خانه / لاین استور / social media marketing / لایو ویدئو در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

لایو ویدئو در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

در دنیای تکنولوژی، بازاریابی اپلیکیشن از طریق شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و یا سقوط یک محصول یا برنامه می‌باشد. امروز ما قصد داریم تا نگاهی دقیق پیرامون تاثیر Live Video در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی داشته باشیم.

شاید با خواندن این مطلب متعجب شوید؛ اما اگر این چند خط را با ما باشید، بالاخره باور می‌کنید که گاهی اپلیکیشن‌ها هم می‌توانند دل ما را بشکنند! مثلا همین اینستاگرامی که این روز‌ها اینقدر دوست‌داشتنی شده است، قبلا فقط یک برنامه ساده برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها بود.

وقتی اسنپ‌ چت استوریز را معرفی کرد دل کاربران اینستاگرام شکست و بشدت این کمبود را در این شبکه اجتماعی حس کردند. تازه چند سالی است که توسعه‌دهندگان یاد گرفته‌اند که قابلیت‌های جدیدی نظیر استوریز یا Live Video را بلافاصله از رقبای خود کُپی‌برداری کنند تا اصطلاحا در برابر رقیب کم نیاورند!

بکارگیری استراتژی بازاریابی ویدیو در شبکه‌های اجتماعی

از میان این امکانات، انصافا Live Video در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار پُررنگ‌تری داشته و شایسته است آن‌را قابلیت امروز و فردا در اپلیکیشن‌های ارتباطی اجتماعی بنامیم.

Live Video یا ویدیوی زنده یک قابلیت استریم می‌باشد که در شبکه‌های اجتماعی مختلف چون اینستاگرام، فیسبوک، پریسکوب و… معرفی شده است. ویدیوی زنده قابلیت کلیدی و موثری برای ارتباط واقعی از نوع زنده، ملموس و انسانی با مخاطبان می‌باشد.

Image result for لایو ویدئو در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

اگرچه امکانات زیادی مشابه با Live Video وجود دارد که نیاز بازاریابان را رفع کند اما مزایایی چون عدم نیاز به دانلود فیلم و بارگذاری خودکارِ ویدیو در خودِ برنامه؛ باعث شده تا Live Video در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بسیار موفق‌تر عمل کند.

شاید تا الان حتی از ویژگی ویدیوی زنده در اپلیکیشنی که در اختیار دارید استفاده نکرده باشید، شاید هم تاثیر آن را دست‌کم گرفته بودید. به هر حال این مطلب مجالی است تا نگاهی تازه و دقیق‌تر به این قابلیت رایگان و پُرکاربرد در لاین استور داشته باشید.

اهمیت Live Video در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

importance of Live Video in Social Media Marketing

همانطور که گفته شد Live Video جلوه‌ای کلیدی در دل اپلیکیشن‌هایی مثل فیسبوک و اینستاگرام می‌باشد؛ درواقع یعنی کاربر مجبور به دانلود ویدیو‌ برای مشاهده آن‌ نیست و همین موضوع، در کنار عواملی که در ادامه بدان می‌پردازیم، نقش ویدیوی زنده را در بازاریابی پُررنگ‌تر می‌کنند.

ویدیو‌های آنلاین به‌زودی از پُست‌های متنی متداول‎تر می‌شوند

حالا که قابلیت ذخیره کردن لایو ویدیو آمده است، چرا از متن استفاده کنیم؟ حالا که مردم حوصله خواندنِ نوشته‌هایی که گاهی شبیه طومار می‌شوند را ندارند؛ چرا به ویدیو نه بگوییم؟!

در طول کنگره جهانی موبایل که در سال ۲۰۱۶ برگزار شد مارک زاکربرگ اعلام کرد: “استفاده کاربران از ویدیو‌های آنلاین بیش‌تر و بیش‌تر خواهد شد”. به دنبال این کنگره مشخص شد که ورود ویدیو به فیسبوک و سایر اپلیکیشن‌ها، استراتژی جدید و دغدغه بزرگ زاکربرگ خواهد بود.

Image result for لایو در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

مطابق با آمار Statista در سال ۲۰۱۸ ویدیو‌های آنلاین ۷۶ درصد از ترافیک وب را به خود اختصاص خواهند داد.

ویدیو‌ی زنده ارتباط حسی را دوچندان می‌کند

اغلب مردم از برنامه‌هایی مثل اسکایپ برای دیدن کسانی که از آن‌ها دور هستند و در جای دیگری زندگی می‌کنند، استفاده می‌نمایند؛ اما شاید ویدیوی زنده ابزار بهتری باشد تا یک ارتباط نزدیک را دقیقا در لحظات جاری در زندگی همان فرد تجربه کنیم.

برای مشتریان و مخاطبان شما مهم است که بدانند چه کسی پُشت این برند یا سازمان قرار دارد. Live Video در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بیش‌تر شبیه به یک ابزار احراز هویت برای کسانی است که می‌خواهند اعتماد کاربران را جلب نمایند.

اگر می‌خواهید قصه زندگی خود را به گوش دیگران برسانید، می‌توانید از طریق ویدیوی زنده، داستان‌سرایی خود را آغاز کنید!

در یک کلام ویدیوی زنده ارتباط است؛ ارتباطی با دوستان، اقوام و کسانی که پُشتیبان شما هستند. ویدیوی زنده، ورژن نهایی و صادق زندگی و شخص شما می‌باشد و تصویری بدون هیچ ویرایش یا دستکاری از شما ارائه می‌دهد.

برای یک کمپانی بهتر است همزمان با برگزاری جلسات یا سخنرانی‌های مهم، فردی به عنوان مدیر شبکه‌های اجتماعی، ویدیو را مستقیما از طریق سرویس Live Video با مخاطبان به اشتراک بگذارد.

تفاوت ویدیوی زنده شبکه اجتماعی با تلویزیون

همانطور که می‌دانید همواره گفتگو‌های زنده در تلویزیون هم پخش می‌شود و البته راه‌های ارتباطی هم برای نظر دادن، پیش‌بینی شده است.

اما قطعا تعاملی که فرد با کاربران در ویدیوی زنده برقرار می‌کند در هیچ شبکه تلویزیونی وجود ندارد. شاید به دلیل همین جاده دو طرفه باشد که نقش Live Video در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بسیار پُررنگ‌تر شده است.

ویدیوی زنده، قابلیتی ارزان‌قیمت!

در یک کلام استفاده از ویدیوی لایو ارزان که نه؛ رایگان می‌باشد. همه کاربران در سراسر دنیا از ویدیوی زنده استفاده می‌کنند، بدون اینکه دوره خاصی گذرانده باشند.

شما به عنوان فردی که قصد معرفی خود یا برندتان را دارید، هیچ هزینه‌ای بابت خرید تجهیزات یا سرمایه‌گذاری پرداخت نمی‌کنید و راه‌اندازی این ویدیو در هر مکان، تنها چند لحظه طول می‌کشد.

کیفیت ویدیو‌ها بهتر می‌شوند!

برخی از نگرانی‌ها پیرامون کیفیت ویدیو‌هایی می‌باشد که به دلیل ضعیف بودنِ دوربین ممکن است چندان مطلوب نباشند. ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که دوربین اکثر گوشی‌ها از بسیاری از دوربین‌های حرفه‌ای موجود دقیق‌تر هستند و تصاویر آن‌ها از کیفیت بهتری برخوردارند.

در کنار این کیفیت به لطف نسل چهام شبکه تلفن همراه در دنیا بدون نیاز به اتصال کابل و فقط تنظیم دوربین جهت ضبط بهتر ویدیو، می‌توان باکیفیت‌ترین فیلم‌ها را با سرعت بالا با تمام دنیا به اشتراک گذاشت.

ویدیو زنده جوان‌پسندتر است؟!

در استفاده از تکنولوژی همیشه باید به استقبال گذشته کاربران توجه داشت؛ خصوصا اگر بخش عمده مخاطبان را جوانان و نوجوانان تشکیل دهند. اگر مخاطبان شما از قشر کم سن و سال‌تر اجتماع هستند، حتما از Live Video در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بهره گیرید.

جوانان زیرکی و هوشمندی بیش‌تری نسبت به اطراف خود دارند و ترجیح می‌دهند؛ برای اینکه بهتر از یک موضوع سر در بیاورند، ویدیو مربوط به موضوع مورد نظر خود را تماشا کنند.

Image result for لایو در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

شما چطور؟

آیا نظرتان درباره استفاده از Live Video در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تغییر کرد؟! همین حالا اعلان پخش ویدیوی زنده را در صفحه شخصیِ خود اطلاع‌رسانی کنید، در موعد مقرر به یک شبکه قوی اینترنتی وصل و بدون وقفه به ضبط ویدیو مشغول شوید.

کلمات کلیدی:  , تبلیغات در شبکه های اجتماعی ,  تبلیغات در گوگل .  تبلیغات رایگان در گوگل . درج آگهی , تبلیغات شبکه های اجتماعی  , social media marketing , Social network advertising

 

منبع : هات اپ نیوز

 

درباره‌ی مونا شاه حسینی

سلام. مونا شاه حسینی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی محیط زیست. مدتی است در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی و کسب و کارهای شبکه های اجتماعی مشغول به فعالیت هستم. امیدوارم بتوانیم در کنار هم خدمات ویژه ای را فرآهم آوریم

اینو دیدی ؟

دوره اینستاگرام مارکتینگ

دانلود ویدیوی دوره اینستاگرام مارکتینگ + کد هدیه

سلام من مجید درویش زاده هستم جاتون خالی دو ماه پیش یعنی در خرداد ماه …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ممنونم عضویت شما تایید شد

ثبت نشد لطفا مجدد سعی کنید

تبلیغات اینستاگرام | تبلیغات تلگرام | آموزش اینستاگرام | آموزش تلگرام will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.

😍 هدیه لاین استور به مناسبت عید قربان تا عید غدیر 😍

دریافت کتاب های آموزشی مهندس درویش زاده به صورت رایگان 

۱ -کتاب بازاریابی با شبکه های اجتماعی

۲ -کتاب بازاریابی با انتشار پادکست 

۳ -کتاب آموزش ساخت ربات تلگرام 

اینستاگرام .لاین استور۵۳