفاده کرد؟ در بخش نظرات میتوانید ایدههای خود را با ما و دیگر خوانندگان فرنیان به اشتراک بگذارید.
اینستاگرام بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که باعث میشود آن را به بزرگترین شبکه اجتماعی تبدیل کند. همچنین، در حال حاضر اینستاگرام محبوبترین شبکه اجتماعی در بین ما ایرانیها است. پس چرا نباید از این فرصت استفاده کنیم؟ برای بازاریابان شبکه اجتماعی، استوری اینستاگرام قابلیت جدیدی را به این شبکه افزوده است که باعث میشود حضور شما در این شبکه تقویت شود. باید به کاربران فعلی خود توجه کنید و درعینحال همیشه آماده جذب اعضای جدید باشید.
میزان درگیری شما با این نوع محتوا میتواند تعداد کاربران بیشتری را به سایت شما جذب کند. در مقابل، با رشد و معرفی قابلیتهای جدید، کنترل اینستاگرام دشوارتر خواهد شد. با این حال، اینستاگرام ابزارهای مناسبی برای سنجش عملکرد کاربران در اختیارتان قرار داده است. با استفاده از این ابزارها به راحتی میتوانید با کاربران اینستاگرام خود تعامل داشته باشید.
امیدواریم که خواندن این مطلب توانسته باشد، دلایل خوبی برای استفاده از قابلیت استوری اینستاگرام را در اختیارتان قرار دهد.
آستوری اینستاگرام امکان بسیار خوبی برای نشان دادن و معرفی خدمات و محصولات به سایر افراد است و برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک که درآمد چندانی ندارند بسیار مفید است
خوشحالیم که دوستان خوبی مثل شما داریم که مطالبمون رو در زمینه شبکه های اجتماعی میخونید و مارو حمایت میکنید ،درود بر همه شما عزیزان
استوری قابلیت خوبیه که خیلی از افراد بیشتر استوری دیگران چک میکنند و نکست میزنن میتونند تبلیغ شما را ببینید مخصوصا قابلیت لینک دادن در استوری که یکی از اصول تبلیغات رایگان در شبکه های اجتماعی
مچکریم علی اقای گل که مطالبمون رو در زمینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی پیگیر هستی درود بر شما
با توجه به گسترش بازاریابی در شبکه های اجتماعی و رونق کسب و کار از طریق شبکه های مجازی میتوان با اگاعی از کارکرد استوری اینستاگرام به تبلیغات رایگان در شبکه های اجتماعی پرداخت.
اره نفس جان یادگیری اصول تبلیغات در شبکه های اجتماعی و استفاده بهینه از اون در تمام زمینه ها میتونه خیلی موفقیت امیز باشه