همانطور که میدانید در حال حاضر اسنپ چت بزرگترین رقیب اینستاگرام محسوب میشود. اگر چه اسنپ چت در میان نوجوانان طرفداران زیادی دارد اما بازاریابی واقعی در اینستاگرام رخ میدهد. علت پیشی گرفتن اینستاگرام از اسنپ چت چیست؟
اینستاگرام همچنان با دارا بودن ماهیانه ۶۰۰ میلیون کاربر فعال، همچنان باسرعت در حال رشد است. فقط ۱۰۰ میلیون از این کاربران در شش ماه اخیر به اینستاگرام پیوستهاند!
با وجود اینکه اسنپ چت توانست همه چیز از نوع مصرف محتوا گرفته تا نحوه به دست گرفتن دوربین را در میان بسیاری از کاربران تغییر دهد؛ اما این نام اینستاگرام است که در بیشترِ اخبار برده میشود.
علیرغم رقابت اینستاگرام و اسنپچت و کپی برداری آنها از همدیگر؛ به نظر میرسد اینستاگرام خیلی آرام ولی باقدرت توانسته جایگاه خود را در میان شبکههای اجتماعی به دست آورد.
رقابت اینستاگرام و اسنپچت و کپی برداری آنها از همدیگر!
علل پیشی گرفتن اینستاگرام از اسنپ چت
در حالیکه اسنپ چت خود را با موضوعاتی همچون تست کردن تبلیغات و عینک واقعیت افزوده Spectacles مشغول کرده است؛ اینستاگرام هر هفته ویژگیهای جدیدی را رونمایی میکند.
۱۰۰ میلیون کاربر جدید اینستاگرام فقط با فید الگوریتمی آشنایی دارند و تجربه کار با فید جدول زمانی را ندارند. انتقادات زیادی به فید الگوریتمی اینستاگرام شد اما به مرور کاربران متوجه شدند با این شیوه محتوای مرتبط با علایق آنها به نمایش در میآید و انتقادات فروکش کرد.
حرکت اینستاگرام به سمت یک فید الگوریتمی باعث تغییرات دیگری نیز شد. معرفی استوریز، حساب بیزینس و لایو ویدئو، عکسها و ویدئوهایی که در دایرکت ناپدید میشوند، امکان بوک مارک کردن پستها و فراهم کردن فضایی امن با ارائه ویژگیهایی همچون امکان حذف کامنتهای نامناسب، اینستاگرام را شکوفاتر کرد.
گسترش پایگاه کاربران
اینستاگرام چند شیوه موثر برای برقرای ارتباط بین کارآفرینان و مشتریان ایدهآلِ آنها فراهم کرد. دیگر زمان به اشتراک گذاشتن فقط چند عکس از محصولات مختلف به پاییان رسیده است!
اینستاگرام به فضایی پیچیده، سرگرم کننده با ماهیتی بصری و هنری تبدیل شده که امکان به اشتراک گذاری محتوایی با کیفیت را برای همه فراهم میکند.
جمعیت اینستاگرام در حال گسترش است. جمعیت ۳۰ تا ۴۹ ساله در حدود ۲۸ درصد از پایگاه کاربران این پلتفرم را تشکیل میدهند. ۱۱ درصد کاربران نیز بین سنین ۵۰ تا ۶۴ سال قرار دارند.
اینستاگرام به هر کدام از این گروههای سنی خدمات مختلفی ارائه میدهد. قابلیت ناپدید شدن عکسها و ویدئوها توسط نوجوانان و جوانان استفاده میشوند.
از سوی دیگر محتوایی غنی و امکان به نمایش گذاشتن محصولات، کاربران مسنتر را که درآمد بیشتری دارند را به خود جذب کرده است. اینستاگرام همه را تشویق پرداخت برای بهره بردن بیشتر از این ویژگیها میکند.
اینستاگرام با ترکیب جنبه کمدی Vine و زیبایی شناسی پینترست و بیواسطه بودن پریوسکوپ، توانسته است کاربران خود را قانع کند.
اینستاگرام دیگر اجازه نمیدهد دوستان تان را به تلگرام یا اسنپ چت بفرستید
استفاده هوشمندانه از منابع
با وجود سرمایه گذاریهای عظیم فیسبوک در اینستاگرام، چنین رشد سرسام آوری منطقی است. اضافه کردن ویژگیهای متنوع و بهرهگیری از کارشناسان شبکههای مختلف و ارائه همه آنها در یک پکیج، توانست اینستاگرام را به نیرویی غیر قابل توقف تبدیل کند که از نظر رشد بازار تاکنون شاهد هیچگونه افتی نبوده است.
میتوان گفت توانایی پاسخگویی به گروههای سنی مختلف برگ برنده اینستاگرام در مقابل اسنپ چت بوده است.
کلمات کلیدی : تبلیغات شبکه های اجتماعی , ترفندهای اینستاگرام , افزایش فالور در اینستاگرام , اسنپ چت , پیشی گرفتن اینستاگرام , سرمایه گذاری فیسبوک
برای کسب درآمد از شبکه های اجتماعی باید براساس روشهای اصولی باشد و گرنه درآمدی از این راه نخواهید داشت و سایت لاین استور در این زمینه هم مقاله های خوبی داره و هم مشاوره های تخصصی خوبی ارائه میده
به به ، خیلی خوشحالیم که عزیزان دلی مثل شما در شبکه های اجتماعی داریم که نظرات انرژی بخشتون رو برامون ارسال میکنید