پنج افسانه در بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی بیست سال پیش نسبت به الان بسیار ابتدایی بود: طراحی جذاب تابلوهای تبلیغاتی، آگهی پستی به میلیون ها نفر، و البته، تبلیغات تلویزیونی.مصرف کنندگان در حال حاضر به فضای دیجیتال منتقل شده اند، با این حال آنها هنوز هم مورد توجه شرکت های تولیدی و خدماتی هستند.  اما متاسفانه، بسیاری از شرکت های تجاری شبکه های اجتماعی و فضای دیجیتال را جدی نگرفته اند و به قدرت فضای مجازی اعتقادی ندارند.

اسکات لانگدو از Higher Visibility در مورد اجتماعی شدن کسب و کارها میگوید:پیدا کردن مشتریان در عصر حاضر همانند مبارزه شده است هر کسب و کاری بتواند عملکرد بهتری در فضای مجازی داشته باشد میتواند برنده باشد. رسانه های اجتماعی همواره در حال تغییراند ، بنابراین اسطوره ها دائما در حال گسترش هستند. این مهم  است که شما مدام میبایست استراتژی های بازاریابی خود را بروز نمائید.استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار یک ضرورت شده است اگر امتحان کنید مسلماً شما یک دنیا تفاوت در نتایج اجتماعی خود را خواهید دید.

در ذیل به برخی افسانه ها در مورد شبکه های اجتماعی اشاره میشود:

افسانه ۱: مصرف کنندگان پست های ارسالی در شبکه های اجتماعی را نمیخوانند

برخلاف این استدلال ، نه تنها محتوای اجتماعی خوانده میشوند ،بلکه توانایی نفوذ در تصمیم گیری خرید مشتریان را دارا هستند. در واقع، طبق تحقیقات HubSpot که در سال ۲۰۱۱ انجام گرفت ، “۶۷ درصد از شرکت های B2C و ۴۱ درصد از شرکت های B2B مشتریانشان را از طریق فیس بوک به دست آوردند.”

با این حال ، این مهم است که به یاد داشته باشید که رسیدن به این آمار در فیس بوک به عوامل بسیاری از جمله تعامل بالا با کاربران و محتوای مناسب میباشد.به یاد داشته باشید که میبایست در استفاده از شبکه های اجتماعی یک استراتژی داشته باشید تا مطابق آن حرکت کنید.البته میتوانید از تخفیفات ، مسابقات ، عکس های جذاب ، پیشنهادات خاص و … در متن پست های ارسالی استفاده نمائید.به یاد داشته باشید، که فیس بوک تنها شبکه اجتماعی موجود نیست شما میتوانید همین رفتارهای مشابه را در سایر شبکه های اجتماعی داشته باشید.

هشت روش کاربردی برای بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی

افسانه  ۲: ارسال مطلب زیاد باعث لو رفتن اسرار شرکت برای رقبا خواهد شد

شما با داشتن سی صفحه مطلب هیچگاه یک نویسنده نخواهید شد! متوقف کردن تولید محتوای اجتماعی از ترس لو رفتن اسرار شرکت ، ضربه بزرگی به کسب و کار شما وارد میکند.غفلت از نفوذ رسانه های اجتماعی میتواند یک نقطه ضعف در مقابل رقبای شما باشد. پس بر این ترس خود غلبه نمائید!

تصویر مرتبط

افسانه  ۳: رسانه های اجتماعی نمی توانند اعتبار رفته را بازگردانند

نادیده گرفتن بازخوردها می تواند سرنوشت اجتماعی بدی برای کسب و کار شما تولید کند. و شهرت شما را به شدت در رتبه بندی موتورهای جستجو کاهش دهد.حرفه ای ها می دانند که بازسازی شهرت لکه دار شده چقدر دشوار است برای اجتناب از این کابوس میبایست یک استراتژی مناسب را از ابتدای شروع بکار اجرا نمائید. و اطمینان حاصل کنید که مدیران صفحه های اجتماعی دارای قدرت کافی برای کاهش مشکلات را دارا هستند.

افسانه  ۴: موفقیت اجتماعی فقط با تعاملات اجتماعی بدست می آید

تعداد تعاملات اجتماعی که از یک کمپین بدست می آید شاید زیاد باشد ، اما موفقیت نهایی باید با فروش بیشتر و یا درآمد زایی اندازه گیری شود.تعاملات اجتماعی ممکن است احتمال افزایش فرصت های فروش را در پیش داشته باشد. اما اگر  هیچ کدام از آنها منجر به خرید نشود شما هزینه زیادی متقبل شده اید. اینکار همانند مبارزات انتخاباتی است که ممکن است با توجه به صرف هزینه های زیاد شکست بخورید.

جوزف Knoop ، یک هنرمند مشهوراست که در شبکه اجتماعی Pinterest بیش از ۳٫۸ میلیون دنبال کننده دارد او این چنین میگوید که این شبکه فقط برای مادران ایجاد نشده است بلکه برای تمام افرادی است که میخواهند کسب و کاری داشته باشند.او با ایجاد یک رسانه در این شبکه اجتماعی و repined مجدد پست های ارسالی او که توسط سایرین صورت میگیرد توانسته است برند خود را با کمترین هزینه گسترش دهد و مشتریان زیادی را برای کسب و کار خود ایجاد نماید.

تصویر مرتبط

طراحی کمپین بازاریابی شبکه های اجتماعی

افسانه  ۵: بازاریابی شبکه های اجتماعی هیچگونه هزینه ای ندارد

اگر چه پلت فرم های اجتماعی بزرگ مانند فیس بوک ، توییتر، Pinterest و یوتیوب همه رایگان میباشند ، اما هزینه های پنهان در اجرای بازاریابی شبکه های اجتماعی وجود دارد. این هزینه ها شامل موارد ذیل است :

توسعه یک استراتژی اجتماعی، ایجاد محتوا، ارسال و به روز رسانی پست ها و پاسخگویی به مشتریان.

در صورتی که شما بخواهید یک برند اجتماعی قوی ایجاد نمائید میبایست فرد یا افرادی را استخدام نمائید تا بتوانند طرح های شما را عملی سازند ، پیام های مخاطبین را مدیریت کنند ، پست های جذاب ارسال نمایند ، همیشه فعال باشند ، تعاملات مناسب با مخاطبین داشته باشند و …. اینکار همانند یک میدان نبرد میباشد هر چقدر بیشتر هزینه کنید میتوانید بیشتر مسلح باشید و در نهایت شانس بالایی در شکست رقیبانتان خواهید داشت.

منابع : آکادمی مجازی ، آکادمی فروش ، قطره

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور
 
  • سلام، لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات فرم زیر را پر کنید:
 

About سمیه آذری پور

سمیه آذری پور هستم کارشناسی کامپیوتر دارم و از سال ۸۹ بعنوان برنامه نویس و طراح سایت فعالیت خود را شروع کردم. فعال، مشتاق و علاقه مند به تولید محتوا و بصورت حرفه ای مشغول به اینکار شدم و در حال حاضر در کنار اعضای مجموعه لاین استور بعنوان کارشناس تولید محتوا همکاری صمیمانه ای دارم ، امیدوارم با توانمندیهای خود بتوانم نقش موثری در همراهی تیم ایفا نمایم.

اینو دیدی ؟

تشخیص ممبر فیک از واقعی

روش تشخیص ممبر فیک از واقعی ❤️

تعریف ممبر تلگرام فیک شاید از خود بپرسید که عضو جعلی چیست؟ همانطور که از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل کاربری

پنل ادمین

پنل بازاریاب

پنل همکار طلایی

پنل نمایندگی پایه

پنل نمایندگی ریبرند

پنل نمایندگی ویژه

پنل نمایندگی طلایی

شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)