ویژگی های ویدئو در شبکه های اجتماعی – هر محتوای ویدئویی مناسب کدام پلتفرم است؟

content

در مورد ویژگی های ویدئو در شبکه های اجتماعی از جمله مدت زمان متوسط آنها، میزان تکمیل و جزئیات دیگر بحث و بررسی های زیادی انجام شده است.

 

تبلیغات شبکه های اجتماعی

 

اما شرکت ها باید بیشتر بر کیفیت محتوای ویدئویی خود تمرکز کنند. معمولا نقل قول کلاسیکی در این مورد وجود دارد که می گوید:

شما بسازید، خودشان خواهند آمد.

توجه داشته باشید که همین چگونه ساختن مهم بوده و مخاطبان را به سوی شما جذب خواهد کرد.

شخصی سازی کلید انجام این کار است. محتوای قبلی را دوباره استفاده کنید اما همه ی محتواها برای همه ی پلتفرم ها مناسب نیستند. باید در محتوای ویدئویی تنوع ایجاد کرده و با درک رفتارهای مشتریان ویدئو مناسب با آن پلتفرم تهیه شود.

در این روزها بازار ساخت ویدئوهای خبری در شبکه های اجتماعی داغ تر از همیشه شده است بنابراین حرفه ای تر خواهد بود اگر در ساخت ویدئو ها دقت بیشتری داشته باشیم.

ویژگی های ویدئو در شبکه های اجتماعی

ویژگی های ویدئو در شبکه های اجتماعی

فیسبوک

  • ویژگی ویدئوهای مناسب فیسبوک: آگاهی بخش، ویدئوهای بامزه یا نسخه ی کوتاه شده ی تبلیغات بازرگانی که برای علاقه مندان به برندی خاص یا برای آشنایی با یک محصول تهیه شده اند.
  • هشدار: بیشتر ویدئوها به صورت خودکار و بدون صدا پخش می شوند.
  • نکته: مخاطبان کلیدی را هدف بگیرید، بر روی همان پلتفرم آپلود و از نظر بصری کاری جذاب بسازید و برند یا لوگو را به مدت ۳ تا ۵ ثانیه به نمایش بگذارید.

اینستاگرام

  • ویژگی های ویدئوهای مناسب اینستاگرام: تیزرهایی با محتوای کوتاه.
  • هشدار: پخش خودکار بدون صدا که فقط با ضربه زدن صدا پخش می شود. دقت کنید امکان گذاشتن لینک وجود ندارد.
  • نکته: از اپلیکیشن های ساخت برند و پشتیبانی کننده ای مثل Hyperlapse ،Boomerang و cinemagraphs استفاده کنید.

توییتر

  • ویژگی های ویدئوهای مناسب توییتر: تیزرها و تصاویر GIF، استفاده از CTA که گاهی در کپی متصل شده به لینک ها به کار می رود باعث دیدن محتوای بیشتر مرتبط با موضوع خواهد شد.
  • هشدار: پخش خودکار بدون صدا
  • نکته: بر روی CTA تمرکز کنید و با تک تک فالوورها در ارتباط باشید، مدیر چک کردن منشن ها داشته و یک شاخص عملکرد کلیدی از پاسخ مخاطبان به محتوای ویدئوها مشخص کنید.

اسنپ چت

  • ویژگی های ویدئوهای مناسب اسنپ چت: ویدئوهای به موقع و بامزه که محتوایی شاد و پر جنب و جوش داشته باشند یعنی درک آنها به سرعت امکان پذیر باشد.
  • هشدار: از این فضای طراحی شده استفاده کنید، ویدئوهای عمودی، با محدودیت زمانی ۱۰ثانیه ای که ۲۴ ساعت دوام داشته باشند.
  • نکته: از این پلتفرم می توانید برای فروشگاه ها، بررسی های سریع، نگاهی به برندها و طنز استفاده کنید و از فیلترهای آن بیشترین بهره را ببرید.

یوتیوب

  • ویژگی های ویدئوهای مناسب یوتیوب: محتوای طولانی با موضوع آموزشی، مثلا چگونه ها، قوانین، نظریه ها و فضای گسترده ای برای تبلیغات.
  • هشدار: منابع متعدد برای یک محتوا.
  • نکته: با استفاده از لیست های پخش، کانال های خود را سازمان دهی کنید تا امکان یافتن محتوای مختلف فراهم شود. از تگ ها و SEO برای بهینه سازی محتوای خود استفاده کنید.

به طور کلی باید گفت در دوره ای هستیم که فقط تِرک های بزرگ و تبلیغاتی، جواب نخواهند داد. با انتخاب تیزرها و محتوای ویدئویی در سایز کوچک نیز به اهداف خود خواهید رسید.

شیوه ی ایده آل حرکت در شبکه های اجتماعی ساخت محتوای کوچک و تکه تکه است.

یکی از بهترین ویژگی های ویدئو در شبکه های اجتماعی این است که زیاد در مورد آن فکر نکنید. حجم کوچکی از محتوا را در چند ثانیه بگنجانید تا همواره دیده شوید.

 

بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریاب

 

نکته ی کلیدی آخر:

در مورد ویژگی های ویدئو در شبکه های اجتماعی علاوه بر جهت دادن به سازندگان محتوا، امکان خلاقیت و توانایی اجرای متفاوت موضوعات را هم به آنها بدهید.

با این روش تنوع بی نظیری از محتوای ویدئویی برای هر پلتفرم خواهید داشت.

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)