خانه / اخبار شبکه های اجتماعی / لینکدین چیست و چه استفاده هایی از آن میتوان کرد ؟
لینکدین چیست و چه استفاده هایی از آن میتوان کرد ؟

لینکدین چیست و چه استفاده هایی از آن میتوان کرد ؟

لینکدین در واقع یک شبکه اجتماعی حرفه ای است که اساسا برای بهبود کسب و کارهای مختلف و آشنا کردن دیگران با آن ها طراحی شده است. با این حال، استفاده از لینکدین تنها به این موضوع محدود نمی شود و کاربران این شبکه اجتماعی می توانند از طریق آن، با افراد دیگری که در حوزه کاری شان فعالیت می کنند، آشنا شوند و با آن ها ارتباط برقرار کنند.

همچنین می توان از این سیستم برای پیدا کردن کار یا استخدام افراد نیز استفاده کرد. این موضوع چندان مسئله عجیبی نیست؛ کافیست سری به صفحات اشخاص یا شرکت های مختف بزنید تا از این مسئله با خبر شوید. علاوه بر این، محدود به داشتن یک حساب کاربری نیستید و می توانید با در اختیار داشتن چند اکانت مختلف، استفاده های متعددی از لینکدین داشته باشید. کار کردن با این پلفترم نیز بسیار راحت تر از چیزیست که فکرش را می کنید.

برای شروع همانند فیسبوک یا هر شبکه اجتماعی دیگری می بایست دستی به ظاهر پروفایل خود بکشید و اطلاعات مناسبی از خود در آن درج کنید. پس از آن هم می بایست در دنیای بزرگی که توسط افراد مختلف شکل گرفته به دنبال افرادی بگردید که علایق مشترکی با آن ها دارید. در کنار این موضوع، لینکدین هم ارتباط با افراد مختلفی را به شما معرفی می کند که در ارتباط بودن با آن ها می تواند برای تان بسیار مفید باشد.

چطور از لینکدین استفاده کنیم

از لینکدین می توان استفاده های بسیاری کرد. این شبکه اجتماعی می تواند هم برای مشاغل آنلاین مفید باشد و هم کارهای آفلاین. در ادامه می توانید تعدادی از مهم ترین استفاده های لینکدین را در کسب و کارهای مختلف مشاهده کنید.

۱) پیدا کردن ارتباطات مفید

ارتباطات در لینکدین به طور کلی به سه دسته عمومی تقسیم می شوند:

ارتباطات کاری و حرفه ای: این دسته از ارتباطات به افراد یا شرکت هایی مرتبط می شود که علایق، نیازها و مشترکات بسیاری با هم دارند. می توان با پیدا کردن چنین افرادی کسب و کارتان را بهبود ببخشید و روابط کاری خود را گسترده تر کنید.

مشتریان یا متقاضیان: یکی دیگر از ارتباطاتی که به شدت در لینکدین دیده می شود، کانکشن هایی میان مشتریان و متقاضیان با صاحبین کسب و کار است. لینکدین یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ کسب و کار است و از این طریق می توان با میلیون ها کاربر متقاضی خدمات مختلف، ارتباط برقرار کرد.

ارتباطات شخصی: همانند هر شبکه اجتماعی دیگری، ارتباط با دوستان و آشنایان در لینکدین وجود دارد. با این وجود چنین ارتباطاتی هم می تواند کاملا کاری باشد و فارغ از هر نوع صمیمیتی از لینکدین به عنوان یک پلتفرم حرفه ای در جهت بهبود کسب و کار استفاده کرد.

پیدا کردن کانکشن های بیشتر مسلما مفید خواهد بود. اما پیش از قبول کردن پیشنهاد هر ارتباطی کاملا به این موضوع فکر کنید که از این اتفاق چطور به نفع خود استفاده کنید. حداقل به صورت ماهیانه، لیست کانکشن های خود را به روزرسانی کنید و سعی کنید افراد بیشتری به کانکشن های خود اضافه کنید.

با این حال اگر از قبول کردن برخی پیشنهادات احساس خوبی پیدا نمی کنید، به راحتی از قبول کردن آن ها دست بکشید و تنها افرادی که می توانند برای تان مفید باشند را در شبکه خود نگه دارید.

۲) مزایای SEO لینکدین

از دید بسیاری از افراد، ارزش قرار دادن یک لینک در لینکدین بسیار بیشتر از ارائه همان لینک در یوتیوب، فیسبوک یا دیگر شبکه های اجتماعی است. چرا که گوگل توجه ویژه ای به این وبسایت دارد و لینکدین را بسیار قدرتمند می داند. پس مطمئن باشید که استفاده از این پلتفرم و قرار دادن فعالیت ها یا لینک های خود روی آن، نهایتا به نفع شما تمام می شود.

گوگل از طریق لینکی که شما در پروفایل خود قرار داده اید، وبسایت شما را دنبال می کند. علاوه بر این، گوگل این کار را به صورت بر عکس نیز انجام می دهد و همین عامل باعث می شود که هر دو لینک موجود در وبسایت و لینکدین، از شانس بیشتری برای کلیک خوردن برخوردار شوند.

۳) افزایش احتمال فروش

لینکدین دوست بسیار خوبی برای وبسایت های تجاری است و به آن ها کمک می کند تا محصولات خود را راحت تر به فروش برسانند. اگر شما صاحب چنین وبسایت هایی هستید کافیست اطلاعات برخی از محصولات خود را در پروفایل لینکدین تان قرار دهید و از آن پس به ایجاد کانکشن با افراد مختلف بپردازید.

هر فردی که دعوت شما را به عنوان یک کانکشن تازه قبول کند، به عنوان یک مشتری شناخته می شود و احتمال خرید کالایی از سوی آن فرد بسیار بالا است. پس اگر محصولی برای فروش دارید، حتما از لینکدین استفاده کنید.

۴) با کانکشن های خود در ارتباط باشید

یکی از ویژگی های مفید لینکدین قابلیت ارسال پیام است. می توانید به تمامی کانکشن های خود پیام بفرستید و با آن ها ارتباط بیشتری برقرار کنید. البته بهتر است پیامی که ارسال می کنید کاملا حرفه ای و در جهت پیش برد منافع مهم تر باشد.

علاوه بر این، لازم به ذکر است که باید از ارسال پیام های بیهوده و تبلیغاتی شدیدا خودداری کنید. چرا که این موضوع باعث می شود که کانکشن های تان نسب به شما بی اعتماد شوند و رفته رفته آن ها را از دست بدهید.

 

لینکدین چیست و چطور از آن استفاده کنیم در لاین استور

 

۵) پروژه های خود را به گوش همه برسانید و تبلیغ کنید

هیچگاه از لینکدین برای ارائه تبلیغات بزرگ و رنگارنگ استفاده نکنید. با این حال می توانید از طریق این پلتفرم، خیلی موفق تر به تبلیغ پروژه های خود بپردازید و امتیازهای بیشتری دریافت کنید. برای دست پیدا کردن به چنین موضوعی کافیست یک صفحه کاری در لینکدین ایجاد کنید.

با انجام چنین کاری، این امکان در اختیار شما قرار می گیرد تا محصولات و خدمات خود را به صورت گسترده و ویژه از طریق این پلتفرم تبلیغ کنید. شیوه تبلیغاتی لینکدین شباهت بسیاری با گوگل اَدوردز دارد.

یعنی شما برای تبلیغاتی که لینکدین برای شما انجام می دهد به ازای هر کلیک هزینه می کنید و مسلما هر چه تعداد مخاطبین شما بیشتر شود، هزینه بیشتری را برای ارائه تبلیغات، متحمل خواهید شد.

همچنین سرویس های متعدد لینکدین، این امکان را ایجاد می کند که از طریق ایمیل ها به تبلیغات بپردازید. حتی می توانید از طریق اطلاعیه های گروهی با ایجاد بحث های مختلف، دیگران را از خدمات و سرویس های خود آگاه کنید.

۶) یک گروه لینکدینی بسازید

مسلما یکی از امکاناتی که هر شبکه اجتماعی باید داشته باشد، ایجاد گروه های مختلف توسط افراد است. لینکدین هم از این قضیه مستثنی نیست و می توان با چند کلیک ساده، گروهی از افراد همفکر را در کنار یکدیگر جمع کرد و راجع به موضوعات مختلف به بحث و گفت و گو پرداخت.

برای ساخت یک گروه لینکدینی کافیست در منو بالای صفحه به دنبال گزینه Works بگردید. از آن جا با انتخاب گزینه Groups به صفحه ای ارجاع داده می شوید که از طریق آن هم می توانید یک گروه تازه ایجاد کنید و هم قادر خواهید بود با ارسال درخواست عضویت در گروه های مختلف و پر طرفدار، به جمع آن ها بپیوندید.

۷) کارمند آینده خود را از طریق لینکدین استخدام کنید 

یکی از قابلیت های مهم لینکدین در امر استخدام خلاصه می شود که با استفاده از آن، کارفرمایان می توانند به لیستی بلند بالا از افراد توانمند و جویای کار دست پیدا کنند. تنها کافیست پستی در صفحه مرتبط با کسب و کار خود با مضمون استخدام منتشر کنید تا از پتانسیل لینکدین برای پیدا کردن افراد مناسب با کارتان با خبر شوید. پس از آن هم می توانید با نگاه کردن به مهارت ها و توانمندی هر متقاضی، به یک جمع بندی صحیح دست پیدا کنید و فرد یا افراد مناسب را انتخاب کنید.

۸) از طریق لینکدین کار پیدا کنید

همانطور که می شود در لینکدین به دنبال فردی برای استخدام بود، می توان از این پلتفرم برای پیدا کردن کار هم استفاده کرد. برای این کار کافیست با صداقت کامل، رزومه خود را با اشاره به تمامی مهارت ها، توانایی ها و افتخارات تان، منتشر کنید. پس از آن نیز باید اعلام کنید که جویای کار هستید و مطمئن باشید که در فضای آنلاین بزرگ لینکدین، بالاخره شغلی متناسب با مهارت های تان پیدا می کنید.

 

لینکدین چیست ؟ در لاین استور

 

چند نکته برای افزایش فالوور ارائه خواهیم کرد:

الف) ایجاد محتوای ارزشمند

اهمیت به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند (ارزشمند از منظر مشتریان بالقوه شما) بسیار زیاد است. اما توجه داشته باشید که ارزشمند از نظر شما و مشتری بالقوه شما ممکن است متفاوت باشد. برای کسب اعتبار و افزایش فالوور در لینکدین ، هیچ راهی بهتر یا سریعتر از ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند نیست.

ب) تمرکز بر موضوع (های) تخصصی خود

در حالی که محتوایی که ایجاد میکنید باید از نظر مشتریان شما ارزشمند باشد، بهترین محتوای شما به طور معمول باید در مواردی باشد که در آن تخصص دارید. هنگامی که موضوع را به خوبی می شناسید، آمارهای عمیق تر و دقیق تر ارائه میدهید و میتوانید داستانهای مرتبط و مواردی که بیشتر در اذهان میماند به اشتراک بگذارید.

ج) چیزی بنویسید که بیشتر به آن علاقمند و مشتاق هستید

اشتیاق داشتن برای ایجاد محتوایی که افراد بخواهند به طور پیوسته آن را دنبال کنند و یا در آن مشارکت داشته باشند  امر حیاتی است. داشتن اشتیاق شما را قادر به ایجاد محتوای با ارزش خواهد کرد. واضح تر و قوی تر بودن پیام ، نقش مهمی در نحوه دریافت آن بازی میکند.

د) ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا به صورت منظم

برای افزایش فالوورهای خود، چه به اشتراک گذاری آمار باشد یا نوشتن پست های طولانی Publisher ، ساخت گرافیک ، ویدئو یا ارسال محتوای گزینشی در هر صورت به طور منظم محتوا ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید. به اشتراک گذاری محتوا به طور منظم در طول زمان، تعداد فالوورهای شما در لینکدین را افزایش میدهد.

 

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی خانم مهندس زینب برومند مشاور تبلیغات اینترنتی

سلام زینب برومند هستم. مدتی است در زمینه دیجیتال مارکتینگ و اجرای کمپین های تبلیغاتی در فضای مجازی فعالیت دارم و علاقه مند به اینترنت و فضای مجازی و بحث های مرتبط هستم . امیدوارم مطالبم براتون مفید باشه و ازش نهایت استفاده رو ببرید. توصیه دوستانه من به شما به کسب درآمد از فضای مجازی به صورت جدی تر فکر کنید. سپاس

اینو دیدی ؟

دوازده اشتباه بزرگ در رسانه های اجتماعی

دوازده اشتباه بزرگ در رسانه  های اجتماعی

از زمانی که رسانه های اجتماعی به فرایند بازاریابی پیوسته اند،سال های خوبی گذشته است.حالا …

۴ دیدگاه ها

  1. کاربالینکدین بسیار راحته ولی درعین حال باید نکاتی که دراین مقاله گفته شده باید رعایت بشه تا ما به پیشرفت برسیم و درکسب و کار خود موفق شویم…

    • سلام صادق عزیز
      بله بله همونطور که قبلا هم گفتم شبکه های اجتماعی نود درصد مشابه هم هستند و میشه با یادگیری یکی از شبکه های اجتماعی به بقیه اونها اطلاعات رو تعمیم داد و اون ها رو هم یادگرفت البته که با دانستن ترفند های لینکدین خیلی توی کسب و کار های تخصصی جلوتر بود

  2. لینکدین شبکه اجتماعی بسیار حرفه ای و کاملا تخصصیه برای کسب و کار و همچنین کار بااین شبکه اجتماعی نیاز به یادگیری و رعایت یکسری از نکات داره

    • مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی

      متشکرم که مقالات لاین استور رو میخونید و به نکات آن توجه دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

برای استفاده از تخفیف از کد تخفیف paeez97 استفاده کنید و برای اطلاع از دوره های بیشتر به شماره 09158114564 در تلگرام پیام بدید رد کردن