کسب وکار خلاق و چند قانون طلایی برای خلاقیت در کسب وکار

در مطلب امروز لاین استور با ۴ قانون طلایی در کسب وکار آشنا خواهید شد که رویکرد شما را نسبت به خلاقیت در کسب وکار تغییر خواهد داد.

با وجود این که راه برای خلاقیت انسان ها همیشه باز بوده است اما چرا اغلب استارتاپ ها و کسب وکار های کوچک و تازه وارد در ابتدای کار با شکست رو به رو می شوند؟

چه چیزی ضامن کسب وکار خلاق است و چه دلیلی برای عدم موفقیت انسان های مختلف در تجارت وجود دارد؟

خلاقیت ریشه اصلی تمام موفقیت های بشر از گذشته تاکنون بوده است.

اگر چه نیاز ما در تکنولوژی و هر آن چه که در زندگی خود داریم تلقی می شود اما نباید نقش خلاقیت افراد را که مقدمه ظهور استعداد های بشریت در طول زمان بوده است نادیده گرفت.

برای تعریف خلاقیت نیازی نیست درگیر واژه ها و عبارات عجیب و غریب باشیم! می توانیم خلاقیت را در همین اطراف و  در اسرار موفقیت اپل و دقیقا همان اسمارت فون های در دست خود جست وجو کنیم!

قوانین طلایی برای کسب وکار خلاق (شبکه های اجتماعی)

Rules for creative business

اولین چیزی که باید بدانید این است که خلاقیت تنها زمانی خلاقیت واقعی است که کسب وکار خلاق را به دنبال داشته باشد.

زمانی یک الگو یا یک طرح خلاقیت محسوب می شود که برای مردم فایده ای داشته باشد و فقط وقتی ایده ای نوآورانه تلقی می شود که متناسب با نیاز بازار باشد. دقیقا مشابه با نکات طلایی نوآوری استیو جابز.

اهمیت کسب وکار خلاق

در بازار و عرصه درآمدزایی تنها ایده ای خلاقانه است که سودی به دنبال داشته باشد. بنابراین اصولی که فعالیت و گروه های مختلف برای داشتن کسب وکار خلاق به کار می گیرند اهمیت دارند.

خلاقیت سبب رقابت می شود و چیزی که برای سودآوری لازم است همین ابتکار عمل است. توجه داشته باشید که هر فعالیتی از ابتدا با خلاقیت آغاز نشده است؛ بلکه نوآوری امری تدریجی است.

قانون اول خلاقیت: ریسک پذیر باشید

ریسک کلید ماشین خلاقیت است. تا زمانی که این کلید را در دست نداشته باشید قادر نیستید خودرو را به سمت جلو هدایت کنید. کارآفرینانی که ریسک پذیر بوده اند توانستند به نقطه فعلی خود دست یابند.

کسب وکار خلاق

ریسک واقعی چیست؟

گاهی برخی از کمپانی ها که تصور می کنند کسب و کار خلاق دارند و هزینه هایی را برای کشف بازار جدید، وارد کردن محصولات جدید، افزودن مواد اضافی به تولید خود و نهایتا مدیریت فروش و بازاریابی خود صرف می کنند. این ریسک نیست!

هفت روش بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

ریسک به معنای اعطای سرمایه فردی یا گروهی به یک تیم متخصص است که قرار است مسئولیت حقیقی کردن ایده های شما را بر عهده بگیرند.

مشخصات افراد ریسک پذیر

افراد ریسک پذیر برای موفقیت از خطرات احتمالی نمی هراسند. این که ممکن است کل سرمایه به هدر برود، محصول با استقبال خوبی رو به رو نشود، محصول نتیجه عکس بدهد و…در ذهن افرادی که به دنبال کسب وکار خلاق هستند جایی ندارد.

مسلما در این مسیر عوامل تشویقی خارجی نقش مهمی در ادامه راه دارد. به عنوان مثال در آمریکا جایزه های مختلفی در جهت حمایت این افراد در نظر گرفته می شود.

توسعه ایده های کارآفرینی با جایزه فلوشیپ کارآفرینی IWU نمونه ای از این طرح های تشویقی می باشد.

کارآفرینی و لزوم ریسک پذیر بودن

برای ریسک کردن باید به آینده نگاه کرد. کارآفرینان برای موفقیت آینده به دنبال راه هایی برای کاهش خطر و ریسک نیستند؛ این افراد جنگجویانی برای رقابت با سایر کسب وکار های موجود هستند تا به عبارت کسب وکار خلاق معنا بدهند.

کسب وکار های زیادی وجود دارند که می دانند باید ریسک پذیر باشند؛ اما ریسک ریسک پذیر بودن را نمی پذیرند!

مزایای و معایب ریسک کردن در کسب وکار

این که قبل از خطر کردن برای راه اندازی فعالیت های خود به عواقب آن بیاندیشید منطقی است؛ اما ارزیابی مداوم مشکل ساز است.

هر احتمالی که ممکن است در آینده برای شما مشکل ساز شود را در نظر نگیرید.

در اغلب موارد استارتاپ های مختلف با هزینه ها و سرمایه های اندکی شروع می شوند و بنابراین بیم هدررفت سرمایه کمتر وجود خواهد داشت.

دقت داشته باشید گاهی ارزیابی ریسک کردن هزینه های بیشتری نسبت به راه اندازی استارتاپ و کسب وکار برای شما خواهد داشت!

چگونه ریسک پذیر باشیم؟

برای ریسک پذیر بودن درگیر تجزیه و تحلیل شرایط مختلف نباشید. این کار تحرک کسب وکار خلاق را می گیرد!

هیچ کس نمی تواند توسعه چرخه کاری شما را در طول یک سال ارزیابی کند. لذا ریسک کنید و خود را به شرایط آینده بسپارید و با آن منطبق شوید. همین!

قانون دوم خلاقیت: منعطف باشید

به نظر می رسد مهم ترین دلیل پایداری کسب وکار خلاق در طول سالیان دراز توانایی آن برای تغییر مطابق با شرایط محیطی است.

برای این که با نیاز های مشتریان خود هماهنگ شوید باید تغییر کنید. استراتژی سال های گذشته شاید برای امسال کاربردی نباشد. باید بدانید دقیقا چه می خواهید.

البته منعطف بودن چندان آسان نیست؛ گاهی نمی توان همه چیز را برای رضایت مشتری تغییر داد.

الگویی برای انعطاف پذیری  کسب  کار در شبکه های اجتماعی

Evertracker یک کمپانی معروف آمریکایی است که ابتدا با هدف ارتباط با فرستنده و گیرنده محصولات پستی و پیگیری وضعیت آن ها ایجاد شد.

بعد ها این شرکت با تغییر رویکرد مشتریان خود پلتفرمی بهینه برای فرآیندهای لجستیکی و مدیریت دارایی ایجاد کرد و به آن چه که بوده است بسنده نکرد.

علاقه سرمایه گذاران در بازار واقعی نیز همین انعطاف پذیری کسب وکار خلاق است.

Related image

چگونه منعطف باشیم؟

برای منعطف بودن در کسب وکار خلاق زیاد جست وجو نکنید؛ زیاد در ساختار امور کنجکاو نشوید و سعی کنید مسیر خود را طی کنید.

در مسیر انعطاف پذیری، مشتریان به شما کمک می کنند و خواسته های آن ها به شما جهت خواهد داد.

ارتباط با مشتریان شما را از نیازهای آن ها آگاه می کند. فراموش نکنید که در ابتدای کار شما اطمینانی از مطابقت تولید خود با سلیقه مشتری ندارید؛ اما امید دارید تلاش شما با استقبال آن ها رو به رو شود.

قانون سوم خلاقیت: تقسیم مسئولیت کنید

راهبردهای جنگ بازاریابی در کسب و کار

قانون سوم کسب وکار خلاق تقسیم وظایف است. شما به عنوان سرپرست یک استارتاپ مجبور نیستید تمام وظایف را به دوش بکشید؛ بلکه آن ها را باید میان کارکنان خود تقسیم کنید.

نیرو هایی که استخدام می کنید باید قادر باشند در نبود شما تصمیم گیری و امور را انجام دهند. تقسیم مسئولیت رمز موفقیت بسیاری از استارتاپ ها نظیر استارتاپ توسعه اپلیکیشن Erminesoft بوده است.

فواید تقسیم وظایف

ارائه گزارش از فعالیت هایی که به هر یک از افراد خود می سپارید بسیار مفید است.

اغلب استارتاپ هایی که منجر به ایجاد کسب وکار خلاق نشده اند از یک چیز رنج می برند: استارتاپ برای جذب ایده های جدید و خلاقانه تشکیل شده است اما سرپرست تیم سرمایه لازم را برای تجاری سازی و استقبال از ایده ها را ندارد!

باید بدانید اعضای تیم به چه کار مشغول هستند و زمان تصمیم گیری های مهم نباید کسی از زیر بار مسئولیت خود فرار کند.

چگونه تقسیم مسئولیت انجام دهیم؟

برای این که تقسیم مسئولیت کنید ابتدا باید نیروهای مستعد و فعال جذب کنید و سپس بخشی از بودجه خود را برای ایده هایی که در جهت کسب وکار خلاق هستند اختصاص دهید.

دقت کنید ما از سرمایه های میلیاردی صحبت نمی کنیم. برای هر استارتاپ و هر خلاقیت تنها صرف چند صد هزارتومان می تواند شما را به سمت هدف واقعی نزدیک کند.

بعد از تولید ایده های جدید راه های زیادی برای تامین سرمایه های عظیم وجود دارد.

قانون چهارم خلاقیت: اجازه دهید آنها را یاد بگیرند

مهم ترین قانون برای کسب وکار خلاق یادگیری است. موفقیت ها، اشتباهات، تیم و کارکنان و فرآیند کاری خود را به صورت روزانه بررسی کنید و نتیجه گیری نمایید.

از نتایج خود درس بگیرید و محیطی برای یادگیری کارکنان خود ایجاد کنید.

آموخته های دانشگاهی تقریبا در مسیر نوآوری بی فایده است. در کسب وکار خلاق باید مسیر را برای یادگیری دیگران باز کرد و به آن ها جرئت آزمون و خطا داد.

کسب وکار خلاق

فواید آموزش به دیگران و یادگیری

یادگیری شما را به خلاقیت واقعی هدایت می کند.

اگر محصولی را تولید کرده اید و دقیقا نمی دانید چه طور باید آن را راهی بازار کنید مطالعه کنید و یاد بگیرید.

اگر مشتریان از عملکرد شما در نوآوری و ارائه محصولات راضی نبودند مسیر خود را با یادگیری چیزهای بیش تر عوض کنید.

قوانین طلایی زیادی برای مدیران و بازاریابان شبکه های اجتماعی وجو دارد، از قوانینی مثل تعیین هدف رسانه های اجتماعی گرفته تا درک رفتار مشتریان و اجرای استراتژی های بازاریابی، می توان قوانین متعددی را در سیر این گونه بازاریابی در نظر گرفت، به همین خاطر این مقاله می تواند در انواع شکل ها و فرم ها ارائه شود.

اما مدیران شبکه های اجتماعی در بازاری از عملکردها فعالیت می کنند، در واقع زندگی حرفه ای ما بر عباراتی مثل ارتباط، به اشتراک گذاری، اندازه گیری، خلق، حل و فصل کردن، نوشتن، سرچشمه گرفتن، پرورش و … مبتنی است. این عبارات، می توانند به عنوان قوانین مدیران شبکه های اجتماعی محسوب شوند.

در ادامه در یوکن ۱۰ قانون طلایی مدیران و بازاریابان شبکه های اجتماعی را با هم بررسی خواهیم کرد:

کسب و کار خانگی و کسب درآمد از طریق اینستاگرام

۱٫ قانون ارتباط

لغت ارتباط یا communicate از کلمه لاتین communis مشتق می شود که منشاء آن نیر کلمه community یا جامعه است. برای مدیران شبکه های اجتماعی، اولیت قرار دادن ارتباطات و جامعه در وظایف روزانه برای جذب مخاطبان وفادار، مسئله ی حیاتی است.

این لغت به معنی برقراری ارتباط با مخاطبان است؛ نه اینکه صرفا در میان آنها حضور داشته باشید. در واقع هدف ما این است که بگوییم باید با ارائه ی هر پست و پاسخ در شبکه های اجتماعی، ارتباطی شفاف، صادقانه و واقعی با مخاطب برقرار کرد. انجام این کار با گذشت زمان، برای مخاطبان شما اعتماد ایجاد خواهد کرد. پس از آن، آنها به شما به عنوان منبعی از اطلاعات و راهنمایی های معتبر نگاه می کنند.

یکی از کارهایی که این روزها برای ارتباطات می توانید انجام دهید این است که برای مخاطبانتان فایل صوتی ارسال کنید و همچنین به آنها اجازه به اشتراک گذاری علنی و صریح نظرات خود را بدهید. برخی از برند ها، جوامع آنلاینی تشکیل می دهند و اعضا در آن اجازه ی تعامل و به اشتراک گذاری ایده های خود را خواهند یافت.

۲٫ قانون به اشتراک گذاری

مراقب به اشتراک گذاری محتوا در سراسر شبکه های اجتماعی باشید. با به اشتراک گذاری محتوا، شما برای مخاطبان خود خلق ارزش می کنید، به خصوص مخاطبان بالقوه ای که ممکن است تا کنون شما را نشناسند. به اشتراک گذاری، روشی برای گسترش محتوای عالی ست که به سختی روی آن کار شده است.

کلید قانون به اشتراک گذاری، ایجاد تجربه ی منحصر به فرد در سراسر پلت فرم های مختلف شبکه های اجتماعی است. هر قطعه از محتوایی که به اشتراک می گذارید، باید در هر کدام از کانال ها، دست اول و ناب باشد.

برای تحقیق در مورد بهترین شیوه های مبتنی بر هر کانال شبکه ی اجتماعی، زمان صرف کنید. به طور مثال آنچه در اینستاگرام کاراست شاید در فیسبوک کاربردی نداشته باشد یا برعکس. صرف زمان برای سفارشی کردن محتوا برای هر کانال شبکه های اجتماعی، یکی از تلاش های بزرگ در بازاریابی محسوب می شود. همچنین اخیراً با بررسی های انجام شده بر روی بیش از ۱۶ میلیون پست شبکه های اجتماعی، گفته می شود که باید برندها در کانال های متعدد شبکه های اجتماعی، مطالب خود را به اشتراک بگذارند.

۳٫ قانون اندازه گیری

زمانی که شروع به بازاریابی می کنیم، اندازه گیری میزان موفقیت و شکست در تلاش های شبکه های اجتماعی، ترسناک به نظر می رسد. ابتدا، نمی دانیم که چه چیزی را باید اندازه بگیریم و سپس نگران این می شویم که چرا تعداد بازدیدکنندگان اضافه نمی شوند. در وهله ی اول زمانی که به برخی از اهداف خود نمی رسیم، شاید به نظر برسد که عملکرد خوبی نداریم ولی پس از مدتی متوجه خواهیم شد که اشتباه فکر می کنیم. اندازه گیری نتایجبازاریابی در شبکه های اجتماعی پایان کار نیست، بلکه یک نقطه ی شروع است.

ردیابی داده های شبکه های اجتماعی، به شما این امکان را می دهد که به عنوان مدیر شبکه های اجتماعی، کار خود را بهتر انجام دهید. با این اندازه گیری می توانید با اعتماد به نفس به آزمایش بپردازید و بررسی کنید که دقیقا روی چه چیزی باید کار کنید و روی چه چیزی کار نکنید. زمانی که نتایج گذشته را بررسی می کنید و از آن ها درس می گیرید، درهای پیش رفت به سوی شما باز می شوند.

برای اندازه گیری نتایج بازاریابی در شبکه های اجتماعی با ۴ پارامتر بزرگ شروع کنید: معیار شبکه های اجتماعی (دنبال کنندگان، دست یابی به هدف و …)، کانال (چگونه از طریق آن، افراد به وب سایت شما می رسند)، مصرف ( بازدید صفحه، زمان ماندن در هر صفحه و …) و نرخ تبدیل.

سایت تبدیل برند واچ یک راهنمای عالی برای اندازه گیری وضعیت هر کدام از پارامترهای گفته شده، ارائه می دهد که برای شروع می توانید از آن استفاده کنید.

۴٫ فنون خلق

روش های کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

دو ستون شبکه های اجتماعی و طراحی بازاریابی، ویدئو و تصویر هستند. افراد، محتوای بصری را بسیار بهتر به خاطر می سپارند. مطالعات نشان می دهند که با اضافه کردن یک تصویر به یک قطعه از اطلاعات می توان به خاطر سپردن آن را تا ۶۵ درصد افزایش داد. مطالعه دیگری از ادوبی نشان می دهد که فروشندگانی که یک برند را در ویدئو به نمایش در می آورند، احتمال خرید یک محصول را ۱٫۸۱ برابر بیشتر می کنند.

ایجاد تصاویر جذاب و ویدئو یکی از آن دسته از قوانین شبکه های اجتماعی است که بازاریابان، دائما باید برای آن تلاش کنند. اکنون زمان مناسبی است که به خلق این گونه آثار دست بزنید.

نگران این نباشید که یک ویدئو بی نقص ایجاد کنید، فرمت های مختلف را انتخاب کرده و بازخورد آن را بررسی کنید. اگر ایده ای ندارید می توانید از سایت www.socialmediaexaminer.com کمک بگیرید. این سایت ایده هایی برای خلق ویدئویی که تعامل کاربر را برانگیزد، ارائه می دهد. ساخت ویدئو به شما کمک خواهد کرد که در کارزار بازاریابی امروزی، پایدار باشید.

۵٫ قانون سرچشمه گرفتن

مارک تواین می گوید: “هیچ چیزی به عنوان ایده ی جدید وجود ندارد، در واقع داشتن ایده ی جدید غیر ممکن است. افراد به سادگی ایده های قدیمی را به شکلی نونما، ارائه می دهند.”

منشاء گرفتن از ایده های خوب، زمانی که صحبت از قوانین طلایی بازاریابی به میان می آید، اهمیت ویژه ای دارد. بسیار دیده شده است که ایده های خوب و موفق، تلفیقی از چند ایده ی قدیمی بوده اند. لازم نیست که چرخ را دوباره اختراع کنید تا محتوای خوبی که مخاطبانتان دوست دارند، برایشان منتشر کنید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که این چرخ موجود را بهتر از قبل نمایید.

از ابزاری مانند Feedly، Pocket و  Flipboardبرای جستجو و ذخیره بهترین مطالب از صدها بلاگ موجود در وب، استفاده کنید. در بافر می توانید به فید RSS پروفایل خود متصل شده و پس از آن آخرین پست ها را از بلاگ های مورد علاقه ی خود، به طور مستقیم به داشبوردتان بیاورید. همچنین می توانید از وب سایت هایی مانند reddit، BuzzFeed، BuzzSumo،  Imgurو Tumblrبرای الهام گرفتن از محبوب ترین موضوعات روز استفاده کنید و محتوای مرتبط با آنها را ایجاد نمایید.

۶٫ قانون پرورش

زمانی که عبارت “شبکه های اجتماعی” را می شنوید، اولین کلمه یا مفهومی که به ذهنتان می رسد، چیست؟ شاید روابط، اولین مفهومی باشد که با شنیدن این عبارت به آن فکر می کنید. ایجاد و پرورش ارتباطات یکی از آن دسته از قوانین طلایی برای مدیران شبکه های اجتماعی است که صحبت در مورد آن از عملی کردنش خیلی آسان تر است. اما واقعا چه چیزی ارتباطات را در شبکه های اجتماعی ایجاد می کند؟ برای بسیاری از برندها، تجربه خوب برای مشتری در شبکه های اجتماعی، در اولویت است.

بنا بر گزارشات، ۶۷ درصد از مخاطبان شبکه های اجتماعی، از سرویس مشتریان برای کانال های شبکه های اجتماعی یک شرکت، استفاده می کنند. این آمار نسبتا زیادی است و نشان می دهد که کسانی که در تیم برای رشد شبکه های اجتماعی برنامه ریزی می کنند، نقش حیاتی دارند.

به یاد داشته باشید که دو روش عالی برای ساخت و پرورش ارتباطات در شبکه های اجتماعی، گوش دادن و پاسخ دادن به مشتری است. برای این کار می توانید از مزایای ابزارهای نظارت بر شبکه های اجتماعی مانند Respond، TweetDeck و Mentionبرای گوش دادن به مکالمات مخاطبان خود، استفاده کنید. بررسی کنید که آنها در مورد برند شما چه می گویند؟ در مورد موضوعات خاص چه نظری دارند؟ تلاش کنید که هر سوال و یا نظری را پاسخ داده و به آنها نشان دهید که دغدغه هایشان برای شما اهمیت دارد.

۷٫ قانون حل و فصل

مشکلات و مسائل زیادی است که با قدرت شبکه های اجتماعی قابل حل و فصل است. مدیران شبکه های اجتماعی و بازاریابان می توانند مشکلات، سوالات و کنجکاوی های مشتریان را با یک محتوای عالی بر طرف سازند. همچنین چالش های آشنایی با برند نیز به واسطه ی توسعه ی هدفمند شبکه های اجتماعی قابل حل است.

برای حل و فصل درست این مسائل به عنوان یک بازاریاب، ابتدا باید که این مسائل قابل حل با قدرت شبکه های اجتماعی را شناسایی کرده و فرصت هایی که ایجاد می کنند را دریابید. منافع مخاطبان خود را با پرسیدن سوال های تعامل برانگیز، در اولیت قرار دهید. همچنین باید به این بینش برسید که مخاطبان شما بر روی پلت فرم های مختلف چگونه عمل می کنند و تجزیه و تحلیل کنید که محبوب ترین محتوایی که به رشد شما کمک می کند، کدام نوع است.

یکی از بهترین روش ها برای حل و فصل مسائل و یافتن فرصت ها به واسطه ی شبکه های اجتماعی، استفاده از گوگل آنالتیک و گزارش تعامل شبکه های اجتماعی است. چه ده ها هزار و چه فقط ده ها بازدید کننده داشته باشید، در هر صورت اطلاعات این گونه ابزارها برای شما مفید خواهد بود. به جای حدس زدن در مورد مخاطبان خود، به سرعت می توانید به دیتای آنها نگاهی داشته باشید. می توانید استراتژی های محتوایی خود را نیز به وسیله ی آنها تجزیه و تحلیل کنید؛ اینکه چه مقدار از محتوای شما کپی بوده است؟ چه نوع تصاویری استفاده کرده اید؟ پست های شما بیشتر طنز آمیز بوده اند و یا آموزشی؟ در چه کانال هایی به صورت مستمر ارائه شده اند؟ آیا فرصتی را در جای دیگر از دست داده اید؟

۸٫ قانون گسترش

بنا بر گزارشات، ۹۱ درصد از ارزش مخاطبان زمانی بدست می آید که در مورد محصولات، سرویس ها و یا برند با آنها صادق باشیم. پشت صحنه ی کار، فرآیندها و تیم شرکت را به مخاطبان نشان دهید. بسیاری از تلاش های موفقیت آمیز و ارزشمند ما در بازاریابی با شفافیت میسر می شود.

نمی دانید که از کجا شفاف سازی را شروع کنید؟ مشکلی نیست. به یکی از شرکت هایی که می شناسید و این شفاف سازی را از آن ها دیده اید، توجه کرده و از روی آنها مدل سازی کنید.

زمانی که می خواهید، دورن شرکت و فرآیندی که در آن جریان دارد را به مشتریان نشان دهید، بزرگترین چالش همین آغاز کار است. به خاطر داشته باشید که جنبه های مختلفی وجود دارد که می توانید آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. رویداد ها، مصاحبه ها، فرهنگ اداری و یک روز از زندگی کاری، گزینه های زیادی برای به اشتراک گذاشتن در بر دارند.

۹٫ قانون بازتاب

یکی از چیزهای که به عنوان مدیران شبکه های اجتماعی و بازاریابان اغلب آن را فراموش می کنیم، این است که بستر ما، شبکه های اجتماعی است. پشت هر معیار و نرخ تبدیل، یک فرد واقعی است که از شبکه های اجتماعی برای آگاهی و سرگرمی استفاده می کند.

کار ما به عنوان بازاریاب این است که با هر بخش از محتوا این آگاهی و سرگرمی را برای آنها فراهم سازیم. در صورت ایجاد محتوای مورد پسند مخاطبان، آنها نیز آن را بازتاب خواهند داد. باید یک الگوی عاطفی، سرگرم کننده و داستانی ایجاد کنید. مهم است که در نظر بگیرید که توسعه ی مخاطب باید بر اساس تدوین، فرموله کردن پست ها و تعامل با مخاطبان در شبکه های اجتماعی صورت گیرد.

شرکت های دیگر را برای بازاریابی و الهام گرفتن در بخش شبکه های اجتماعی دنبال کنید، این یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد ایده های عالی است. کمپین های مورد علاقه ی خود را در شبکه های اجتماعی بررسی کنید و برای برند خود از آنها ایده بگیرید. از بررسی نمونه های خارج از فیلد خود نترسید، آنها نیز می توانند برای شما ایده های جدیدی به همراه داشته باشند. حتما از اینکه چگونه شرکت های مختلف کارهای فوق العاده ای در بازاریابی خود انجام می دهند، شگفت زده خواهید شد.

۱۰٫ قانون جبران کردن

بهترین قانون برای مدیران شبکه های اجتماعی و بازاریابان، قانون جبران کردن است. بهتر است که برای جبران توجه مخاطبان خود با سرویس های رایگان، خدمات ویژه و کارهای خاص در شبکه های اجتماعی، آنها را خوشحال کنید. عمل متقابل برای مخاطب، یکی از ابزارهای بسیار قدرتمند در بازاریابی است.

سخن آخر:

آغاز فعالیت هایی که امروزه پیشرفت های غیرقابل تصوری داشتند با تفکر درباره نیاز های مشتریان شروع شده است.

محصول یا سرویس خلاقیت نیست؛ بلکه عملکرد شما عامل کسب وکار خلاق خواهد بود.

ایده و نظر شما؟

چه ایده های دیگری برای موفقیت و ایجاد کسب وکار خلاق دارید؟

منابع: هات اپ نیوز , یوکن

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)