خانه / social media marketing / نحوه توسعه کسب و کارهای کوچک در شبکه های اجتماعی
نحوه توسعه کسب و کارهای کوچک در شبکه های اجتماعی

نحوه توسعه کسب و کارهای کوچک در شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شامل اضافه کردن فعالیت پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی به استراتژی بازاریابی دیجیتال می‌باشد. شبکه‌های اجتماعی به ویژه پرکاربردترین‌ها چون فیسبوک و توییتر دسترسی گسترده‌ای به مشتریان هدف شما است پیغام‌های بازاریابی به راحتی انتقال میابد و محبوبیت زیادی بین مخاطبان پیدا می‌کنید. شبکه های اجتماعی می‌توانند چون ابزار تحقیقی و خدمات دهی مشتریان برای شما عمل کنند.

دو شیوه محبوب  در استراتژی بازاریابی به سبک شبکه های اجتماعی:

  1. ارسال محتوا یا لینک به محتوا در شبکه های اجتماعی همچون پست وبلاگ، عکس، ویدیو و یا هر نوع پست چند رسانه ای که جذاب باشد.
  2. استفاده از محیط تبلیغاتی شبکه های اجتماعی و اتصال به شبکه های تبلیغاتی آنها سبب دستیابی به مخاطبان بیشتر و گسترش و تعامل بیشتر با کسب و کارتان میشود. بعد از گذشت زمان نرخ تبدیل شما افزایش میابد و نیاز به تولید محتوای تبلیغاتی نخواهید داشت چون مخاطبان خود را پیدا کرده اید و شناخته شده هستید.

فایده بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما؟

هر کسب و کاری میتواند از مزایای شبکه های اجتماعی استفاده کند بخصوص کسب و کارهای کوچک. هدفمندی جغرافیایی از ویژگی‌های بالقوه شبکه‌های اجتماعی است که کمک می‌کند تا کاربران محلی با یک جستجوی ساده به راحتی شما را بیابند.

میتوانید پیشنهادات خود را از طریق این شبکه ها به طرفداران خود برسانید. این شیوه بسیار مشابه ارسال ایمیل در بازاریابی ایمیلی میباشد.  شما با استفاده از پیشنهادات و امتیازات ویژه  میتوانید مشتریان وفاداری را جذب کنید.

Linestore.ir

بر اساس یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده ، تنها ۵۳% صاحبان کسب و کارهای کوچک به صورت فعال از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند ، تنها ۴۵% روی سئو یا همان بهینه سازی سایت کار می کنند ، و تنها ۲۵% از تبلیغات آنلاین جهت توسعه کسب کارهای کوچک خود بهره می برند.

در مورد بقیه چطور؟ آنها ادعا می کنند که زمان کافی ندارند و از همه مهمتر می گویند استراتژی لازم برای استفاده مؤثر از شبکه های اجتماعی را ندارند.

تعداد کمی از آنها فکر می کنند اگر توسعه کسب و کارهای کوچک خود را از طریق یک شبکه اجتماعی شروع کنند ، مجبور خواهند بود در تمام شبکه های اجتماعی دیگر نیز فعال باشند. اما حقیقت این است که نیازی نیست آنها عضو همه شبکه های اجتماعی شوند ، بلکه باید شبکه هایی را مد نظر قرار دهند که بهترین رقبایشان از آن سود می برند.

اینکه هر روز درگیر توسعه کسب و کارتان باشید شما را به مرحله ای می رساند که شروع به رها کردن بازاریابی اینترنتی آن می کنید. اما خبرهای خوبی هم وجود دارد.

توسعه کسب و کارهای کوچک شما روی شبکه های اجتماعی ، علم موشک نیست! در واقع اگر شما رازهای کمی را بدانید ، خیلی ساده تر از چیزی است که تصورش را می کنید.

Linestore.ir

مزایای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی سبب می‌شود شما مستقیم با مشتریان خود و به ویژه مشتریان هدف خود در ارتباط باشید. برقراری ارتباط آنلاین سبب می‌شود ارتباط نزدیک شخصی با مخاطب هدف برقرار شود و فرد احساس نکند که فقط با یک برند در ارتباط است بلکه حس نزدیکی به افراد آن کسب و کار را نیز بیابد. این ویژگی در دیگر شیوه های بازاریابی آنلاین وجود ندارد. کی احساس کرده‌اید که تبلیغات یک روزنامه به شما حس خوشایند القا کرده است؟ کی افراد احساس کرده‌اند که می‌توانند مستقیم با برند مورد نظر خود تعامل ایجاد کنند؟ این شیوه سبب افزایش میزان اعتماد و وفاداری در مشتریان می‌شود.

استفاده از شبکه های اجتماعی شما را به جمعیت گسترده ای از مخاطبان دسترسی میدهد. شما نه تنها به طرفداران خود دسترسی دارید بلکه به دوستان آنها نیز میتوانید دسترسی داشته باشید. در سایتی مثل فیسبوک هروقت که طرفداران شما با شما تعامل برقرار کنند دوستانشان میبینند. همه ما نسبت به لایک ها و دیسلایکهای دوستانمان کنجکاو هستیم. پس از این طریق افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا میشوند.

به دلیل راحتی در امکان برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی می‌توانید بازخوردهای ارزشمندی دریافت کنید و بازار هدف خود را بهتر بشناسید. می‌توانید پروفایل طرفداران خود را چک کنید و علایق آنها را به خوبی شناسایی کنید. اینها اطلاعاتی است که  با پرداخت هزینه گزاف و صرف زمان بسیار بدست می آید.

شبکه‌های اجتماعی در رتبه بندی موتورهای جستجو هم به شما کمک میکنند. اگر پروفایلهای شبکه اجتماعی شما به درستی بهبود پیدا کنند درفهرست  نتایج سرچ قرار میگیرند.

 

درمورد بازاریابی آنلاین بیشتر بدانید

 

۱- ارتباط با حرفه ای ها مهم ترین اصل!

ارتباط با حرفه ای ها

شبکه اجتماعی ، دنیای ارتباطات است. چه شما به کامنت های فیسبوک پاسخ دهید و چه شبکه کاری خود را در لینکداین ایجاد کنید ، ضروری است که با افراد مجرب و حرفه ای در زمینه کسب و کارتان در ارتباط باشید.

اکنون به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک شاید فکر کنید:

در حالی که کارهای زیادی وجود دارند که باید در شبکه اجتماعی انجام شوند ، چگونه باید وقت خود را صرف انجام آنها کنم؟

خب ، نگران نباشید. یک نکته ساده برای شما داریم:

هر هفته فقط مقداری مطلب تولید کنید و آن را زمان بندی کنید تا در زمان معینی به نمایش در آید.

این کار چگونه به شما کمک می کند؟

زمانی که شما مطالب را به صورت هفتگی منتشر کنید ، هر روز فقط ۱۵ دقیقه در صبح و ۱۵ دقیقه در عصر زمان نیاز دارید تا به کامنت هایی که در شبکه های اجتماعی دریافت می کنید پاسخ دهید.

 

۲- فقط برای مشتری های بالقوه وقت بگذارید

 

شکی نیست زمانی که شما در یک شبکه اجتماعی هستید ، افراد زیادی هستند که شما می توانید وقتتان را صرف آنها کنید. اما به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک ، بهتر است وقتتان را صرف کسانی کنید که از مشتریان بالقوه شما به حساب می آیند نه هر کس دیگری.

اگر نحوه صحیح به کارگیری تگ های جغرافیایی (geo-tag) را بیاموزید ، خواهید توانست به این مهم دست یابید. استفاده از این تگ ها بهترین راه برای توسعه کسب و کارهای کوچک است.  زمانی که دیگران کسب و کار شما را بررسی می کنند ، این یک تبلیغ رایگان برای شما خواهد بود چرا که تمامی کسانی که با آنها در ارتباط هستند هم این بررسی را خواهند دید.

هر کاربر در فیس بوک به طور متوسط ۱۰۰ رابطه با دیگران دارد (خیلی ها ، بسیار بیشتر از این دارند) و بیشتر از ارتباطات محلی است (در یک محل ، شهر و یا کشور هستند). پس یک بررسی از طرف یک نفر می تواند تبلیغ شما را برای ۱۰۰ نفر دیگر نیز انجام دهد.

این شیوه معمولا زمانی بهتر جواب می دهد که یک کسب و کار ، بازار خود را به صورت خاص و محلی انتخاب کند (مثلا فقط شهر تهران) نه به صورت وسیع که ممکن است بسیاری از اشخاص آن بازار ، محصولات این کسب و کار را دوست نداشته باشند.

 

۳- کسب اعتبار

کسب اعتبار

کسب کردن اعتبار در شبکه های اجتماعی شاید پیچیده به نظر بیاید ، اما اینطور نیست. می دانید چرا؟

چون به عنوان یک کسب و کار کوچک ، شما نیازی به تعداد فالوئرهای زیاد ندارید و لازم نیست با افراد زیادی در ارتباط باشید. شما فقط نیاز دارید با مخاطبان صحیح (افرادی که مشتاق کسب و کار شما هستند) ارتباط برقرار کنید.

در دنیای مجازی طوری حضور داشته باشید که بتوانید به خوبی کسب و کارتان را به دیگران نشان دهید. از لوگویی که در طراحی سایت حرفه ای استفاده می کنید تا تصویری که برای کاور شبکه اجتماعی به کار می برید ، همگی باید یک تصویر واضح از کسب و کار شما ارائه کنند.

اگر شما بودجه کافی دارید ، باید از یک طراح حرفه ای بخواهید طرحی را برای شما ایجاد کند که با ذات کسب و کار شما کاملا هماهنگ باشد. برای شبکه های اجتماعی شما باید از او بخواهید تصاویر مناسب و حرفه ای برای شما ایجاد کند.

البته خودتان هم می توانید این کار را توسط ابزارهای فراوانی که وجود دارند انجام دهید. (بیشتر آنها رایگان هستند که در آینده معرفی خواهیم کرد)

Linestore.ir

۴- صرفه جویی در زمان و پول

 

برای صاحبان کسب و کار های کوچک ، زمان مثل پول است.

همه ما این مورد را تجربه کرده ایم که باید در یک شبکه اجتماعی مثل فیس بوک ، کاری را انجام می داده ایم اما ناگهان عکس و یا پستی را از یکی از دوستانمان دیده ایم و ناگهان ۱ ساعت از وقتمان را از دست داده ایم!

البته زمانی هم برای لایک کردن عکس های سرگرم کننده وجود دارد ، اما زمانی که شما مشغول کار کردن هستید باید فقط روی کار تمرکز کنید نه چیز دیگری. وقتی پست های دوستان توجه شما را جلب می کند ، به خودتان یادآوری کنید که چرا به این شبکه اجتماعی آمده اید.

زمانی که صحبت از پول و شبکه های اجتماعی باشد ، شما می توانید تبلیغات در فیس بوک را امتحان کنید که بسیار عالی است. یک راه مقرون به صرفه برای توسعه کسب و کارهای کوچک شما.

فقط به خاطر داشته باشید که دلیل اصلی حضور شما در فیس بوک چیست.

 

مزیت کلیدی تبلیغات دراینترنت و شبکه‌های اجتماعی

 

۵- ابزار خوب به کمک شما می آیند

استفاده از ابزار صحیح

به عنوان یک تازه کار در شبکه های اجتماعی ، ابزار صحیح می تواند بهترین دارایی شما باشد. این ابزار به شما کمک می کند تا به صورت سازماندهی شده  و حرفه ای تر در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید. به علاوه این ابزارهای صحیح باعث هدر نرفتن زمان ، تلاش و پول شما خواهد شد و بدون شک از نا امیدی شما جلوگیری می کند.

برخی از بهترین ابزارهایی که شما می توانید برای کسب و کار کوچک خود استفاده کنید عبارتند از:

 

و در آخر یک نکته مهم : بررسی کنید که برند های بزرگ کسب و کار شما چگونه به کسب شهرت در شبکه های اجتماعی رسیده اند. مدل آنها را کپی کنید. کاری که آنها انجام می دهند را انجام دهید و به زودی خواهید دید شبکه های اجتماعی چگونه برای توسعه کسب و کارهای کوچک شما فعالیت می کنند.

آیا شما هم برای توسعه کسب و کارهای کوچک خود از طریق شبکه های اجتماعی تلاش می کنید. اجازه دهید بدانیم چه کار می کنید و چه نتایجی گرفته اید. شما می توانید روش های خود را درقسمت نظرات بنویسید.

 

پنج ترند بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۸

 

منابع: adad.irsitekoob.com

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی محمدرسول رضاعلی

دانشجوی رشته حسابداری.اخیرا برنامه نویسی موبایل رو شروع کردم.به نوشتن و تولید محتوا علاقمندم. حامی محیط زیست و حیوانات

اینو دیدی ؟

با تکنیک CTA یا Call To Action در لاین استور آشنا شوید

با تکنیک CTA یا Call To Action آشنا شوید

CTA یا Call to Action، یعنی دعوت از مخاطب برای انجام یک کار، که آن …

۶ دیدگاه ها

  1. واقعا تولید محتوای خوب میتونه یک نوع بازاریابی مفید برای هر کسب و کاری باشه

  2. امروزه هرکسب و کاری نیاز به بازاریابی و تبلیغات درشبکه های اجتماعی داره

    • مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی

      بله همین طوره هر کسب وکاری امروزه نیاز به شبکه های اجتماعی و اینترنت داره

  3. شبکه های اجتماعی می‌توانند چون ابزار تحقیقی و خدمات دهی مشتریان برای ما عمل کنند.

    • مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی

      متشکرم که به سایت خودتان لاین استور لطف دارید و نطرات خودتان را برای ما میفرستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.