دوشنبه , اردیبهشت ۴ ۱۳۹۶
نوشته های جدید
صفحه اصلی / social media marketing / بازاریابی با اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی
دستیار مدیر گروه تلگرام

بازاریابی با اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی

اگر شما هم توسعه دهنده اپلیکیشن هستید یا کسب و کار شما با اپلیکیشن گره خورده است، بازاریابی اپ در شبکه‌های اجتماعی را به هیچ عنوان فراموش نکنید! زیرا بر همه شما واجب است!

همچنان که الگو‌های ارتباطی به صورت روزافزون از مرز‌های ملی فراتر می‌روند، آمار کاربران شبکه‌های اجتماعی هم به صورت تصاعدی افزایش می‌یابند.

رسانه‌های اجتماعی امروزه سکاندار دریای پرتلاطم اپلیکیشن‌ها هستند و آن چه درون آن‌ها می‌گذرد و تغییر و تحولاتی که در آن‌ها شکل می‌گیرد تاثیر چشمگیری در جوامع دارد.

شبکه اجتماعی مجازی چیست؟

شبکه اجتماعی مجازی زنجیره ای از ارتباطات و گره های شبکه اجتماعی یا حضور غیر فیزیکی افراد در یک محل مجازی است.
در شبکه اجتماعی مجازی ارتباط افراد و سازمانها یا گروهها رو در رو و بدون واسطه نیست بلکه به ابزاری به نام اینترنت بستگی دارد. اینروزها وقتی صحبت از شبکه اجتماعی در اینترنت می شود در واقع در حال صحبت از نوع مجازی و غیر قابل لمس شبکه ای از ارتباطات انسانی هستیم . همزمان با ظهور شبکه های اجتماعی مجازی اصطلاحات جدیدی مثل رسانه اجتماعی و مهندسی اجتماعی نیز به گوش می خورند

رسانه اجتماعی بدون وجود اینترنت و شبکه اجتماعی مجازی بی معنا خواهد شد و در واقع رسانه اجتماعی ( سوشیال مدیا ) ابزارهای نرم افزاری تحت وبی را می گویند که به کاربران اجازه به اشتراک گذاری، ایجاد یا استفاده از محتوای تولید شده را می دهد و در واقع رسانه اجتماعی بستر یا باعث تشکیل یک شبکه اجتماعی می شوند یا ابزاری است که در یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوا استفاده می شود.

ده قانون طلایی در بازاریابی شبکه های اجتماعی

خصوصیات و عملکرد شبکه های اجتماعی  :
۱٫ ارائه خدمات مانند چت ، وبلاگ نویسی ، ایمیل ، پیام های فوری ، ویدئو ، اشتراک گذاری فایل ، به اشتراک گذاری عکس و غیره
۲٫ ساخت یک پایگاه داده از کاربران  که باعث می شودتا کاربران دوستان خود رابیابند در عین حال اجتماعات مختلفی هم شکل می گیرند.
۳٫ آزاد و بدون هزینه هستند.
۴ به اشتراک گذاری علاقه مندی ها(دیدگاه های سیاسی و یا فعالیت های تجاری ، مذهبی ، ملیت و یا مبتنی بر هویت و غیره
۵ ترکیب سازیهای جدید برای گرفتن اطلاعات و ارتباطات ، از قبیل اتصال به تلفن همراه
۶ اضافه کردن ویژگی های جدید را بر اساس نظرات کاربران
۷ اجازه دادن به کاربران برای دسترسی دارند و تنظیم  قوانین و حفظ حریم خصوصی
۸ ایجاد جوامع و گروههای مختلف
۹ فراهم کردن زمینه ای برای ملاقات با افراد غریبه یا کسانیکه به زمینه های مختلف مورد نظر افراد نزدیک هستند.

شبکه‌های اجتماعی یک فرصت هستند؛ فرصتی برای اجتماع مجازی کاربران آگاه و دانا در عصر دیجیتال، حلقه ای برای اتصال جامعه کوچک و جامعه بزرگی که از آن بی‌خبریم و بیدارباشی برای مردم خفته، تا چشم و گوششان را به روی حقایق باز کنند.

آنچه که مسلم است تغییر رویکرد استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. مدت‌ها است خشم و انتقاد‌های کوبنده مخالفان از این شبکه‌ها فروکش کرده و حتی این رسانه‌ها به عرصه‌ای برای فروش و بازاریابی تبدیل شده‌اند.

تمام رسانه‌های اجتماعی یک نقطه مشترک دارند و آن هم کاربران موبایل است. وقتی که فقط پیامرسان کمپانی لاین بالغ بر ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد یعنی آمار انسان‌هایی که در فضای مجازی سیر می‌کنند از مردمانی که در دنیا واقعی ممکن است به کسب وکارتان سر بزنند، بیشتر است.

یعنی دوران کسب وکار و بازاریابی قدیمی تمام شده و بستر تازه‌ای برای اتصال افراد فراهم شده است. بستری که بهترین فرصت را برای معرفی اپلیکیشن و بازاریابی فراهم نموده است.

احتمالا قبلا روش‌های متعددی را برای بازاریابی اپلیکیشن خود امتحان کرده‌اید؛ توصیه می‌کنیم بازاریابی اپلیکیشن را اینبار از دریچه شبکه‌های اجتماعی انجام دهید. با مطالعه آموزش امروزهات اپ نیوز با فوت و فن بازاریابی اپ در شبکه‌های اجتماعی آشنا خواهید شد.

آموزش بازاریابی اپ در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی دنیای عجیب و گاهی پیچیده‌ای دارد. ازبازاریابی محتوای اپلیکیشن تا تصاویری که شما در بازاریابی اینترنتی به کار می‌برید، همگی امتیاز‌دهی می‌شوند.

گاهی روش‌های رنگارنگ باعث می‌شوند گرفتارتله‌های بازاریابی اپلیکیشن شویم و تنها چیزی که حاصل شود همان وقت و هزینه‌ای باشد که از دست رفته است.

برتری بازاریابی اپ در شبکه‌های اجتماعی نسبت به سایر روش‌ها در بازدهی بیشتر در مقابل هزینه‌های کمتر آن است.

در شبکه‌های اجتماعی حتی اگر به نتیجه هم نرسید سرمایه چندانی از دست نداده‌اید و همه چیز برای جبران خطا در این رسانه‌ها فراهم است.

پیش از این که بخواهید بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی را امتحان کنید حتما به این نکات توجه نمایید:

هویت و شخصیت آنلاین خود را بسازید

تصور کنید اپلیکیشنی که ساخته‌اید یک انسان مثل خود شما است و شما را به کافی شاپ خود دعوت می کند! دوست عزیزتان، اپلیکیشن، شما را با یک اسپرسو متفاوت شگفت‌زده می‌کند.

طرح روی قهوه داخل فنجان و عطر و بوی آن، چنان شما را مست می‌کند که همین حالا به سرتان می‌زند عکس اسپرسو را داخل اینستاگرامتان قرار دهید و هنر دوستتان (همان اپلیکیشن) را توصیف کنید. چه می‌نویسید؟

سرشار از احساسات آنی کپشن پُست را تایپ می‌کنید یا با استفاده از شکلک در استوریز اینستاگرام، برداشت از تصویر را به خود کاربر بسپارید؟

آیا ویدیو یا فیلم مرتبطی که در ارتباط با ساخت قهوه قبلا ضبط شده باشد در دست دارید؟ فکر نمی‌کنید آپلود ویدیو هم بازدید بیشتری داشته باشد، هم کاربران را بیشتر هیجان زده کند؟

چنین نگاهی به اپلیکیشنی که می‌سازید خیلی مهم است. اگر اپلیکیشن را از خودتان بدانید و مثل یک انسان از او تعریف کنید، نگرش باقی کاربران هم تغییر خواهد کرد. در شبکه‌های اجتماعی باید حساب شده عمل کرد.

به عنوان یک برند به صفحه اجتماعی خود نظم دهید و همه چیز را شبیه به اکانت یک کاربر معمولی اما حرفه‌ای درآورید.

طرح و رنگ، الفاظی که در قالب کپشن به کار برده می‌شوند، سازگاری فونت و صدایی که قرار است در ویدیو‌ها به گوش کاربر برسند از هر جهت حائز اهمیت خواهند بود. همه این اقدامات مقدمات ساخت تصویر واقعی و مناسب از برندتان را فراهم می‌کنند.

محتوا را برای پیوند با کاربران تولید کنید

بازاریابی اپ در شبکه‌های اجتماعی شاید بهترین وسیله برای معرفی برنامه‌ها باشد. به کارگیری از هشتگ‌ها به صورت هوشمندانه و صحیح، سرمایه گذاری و استفاده از تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن و سایر ترفند‌هایی که پیش از این نیز در هات اپ نیوز و در مطالب مر

تبط با بازاریابی و کسب وکار معرفی کرده‌ایم، کاربران را خود به خود به سمت شما متمایل می‌کنند.

به عنوان مثال شب عید پاک بهانه خوبی برای استفاده از هشتگ‌های مرتبط و پرکاربرد در این ایام و مرتبط کردن آن‌ها با اپلیکیشن است.

فرض کنید اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا طراحی کرده‌اید. از شب کریسمس استفاده کنید و ترافیک این شب‌ها را به دردسر صرف غذا در رستوران ربط دهید.

سپس استفاده از اپلیکیشنی که تولید کرده‌اید را به عنوان راه حلی برای کوتاهتر شدن فرآیند رزرواسیون رستوران‌ها معرفی نمایید.

فراموش نکنید که عید پاک و مناسبت‌ها بهانه هستند. مهم‌ترین هدف در بازاریابی اپ در شبکه‌های اجتماعی حفظ کاربر و به زبان دیگرکاهش نرخ حذف اپلیکیشن موبایل در آینده است. ایده‌ای برای نگهداری آن‌ها دارید؟

تصور کنید شما یک توسعه دهنده حرفه‌ای اپلیکیشن هستید و می‌خواهید اپلیکیشن رزرواسیون آنلاین تور‌های گردشگری را تبلیغ کنید یا بهتر بگوییم؛ از طریق شبکه‌های اجتماعی بازاریابی نمایید.

وقتی که کاربر اپلیکیشن شما را دانلود کرد دیگر نیازی به فالو کردن شما نیست و ممکن است مخاطبانتان را از دست دهید.

برای حفظ آن‌ها چه طور است از پست‌های دیگر و موضوعات مرتبط نیز استفاده کنید؟ مثلا مسابقاتی برگزار کنید که کاربران بتوانند عکس‌های خود در تعطیلات را با هشتگ خاصی به اشتراک بگذارند.

همیشه فالوور یا دنبال کنندگان را هنگام انتشار مطلب به یاد بیاورید. به این ترتیب می‌توانید از کاربردی بودن مطلب برای کاربر و ارتقا اعتبار برند خود نیز مطمئن شوید.

اگر بتوانید مخاطبان فعلیتان را حفظ کنید قادر خواهید بود اخبار ارتقا اپلیکیشن را از طریق صفحه خود منتشر نمایید.

بازاریابی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

نگران مخالفان خود نباشید

آزادی تقریبا بی‌قید و شرط در شبکه‌های اجتماعی باعث شده است گاهی چیز‌هایی را در این فضا ببینیم و بشنویم که اصلا شایسته نیست.

همیشه افرادی وجود هستند که سعی دارند نقطه نظرات منفی خود را با تندخویی و لحن نامناسب به اشتراک بگذارند و همیشه کاربرانی وجود دارند که با وجود تلاش‌های شما همچنان ساز مخالف بزنند!

کاربر مخالف بالاخره نظرات خود را منعکس می‌کند. حال از طریق کامنت گذاشتن، بدگویی نزد دوستان و یا پاک کردن اپلیکیشن! بنابراین خودتان را خسته نکنید و نگران مشتری یا کاربران مخالف نباشید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی غیرقابل پیش‌بینی است. هیچ چیز مطابق با میل و تحت کنترل صد در صد شما پیش نمی‌رود. شاید بهتر باشد گوش‌هایتان را بگیرید و بعد از تلاش کردن، فقط یک گوشه بنشینید!

گاهی همین نظرات مخالف سازنده می‌شوند و جرئت تغییر به شما می‌دهند. هیچگاه در مقابل کاربران شاکی حالت تهاجمی نداشته باشید و به آن‌ها فرصت شنیده شدن بدهید.

آماده پاسخ باشید

تنها ساخت اکانت و انتشار محتوا کافی نیست. اگر قرار باشد فقط دیتاگذاری کنید و به خودتان بپردازید دیگر اسم این بازاریابی، بازاریابی اپ در شبکه‌های اجتماعی نیست. بهتر است به همان سایتتان بسنده کنید!

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های شبکه‌های اجتماعی فعالیت دو طرفه یا متقابل کاربر و صاحب اکانت است. تمام نظرات چه شکایت باشند و چه تحسین، باید دیده و پاسخ داده شوند.

توصیه می‌کنیم تیمی مجزا برای پاسخگویی به تمام بازخورد‌ها داشته باشید. خصوصا در روز‌های اول که همه چیز آزمایشی می‌باشد و قرار است به این شکل کاربران را تشویق کنید.

زمانی که به نقطه نظرات به خوبی پاسخ داده شود اولین ارتباط شما هم با کاربر شکل می‌گیرد.

حتی اگر زمان کافی برای پاسخ دادن به کامنت‌ها در آن واحد را ندارید به کاربران اطلاع دهید که مشغول رسیدگی به نقطه نظراتشان هستید. این برخورد نوعی دلگرمی برای کاربر است و پیوند کاربر با صفحه مجازیتان را مستحکم‌تر خواهد کرد.

البته باید برای پاسخگویی طبق سیاست خاصی پیش روید. مثلا تعیین کنید آیا می‌خواهید در برابر نظرات منفی عذرخواهی کنید یا با ایمیل پاسخشان را بدهید؟

از هدیه‌های مجازی برای عذرخواهی از مشتری یا کاربر استفاده می‌کنید یا به همان پاسخگویی به کامت بسنده می‌کنید؟ بدانید که ثابت بودن استایل پاسخ گویی برای شناخته شدن توسط کاربر از اهمیت زیادی برخوردار است.

سخن آخر:

شبکه‌های اجتماعی ابزار ساده و ارزانی برای بازاریابی هستند و مخاطبان آن نه تنها کاهش نمی‌یابند بلکه بیشتر و بیشتر هم می‌شوند. از امکانات موجود برای معرفی بهتر اپلیکیشن خود استفاده کرده و شانستان را برای دیده شدن محک زنید.

 

کلمات کلیدی :  بازاریابی با اپلیکیشن های اجتماعی , بازاریابی با اپلیکشن ,تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی , ترفندهای بازاریابی اینترنتی , آموزش بازاریابی اینترنتی , بازاریابی اینترنتی ,social media marketing , Social network advertising

 

منبع : هات اپ نیوز

توران جیت

خدمات شبکه های اجتماعی

درباره زهرا قاسم زاده

کارشناس سئو و محتواگذاری, کارشناسی رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری , ادمین پست کانال های تلگرامی , اگر نیاز به کارشناس اینترنتی دارید از طریق آیدی تلگرام بنده میتونید پیام بدین engineer_gh73@

اینو دیدی ؟

چگونه تماس‌های صوتی تلگرام خود را محدود کنیم

اگر شما هم اپلیکیشن تلگرام نصب شده در دیوایس خود را به اخرین نسخه به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *