پادکست سه دلیل عدم همکاری نمایش دهندگان با شبکههای تبلیغاتی ؛ بشنوید :
همینطور که بازیگران بیشتری وارد این بازار میشوند، نمایش دهندگان بیشتر هیجان زده میشوند انتخابهای گستردهتری برای شبکههای تبلیغاتی وبسایتهای خود دارند تا از این طریق درآمد بیشتری کسب کنند.
اما در نظر داشته باشید که همیشه افزایش شرکای تبلیغاتی به معنای افزایش درآمد نیست. همزمان با اینکه فضای تکنولوژی تبلیغات رو به اشباع شدن حرکت میکند (به این معنی که شرکتهای تبلیغات اینترنتی و شبکههای تبلیغاتی با امکانات یکسان و تکنولوژیهای هم سطح و مشابه تعدادشان زیاد میشود) دلایلی وجود دارد که نشان میدهد درآمد با تنوع شرکای تبلیغاتی افزایش نمییابد بلکه ممکن است کاهش درآمد نیز اتفاق بیوفتد. این دلایل را باهم مرور میکنیم. با لاین استور سایت تخصصی در زمینه شبکه های اجتماعی و کسب درآمد از شبکه های اجتماعی همراه باشید.
هر انچه درباره توییتر باید بدانید
۱. همه چیز در کمیت خلاصه نمیشود
بر اساس مدل RPM (توضیح در پاورقی مطلب) که در محاسبه درآمد تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرد، نمایش دهندگان باید ترافیک زیادی را برای نمایش تبلیغات هدایت کنند تا به همان میزان برای خود پولساز باشند.
همین باعث میشود سختی رقابت میان تبلیغات مختلف برای جلب توجه و جذب کلیک کاربران بیشتر و بیشتر شود. اختصاص جایگاههای تبلیغاتی بیشتر در هر کدام از صفحات راهکار عاقلانهای نیست، جایگاههای جدیدی که برای تبلیغات اختصاص میدهید اثر جایگاههای قبلی را از بین میبرند و باعث میشوند متوسط RPM برای تبلیغات شما کاهش یابد. ولی استفاده تعداد زیادی تبلیغ در یک صفحه یا اصطلاحا چپاندن تبلیغات زیاد در یک صفحه وب نهایتا باعث کاهش RPM و عایدی وبسایت شما میشود.
۲. شلوغی بیش از حد (درهم و برهم بودن صفحهها)
امروزه ۸۶ درصد از کاربران «بنر کوری» گرفته اند. به این معنی که بنرهای تبلیغاتی را نمیبینند.
اولین بنرهای نسل دیجیتال CTR (نرخ کلیک خوری) ۴۴ درصدی داشتند و امروزه این نرخ به حدود ۰.۱ درصد رسیده که واقعا نگران کننده است و به نظر میرسد این روند کاهشی ادامه داشته باشد! بعد از گذشت دو دهه از تاریخچه تبلیغات آنلاین، کاربران یاد گرفتهاند باکسها و بنرهای تبلیغاتی را نبینند. چشمان کاربران عادت کرده به صورت غریزی از روی تبلیغات بگذرد و آنها را نادیده بگیرد.
جدیدا انواع نوآورانه ای از تبلیغات با هدف جلب توجه و کسب کلیک در بازار ارائه شدهاند که میخواهد با سایزهای بزرگ بنرهایش نگاه کاربران را به خود جلب کند. به هر حال بزرگ بودن همیشه به معنی بهتر بودن نیست و خیلی از کاربران اعتقاد دارند این بنرهای سایز بزرگ آزاردهنده هستند.
حتی اگر کاربران روی این بنرها کلیک کنند، سهوا یا به هر صورت دیگری، بازهم نهایتا نرخ تبدیل و نرخ بازگشت سرمایه در این روش پایین خواهد بود. در بلندمدت نیز ارزش اینگونه صفحات چه برای نمایش دهندگان چه برای کاربران کم خواهد بود.
۳. اعتماد کاربران در معرض خطر قرار میگیرد
بدون شک درآمد تبلیغات برای نمایش دهندگان حیاتی است، و این به صاحبان وبسایتها اجازه میدهد بتوانند محتوای با کیفیت برای کاربرانشان تولید کنند و تکنولوژیهای استفاده شده در سایتشان را برای کارایی بهتر بهبود بدهند.
اما افزایش استفاده از ad-blockerها در سالهای اخیر (به طور مثال درحال حاضر ۱۲۲ میلیون کاربر در هند از ad-blockerها روی مرورگرهایشان استفاده میکنند) نشان میدهد مردم خیلی بیشتر نسبت به تبلیغات کم تحمل و بی حوصله شدهاند. این موضوع طبیعتا لزوم نیاز به تغییر رویه دادن نمایش دهندگان را میرساند. آنها باید باکسهای تبلیغاتی سادهتری را که ریسک کمتری برای از بین بردن اعتماد کاربران دارد استفاده کنند. یک صفحه درهم و برهم که پر شده از تبلیغات بی ربط تجربه کاربری را کاملا مختل میکند و هیچ لذتی از مرور کردن آن صحفه به کاربر نمیدهد. تنها نتیجهای که باعث کاهش لذت کاربران و برقراری ارتباط شان با سایت شما میشود وفاداری پایین آنها نخواهد بود، بلکه کاهش ترافیک وبسایتتان، و نهایتا در بلندمدت از دست دادن درآمد هم تبعات بعدی خواهد بود.
معرفی اپارات ؛ تجربه ای جدید در شبکه های اجتماعی ایرانی
حالا نمایش دهندگان باید برای درآمد بیشتر چه کاری انجام دهند؟
در درجه نخست نباید وسوسه شوید که صفحات سایتتان را با تبلیغات مختلف پر کنید، چون این فقط کاربران را فراری میدهد. به جای این اولویت خود را برای بهینه سازی و شخصی سازی تجربه کاربری بگذارید. اگر کاربران ببینند که تبلیغات در وبسایت شما مرتبط به موضوع هستند کمتر احتمال دارد از آنها چشم پوشی کنند.
پس تبلیغات عمومی را از رده خارج کنید و درهم و برهم بودن صفحات وبسایت خود را پاک کنید. هدفمند، مرتبط به موضوع یا صنعتی که در آن فعال هستید، روش های تبلیغاتی خلاقانه و منحصر به فرد.
تبلیغات همگن به طور مثال روشی جدید برای تمیز و مرتبط کردن ظاهر وبسایت شماست و باعث نمیشود حواس کاربران پرت شود. این روش بوسیله مشابه کردن بستر تبلیغاتی با ظاهر و رابط کاربری وبسایت شما، تبلیغات را در کنار محتوایتان قرار میدهد و آگهی دهنده و نمایش دهنده که هر دو هدفشان جلب توجه کاربران است را به صورت نامحسوسی به هدفشان نزدیک میکند.
همانطوری که یک سری تکنولوژیهای جدید توسعه داده شده و رشد روزافزونی که بازار تکنولوژیهای تبلیغاتی به خود دیده زمان برای بازنگری روی مدلهای درآمدی و مدلهای نمایش تبلیغات هم فرا رسیده و باید نوآورانه به این موضوع بازنگری شود.
دقیقا. مردم دیکه حوصله چک کردن بنر های تبلیغاتی رو ندارن. بهترین کار برای داشتن یه کسب و کار خوب از طریق تبلیغات و جذب مخاطب اینه که تبلیغات رو با محتوی مرتبط کنن و جوری تبلیغ رو قرار بدن که با آراستگی فضا مداخله نکنه
ممنونیم ازت فاطمه جون عزیز که با خوندن مطالب آموزشی ما در زمینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی علاوه بر اضافه شدن به اطلاعات خودتون ما رو هم حمایت میکنید دوستدارانت در لاین استور / مجری و مشاور تبلیغات در شبکه های اجتماعی
مقاله خوبی بود
مچکریم دوست عزیز و خوشحالیم که نظرتون رو در مورد مقالات شبکه های اجتماعی سایتمون ارسال کردین، درود برشما
اموزش تبلیغات در شبکه های اجتماعی راهی مناسب جهت افزایش فالور و افزایش محبوبت در بین کاربران است که به کسب درامد بیشتر هم منجر میشود.
اره دوست عزیزمون با اموزش در زمینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی میتونید با فراگیری راه و روشهای مربوطه خیلی سریع رشد کنید و به درامدهای میلیونی برسید
مقاله خوبی بود
خوشحالیم که از خوندن مقالات ما در زمینه شبکه های اجتماعی احساس خوبی بهتون دست داده