سه شنبه , فروردین ۸ ۱۳۹۶
نوشته های جدید
صفحه اصلی / social media marketing / رقابت فیس بوک با لینکداین از طریق کاریابی
دستیار مدیر گروه تلگرام

رقابت فیس بوک با لینکداین از طریق کاریابی

شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک در حال حاضر بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال دارد و به صورت پیوسته سعی دارد با افزایش خدمات، کاربران خود را افزایش دهد. فیس‌بوک مدتی قبل خدمات جدیدی را به نام «گیم‌روم» (Gameroom)، برای رقابت با شبکه‌ی استیم (Steam)، معرفی کرد. گیم‌روم از سیستم‌عامل ویندوز ۷ و نسخه‌های جدیدتر از آن پشتیبانی کرده و به کاربر اجازه می‌دهد، همانند استیم به دریافت بازی و انجام آن بپردازند. این شرکت به تازگی اعلام کرد قصد دارد شبکه‌ی اجتماعی لینکدین و تعدادی دیگر از وبگاه‌های معروف کاریابی را نیز به چالش کشیده و با آن‌ها رقابت کند.

چطور با لینکدین کسب و کارمان را پروبال بدهیم

فیس‌بوک در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به مدیران صفحات اجازه می‌دهد لیست شغل‌های موردنیاز خود را منتشر کرده و رزومه‌ی افراد را دریافت کنند. سخنگوی این شرکت اعلام کرد که قابلیت یا شده در حال حاضر روی مشاغل کوچک‌تر آزمایش می‌شود.
قابلیت مذکور به کاربران اجازه می‌دهد تا اطلاعات کامل شغلی مانند مکان، نیمه وقت یا پاره‌وقت، میزان دستمزد و ساعات کاری را در قالبی مشخص و متمایز کننده قرار بدهند تا در میان دیگر پست‌های فیس‌بوک به‌راحتی قابل‌شناسایی باشد. همچنین صاحبان کسب‌وکار در صورت تمایل می‌توانند برای بیشتر دیده شدن پیام‌های خود هزینه پرداخت کنند.
حساب کاربری افراد در شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک اطلاعات بسیاری مانند نام، وضعیت شغلی، مالی و میزان تحصیلات افراد را در خود نگه می‌دارد و متقاضیان کار می‌توانند از طریق دکمه‌ای به نام «Apply Now» درخواست ارسال رزومه را بدهند. بیشتر بخش‌های برگه‌ی رزومه‌ی ارسال شده با اطلاعات حساب کاربری مردم پر خواهد تا زمان کمتری برای کردن هر فرم نیاز باشد.

فیسبوک چگونه ذهن ما را کنترل می‌کند؟

صاحبان کسب و کار می توانند نیازمندهای خود را مستقیماً بر روی صفحاتشان قرار دهند
فیس بوک می خواهد این امکان را به کاربرانش بدهد که مستقیماً و از طریق پلت فرم درخواست کار بدهند، که موجب می شود با شبکه های مربوط به محیط کسب و کار مانند لینکداین وارد رقابت تنگاتنگ شود. در یک پست اینترنتی  کمپانی گفته است که در تلاش است به صاحبان کسب و کارها این امکان را بدهد که نیروی درست مورد نیاز خود را ساده تر و مستقیماً از طریق صفحات فیس بوکشان به خدمت بگیرند.
کمپانی فیس بوک به صاحبان کسب و کارها این اجازه را می دهد که موقعیت های شغلی خالی خود را بر روی صفحاتشان و یا بر روی jobs bookmark (یک امکان جدید در فیس بوک) به اشتراک بگذارند تا کاربران فیس بوک بتوانند مستقیماً از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن درخواست کار بدهند.

ادمین های صفحات قادر خواهند بود پست های کاری ایجاد کرده، متقاضیان را پیگیری نموده و یا از طریق پیام رسان فیس بوک با آن ها ارتباط برقرار کنند. آن ها هم چنان این امکان را خواهند داشت که یک شغل را ارتقا دهند بدین شکل که با پرداخت هزینه، یک پست را که مخاطب مخصوصی را مد نظر دارد، تقویت می کنند. متقاضیان هم با انتخاب گزینه هایی که علاقمند به انجامشان هستند می توانند نیازمندی های مورد نظرشان را در قسمت اخبار روز تعقیب کنند. (ویژگی “حالا اقدام کن ” پیش از همه، یک درخواست را با اطلاعاتی از پروفایل کاربر پر می کند.)

کمپانی در یک پست اینترنتی نوشته است: “این تجربه ی جدید به صاحبان کسب و کار این اجازه را می دهد که افراد حائز صلاحیت را پیدا کنند در حالیکه که در حال گذران وقت در فیس بوک یا با تلفن همراهشان هستند.”

رقابت فیس بوک با لینکداین از طریق کاریابی

فیس بوک ویژگی هایی را در چند ماه گذشته تحت آزمون قرار داده است که به نظر شبیه آنچه است که در گذشته منتشر شده است. بر طبق گفته های اندرو بوس ورث، معاون اول کسب و کار و پلت فرمِ فیس بوک، این ویژگی ادامه چیزی که اواخر سال پیش آغاز شده است، و راه هایی را شامل می شد برای پیدا کردن مکان ها و اتفاقات نزدیک.
بوس ورث در بیانیه ای گفته است: “این اول راه است، اما ما مشتاق هستیم تا ببینیم چگونه مردم این ابزار ساده را به کار خواهند بست تا شغل مورد نظر خود را بیابند و چگونه صاحبان کسب و کارها با استفاده از آن افراد مورد نیاز خود را خواهند یافت.”

لایک های فیسبوک را از راه صحیح افزایش دهید

تا به حال این امکان برای ادمین صفحات و کسانی که به دنبال کار هستند، در امریکا و کانادا، و بر روی اپلیکیشن اندروید، iOS و ورژن صفحه-اینترنتی پلت فرم ایجاد شده و در دسترس قرار گرفته است. برای کاربرانی که نگران مسائل خصوصی و آشکار شدن عکس های خجالت آور خود هستند، لازم به ذکر است که کارفرماهای احتمالی آینده یشان تنها قادر به مشاهده اطلاعاتی خواهند بود که توسط کاربر ارائه می شود – مگر اینکه اطلاعات در حالت دسترسی عمومی باشند.

 

کلمات کلیدی: فیسبوک , رقابت فیسبوک و لینکدینکسب درآمد از شبکه های اجتماعی , مدیریت شبکه های اجتماعی , کسب و کار در لینکدین , درآمدزایی از لینکدین , بازاریابی شبکه های اجتماعی , رونق کسب و کار , لینکدین  ,  رسانه های اجتماعی  ,  کسب و کار

 

منابع: سایبربان , نت استارت

خدمات شبکه های اجتماعی

درباره مونا شاه حسینی

سلام. مونا شاه حسینی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی محیط زیست. مدتی است در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی و کسب و کارهای شبکه های اجتماعی مشغول به فعالیت هستم. امیدوارم بتوانیم در کنار هم خدمات ویژه ای را فرآهم آوریم

اینو دیدی ؟

تاییده داخلی گذارندن دوره در لاین استور، دانشگاه شبکه های اجتماعی

لاین استور مجری آموزش و تبلیغات شبکه های اجتماعی به کلیه هنر جویانی که دوره …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *