ده قانون بازاریابی در شبکه های اجتماعی

تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی و سئو این روزها غیر قابل انکار است. استفاده از ظرفیت این شبکه ها برای بازاریابی و برندینگ بین شرکت های مختلف در سراسر دنیا امری رایج است و هر کدام به شیوه ی خود سعی در جذب مخاطبان این شبکه های اجتماعی و فروش بیشتر و بهتر محصولات خود دارند. اما فراموش نکنید که هر چیزی قوانین و قواعد خاص خودش را دارد. برای موفقیت در امر بازاریابی شبکه های اجتماعی شما در ابتدا باید قوانینی را یاد بگیرید که زمینه ساز بازاریابی در این شبکه هاست.

در ادامه ۱۰ قانون بازاریابی در شبکه های اجتماعی را برای شما خواهم گفت که با کمک انها می‌توانید برند و شخصیت تجاری خود و کسب کارتان را بالا ببرید و خود را بهتر در جلوی چشم مشتریان نمایان کنید.

قانون اول: گوش دهید

موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی نیازمند گوش کردن است نه حرف زدن. البته در مواقع نیاز شما باید زبان به سخن گفتن هم بگشایید ولی فقط در موارد ضروری. شبکه های اجتماعی محل هایی هستند که کاربران نظراتشان را در مورد چیز های مختلف به اشتراک می‌گذارند پس شما به عنوان یک بازاریاب شبکه های اجتماعی باید اول خوب به حرف های آنها گوش دهید سپس در جهت برطرف کردن مشکلات انها یا ایجاد تجربه ای بهتر برایشان برآیید.

قانون دوم: تمرکز کنید

زمینه موفقیت در هر کاری تمرکز بر روی آن کار است. برای ساخت یک نام تجاری موفق در شبکه های اجتماعی هم تمرکز یکی از نیازهای اساسی است. در کل تمرکز در شبکه های اجتماعی شانس شما را برای موفقیت و شناساندن بهتر برند تجاریتان به مردم افزایش میدهد.

قانون سوم: کیفیت

کیفیت کار در بازاریابی شبکه های جتماعی از آن مواردی است که باید به شدت روی آن حساس باشید و حتی اگر لازم باشد به خاطر آن سر بازاریابانتان فریاد بکشید. فراموش نکنید که رقابت در شبکه های اجتماعی بسیار تنگاتنگ تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. شما اگر ۱۰۰ مطالب با کیفیت، قابل خواندن و به اشتراک گذاری داشته باشید بهتر از این است که ۱۰۰۰۰ مطلب داشته باشید که فاقد کیفیت لازم هستند و نمی توانند با کاربر ارتباط برقرار کنند.

قانون چهارم: صبر و شکیبایی

ضرب المثل فارسی «گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی» در بازاریابی شبکه های اجتماعی بسیار کاربرد دارد. هیچ مارکتینگی و هیچ کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی یک شبه موفق نمی‌شود و برای به ثمر نشستن آن صرف وقت نیاز است.

قانون پنجم: ترکیب با موتور های جستجو

اگر شما مطلب فوق العاده و با کیفیت را شبکه های اجتماعی منتشر کنید آن مطلب قطعا توسط کاربران در وبسایت هایی مانند فیس بوک، توییتر و لینکدین به اشتراک گذاشته می‌شود. این به اشتراک گذاری و بحث، راه خود را به طرف موتور های جستجو پیدا خواهد کرد و در آنها ایندکس خواهد شد و بار بعد هر کسی نام شما را در گوگل یا بینگ جستجو کند به مطالب شما در شبکه های اجتماعی یا نظرات خوب یا بد دیگران در مورد برند شما هدایت خواهد شد. فراموش نکنید که این مورد در گرو به اشتراک گذاری مطالب با کیفیت توسط شما و بازنشر شدن این مطالب توسط کاربرانتان است.

قانون ششم: اثر گذاری

بازاریابی در شبکه های اجتماعی زمانی مثمر ثمر خواهد بود که با چاشنی اثر گذاری بر مخاطب آمیخته شود. اصولا تبلیغات و مارکتینگی که نتواند بر مخاطب اثر بگذارد بی فایده است. به عنوان یک بازاریاب شبکه های اجتماعی سعی کنید هر روز مقداری ازوقت خود را صرف سنجش میزان اثر گذاری تبلیغات و مارکتینگ خود در شبکه های اجتماعی کنید. با افراد تماس بگیرد و سعی کنید رابطه ای خوب را با آنها رقم بزنید.
اگر شما موفق شوید با افراد رابطه ای خوب را رقم بزنید آنها هم در پاسخ مطالب شما را به دنبال کنندگان خود پیشنهاد خواهند داد که به راحتی می‌تواند نام تجاری شما را بیش از پیش به همه بشناساند.

قانون هفتم: ارزش

اگر شما تمام وقت خود را مستقیما صرف توسعه و ترویج خدمات و محصولات کنید، قطعا افراد دیگر تمایلی به شما نخواهند داشت. شما باید چاشنی ارزش را به ارتباطات خود اضافه کنید تا بر اثر گذاری بازاریابی خود بیفزایید. تمرکز بیش تر بر روی تولید محتوای با ارزش و در عین حال توسعه روابط با افراد میتواند بهترین ارزش های را برای نام تجاری شما به ارمغان بیاورد. زیرا در این صورت، خود افراد به بهترین کاتالیزگر برای بازاریابی شما تبدیل خواهند شد.

قانون هشتم: تشکر و قدرانی

قطعا هر کسی در مقابل کاری که برای دیگری انجام می‌دهد حداقل انتظار تشکری خشک و خالی را دارد. حال شما از افرای که به عنوان کاتالیزگر مارکتینگ شما عمل کرده اند می‌خواهید چگونه تقدیر کنید؟ روابط ساختمانی و متقابل یکی از فاکتور های بسیار مهم موفقیت در سوشیال مارتینگ است. پس از هرکسی که گامی در جهت بهبود نام تجاری شما برداشت قدردانی و تشکر کنید.

قانون نهم: قابل دسترسی بودن

برای اثر گذاری مارکتینگ شبکه های اجتماعی باید این حس را به افراد القا کنید که شما همیشه و در همه جا حضور دارید و نباید این طور باشد که بعد از انتشار یک مطلب غیبتان بزند. قابل دسترسی بودن به این معناست که شما باید به طور پیوسته مطالبی را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید تا مخاطب دریابد شما همیشه حضور دارید. پس اگر می‌خواهید در بازایابی شبکه های اجتماعی موفق باشید، برای افراد رفیق نیمه راه نباشید.

قانون دهم: عمل متقابل

شما نمی‌توانید از افراد انتظار داشته باشید که وقت با ارزش خود را صرف به اشتراک گذاری و بحث در مورد مطالب شما کنند، اگر شما در مقابل همان کار را برای آنها انجام ندهید. اگر می‌خواهید روابط متقابلی را بین خود و افراد شکل دهید، شما هم به اشتراک گذاری و بحث در مورد مطالب به اشراک گذاری شده توسط آنها بپردازید و روابطی متقابل را با آنها شکل دهید. پس بخشی از زمان شما در شبکه ای اجتماعی باید صرف به اشتراک گذاری و بحث در مورد مطالب دیگران شود.

فرنیان

با linestore همراه باشید

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)