آموزش بازاریابی اینترنتی در تلگرام ۲

مثال ساده انجام بازاریابی اینترنتی

آموزش بازاریابی اینترنتی در تلگرام ۱

در مطالب قبلی وبلاگ و همچنین صفحه تعریف بازاریابی اینترنتی در وب سایت در مورد مراحل انجام بازاریابی اینترنتی توضیحاتی خدمت شما ارائه داده ام. در این مطلب یک مثال ساده از انجام بازاریابی اینترنتی که هم اکنون در حال انجام در وب سایت پرسیما است را به شما توضیح می دهم.

ممکن است به بنری که در اکثر صفحات وب سایت قرار دارد که مضمون آن آموزش بازاریابی اینترنتی است و شما را ترغیب به کلیک بر روی آن می کند توجه کرده باشید. این بنر همان CTA یا Call-to-Action است که در صفحات وب سایت قرار داده شده است. در تعریف بازاریابی اینترنتی به دفعات گفته ام که باید وب سایت خود را با کاربران مرتبط پر کنید و آن ها را ترغیب به کلیک بر روی CTA ها کنید.

تعداد کلیک هایی که بر روی این بنر انجام می شود نیز از طریق سایت bitly شمرده می شود.

به عنوان مثال اگر کل تعداد بازدید کنندگان از صفحه فرود در یک بازه زمانی یا روز مشخص ۱۰۰۰ نفر باشد و ۶ بار فرم درخواست آموزش پر شود و یا تماس تلفنی صورت گرفته باشد نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری بالقوه به صورت زیر به دست می آید.

(۶/۱۰۰۰)*۱۰۰ = .۶ %

حال پس از اندازه گیری تا جایی که امکان دارد باید این عدد ۶ را به تعداد بیشتر مانند ۸ تبدیل کرد. اگر این تعداد ۸ باشد نرخ تبدیل به روش زیر محاسبه می شود.

(۸/۱۰۰۰)*۱۰۰= .۸ %

به عمل بهبود نرخ تبدیل ، بهینه سازی نرخ تبدیل می گویند. در مثال ما عدد ۶/. درصد به ۸/. درصد تبدیل شده است بنابراین بهینه سازی نرخ تبدیل صورت گرفته است.

به چندین حالت می توان بهینه سازی نرخ تبدیل را انجام داد. یکی با افزایش تعداد بازدید کنندگان مرتبط وب سایت و دیگری با آماده کردن هر چه بهتر صفحات فرود برای تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان بالقوه می توان این کار را انجام داد.

به تصاویر زیر توجه کنید.

تصویر اول : تبدیل بازدید کننده به مشتری بالقوه را نشان می دهد.

آموزش بازاریابی اینترنتی در تلگ

تصویر دوم : مثالی از نحوه محاسبه نرخ تبدیل را نشان می دهد.

آموزش بازاریابی اینترنتی در تل

تصویر سوم : برای افزایش نرخ تبدیل تعداد بازدید کنندگان سایت را افزایش می دهیم.

آموزش بازاریابی اینترنتی در تلگرام

تصویر چهارم : برای افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود در وب سایت را بهینه می کنیم.

آموزش بازاریابی اینترنتی در تلگر

بر می گردیم به مثال خودمان.

حال اگر از بین این ۶ مرتبه ای که تماسی گرفته شده و یا فرمی پر شده است ، ۱ نفر به مشتری بالفعل برای وب سایت تبدیل شود نرخ تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل از تقسیم عدد ۱ به ۶ محاسبه می شود.

(۱/۶)*۱۰۰ = ۱۶%

حال سئو ، بازاریابی در رسانه های اجتماعی ، بازاریابی ایمیلی و … همگی روش هایی هستند که افزایش تعداد بازدید کنندگان مرتبط وب سایت را منجر می شوند.

 

پرسیما

با linestore همراه باشید

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)