آموزش
فوت و فن
فروش
...

بازاریابان
پنل ممبر فالوور
لاین استور
...

دوره اینستاگرام مارکتینگ
ویدئو + پی دی اف + پاورپوینت

آموزش
نمایندگی پنل ممبر و فالور
لاین استور

دوره
کانال داری حرفه ای
لاین استور
...

آموزش
محتوا گذاری
در سایت
وردپرسی

آموزش
محتوا گذاری
در سایت
وردپرسی

خانه / لاین استور / آموزش / آموزش شبکه های اجتماعی / رقابت اینستاگرام و اسنپ‌چت و کپی برداری آن‌ها از همدیگر!

رقابت اینستاگرام و اسنپ‌چت و کپی برداری آن‌ها از همدیگر!

0
(0)

شروع ماجرای رقابت اینستاگرام و اسنپ‌چت

در آذرماه، بر طبق چندین گزارش اعلام شد که کمپانی اسنپ، شرکت مادر نرم افزار اسنپ‌چت بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار ارزش مالی دارد.

درست چند روز بعد اینستاگرام یک ویژگی جدید را که بر طبق آن عکس‌ها و فیلم‌ها پس از مدتی حذف می شوند را رونمایی کرد، احتمالا این کار آن‌ها برای رقابت با اسنپ‌چت بوده است!

رقابت اینستاگرام و اسنپ چت

هر چه بیشتر زمان می‌گذرد، گردوخاک جنگ بین دو اپلیکیشن بیشتر و بیشتر می شود و هر کدام از آن‌ها از هر فعالیتی که کاربران پیر و جوان وابسته تلفن همراه و عاشق دنیای اینترنت را جذب کند، دریغ نمی‌کنند.

همانطور که می‌دانید اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ با قیمت ۱ میلیارد دلار به فیس‌بوک فروخته شد.

ویژگی های ویدئو در شبکه های اجتماعی

این اپلیکیشن چند سال را با یک رشد حیرت‌انگیز سپری کرد و بر طبق گزارش در خردادماه امسال، این نرم افزار دارای ۵۰۰ میلیون کاربر ماهانه و ۳۰۰ میلیون کاربر روزانه است.

رقیب سنتی آن یعنی اسنپ‌چت که سیاستی جداگانه در پیش گرفته است در سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را خود را آغاز نموده، توانسته است با ۱۵۰ میلیون کاربر روزانه، خودی نشان دهد.

لازم به ذکر است که سیاست نرم‌افزار مذکور بر اساس دوام و پایداری است و تمایلی به رشد سریع و ریسکی ندارند. سیر موفقیت کمپانی اسنپ‌چت بسیار خواندنیست!

رقابت اینستاگرام و اسنپ‌چت

رقابت اینستاگرام و اسنپ‌چت در مراحل جدید

هر دو کمپانی به خوبی از این رقابت باخبرند و گوی سبقت را در فواصلی از همدیگر می ربایند.

در تیرماه امثال اسنپ‌چت یک ویژگی جدید را اضافه کرد، بر اساس این ویژگی کاربر می‌تواند عکس‌های قدیمی را ذخیره و دوباره پست کند.

این ویژگی ظاهراً در اینستاگرام وجود داشته است و این کار رقابت اینستاگرام و اسنپ‌چت کمی بیش از پیش داغ تر کرد.

با انجام این کار توسط اسنپ‌چت، اینستاگرامی ها هم ساکت ننشستند و کمتر از یک ماه بعد از Snapchat’s Stories format الهام گرفتند و با نام Stories به نرم افزار خود اضافه کردند.

این کارها باعث شده تا سایت‌های معروفی مانند Hollywood Reporter هم یک مقاله بر اساس کپی‌برداری این دو رقیب و اینکه کدام مقصر اصلی این موج کپی‌برداری‌ها هستند، بنویسد.

رقابت اینستاگرام و اسنپ‌چت

می‌خواهیم رقابت اینستاگرام و اسنپ‌چت را در ادامه کمی موشکافانه تر بررسی کنیم:

ویژگی های ردو بدل شده

ویژگی Memories

در خرداد ماه، مدیر عامل شرکت ۲۶ ساله شرکت اسنپ، ایوان اشپیگل، با الهام از رقبای خود در بازار مخصوصاً اینستاگرام از ویژگی Memories رونمایی کرد، با این ویژگی همان‌طور که در بالا هم گفتیم کاربران قادر به اشتراک گذاری مجدد تصاویر قدیمی خود خواهند بود.

کوین سیستروم ۳۲ ساله در سال ۲۰۱۰ با اینستاگرام شروع به کار کرد و پس از سال ۲۰۱۳ که آن را به فیسبوک فروخت، آمار کاربران فعال نرم افزارش به ۳۰۰ میلیون در روز رسید.

قابلیت Stories

در سال ۲۰۱۳ اسنپ‌چت یک گام بلند در رسیدن به اهداف خود برداشت و تحول در قابلیت story خود ایجاد کرد. با شرایط جدید این قابلیت، کاربران می توانستند بسیاری از عکس‌ها و فیلم‌ها که فعالیت‌های روزمره آن‌ها را به تصویر می‌کشید، منتشر کنند.

شبکه اجتماعی پر طرفدار اینستاگرام هم پس از رونمایی ویژگی تازه خود به نام Stories که از اسنپ‌چت کپی‌برداری شده بود، توانست پس از دو ماه این ویژگی به آمار ۱۰۰ میلیون کاربر در روز (دو سوم کل کاربران اسنپ‌چت) برسد.

رقابت اینستاگرام و اسنپ‌چت

ناپدید شدن پیغام‌ها

محصول اصلی اسنپ‌چت که در سال ۲۰۱۱ رونمایی شد، ابتدا قابلیت به اشتراک‌گذاری تصاویر را داشت، سپس به اشتراک‌گذاری فیلم‌ها هم پرداخت که فیلم ها بعد از دیده شدن پیام ناپدید می‌شدند. این ویژگی ۱۵۰ میلیون کاربر را برای این نرم‌افزار به ارمغان آورد.

این ویژگی در اوایل آذر با کمی تغییر به اینستاگرام هم اضافه شد تا این مسنجر فیس‌بوکی همچنان به تقلیدهای خود با توجه به سیاست اسنپ‌چت ادامه دهد.

از بومرنگ تا لینک گذاشتن در در Stories اینستاگرام

live

اسنپ‌چت ویژگی چت ویدیویی زنده و همچنین نمایش زنده مراسم مهم در اقصی نقاط جهان را در خود جای داده است.

سپس اینستاگرام نیز چنین ویژگی را به اپلیکیشن خود اضافه کرد، این ویژگی امتیازی ارزشمند برای اینستاگرام به حساب می آید، چون که توییتر و پدر ناتنی این شبکه اجتماعی پر طرفدار ( اینستاگرام ) یعنی فیسبوک خیلی به داشتن این چنین پوشش‌های زنده و ناپدید شدن آن‌ها پس از اتمام، اصرار دارند.

 

برچسب ها : اسنپ چت , چت ویدیویی زنده , اینستاگرام , قابلیت استوری , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , کسب درامد از شبکه های اجتماعی,   مدیریت شبکه های اجتماعی ,Social network advertising , social media marketing

این مطلب مفید بود؟

برای امتیاز دادن به این مطلب از یک تا پنج ستاره بدهید !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین کسی باشید که به این مطلب ستاره می دهد

این مطلب را مفید میدانید...

برای ارتقاء این مطلب نظر بدهید

پیشهادتان به نویسنده و مدیر سایت

درباره‌ی مونا شاه حسینی

سلام. مونا شاه حسینی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی محیط زیست. مدتی است در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی و کسب و کارهای شبکه های اجتماعی مشغول به فعالیت هستم. امیدوارم بتوانیم در کنار هم خدمات ویژه ای را فرآهم آوریم

اینو دیدی ؟

ایمپرشن و ریچ اینستاگرام چه تفاوتی دارند ؟

ایمپرشن و ریچ اینستاگرام چه تفاوتی دارند ؟

5 (1) ایمپرشن و ریچ اینستاگرام چه تفاوتی دارند ؟ سلام و درود فراوان به …

۲ دیدگاه ها

  1. تا حالا با اسنپ چت کار نکردم ولی در کل ممنون از مطلب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پنل کاربری

پنل ادمین

پنل بازاریاب

پنل همکار طلایی

پنل نمایندگی مجاز

پنل نمایندگی ریبرند

پنل نمایندگی ویژه

ممنونم عضویت شما تایید شد

ثبت نشد لطفا مجدد سعی کنید

تبلیغات اینستاگرام | تبلیغات تلگرام | آموزش اینستاگرام | آموزش تلگرام will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.

😍 هدیه لاین استور 😍

دریافت کتاب های آموزشی مهندس درویش زاده به صورت رایگان 

۱ -کتاب بازاریابی با شبکه های اجتماعی

۲ -کتاب بازاریابی با انتشار پادکست 

۳ -کتاب آموزش ساخت ربات تلگرام 

اینستاگرام .لاین استور۵۳