هرچند وب سایت ها و کتاب های زیادی برای این که مصاحبه شغلی خوبی را پشت سر بگذارید وجود دارند، اما شاید برای استخدام شدن در شرکتی که نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد چندان راهگشا نباشند.فیسبوک که در حال حاضر ۱۳ هزار کارمند در ۶۴ دفتر خود در سراسر جهان دارد، شیوه ویژه ای برای تعیین این که چه کسی را استخدام کند دارد.
میراندا کالینوفسکی، سرپرست جهانی استخدام فیسبوک می گوید: ما سازندگان را استخدام می کنیم. فرقی نمی کند یک مهندس یا یک تحلیل گر مالی را بخواهیم استخدام کنیم، آنها باید به کسانی تبدیل شوند که می خواهند چیزی بسازند.
مارک زاکربرگ از استخدام ۳۰۰۰ نفر در فیسبوک برای بررسی تمام پُستها و ویدئوهای منتشر شده در این شبکه اجتماعی خبر داد. ویدئوهایی که حاوی صحنههای وحشتناک و یا خودکشی یا بطور کلی مضامین نامناسب هستند؛ توسط این افراد بررسی خواهند شد.
فیسبوک و هوش مصنوعی به کمک کاربران آسیبپذیر میآیند
استخدام ۳۰۰۰ نفر در فیسبوک جایگزین کوتاهمدت هوش مصنوعی
فیسبوک قصد دارد اقدامات جدی در جهت حذف پُستهای نامناسب و ویدئوهای خشونتآمیز انجام دهد.
راهحل اصلی فیسبوک ساخت یک تکنولوژی هوش مصنوعی برای حذف خودکارِ محتوای خشونتآمیز و پُستهای نامناسب است اما راهحل کوتاهمدت، استخدام ۳۰۰۰ نفر در فیسبوک برای ردیابی و حذف محتوای اینچنینی خواهد بود.
به گفته زاکربرگ این کمپانی با استخدام ۳۰۰۰ نفر در فیسبوک علاوه بر مدیریت محتوا بصورت هفتگی، میلیونها گزارش را نیز بررسی کرده و به مرور این روند را برای پیشرفت سریع ارتقا خواهیم داد.
فیسبوک در حال حاضر فقط ۴۵۰۰ کارمند برای بررسی محتوا در سراسر جهان دارد و بطور کلی ۱۷۰۰۰نفر برای فیسبوک مشغول به کار هستند.
این حرکت در پاسخ به حادثه اخیر قتل کلیولند و اعتراف به آن که ویدئوی آن بصورت لایو از فیسبوک پخش شد انجام گرفته است.
زاکربرگ اشارهای به ویدئوی کلیولند نداشته است؛ اما این حادثه، علت اصلی استخدام ۳۰۰۰ نفر برای فیسبوک بوده است.
به گفته زاکربرگ: افراد زیادی به خودشان و دیگران در شبکههای اجتماعی مشابه فیسبوک آسیب میزنند و این ویدئوها یا بصورت لایو و یا بعدا منتشر میشوند، ما برای بهبود این جامعه تلاش بیشتری خواهیم کرد.
زاکربرگ در حال ساخت هوش مصنوعی برای مدیریت محتوای فیسبوک بصورت خودکار است که به گفته خودش این هوش مصنوعی برای رسیدن به سطحی که ما نیاز داریم به چند سال زمان نیاز دارد.
شغلی که کاملا منحصر به فرد است!
استخدام این ۳۰۰۰ نفر برای فیسبوک خود انتقاداتی به دنبال داشته است. اینکه شغل شما هر روز مشاهده ویدئوهای قتل، خودکشی و پُستهای نامناسب باشد حتی اگر برای فیسبوک کار کنید، به هیچ وجه ایده جالبی نیست.
فیسبوک چگونه ذهن ما را کنترل میکند؟
فیسبوک در مورد سیاستهای خود برای آینده این افراد هیچ نظری نداده است. سخنگوی این کمپانی فقط به این موضوع اشاره کرده است که افراد بررسی کننده محتوا از امکانات رفاهی و پشتیبانی روانی بهره خواهند برد.
هنوز هم در مورد اینکه این ۳۰۰۰ نفر رسمی یا قراردادی خواهند بود نیز اطلاعاتی وجود ندارد. این افراد از نظر سلامت ذهنی و روانی در خطر بوده و نیاز به یادگیری شیوههای مدیریت استرس خواهند داشت.
این کارمندان باید از نظر فیزیکی و روانی کاملا آماده باشند تا قادر به برخورد با فضای استرسزای این شغل و ضربههای روحی ناشی از آن باشند.
شبکه اجتماعی فیسبوک باید دقیقا نحوه برخورد این کارمندان جدید را با فشارهای منحصر به فرد این شغل بررسی کند.
محتوای منتشر شده در فیسبوک ایستا نیست و حتی اگر یک ویدئوی نامناسب به موقع حذف شود؛ محتوا همچنان در حال تولید شدن است و مدیریت این وضعیت، یکی از چالشهای بزرگ فیسبوک خواهد بود.
سوال ساده فیسبوک برای استخدام کاربرانش
مدیران فیسبوک به دنبال استخدام کسی هستند که هرگز به وضع موجود راضی نباشند و همیشه برای بهتر شدن تلاش کنند. آنها باید خلاق باشند و به دنبال تاثیرگذاری باشند.
فیسبوک در حال حاضر ۱٫۶ میلیارد نفر کاربر دارد و مالینوفسکی می گوید «هرکس به مارک [زاکربرگ] گوش کند می شوند که او می گوید ما هنوز ۵ میلیارد نفر دیگر برای برقراری ارتباط داریم. هیچ کس نباید به آن چه دارد راضی باشد.
نبایدهای فیسبوک که باید بدانید
این غول اینترنتی برای این که یک کارمند مورد نیاز را از میان داوطلبان انتخاب کند پرسشی تامل برانگیز را از آنها می پرسد: در بهترین روز کاریتان – روزی که به خانه می روید و فکر می کنید بهترین شغل دنیا را دارید- چه کار کرده اید؟
کالینوفسکی می گوید پاسخ مصاحبه شوندگان، علایق آنها را آشکار می کند. او می گوید برخی فکر می کنند کمک به یک همکار، ترفیع گرفتن، یا حل یک مشکل بزرگ جواب های خوبی هستند. اما سرپرست جهانی استخدام فیسبوک فاش می کند که بهترین پاسخ چیزی است که در راستای ماموریت فیسبوک برای پیوند دادن مردم باشد. آنها می خواهند کسی را استخدام کنند که علایقی مشابه مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک، داشته باشند.
البته باید به این نکته هم توجه داشت که یک جواب مناسب تضمین کننده کسب جایگاه شغلی نیست، اما می تواند کمکی قطعی کند. برای استخدام شدن در این شبکه اجتماعی چندین دور مصاحبه حضوری و یک تور آشنایی با ساختمان مرکزی وجود دارد.
کلمات کلیدی : تبلیغات شبکه های اجتماعی , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , فیسبوک , آموزش , اکانت فیسبوک , مدیریت شبکه های اجتماعی , Social network advertising , social media marketing , Facebook , هوش مصنوعی , کاربران آسیب پذیر , مسنجر فیسبوک , استخدام افراد در فیسبوک , سوال فیسبوک برای استخدام