سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت – اپلیکیشنی که سایر رقبا را از میدان به در کرد

شاید اگر ۵ سال پیش ایوان اشپیگل و بابی مورفی، سازندگان اسنپ چت، می شنیدند که قرار است شبکه اجتماعی اسنپ چت ۲۰ میلیارد دلار ارزش امروزی خود را پیدا کند متحیر می شدند و احتمالا هیچ گاه روی این حرف حساب باز نمی کردند!

رقابت اینستاگرام و اسنپ‌چت و کپی برداری آن‌ها از همدیگر!

داستان اسنپ چت به حدود ۶ سال قبل باز می گردد. وقتی اولین بار این دو دانشجو در دانشگاه جهت مدیریت پروژه های دانشگاهی پیام رسان Picaboo را طراحی کردند و اتفاقا با استقبال خوبی از جانب دانشجوها مواجه شد.

اسنپ چت کمپانی کالیفرنیایی موفقی است که زاده همان پیام رسان Picaboo قدیمی می باشد. این اپلیکیشن با پوشش مطالب خبری، سرگرمی و به طور کلی محتوای اینترنتی توانسته است رقبا را از میدان به در کند. امثال باراک اوباما و دی جی خالد و سایر افراد مشهور دنیا جمعیت ۱۵۰ میلیونی شبکه اجتماعی اسنپ چت را تشکیل می دهند.

در مطلب امروز هات اپ نیوز مروری بر سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت و آن چه در طول این سال ها این کمپانی را تحت تاثیر قرار داده است می پردازیم. تا پایان نقد و بررسی امروز با ما همراه باشید.

بررسی سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت

How Snapchat outfight its Competitor

امسال اسنپ چت از سایر شبکه های اجتماعی مثل پینترست یا توییتر و قابلیت های جدید اضافه شده به آن در ایالات متحده پیشی گرفته است.

در حال حاضر اسنپ چت رسانه ای با سریع ترین آمار رشد در آمریکا شناخته می شود. در هر ثانیه در ایالات متحده ۹۰۰۰ اسنپ پست می شود و این کمپانی ادعا می کند به صورت روزانه ۱۰ میلیارد ویدیو در اسنپ چت پخش می شود.

سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت

آمار پخش ویدیو سایر شبکه های اجتماعی

مطابق با آمار در شبکه اجتماعی فیس بوک و در سال گذشته حدود ۵۰ میلیارد ویدیو در روز پلی یا پخش می شده است.

مقایسه این آمار با اسنپ چت نشان می دهد اسنپ چت روند رو به رشد و سرسام آوری داشته و بدون توقف بر کاربران آن افزوده شده است. به نظر می رسد بخش کلیدی در سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت همین بازدید از ویدیو ها باشد.

آمار بازدیدکنندگان در اسنپ چت

پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۷ آمار کاربران در این شبکه اجتماعی به میزان ۱۴ درصد از مخاطبان فعلی افزایش یابد.

گفتنی است اگرچه آمار جذب مخاطب در اسنپ چت بالا است اما مخاطبان این شبکه اجتماعی نسبت به ۱٫۷ میلیارد کاربر فعال در فیس بوک و ۵۰۰ میلیون کاربر در اینستاگرام مخاطبان منفعلی هستند و فعالیت روزانه در این رسانه نسبت به سایرین چشمگیر نیست.

سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت

مخاطبان شبکه اجتماعی اسنپ چت

براساس تحقیقات نیلسن در سال ۲۰۱۵ مشخص شده است که ۴۱ درصد از کاربران اسنپ چت را افراد ۱۴ تا ۳۴ ساله در ایالات متحده تشکیل می دهند.

نقش تبلیغات و کسب درآمد از اپلیکیشن را نباید در امر جذب مخاطبان کانونی رسانه های اجتماعی (قشر جوان جامعه) نادیده گرفت.

کلید جذب مخاطب در اسنپ چت

همان طور که می دانید کاربران فیس بوک در سال های اخیر به شکل قابل توجهی کاهش یافته اند. همزمان با رکودی که فیس بوک در جذب مخاطب و درآمدزایی تجربه می کند اسنپ چت با طرح های مشارکتی خود توانسته است کسب درآمد داشته باشد و در عین حال مخاطبان را به خود جذب کند.

این طرح ها از حالات کلیشه ی بازاریابی در اپلیکیشن ها خارج شده اند و رنگ و لعاب تازه ای گرفته اند.

سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت

چالش های اسنپ چت در جذب مخاطب

همان طور که گفته شد قابلیت های جدید سایر شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام باعث رونق کسب وکار در اینستاگرام شده است. لذا به نظر می رسد فیس بوک و اینستاگرام کاربران اسنپ چت را با ترفند های هوشمندانه ربوده اند.

همان طور که می بینید کمپانی اسنپ چت باید برنامه های بیشتری برای فعال تر کردن مخاطبان در این رسانه داشته باشد.https://linestore.ir

برخی از فاکتورهای موثر در سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت عبارتند از:

قابلیت Stories در اسنپ چت

در سال ۲۰۱۵  اسنپ چت از ویژگی جدید اپلیکیشن خود تحت عنوان Stories رونمایی کرد. این قابلیت که اخیرا با افزودن ویژگی Stories در اینستاگرام شاهد کپی برداری از آن بوده ایم به کاربران امکان به اشتراک گذاری لحظات مختلف را به صورت پست موقت می دهد. این پست ها بعد از ۲۴ ساعت از صفحه شخصی کاربران حذف می شوند.

سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت

تبلیغات در اسنپ چت

اسنپ چت به مقر اصلی کمپانی ها برای بازاریابی دیجیتالی تبدیل شده است. محققان پیش بینی می کنند تا پایان سال ۲۰۱۶ در ایالات متحده حدود ۳۸۴٫۴ میلیون دلار تنها صرف تبلیغات در شبکه اجتماعی اسنپ چت خواهد شد.https://linestore.ir

این رقم در سال ۲۰۱۷ به ۸۰۴٫۵ میلیون دلار نیز می رسد. آمار و ارقام به دست آمده دقیقا ۶ برابر سود به دست آمده از تبلیغات سال گذشته برای کمپانی اسنپ چت می باشد.

تبلیغات ویدیویی در اسنپ چت

تبلیغات ویدیویی در شبکه های اجتماعی جدیدترین ابزار برای دیده شدن از طریق بازاریابی اینترنتی می باشد؛ چنانچه که قبلا هم به اهمیت محتوای ویدیویی به عنوان یکی از اصول بازاریابی و سئو اشاره کرده ایم.

کمپانی های مختلف ویدیو های خود را از طریق Stories و به صورت عادی آپلود می کنند و از همین راه ویدیویی بازار واقعی خود را در میان کاربران پیدا می کنند.https://linestore.ir

سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت

عرضه دوربین های Spectacles توسط اسنپ چت

عرضه و فروش دوربین های جدید Spectacles اولین حرکت سخت افزاری کمپانی اسنپ چت است.

این دوربین ها در واقع یک جفت عینک لنز دار هستند که در ماه سپتامبر از آن ها رونمایی شد. ورود به دنیای تولید سخت افزار نیز بخش دیگری از سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت در این ۶ سال می باشد.

سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت

سخن آخر:

با معرفی نوآوری های جدید این کمپانی سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت همچنان ادامه دارد و روند جذب مخاطب توقف نمی پذیرد!

ایوان اشپیگل، مدیر اسنپ چت معتقد است تمام موفقیت هایش حاصل زمانی است که به نجوای درونی اش گوش سپرده است و خود را همگام با خواسته هایش حرکت داده است!

 

برچسب ها: آشنایی با اپلیکیشن اسنپ چت , برنامه اسنپ چت, کمپانی اسنپ چت, مشکل  اسنپ چت  ,  رمز موفقیت اسنپ چت , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , کسب درامد از شبکه های اجتماعی,   مدیریت شبکه های اجتماعی ,Social network advertising , social media marketing

منبع:inc

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    2 دیدگاه ها

    1. سلام
      من اسنپ چت ندارم ولی با این تعریف ها حتما دان میکنم
      خب
      طبیعی است زمانی که چیزی جدید برای گفتن باشد چشمگیر است همین مسعله دنیایی از تجربه و ثروت و و حتی اموزشهای جدید رو میکند هرچند کاربران رسانهای جدید کمتر هستند اما در دراز مدت به شرط داشتن رویه جدید و تازه جمعیت بیشتری به ان جذب میشود

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)