شنبه , فروردین ۵ ۱۳۹۶
نوشته های جدید
صفحه اصلی / social media marketing / بازاریابی و کارآفرینی از طریق شبکه های اجتماعی
دستیار مدیر گروه تلگرام

بازاریابی و کارآفرینی از طریق شبکه های اجتماعی

Image result for ‫بازاریابی و کارآفرینی از طریق شبکه های اجتماعی‬‎

برای خیلی از کار آفرینان، تجارت به کمک شبکه های اجتماعی به عنوان یک قدم بزرگ تلقی میشه. استفاده از شیکه های اجتماعی روشی موقتی و زودگذر هست و تا زمانی که همه ی امکانات در این جهت آماده و حاضر هست، باید حداکثر بهره رو از این راه برد. این روزها شبکه های اجتماعی به دلیل حضور و رشد سریعشون در میون مردم، به دلیل تبدیل شدن به یک روش مورد علاقه و آسون تو کسب و کار ها، شهرت خاصی کسب کردن و در طرف مقابل، یک روش نا معتبر برای برخی کسب و کار ها هستن. اما با این حال، آمار و ارقام تصویر متفاوتی رو عرضه میکنن. بر اساس برخی گزارش ها ۹۲% از فروشندگان و صاحبان کسب وکار در سال ۲۰۱۴ گفتن که بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی برای رونق نجارت آنها مهم بوده و کمک خیلی زیادی کرده و ۸۰% از این افراد، اضافه کردن که با تلاششون تو زمینه ی بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی ، بازدید از وبساتشون افزایش داشته. این روز ها ۹۷% از صاحبان کسب و کار، از شبکه های اجتماعی برای تجارت های خودشون استفاده می کنن!

آموزش کسب درآمد از استوری اینستاگرام

این روزها با وجود شبکه‌های اجتماعی دیگر نیاز چندانی به تبلیغات پر خرج برای بازاریابی نیست و کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ می‌توانند در این شبکه‌ها برای مخاطب مورد هدف خود به رقابت بپردازند. تنها ابزار مورد نیاز برای موفقیت در این راه، استراتژی، کمی خلاقیت می باشد.

با این تعاریف، شبکه های اجتماعی از پتانسیل بالایی برای رونق کسب و کار برخوردار هستنن. اما با این حال اطلاعات خیلی کمی از به کار گیری این بوجود داره. در ادامه به چند نکته در جهت تاثیر مثبت شبکه های اجتماعی در بیزنس ها اشاره میکنیم :

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی:

+موجب افزایش شناخت برند شما می شه

هر فرصتی برای سازمان بندی محتوای تجارت شما و افزایش حضور شما، با ارزش هست. شبکه های اجتماعی تنها، راه های ارتباطی جدیدی برای برند و محتوای شما هستن. این کار به علت کمک به شما برای دست یابی به مشتری های بیشتر و اضافی، و برای شناخت بیشتر مشتری های کنونی از شما، مهم و ضروری هست!

 

+باعث افزایش ثبات قدم برند شما میشه

براساس گزارش منتشر شده توسط دانشگاه تکنولوژی تگزاس، برند هایی که از شبکه های اجتماعی برای رونق کسب و کار خودشون استفاده می کنن، شاهد ثبات قدم و وفاداری بیشتری از طرف مشتری ها خودشون هستن. در چند گزارش این طور عنوان شده که: سازمان ها باید از ابزاری که شبکه های اجتماعی در جهت ارتباط بیشتر با مشتری هاشون ، در اختیارشون قرار میدن، استفاده کنن! داشتن یک برنامه ریزی دقیق برای به کار گیری شبکه های اجتماعی، برای شکل گیری مشتری های وفادار می تونه موثر باشه. براساس گزارشی دیگه، ۵۳% از آمریکایی هایی که برند ها را از شبکه های اجتماعی دنبال می کنن، نسبت به اون برند ها وفادار ترن

+امکان در دست گرفتن ذهنیت مشتری رو به شما می ده

هر پستی که شما از طریق شبکه های اجتماعی قرار میدین به شما این امکان رو میده تا طرز تفکر مشتری هاتون رو  دست خوش تغییرات کنین و از طرفی، به طور هم زمان به شما امکان دست یابی به مشری های جدید، مشتری های کنونی و مشتری های قدیمی خودتون  داشته باشین و به راحتی با آنها در ارتباط باشین.هر پستی مثل عکس، ویدیو و یا کامنتی که به اشتراک میزارین، امکان یک واکنش رو فراهم می کنه و هر واکنشی می تونه نهایتا موجب تغییر و تبدیل بشه

نقش تبلیغات در کسب درآمد با اپلیکیشن و رسیدن به شهرتی باور نکردنی!

+نرخ تبادل و بهره جویی از بازار همکاران بیشتر میشه

بازاریابی بر بستر شبکه های اجتماعی ، به یک روش متفاوت، از شانس نرخ تبادل بالایی برخوردار است. شاید مهم ترین عامل آن وجود عنصری به نام انسان آن است. “حقیقتی که به موجب آن برند ها بر بستر شبکه های اجتماعی بیشتر انسانی می شوند. ” در شبکه های اجتماعی، برند ها می توانند مانند مردم عمل کنند. دلیل اهمیتش به این علت هست که مردم، کسب و کار با مردم رو به کسب وکار با سازمان ها ترجیح میدن. بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی به شما این امکان رو میده که بازار خودتون رو با همکاران و هم قطاران خودتون شریک بشین و بالعکس.

 

+قدرت برند شما را بالا می برد

داشتن ارتباط مداوم با مشریانتان، نشانگر اعتماد بالا بین شما و مشتریانتان هست. زمانی که مردم به تعریف و تمجید از یک محصول می پردازن، از ابزار شبکه های اجتماعی کمک می گیرن. و زمانی که نام برند شما را پست کنن، مشتریان بیشتری شما رو دنبال خواهند کرد. هرچه که مردم از برند شما در شبکه های اجتماعی بیشتر حرف بزنن، قدرت برند شما برای کاربران جدید بیشتر نمایان میشه!

Related image

+هزینه های بازار یابی رو کاهش میده

بر اساس گزارش hob spot ، ۸۴% صاحبان کسب و کار در هفته حداکثر به مدت ۶ ساعت روی آپدیت کردن محتوای شبکه های اجتماعی خود صرف کردن که موجب افزایش بازدید وبسایتشان شده و هزینه های تبلیغاتی رو کاهش داد. ۶ ساعت در هفته مقداری اندک برای تبلیغات بر بستر این ابزار است. اگر شما روزانه به مدت تنها ۱ ساعت به آپدیت محتوای خود بپردازید، نتیجه تلاش خود را خواهید دید. حتی تبلیغات از طریق فیس بوک و توییتر از روش های معمولی، نسبت به اهداف شما مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

 

ت+جارب ارتباط با مشتری را بهبود می بخشد

شالوده شبکه های اجتماعی، بر روی ارتباط انسان ها با یکدیگر بنا شده . هر واکنش و عملی که از سوی مشتری متوجه شما بشه، می تونه به شما در جهت تبلیغ همگانی میزان سرویس مشتری، فرصت داده و شما رو در جهت غنی تر کردن ارتباط با مشتری کمک میکنه. به طور مثال، اگه از طریق توییتر یک مشتری از محصول یا خدمات شما انتقاد کرده باشه به شما این امکان رو میده که در یک کامنت و به صورت عمومی از ایشان عذرخواهی کرده و در جهت اصلاح آن اقدام نمایید. یا اگر یک مشتری از شما تعریف نماید می توانید از ایشان تشکر کرده و محصولات بیشتری را پیشنهاد دهید. به موجب این، مشتری احساس می کند که شما نسبت به ایشان اهمیت می دهید.

 

نتیجه گیری نهایی

هر چه بیشتر صبر کنید، بیش از پیش فرصت رو از دست خواهید داد. بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی در صورت اینکه به درستی به کار گرفته بشه، مشتری ها رو افزایش داده، آمار بازدید وبسایت را بالا برده و ارتباط شما با مشتری را بهینه تر می کنه. همچنین شما می توانید مطالب مفیدی را در ارتباط با بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی در سایت تخصصی لاین استور مطالعه بفرمایید و در صورت هرگونه سوال با ما در تماس باشید.

کسب درآمد از طریق شبکه های اجتماعی

 

آخرین فرصت را برای ثبت نام در کمپ زمستانه کسب درآمد از تلگرام را از دست ندهید…

ثبت نام در کمپ زمستانه کسب درامد از تلگرام

 

 

خدمات شبکه های اجتماعی

درباره مونا شاه حسینی

سلام. مونا شاه حسینی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی محیط زیست. مدتی است در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی و کسب و کارهای شبکه های اجتماعی مشغول به فعالیت هستم. امیدوارم بتوانیم در کنار هم خدمات ویژه ای را فرآهم آوریم

اینو دیدی ؟

فیسبوک و هوش مصنوعی به کمک کاربران آسیب‌پذیر می‌آیند

شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرده است که در تغییراتی جدید با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *