این روزها استفاده از شبکههای اجتماعی برای شرکتها و برندها به امری متداول بدل شده است، اما کمتر کسانی هستند که در این زمینه اطلاعات کافی و علمی برای استفاده هرچه بهتر و کسب بازدهی عالی از طریق بازاریابی آنلاین را داشته باشند. برای موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی مثل هر زمینه کاری دیگری باید با اصول و قانونهای موفقیت آن آشنا باشید تا بتوانید به بهترین شکل استراتژی بازاریابی آنلاین خود را در آن به اجرا بگذارید. در ادامه با ۱۲ قانون طلایی برای موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی با ما همراه باشید.
۱- قانون شنیدن : برای موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی (Social Media Marketing) بیشتر از اینکه بنویسید یا عکس و ویدئو به اشتراک بگذارید باید به حرف ها و نکتههایی که لابهلای گفتگوها و مطالب کاربران رد و بدل میشود گوش کنید.
۲- قانون تمرکز: “همه کاره هیچ کاره است.” تمرکز بیشتر برای تولید محتوا و مطالب در زمینهی خاص برای مخاطبانی خاص بسیار بهتر از تلاش برای راضی کردن همه سلیقهها اثرگذار خواهد بود.
۳- قانون کیفیت: کیفیت بهتر از کمیت است. ۱۰۰۰ دنبالکنندهای که مطالب شما را میخوانند، لایک میکنند و به اشتراک میگذارند و با شما وارد گفتگو میشوند بهتر از ۱۰,۰۰۰ دنبالکنندهای است که بعد از اولین ارتباط ناپدید میشوند.
۴- قانون صبر : بازاریابی شبکههای اجتماعی و بازاریابی محتوایی فردا صبح به نتیجه نمیرسند. پس لطفا صبور باشید. احتمال اینکه بتوانید نور خورشید را با دستانتان بگیرید خیلی بیشتر از جواب گرفتن کوتاهمدت از بازاریابی شبکههای اجتماعی است.
بازاریابی و تبلیغات در شبکه هاای اجتماعی
۵- قانون ترکیب: برای اینکه بازدهی بیشتری در شبکههای اجتماعی داشته باشید باید محتوای با کیفیت و با ارزشی داشته باشید و برای ایجاد ارتباط با کاربران نیز تلاش کنید تا محتوای شما را به خوبی به اشتراک بگذارند و از این طریق بازدهی بیشتری کسب کنید.
۶- قانون تاثیرگذاری: برای یافتن افراد تاثیرگذار در مشتریان هدف خود تلاش کنید. کسانی که دنبال کنندههایی با کیفیت و واقعی داشته باشند به خوبی میتوانند با به اشتراک گذاشتن مطالب شما و یا به طور غیرمستقیم با معرفی شما روی مشترین هدفتان تاثیر بینظیری گذاشته و شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنند.
۷- قانون ارزشمندی: اگر تمام زمان و انرژی را صرف معرفی ۲۴ ساعته شرکت، محصولات و خدماتی که دارید کنید مطمئن باشید که هیچ کس علاقهای به دنبال کردن شما نخواهد داشت. پس همین امروز به این فکر کنید که شما چه ارزشی برای مخاطبانتان ایجاد میکنید.
۸- قانون سپاسگزاری: فراموش نکنید که ایجاد ارتباط با مشتریان و مخاطبان یکی از اصلیترین اهداف حضور در شبکههای اجتماعی است، پس همیشه از افرادی که به نحوی با شما ارتباط برقرار میکنند قدردانی و سپاسگزاری کنید. (مطالعه مقاله درسهایی که تیلور سوییفت در بازاریابی شبکه اجتماعی به ما میدهد در خصوص این نکته مفید است.)
۹- قانون در دسترس بودن: خارج شدن از حساب کاربری و ادامه دادن بقیه فعالیتها، یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که هرکسی ممکن است در شبکههای اجتماعی انجام دهد. بعد از ارسال هر مطلبی مدتی برای پاسخگویی به کسانی که در آن لحظه آنلاین هستند دردسترس بمانید.
۱۰- قانون مقابله به مثل: انتظار نابهجایی است اگر فقط دوست داشته باشید دیگران مطالب شما را به اشتراک بگذارند. به سادگی بخشی از زمان خود را در شبکههای اجتماعی صرف لایک کردن و به اشتراک گذاشتن محتوای دیگران کنید تا دیگران نیز مطالب شما را به اشتراک بگذارند.
پنج مسیر اشتباه در بازاریابی شبکههای اجتماعی
کلمات کلیدی : تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی , بازاریابی در شبکه های اجتماعی , قانون طلایی دربازاریابی شبکه های اجتماعی , ترفند های بازاریابی , social media marketing , Social network advertising
ده قانون عالی رو در بازاریابی یاد گرفتم
سپاس از شما
سپاسگذارم و خوشحالم از اینکه این مقاله لاین استور مفید بوده است
برای موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی مثل هر زمینه کاری دیگری باید با اصول و قانونهای موفقیت آن آشنا باشید تا بتوانید به بهترین شکل استراتژی بازاریابی آنلاین خود را در آن به اجرا بگذارید. در ادامه با ۱۲ قانون طلایی برای موفقیت در بازاریابی شبکهها
متشکرم که نظرات خود را درباره مطالب لاین استور برای ما میفرستید
مقاله ی مفیدی بود ممنون
خواهش میکنم لطف دارید