خانه / social media marketing / نکات مهم تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

نکات مهم تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

آیا شما به دنبال راه هایی برای تقویت تاثیر محتوا در افزایش دنبال کننده ها و نیز فروش خود هستید؟ بهتر است قبل از هر چیز مشخص کنید که هدف شما از فعالیت و بازاریابی در شبکه های اجتماعی چیست؟ و نیز بدانید که مدیریت صحیح تولید محتوا در شبکه های اجتماعی چقدرحائز اهمیت است .
اگر شما از رسانه های اجتماعی استفاده می کنید تا بتوانید مشتریانی دائمی و وفادار داشته باشید، انتخاب درست محتوایی که به اشتراک می گذارید به شما در نشان دادن ارزش واقعی کسب و کار تان کمک می کند.لاین استور قصد دارد در این مقاله، موضوعات و نکاتی کلیدی در زمینه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی را توضیح دهد:

۱ -مطالبی بگذارید که ارزش به اشتراک گذاری بالایی دارند:

باید مطالبی بگذاریم که ازنظر دیگران و دوستانمان ارزش به اشتراک گذاری بالایی داشته باشند. سعی کنید در هنگام درج مطلب به این موضوع دقت کنید که چرا باید این مطلب را دیگران به اشتراک بگذارند! اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که سبب انتشار مجدد توسط دنبال کنندگان شما بشود، به راحتی توسط دیگران خودتان را معرفی می کنید.

۲ -با هدف و منظور مطلب بگذارید:

به دوستان خود با گذاشتن مطالب هدفمند ثابت کنید شما اگرچه شاید خیلی حرفه ای نباشید اما به اصول حرفه ای این کار اهمیت می‌دهید. فقط تولید محتوا کافی نیست، شما باید از تولید محتوای خود هدفی داشته باشید و این را به مخاطب نیز انتقال دهید.

۳ -سرتیترهای عالی و مهم انتخاب کنید:

چه مطلب شما کوتاه باشد و چه بلند، باید از سرتیترهای عالی و مهم استفاده کنید تا در شبکه‌های اجتماعی گزینه ای مناسب برای به اشتراک گذاری انتخاب شوید. چرا که اولین چیزی که از یک مطلب یا پیام قابل رؤیت است و معمولاً برای همه مهم‌ترین بخش به حساب می‌آید، سرتیتر یا موضوع اصلی آن مطلب یا پیام می‌باشد.

تولید محتوا دیجیتالی برای دریافت ترافیک

۴ -عملکرد کلی خود را بهبود بدهید:

ثابت شده است هرچه محتویات شما بیشتر باشد کنترل کیفیت آن پیچیده تر می‌شود. سعی کنید هوشمندانه ولی ساده عمل کنید و به یاد داشته باشید طولانی بودن اصل نیست بلکه کیفیت اصل می‌باشد. پس کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. زمانبندی مناسب و ثابت قدم بودن در تولید محتوا یک اصل مهم است که باید به آن پایبند باشید.

۵ -برای ارتقای قدرت کلیدواژه‌ها پست‌های بلند هم بگذارید:

مطالب بلند بالا نیز گاهی برای ارتقای قدرت کلیدواژه‌ها در متن‌های طولانی نیاز است. در نکته قبل اشاره به کیفیت شد اما می توان با تولید محتوای ارزمند و طولانی البته با فاصله های زمانی زیاد به کیفیت کلمات کلیدی مطالب و همچنین ارزش مطالب تان بیافزایید.

۶ -محتویات طولانی تر بک لینک‌های بهتری می‌سازند:

همانطور که می دانید تولید محتوای طولانی سبب افزایش کیفیت آن مطلب می شود و همچنین بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند. اگر به دنبال ایجاد کردن بک لینک های مستحکم برای سایت خود هستید تولید محتوای طولانی را در ارجعیت قرار دهید.

۷ -برای مطالب وبلاگ خود از زمان بندی استفاده کنید و آن‌ها را بازبینی کنید:

زمانی که مقالات طولانی تر می‌نویسید، آن را به صورت زمان بندی شده مورد بازبینی و ویرایش قرار دهید. با این کار نه تنها مطالب خود را به روز نگه می‌دارید، بلکه طی دو یا سه بار، تقریباً اکثر ایرادات آن را مرتفع می‌کنید. همجنین می توانید با تعیین زمان مناسب برای انتشار مطالب در آینده در وب سایت خودتان و در شبکه های اجتماعی همیشه سایت و شبکه های اجتماعی خود را بروز نگه دارید.

۸ -از عکس‌های بزرگ‌تر و بهتر، بیشتر استفاده کنید:

اگر خواهان جلب توجه بیشتر خوانندگان مطالب خود هستید، و اگر می‌خواهید آن‌ها از خواندن مطالب طولانی شما خسته نشوند می‌بایست آن‌ها را با عکس‌ها و تصاویر جذاب تشویق کنید. عکس‌های جالب بازدید کنندگان را تشویق به مطالعه متن مربوط به آن‌ها می‌کنند. نه تنها عکس‌ها و تصاویر، بلکه استفاده از عناصر گرافیکی نیز بسیار مفید می‌باشد.

نکته مهم اینجاست که باید از کیفیت و مرتبط بودن آن‌ها با پست و محتوای مطلبتان اطمینان حاصل کنید. رعایت این موارد به مقدار زیادی کاربران را تحریک به ایجاد ارتباط می‌کند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، استفاده از تصاویر با کیفیت در فیسبوک به افزایش میانگین ۵۳ درصدی اشتراک گذاری‌ها منجر شده است. همچنین استفاده از تصاویر باعث شده است که نظرات (Comments) مطالب نیز با بیش از ۱۰۴% افزایش رو به رو شود.

۹ -از تکرار دوری کنید:

اگر می‌خواهید روی یک کلمه کلیدی تمرکز کنید و از آن در چند مطلب یا چند پست استفاده کنید، بهتر است از تکرار کردن ایده اصلی محتوای مرتبط با آن کلمه پرهیز کنید. هیچ وقت سعی نکنید با تکرار زیاد کلمات یا جملات و عبارات خاص، ایده ذهنی خود را به خوانندگان تحمیل کنید.

Image result for ‫نکات مهم تولید محتوا در شبکه های اجتماعی‬‎

۱۰ -از دکمه‌های اشتراک گذاری در پایین هر مطلب استفاده کنید:

با قرار دادن دکمه‌های به اشتراک گذاری محتوای رسانه ای شبکه‌های اجتماعی، امکان اشتراک گذاری را برای خوانندگان مطالبتان راحت تر کنید. به ویژه برای مطالب طولانی، این برای کاربران سخت است که به ابتدای متن برگشته و دنبال راهی برای به اشتراک گذاری بگردند. در این حالت ۹۰% ازنظر خود منصرف می‌شوند.

 

فراموش نکنید راحتی کاربران اولویت آن‌هاست. پس این اولویت برای شما هم باید ارجحیت داشته باشد. در این صورت، قرار دادن دکمه‌های اشتراک گذاری در پایان هر متن حرکتی عاقلانه و ایده آل می‌باشد و خوانندگان به محض اینکه متن را تا آخر خواندند می‌توانند در همان لحظه به سرعت آن را به اشتراک بگذارند.

سه تصور غلط در بازاریابی محتوایی

۱۱-روی یک موضوع مشخص تمرکز داشته باشید:

داشتن مشتریانی محدود اما دائمی بهتر از داشتن طیف وسیعی از مخاطبینی است که ممکن است هرگز به مشتریانی بالفعل تبدیل نشوند .

۱۲-استفاده از هشتک جهت کمک به کاربران در پیدا کردن مطالبی که مد نظر دارند:

دادن آدرس وبسایت شما به  یک مشتری راهی موثر برای شروع یک ارتباط نتیجه بخش نیست، اما استفاده از هشتک این کار را برای شما آسانتر می کند. از یک تا سه هشتک مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنید تا راه را برای مشتریانتان هموارتر کنید.

۱۳-متناسب با رسانه ای که از آن استفاده می کنید محتوا سازی کنید:

اگر شما از رسانه هایی مثل linkedin  و Facebook برای شرکت و تجارت خود استفاده می کنید سعی کنید همیشه صفحه خود را مرتب و بروز نگه دارید و از مطالب جدید و عکس های مرتبط استفاده کنید و آنها را به اشتراک بگذارید. اگر از رسانه هایی که قابلیت به اشتراک گذاری فیلم و ویدئو دارند استفاده می کنید کالا و خدمات خود را به تصویر بکشید و لزومی ندارد ویدئو هایی طولانی تهیه کنید و یا حتی ویدئو هایی که توضیحات طولانی دارند.

۱۴-در انتخاب مطالبی که با اشتراک می گذارید دقت کنید:

سعی کنید در هنگام درج مطلب به این موضوع دقت کنید  که مطالبی به اشتراک بگذارید که از نظر دیگران ارزش اشتراک گذاری داشته باشند. تهیه محتوایی که سبب انتشار مجدد توسط دنبال کنندگان بشود، سبب می شود که به راحتی توسط دیگران خودتان را معرفی می کنید.

۱۵-روی بروز رسانی مداوم محتوا و همچنین افزایش روزانه آن تمرکز کنید:

پست گذاری و به روز رسانی روزانه  به پست های شما این شانس را می دهد که توسط مخاطبینی که هدف فروش شما هستند دیده و خوانده شوند . و این نکته یک بخش جدایی ناپذیر از یک استراتژی محتوای موفق است. ما در این باره چند نکته کلیدی را به شما توصیه می کنیم :  برای رسیدن به نتیجه دلخواه حدودا ۵-۱۰ بار در روز در شبکه هایی مثل توییتر مطلب ارسال کنید.  برای ارسال مطالب زمانبندی مناسبی داشته باشید که طبق تحقیقات بهترین زمان برای به اشتراک گذاری یک مطلب ساعات کاری می باشد. و نهایتا این که این روند را درتمامی شبکه های اجتماعی خود به طور همزمان و مرتب انجام دهید. انجام این نکات شانس شما را در داشتن تعاملات اجتماعی موفق تر و بهتر افزایش می دهد.

۱۷-در دسترس مخاطبین خود باشید:

اگر فکر می کنید که صرفا تهیه محتواهای اصولی و مناسب راه موفقیت را برای شما هموار می سازد تصور شما اشتباه است. سعی کنید همیشه در دسترس مخاطبین خود باشید و با آنها تعامل داشته باشید. اگر شما پاسخگوی سوالات آنها نباشید  و حضور موثری نداشته باشید به راحتی فراموش می شوید.

۱۸-از مطالب تکراری اجتناب کنید:

روی یک یا چند کلمه کلیدی تمرکز کنید و از آن در پست های مختلف استفاده کنید اما هرگز با تکرار مداوم کلمات و جملات خاصی سعی نکنید که ارزشمند بودن خود را به مخاطبین تحمیل کنید و از تکرار ایده اصلی محتوای مرتبط با کلمات کلیدی نیز پرهیز کنید.

 

 

 
اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی کوثر قربانی

دانشجوی رشته نرم افزار هستم و علاقه مند به شبکه های اجتماعی و فعالیت در آنها.امیدوارم مطالبم مفید باشه و ازش کمال استفاده رو ببرین

اینو دیدی ؟

افزایش فروش محصولات‌

چند استراتژی برای افزایش فروش محصولات‌ یافتن افرادی که محصول شما را خریداری کنند، بخش …

۴ دیدگاه ها

  1. تولید محتوای مناسب درجذب مخاطب اهمیت بسیاری دارد،درست است که ماوقت زیادی برای شبکه های اجتماعی و فضای مجازی میگذاریم اما باید ایده های جالبی برای تولید محتواداشته باشیم،وقت گذاشتن به تنهایی کافی نیست..

  2. تولید محتوای خوب و جذاب بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است بدون وجود یک محتوای خوب شاید مشتری و مخاطبان به سایت ما وارد شود اما مطمئنا جذب سایت ما برای همیشه نمیشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.